Jump to content

Obroty, silniczek krokowy impreza 1.6 4wd


loader99
 Share

Recommended Posts

Witam

 

Mam mały problem ze swoją subarką, zatem zwracam sie z pytaniem do ekspertów - was :)

 

Kupiłem impreze 1.6 4wd, rok 1993. Z usterką - mial być uszkodzony silniczek krokowy - gasła i nie trzymała obrotów, takie były objawy. Poprzedni właściciel zawióżl do "mechanika" - ten jakoś wyregulował, podkręcił silnik, może przepustnice o ile to możliwe, nie wiem. Efekt był taki że obroty były na poziomie 300-600.. silnik wmiare jednym rytmem pracował, a kontrolka check engine świeciła cały czas.

 

Ja kupiłem na allegro krokowy, z takim samymi oznaczeniami jak stary, założyłem i....

Obroty na zimnym/ciepłym silniku 2k.

po kilku minutach pracy silnika obroty 1500 - 2000 falują, tak jakby dodawać i ujmować gazu, falują regularnie, a po przygazówce na chwile 2k obrotów i znów falowanie.

Dodam że silnik zachowuje sie tak samo zimny i tak samo rozgrzany,

 

Próbowałem na nowym krokowym jezdzić - jest odczuwalny wzrost mocy, kontrolka check engine nadal sie swieci, obroty nadal na poziomie 1500-2000 falują.

 

I co z tym teraz mozna zrobić? czy jest jakis sposób manualnej regulacji dyszy?

czy może kupiłem kopniety silniczek?

 

Z góry dzieki za odpowiedź

Łukasz

Link to comment
Share on other sites

A więc tak,ze starym krokowcem prawdopodobnie mechanik-magik podciągnął przepustnicę na lince gazu,teraz założyłeś działający krokowiec i silnik głupieje bo nie może wyregulować obrotów,bo przepustnica jest stale uchylona czy jakoś tak.Jedż do jakiegoś mechanika przedstaw mu sytuacje i na pewno ogarnie.A na marginesie to używa się skrótu AWD a nie 4WD,chociaż to drugie tez w sumie mogło by być :oops: ,pozdro.

Link to comment
Share on other sites

A może po prostu nowy silniczek się zaciął i jest ciągle otwarty? spróbuj wyciągnąć i przeczyścić.Wysokość obrotów ewidentnie świadczą na silniczek krokowy otwarty,tam szukał bym przyczyny,pozdro.

 

...Albo po prostu lewe powietrze i krokowiec sobie z tym nie radzi?pozdro

Link to comment
Share on other sites

hmm, lewe powietrze bym wykluczył gdyż jak założe stary krokowy, to obroty ustawiaja sie na 300-600 a silnik chodzi regularnie, a na nowym faluje w zakresie 1,5k-2k.. spróbuje jeszcze przeczyscic ten nowy krokowy...

pozdr

Link to comment
Share on other sites

OK, zrobie to jutro, a poza tym kumpel ma wpasc z kompem to i tak ja sprawdzimy...

 

Zastanawia mnie jedno, bo ta subarka ma 90km,

Jezdziłem róznymi samochopdami z różnymi silnikami, słabszymi, mocniejszymi tylko z jednyhm napędem. A mam odczucie ze ta sub* jest znacznie słabsza niż np. ibiza 75km, czy to jest spowodowane tym że ciągnie na dwie osie, czy poprostu jest jakiś problem z silnikime? (ten check engine to jakis tryb awaryjny?) Pytam z czystej ciekawośći, dopiero jutro bd wiedział co wywala mi ten błąd i te obroty dziwne...

Pozdro

Link to comment
Share on other sites

@@loader99, spinaj kostki czarne .Oprócz tego powinny być zielone( takie serwisowe)

Dokładnie to 2 zielone- i 2 czarne , Zobacz pod deską ,bo to rocznik starszy już.i może być para białych zamiast

zamiast którejś z nich.

Edited by respect
Link to comment
Share on other sites

witam

więc tak, kostki odnalezione, błedy zczytane, kolejno od najstarszego do najmłodszego: 13,14,15,16, 24 i 31...

24- silnik krokowy, wymieniłem, został 31 czujnik przepustnicy... A mopje pytanie czy jak teraz skasuje te błędy wg. poradnika (kabelkiem do masy 3 razy w ciągu 12s) to komputer powienien wykryc ponownie aktualne błędy?

