Skocz do zawartości

spalanie na luzie i na biegu bez gazu


kons6

Rekomendowane odpowiedzi

w czasach trubodiesli i ecodrivingu ktoś używający auta jedynie do jeżdżenia spytał mnie: czy to prawda, że jeżeli się dojeżdża do zatrzymania auta na biegu, to spalanie jest niższe niż przy dojeżdżaniu na luzie?

 

temat mi osobiście całkiem obcy, bo ja na luzie nie jeżdżę nigdy, ale mnie zaciekawił

 

sprawdziłem i komputerek pokazujący średnie spalanie (turbo diesel bmw) przy zamkniętej przepustnicy, aucie hamującym silnikiem i obrotach 2-3 tys pokazuje 0/100, natomiast po wypięciu biegu i obrotach koło 0,8 tys pokazuje 0,2-0,3 l/100

 

jak to jest, że przy wyższych obrotach i takim samym (zamkniętym) położeniu przepustnicy komputer pokazuje brak zużycia paliwa? przecież mieszanka musi zawierać paliwo, żeby się spalać, czy przy "napędzie z kół" może być włączone inne sterowanie wtryskiem, które tak bardzo zubaża mieszankę, ze nawet 3 razy więcej cykli pracy silnika zużywa znacząco (2-3 razy) mniej paliwa?

 

a może tylko taka ściema w komputerku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie fachowo mówiąc czyli dla takich jak ja to podczas puszczenia gazu na biegu silnik spada z obrotów przez co nie zużywa paliwa a jadąc na luzie musi dostać troche zupy żeby się trzymał na obrotach i nie zgasł...ale nie zapominajmy, że to jedno na plus , drugie to fakt, że na luzie w skrajnych warunkach prędzej wpadniesz w poślizg niż na biegu bo bieg jakby trzyma koła na ziemi a na luzie sie poprostu bezwładnie toczą...tak mi się wydaje :D

Edytowane przez simonnt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dojeżdżam do zatrzymania na biegu, a nie na luzie z innego względu. Kiedyś udało mi się dzięki temu uciec na pobocze przed szarżującym za mną TIR-em, który postanowił zignorować czerwone światło. Tylko dzięki temu, że miałem wrzucony bieg i w porę zauważyłem w lusterku uciekłem na pobocze. Przy toczącym się na luzie samochodzie, bez możliwości aktywnego przyspieszenia dzisiaj nie pisałbym na tym, ani żadnym innym forum ...

Całe szczęście, że byłem pierwszy na dojeździe do świateł, a z poprzecznej drogi nikt nie zdążył jeszcze ruszyć. TIR przemknął gładko nawet nie zwalniając. Cała akcja miała miejsce na gierkówce. Na dojeździe nie hamowałem ostro, a na lewym pasie już zatrzymały się samochody.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a reasumując to spalanie na luzie i na biegu nie pozwoli chyba zaoszczedzić bo to zbyt małe różnice chociaż i tak jestem zwolennikiem tej metody....bo bulgot opadających obrotów jest jest o niebo lepszy niż byugot na luzie ;P

 

patrząc z punktu widzenia poziomu spalania, jazda na luzie pozwoli w wielu wypadkach mniej spalić, bo co z tego, że jadąc na biegu nie mam spalanego paliwa w silniku (czy też jest jakaś minimalna ilość), skoro mam jednocześnie hamowanie silnikiem... także pisanie że jazda na biegu pozwala na oszczędność paliwa to bzdura. względy bezpieczeństwa, owszem, zwłaszcza że jadąc na biegu działa nam 4x4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

patrząc z punktu widzenia poziomu spalania, jazda na luzie pozwoli w wielu wypadkach mniej spalić, bo co z tego, że jadąc na biegu nie mam spalanego paliwa w silniku (czy też jest jakaś minimalna ilość), skoro mam jednocześnie hamowanie silnikiem... także pisanie że jazda na biegu pozwala na oszczędność paliwa to bzdura. względy bezpieczeństwa, owszem, zwłaszcza że jadąc na biegu działa nam 4x4

 

Obawiam się, że coć Ci się pomyliło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

patrząc z punktu widzenia poziomu spalania, jazda na luzie pozwoli w wielu wypadkach mniej spalić, bo co z tego, że jadąc na biegu nie mam spalanego paliwa w silniku (czy też jest jakaś minimalna ilość), skoro mam jednocześnie hamowanie silnikiem... także pisanie że jazda na biegu pozwala na oszczędność paliwa to bzdura. względy bezpieczeństwa, owszem, zwłaszcza że jadąc na biegu działa nam 4x4

 

Obawiam się, że coć Ci się pomyliło.

