Jump to content

Stukanie od podwozia Legacy 2.0D MY09


Subus
 Share

Recommended Posts

Szanowni koledzy, nie pamietam czy moje Legacy 09 (82kkm) tak robi od nowosci, ale przy przejezdzaniu jakichkolwiek nierownosci na drodze, niekoniecznie dziur czy wybojow, slychac stuki. Wystarczy, ze sie auto zhustnie. W serwisie na przegladzie oczywsicie powiedziano mi, ze TTTM, ale kazdy znajomy, ktorego wioze, mowi do mnie: " Stary, wymien sobie amortyzatory". Dziekuje za podpowiedzi.

Link to comment
Share on other sites

Szanowni koledzy, nie pamietam czy moje Legacy 09 (82kkm) tak robi od nowosci, ale przy przejezdzaniu jakichkolwiek nierownosci na drodze, niekoniecznie dziur czy wybojow, slychac stuki. Wystarczy, ze sie auto zhustnie. W serwisie na przegladzie oczywsicie powiedziano mi, ze TTTM, ale kazdy znajomy, ktorego wioze, mowi do mnie: " Stary, wymien sobie amortyzatory". Dziekuje za podpowiedzi.

 

Najpierw sprawdź łączniki stabilizatora. Zużyte lubią wydawac metaliczne stuki, zwłaszcza przy przejeżdżaniu przez poprzeczne nierówności.

Edited by Kubeusz
Link to comment
Share on other sites

Zrób dokłądnie tak jak mówi Kubeusz, ja w imprezie co 2 rok zmieniam, właśnie mi się też zaczęły tłuc....

Najlepiej poszukiwania zacząć od łączników :)

Link to comment
Share on other sites

Oprócz łączników stabilizatora, możesz śmiało przyjąć, że tulejki stabilizatora są do wymiany (koszt ok. 30PLN za sztukę).

Jeśli stuki nadal będą, sprawdź mocowania zacisków ham. w przednich kołach. Może trzeba wymienić prowadnice (te z gumką) a może wystarczy tylko przesmarować (obie).

Jeśli nadal będzie stukać, sprawdź czy nie masz luzów na maglownicy (zdarzają się). Później dopiero amory - podobno czasami dostają luzów na tłoczysku.

 

Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

w moim legacy poprzednik założył podwójne końcówki wydechu, jedna przy małych prędkościach delikatnie uderza o zderzak, powstaje taki głuchy odgłos jakby się coś w zawieszeniu się telepało, już jestem umówiony na poprawienie tego.

 

pozdrawiam,

MR

Link to comment
Share on other sites

Masz całkiem świeży samochód więc jarzma hamulcowe nie powinny być wyrobione.

U mnie stukaly od 75kkm. Wtedy wystarczyło przesmarować i był spokój na kolejne kilkanaście kkm. Przy 105kkm poszły do wymiany. BTW wyrabiają się nie trzpienie tylko ich gumowe odbojniki - wprawdzie wymienia się cały element ale koszt ok. 35PLN sztuka.

 

Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Masz całkiem świeży samochód więc jarzma hamulcowe nie powinny być wyrobione.

U mnie stukaly od 75kkm. Wtedy wystarczyło przesmarować i był spokój na kolejne kilkanaście kkm. Przy 105kkm poszły do wymiany. BTW wyrabiają się nie trzpienie tylko ich gumowe odbojniki - wprawdzie wymienia się cały element ale koszt ok. 35PLN sztuka.

 

Pozdr.

 

Kolego Knurek rozumiem że piny gumowo metalowe zostały u ciebie wymienione? Jarzma masz cały czas te same?

Link to comment
Share on other sites

Kolego Knurek rozumiem że piny gumowo metalowe zostały u ciebie wymienione? Jarzma masz cały czas te same?

Prowadnice, trzpienie, piny - jakkolwiek je nazwiesz, o nie chodzi. Co do ceny chyba się pomyliłem - może kosztowały 60PLN ale tak czy siak niewiele.

 

Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

przy każdym przeglądzie do wymiany idą tuleje wahaczy... i nie stuka przez 10kkm

Zażycz sobie 20464FE050. Nie będzie stukać przez 20kkm ;)

 

Pozdr.

Edited by Knurek
Link to comment
Share on other sites

Zażycz sobie 20464FE050. Nie będzie stukać przez 20kkm ;)

Knurek, to są numer "mniejsze" ;-) :?:

 

Autor postu pisze o modelu MY09, w tych są inne tuleje i podobno nie zużywają się tak szybko jak w poprzedniku - taka jest przynajmniej opinia mechanika z ASO. Tu obstawiałbym jarzma hamulca. U mnie są już wyrobione i po 73 tyś wymiana ślizgów i gumek pomogła - na dwa dni :roll: , dalej tłucze jak tłukło wcześniej. Swoją droga jestem ciekaw jak gwarant zapatruje się na wymianę takich "wyrobionych" jarzm w ramach gwarancji :?:

Edited by korzen93
Link to comment
Share on other sites

Witam,

 

u mnie z kolei przy okazji bujania na nierównościach dochodzą z tyłu metaliczne odgłosy (jakby uderzenie sprężyny).

 

Jeden spec zdiagnozował to jako uderzanie osłon amortyzatorów o sprężyny...rzecz nie warta naprawiania

Link to comment
Share on other sites

Jeden spec zdiagnozował to jako uderzanie osłon amortyzatorów o sprężyny...rzecz nie warta naprawiania

Możliwe - możesz sobie kontrolnie pobrzdąkać osłoną przy zdemontowanym tylnym kole. Będziesz miał pewność. :mrgreen:

 

Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...