Pytam bo co do tych 13, 14,15,16 czyli wtryskiwaczy to nie jestem pewien czy to historia czay aktualnie poszły wtryski...

 

Pozdr

Link to comment
Share on other sites

Tak,to skutek napędu na dwie osie.Po pierwsze słaba moc z 1.6 (100KM) po drugie niema efektu ciągnienia jak w ośce,pozdro.

OK, zrobie to jutro, a poza tym kumpel ma wpasc z kompem to i tak ja sprawdzimy...

 

Zastanawia mnie jedno, bo ta subarka ma 90km,

Jezdziłem róznymi samochopdami z różnymi silnikami, słabszymi, mocniejszymi tylko z jednyhm napędem. A mam odczucie ze ta sub* jest znacznie słabsza niż np. ibiza 75km, czy to jest spowodowane tym że ciągnie na dwie osie, czy poprostu jest jakiś problem z silnikime? (ten check engine to jakis tryb awaryjny?) Pytam z czystej ciekawośći, dopiero jutro bd wiedział co wywala mi ten błąd i te obroty dziwne...

Pozdro

 

Nie przejmuj się na śniegu poczujesz różnicę między Ibizą... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

witam

wiec tak próbowałem kasować błedy wg intrukcji, to jest do czarnej kostki podpiąć sie drucikiem, na zapłonie dotknąć masy 3 razy w ciągu ponizej 12s, no i beret, błędy sie nie skasowały, nadal to samo wybija....

Czy jest inny sposób kasowania błęów?

 

I inne pytranie, na allegro wypatrzyłem przepustnice wraz z krokowym i czujnikiem położenia przepustnicy od 1.8, wygląda tak samo.. czy podejdzie?

Byłem u kumpla na warsztacie powiedział że stary krokowy jest niesprawny, bo na zapłonie brak reakcji po wpięciu w kostke.. A ten co kupiłem być może też byc kopnięty bo odrazu, na ciepłym silnbiku otwiera sie na maxa. Ale dodał żę trzeba wymienić czujnik położenia przepustnicy, bo po odpięciu kostki na dzaiłającym silniku nie ma reakcji.

 

Zatem sciągam z allegro komplet i zobaczymy co będzie..

 

Aktualnie wypiołem krokowy, obroty ustawiły sie na 300, ale samochód znacznie lepiej jedzie..

 

Jeśli macie jakieś pomysły to piszcie.

 

co do uszczelki od krokowego, to dosał oczywiście nową (nie serwisowa, tylko wyciętą z papieru na uszczelki, ale to przecież bez różnicy)

Pozdr

 

Powracamy do twmatu.

założyłem nową przepustnice z krokowym i czsujnikiem położednia, zresetowałem kompa i reakcji brak,

To znaczy obroty ok 2k, po odpieciu krokowego ustawiaja sie na ok 300.

 

Komp wywalia 23,24,31 blędy czyli krokowy czujnik położenia przepustnicy i przepływomierz....

Co teraz może być nie tak? Czy pozostało mi tylko wymienic przepływomierz? (kolejna inwestycja) i liczyć ze to pomoże?

 

Dodam że jest coś dziwnego, bo przed przekładką wywalało o jeden mniej błąd (24 -krokowy) teraz na starym (kupuionym wczesniej) i na tymz tej założonej teraz przepustnicy wywala błąd.

 

Proszę o jakąś pomoc...

Pozdr

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

sprawdziłem wszystko ok, nic nie uszkodzone...

jutro nagram filmik jak pracuje silnik, może ktoś jak zobaczy to będzie wiedział co mozna by jeszcze sprawdzić

 

filmik:

 

 

A teraz taki myk, kupiłem przepływomierz. założyłem. kompa reset.

i obroty ustawiły sie na ok 2,2k i nie faluje.

nadal wywala błąd położenia przepustnicy i błąd krokowego... czy ktoś wie co teraz zrobic? ( przypomne ze wymieniłem przepustnice, i krokowy 2 razy.... - efekt nadal check engine i obroty 2,2k)

 

 

Jak macie jakies pomysły to piszcie.

 

i jeszcze jedno pod kierownica obok czarnych i zielonych wtyczek jest jeszcze jedna, taka kremowa - biała... ona służy do podpiecia pod komputer???

Jezlei tak to jaka to jest wtyczka? OBD a moze cos innego?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...