Skocz do zawartości

Aby moje Subru bardziej ochoczo chciało iść bokiem :)


Slaviola

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 102
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Przyniesłem fistaszki. :twisted:

Slaviola, a masz jakiś wykres z hamowania auta?Kto to stroił?

Generalnie,jak wyżej ktoś wspomniał,najlepiej boczurów nauczyć się w bezpiecznych warunkach,czyli na torze pod okiem kogoś ogarniającego i potrafiącego przekazać tą wiedzę.

Pewnie gubszy stab z tyłu nie zaszkodzi,ale latanie bokiem napędom z WRX życia raczej nie przedłuży. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylny stablizator grubszy od przedniego . Koła tylne bardziej w negatywie niż przednie tzn tak patrząc na auto z tyłu / \ . Pytanie po co . Moim skromnym zdaniem fabryczne subaru dosyć łatwo lata bokami i baaaaaaaardzo ładnie na suchym kończą się napędy :mrgreen: A na śniegu to już bajka aż samo się prosi o boczury. Słuchaj carlosa on już przeszedł wszystkie ścieżki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koła tylne bardziej w negatywie niż przednie tzn tak patrząc na auto z tyłu / \

 

Nie no.... negatyw z tyłu dla chodzenia bokami ????

 

Negatywy robi się dla lepszego trzymania w zakręcie. Koło zewnętrzne się pochyla i ustawia w ten sposób "| \" (tutaj zakręt w prawo patrząc od tyłu) i nie ma poślizgu...

 

Jak chcesz poślizg to z tyłu robi się na 0 czyli "| |" lub pozytywy "\ /".

 

Popatrzcie na kolesi z BMW na drifcie. Tył na pionowo, a przód na negatywach. Nie na odwrót :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koła tylne bardziej w negatywie niż przednie tzn tak patrząc na auto z tyłu / \

 

Nie no.... negatyw z tyłu dla chodzenia bokami ????

 

Negatywy robi się dla lepszego trzymania w zakręcie. Koło zewnętrzne się pochyla i ustawia w ten sposób "| \" (tutaj zakręt w prawo patrząc od tyłu) i nie ma poślizgu...

 

Jak chcesz poślizg to z tyłu robi się na 0 czyli "| |" lub pozytywy "\ /".

 

Popatrzcie na kolesi z BMW na drifcie. Tył na pionowo, a przód na negatywach. Nie na odwrót :|

 

Ale oni mają rwd. Mówiono mi aby z tyłu był negatyw aby auto nadrzucało bokiem a jednocześnie przód mógł wyciągnąć

 

Koła tylne w negatywie o którym pisałem. Przednie także aby chyba zmniejszyć podsterowność

 

modp100712o2005subaruim.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

 

Moim zdaniem auto będzie przy takim setupie bardzo bardzo nerwowe ale też pięknie będzie szło bokiem praktycznie non stop

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem auto będzie przy takim setupie bardzo bardzo nerwowe.

 

nie ma w tym nic nerwowego.

 

jedynie przy hamowaniu będzie mniejsza przyczepność kół, lecz bez tragedii

 

negaty ustawia się z przodu więcej niż z tyłu, bo przód zawsze bardziej się kładzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przednie koła w negatyw idą po to, żeby większą powierzchnią przy skręcie przylegały do asfaltu -> więcej przyczepności -> mniej podsterowności. przynajmniej w drifcie.

 

apropo - ciekawostka. w drifcie przód często jest wyżej, niż tył - przeniesienie środka ciężkości, łatwiejsze, szybsze i pewniejsze przekładki i jeszcze parę innych niuansów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Carlos da się :wink: Jak kupiłem swojego pierwszego GT-ka, to napierw pojechałem na parking, koła do oporu, gaz do dechy i... :shock: nie lata bokami, a Hołek latał :evil:

Dopiero jak go sprzedawałem po 2 latach, to już umiałem, bez stabów, bez geometrii... Nie chodzi o jakieś mega boczury, tylko lewy 90, dwójeczka i pupcia zamiata po poboczu 8)

 

 

ależ ja wiem że się da - tylko nie porownujmy tutaj wrxa w kombi 03 do gteka który waży dobre 250kg mniej , czy przytaczanego RA - na napędach wrxowych przy jego masie ciężko jest się w płynny sposób zawinąć i tyle, po luźnym to jeszcze pół biedy, ale po przyczepnym to już kombinacje....

 

pokazywałem jak byłem mały... niczego nie muszę udowadniać.

 

zachowuj się.

 

tak ogólnie to autor ma cały arsenał techniki jazdy do zarzucenia tyłem.

 

odpuszczenie gazu w zakręcie, redukcja bez międzygazu, zarzucenie kierą, przyhamowanie ze skrętem, ręczny, zbyt duża prędkość wejścia w zakręt i jeszcze pewnie wiele więcej o czym nie wiem lub nie przychodzi mi do głowy...

 

 

ależ się zachowuję , udzielasz rad teoretycznych odnośnie techniki, to jestem ciekaw praktyki....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak ogólnie to autor ma cały arsenał techniki jazdy do zarzucenia tyłem.

 

przyhamowanie ze skrętem, zbyt duża prędkość wejścia w zakręt .

Przynajmniej te dwie propozycję bardziej skutkują w WRXie wypadniecięm z drogi niż jechanie bokiem :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...