 

co? może bądź trochę bardziej elokwentny ... :???:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GREGG

 

...bo co z tego, że jadąc na biegu nie mam spalanego paliwa w silniku (czy też jest jakaś minimalna ilość), skoro mam jednocześnie hamowanie silnikiem...

 

Ale hamowanie silnikiem właśnie na tym polega. Więc o co Ci chodzi ?

 

... także pisanie że jazda na biegu pozwala na oszczędność paliwa to bzdura. ...

 

Tutaj się zagalopowałeś. Tego twierdzenia nie jesteś w stanie obronić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w czasach trubodiesli i ecodrivingu ktoś używający auta jedynie do jeżdżenia spytał mnie: czy to prawda, że jeżeli się dojeżdża do zatrzymania auta na biegu, to spalanie jest niższe niż przy dojeżdżaniu na luzie?

 

temat mi osobiście całkiem obcy, bo ja na luzie nie jeżdżę nigdy, ale mnie zaciekawił

 

sprawdziłem i komputerek pokazujący średnie spalanie (turbo diesel bmw) przy zamkniętej przepustnicy, aucie hamującym silnikiem i obrotach 2-3 tys pokazuje 0/100, natomiast po wypięciu biegu i obrotach koło 0,8 tys pokazuje 0,2-0,3 l/100

 

jak to jest, że przy wyższych obrotach i takim samym (zamkniętym) położeniu przepustnicy komputer pokazuje brak zużycia paliwa? przecież mieszanka musi zawierać paliwo, żeby się spalać, czy przy "napędzie z kół" może być włączone inne sterowanie wtryskiem, które tak bardzo zubaża mieszankę, ze nawet 3 razy więcej cykli pracy silnika zużywa znacząco (2-3 razy) mniej paliwa?

 

a może tylko taka ściema w komputerku?

 

Przepustnica w silniku SBD, aczkolwiek występuje - nie jest używana przy hamowaniu silnikiem. Przepustnica w sensie silnika ZI nie występuje wogóle, z tego też powodu hamowanie silnikiem ZS jest nieco mniej efektywne.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepustnica w silniku SBD, aczkolwiek występuje - nie jest używana przy hamowaniu silnikiem. Przepustnica w sensie silnika ZI nie występuje wogóle, z tego też powodu hamowanie silnikiem ZS jest nieco mniej efektywne.

 

i faktycznie odpuszczenie gazu powoduje kompletne (do 0) zaprzestanie dostarczania paliwa?

i zaprzestanie spalania, tylko ściskanie i tłoczenie powietrza?

i przejście pomiędzy fazami ze spalaniem i bez spalania w obie strony jest tak łagodne, ze nie powoduje żadnego szarpania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepustnica w silniku SBD, aczkolwiek występuje - nie jest używana przy hamowaniu silnikiem. Przepustnica w sensie silnika ZI nie występuje wogóle, z tego też powodu hamowanie silnikiem ZS jest nieco mniej efektywne.

 

i faktycznie odpuszczenie gazu powoduje kompletne (do 0) zaprzestanie dostarczania paliwa?

 

Nie do końca: wtryski pilotażowe, robocze, korekcyjne i dopalające są mocno ograniczone, ale występują m. in. po to by sprostać Euro 5: emisje NOx np. Niemniej zużycie paliwa jest wielokrotnie mniejsze niż na b.j.

 

i zaprzestanie spalania, tylko ściskanie i tłoczenie powietrza?

 

Spalanie w suwie pracy praktycznie ustaje - występuje dopalanie dla recyrkulacji np. i temp układów katalitycznych

 

i przejście pomiędzy fazami ze spalaniem i bez spalania w obie strony jest tak łagodne, ze nie powoduje żadnego szarpani

 

Zależy od sposobu puszczenia pedału przyspieszania :smile: wejście w cykl pilotażowy dla biegu jałowego, kiedy obroty zbliżają się do biegu jałowego, jest płynne i niewyczuwalne dla kierowcy.a?

