Skocz do zawartości

dizel musi dymić


Dehnel

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni,

nie znam się na dizlaczach. Mam 2,5TDSa w RRoverze.

Silnik od zawsze dymił przy mocnym gazowaniu, ostatnio jak mnie wk* ...urzył gość na skuterze, zabiłem go dymem z rury. Hałasował i dziecko mi budził, więc musiałem gnoja zlikwidować...ale wracając do meritum:

ostatnio dałem samochód żonie, do zatankowania i nagle Rendżi przestał dymić. Do baku wpadł olej ze Statoila. Jedzie jak porąbany, przyspiesza, robi to dynamicznie, a co mnie dziwi, jak motur dochodzi do 5tyś obr, to z tyłu nie ma czarnej ściany dymu, generalnie widać wszystko :roll:

Czy uważacie, że umarł jakiś generator dymu, czy dizel naprawdę może przestać dymić z dnia na dzień i czy może na Staoilu podają jakieś kawiorowe paliwko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może pędzyny nalała.

 

 

mam fakturę na olej ;)

Zresztą, przy bardzo głębokiej rezerwie, porcja 60l PB dałaby podobny efekt (brak dymu), ale przyspieszenie już nie to raczej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jaki ON wleciał do baku ale na statoil jest dobre paliwo, zwłaszcza diesel gold. Wychodzi kilka zł różnicy w tankowaniu a nawet przy mocnych mrozach nie ma problemu. W moim dieslu padły mi dwie świece więc nie odpalił na mrozie -15C. Mechanik myślał że parafina w filtrze itp rozciął go i się okazało, że filtr był czyściutki. Czasem zadymi jak na prawdę mocno depnę, polecam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bankowo padl / zawiesil sie gienerator dymu (OEMowo to byl chyba "smolk dzenerejtor" w RR). Podobno paliwo ze stacji Statoil moze powodowac taka blokade. Najlepiej nalac berbeluchy rozcienczanej woda ze stacji Krzak - powinno pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wiadomo, części do RRa sa potwornie drogie, smołk dżenerejtor wydżeneruje więc koszty straszne ;)

chyba coś takiego włożę do bagaznika :