Subus Opublikowano 8 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2012 Szanowni koledzy, nie pamietam czy moje Legacy 09 (82kkm) tak robi od nowosci, ale przy przejezdzaniu jakichkolwiek nierownosci na drodze, niekoniecznie dziur czy wybojow, slychac stuki. Wystarczy, ze sie auto zhustnie. W serwisie na przegladzie oczywsicie powiedziano mi, ze TTTM, ale kazdy znajomy, ktorego wioze, mowi do mnie: " Stary, wymien sobie amortyzatory". Dziekuje za podpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubeusz Opublikowano 8 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2012 (edytowane) Szanowni koledzy, nie pamietam czy moje Legacy 09 (82kkm) tak robi od nowosci, ale przy przejezdzaniu jakichkolwiek nierownosci na drodze, niekoniecznie dziur czy wybojow, slychac stuki. Wystarczy, ze sie auto zhustnie. W serwisie na przegladzie oczywsicie powiedziano mi, ze TTTM, ale kazdy znajomy, ktorego wioze, mowi do mnie: " Stary, wymien sobie amortyzatory". Dziekuje za podpowiedzi. Najpierw sprawdź łączniki stabilizatora. Zużyte lubią wydawac metaliczne stuki, zwłaszcza przy przejeżdżaniu przez poprzeczne nierówności. Edytowane 8 Listopada 2012 przez Kubeusz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeFo555 Opublikowano 8 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2012 Zrób dokłądnie tak jak mówi Kubeusz, ja w imprezie co 2 rok zmieniam, właśnie mi się też zaczęły tłuc.... Najlepiej poszukiwania zacząć od łączników Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 8 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2012 Oprócz łączników stabilizatora, możesz śmiało przyjąć, że tulejki stabilizatora są do wymiany (koszt ok. 30PLN za sztukę). Jeśli stuki nadal będą, sprawdź mocowania zacisków ham. w przednich kołach. Może trzeba wymienić prowadnice (te z gumką) a może wystarczy tylko przesmarować (obie). Jeśli nadal będzie stukać, sprawdź czy nie masz luzów na maglownicy (zdarzają się). Później dopiero amory - podobno czasami dostają luzów na tłoczysku. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal2r Opublikowano 9 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2012 w moim legacy poprzednik założył podwójne końcówki wydechu, jedna przy małych prędkościach delikatnie uderza o zderzak, powstaje taki głuchy odgłos jakby się coś w zawieszeniu się telepało, już jestem umówiony na poprawienie tego. pozdrawiam, MR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
valdiiaga Opublikowano 10 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2012 A może sprawa wydaje się być bardziej prosta jak nam się wydaje. Jeśli nie odczuwasz pogorszenia trakcji samochodu to może poprostu stukający zapas w bagażniku, albo inne luzem położone ustrojstwo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MichaPL Opublikowano 11 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2012 Masz całkiem świeży samochód więc jarzma hamulcowe nie powinny być wyrobione. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 11 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2012 Masz całkiem świeży samochód więc jarzma hamulcowe nie powinny być wyrobione. U mnie stukaly od 75kkm. Wtedy wystarczyło przesmarować i był spokój na kolejne kilkanaście kkm. Przy 105kkm poszły do wymiany. BTW wyrabiają się nie trzpienie tylko ich gumowe odbojniki - wprawdzie wymienia się cały element ale koszt ok. 35PLN sztuka. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MichaPL Opublikowano 11 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2012 Masz całkiem świeży samochód więc jarzma hamulcowe nie powinny być wyrobione. U mnie stukaly od 75kkm. Wtedy wystarczyło przesmarować i był spokój na kolejne kilkanaście kkm. Przy 105kkm poszły do wymiany. BTW wyrabiają się nie trzpienie tylko ich gumowe odbojniki - wprawdzie wymienia się cały element ale koszt ok. 35PLN sztuka. Pozdr. Kolego Knurek rozumiem że piny gumowo metalowe zostały u ciebie wymienione? Jarzma masz cały czas te same? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 11 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2012 Kolego Knurek rozumiem że piny gumowo metalowe zostały u ciebie wymienione? Jarzma masz cały czas te same? Prowadnice, trzpienie, piny - jakkolwiek je nazwiesz, o nie chodzi. Co do ceny chyba się pomyliłem - może kosztowały 60PLN ale tak czy siak niewiele. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p4w0 Opublikowano 12 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2012 przy każdym przeglądzie do wymiany idą tuleje wahaczy... i nie stuka przez 10kkm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slesz Opublikowano 13 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2012 u mnie na żadnej fakturze z przeglądu nie było pozycji 'tuleje wahaczy' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 14 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2012 (edytowane) przy każdym przeglądzie do wymiany idą tuleje wahaczy... i nie stuka przez 10kkm Zażycz sobie 20464FE050. Nie będzie stukać przez 20kkm Pozdr. Edytowane 14 Listopada 2012 przez Knurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korzen93 Opublikowano 14 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2012 (edytowane) Zażycz sobie 20464FE050. Nie będzie stukać przez 20kkm Knurek, to są numer "mniejsze" ;-) :?: Autor postu pisze o modelu MY09, w tych są inne tuleje i podobno nie zużywają się tak szybko jak w poprzedniku - taka jest przynajmniej opinia mechanika z ASO. Tu obstawiałbym jarzma hamulca. U mnie są już wyrobione i po 73 tyś wymiana ślizgów i gumek pomogła - na dwa dni :roll: , dalej tłucze jak tłukło wcześniej. Swoją droga jestem ciekaw jak gwarant zapatruje się na wymianę takich "wyrobionych" jarzm w ramach gwarancji :?: Edytowane 14 Listopada 2012 przez korzen93 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 14 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2012 Zażycz sobie 20464FE050. Nie będzie stukać przez 20kkm Knurek, to są numer "mniejsze" ;-) :?: Tak, to są tylne tuleje 19mm od WRXa. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pitru Opublikowano 21 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 Witam, u mnie z kolei przy okazji bujania na nierównościach dochodzą z tyłu metaliczne odgłosy (jakby uderzenie sprężyny). Jeden spec zdiagnozował to jako uderzanie osłon amortyzatorów o sprężyny...rzecz nie warta naprawiania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 21 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 Jeden spec zdiagnozował to jako uderzanie osłon amortyzatorów o sprężyny...rzecz nie warta naprawiania Możliwe - możesz sobie kontrolnie pobrzdąkać osłoną przy zdemontowanym tylnym kole. Będziesz miał pewność. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się