 

 

Odpowiedź jest w cytacie, jakoś tak dziwnie

Edytowane przez Grzegorz Magdziarz
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GREGG

 

...bo co z tego, że jadąc na biegu nie mam spalanego paliwa w silniku (czy też jest jakaś minimalna ilość), skoro mam jednocześnie hamowanie silnikiem...

 

Ale hamowanie silnikiem właśnie na tym polega. Więc o co Ci chodzi ?

 

... także pisanie że jazda na biegu pozwala na oszczędność paliwa to bzdura. ...

 

Tutaj się zagalopowałeś. Tego twierdzenia nie jesteś w stanie obronić.

 

leon, może faktycznie nie napisałem precyzyjnie, o co mi chodzi, więc spróbuję raz jeszcze ;)

nie jest prawdziwym twierdzenie, przytaczane zresztą bardzo często w pismach motoryzacyjnych, że jazda na biegu = ecodriving, bo mamy zerowe zużycie paliwa, a podczas jazdy na luzie silnik zużywa paliwo; takie porównanie pomija element hamowania silnikiem, który może w określonych wypadkach spowodować, że jadąc na biegu spalimy wręcz więcej paliwa

uff :-P :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

echh koledzy , jest to bardziej skomplikowane jak sie moze wydwac , po pierwsze musimy podawac konkretne auto, z konkretnym silnikiem , konkretnym ECU i wersją softu , komputer pokładowy mozna sobie jedynie brac czysto informacyjnie , a wręcz optymistyczno/ekologicznie , prawda jest czsami zupełnie gdzie indziej. Proponuje zapiąc sonde szerokopasmową z mozliwoascia nagrywania i obserwowac co sie dzieje :cool: wraz z wtryskiwaczami i czsami otwarcia :cool: wtedy mozna cokolwiek wiecej powiedziec i porownywac , generalna zasada jest taka, ze do silnika podczas hamowania silnikiem , podawane jest paliwo , czy jest go mniej czy wiecej , to juz inna inszośc , i zalezy od wielu czynników . :cool:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

echh koledzy , jest to bardziej skomplikowane jak sie moze wydwac , po pierwsze musimy podawac konkretne auto, z konkretnym silnikiem , konkretnym ECU i wersją softu , komputer pokładowy mozna sobie jedynie brac czysto informacyjnie , a wręcz optymistyczno/ekologicznie , prawda jest czsami zupełnie gdzie indziej. Proponuje zapiąc sonde szerokopasmową z mozliwoascia nagrywania i obserwowac co sie dzieje :cool: wraz z wtryskiwaczami i czsami otwarcia :cool: wtedy mozna cokolwiek wiecej powiedziec i porownywac , generalna zasada jest taka, ze do silnika podczas hamowania silnikiem , podawane jest paliwo , czy jest go mniej czy wiecej , to juz inna inszośc , i zalezy od wielu czynników . :cool:

 

to może ktoś temat podchwyci i doktorat z tego napisze :-P :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

który może w określonych wypadkach spowodować, że jadąc na biegu spalimy wręcz więcej paliwa

 

Każda reguła ma jakiś wyjątek. Pisma piszą ogólnikami, bo większość czytających nie skumałaby szczegółów. Nie oznacza to jednak że kłamią, tylko że upraszczają rzeczywistość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

który może w określonych wypadkach spowodować, że jadąc na biegu spalimy wręcz więcej paliwa

 

Każda reguła ma jakiś wyjątek. Pisma piszą ogólnikami, bo większość czytających nie skumałaby szczegółów. Nie oznacza to jednak że kłamią, tylko że upraszczają rzeczywistość.

 

To na tym forum opieramy się na uproszczeniach, ogilnikach , wyjatkach. budowach samochodow , :shock: , myslałem ze to fachowe forum ......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korzystając z okazji, chciałem zapytać, gdzie jest hamulec silnikowy w cinquecento.

 

 

 

A na poważniej: jak napisał zento - trzeba zawsze kontrolować obroty i bieg, żeby w każdej chwili można było żwawo przyspieszyć. Ja zawsze mam wrzucony taki bieg, który daje mi pewność, że po naciśnięciu na gaz odczuję prawie natychmiast reakcję samochodu :idea:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie obroty trzeba utrzymywać na tyle wysokie żeby ECU nie dało jeszcze sygnału na wtryski żeby podawały paliwo.

 

to może ktoś temat podchwyci i doktorat z tego napisze :-P :mrgreen:

i nobla jeszcze dostanie za to :mrgreen: Edytowane przez Krzysztof0430
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...