Skocz do zawartości

O Imprezie 2.0 RC z wydechem Prodrive


Leszek

Rekomendowane odpowiedzi

Chłopaki mam pytanko, szwagier chce kupić Subare i ma dylemat. Kupywać 2.0 RC nowego wyjdzie go tanio bo znalazł wersję demo, więc na gwarancji, 23 km przejechane czy ładować sie w WRX ale i w kredyt i nie jest pewien do końca czy go na niego stać, utrzymanie, paliwo, opłaty i przeglądy. Jak to on mówi nie jest fanatykiem 5,9 do setki więć i te 8 by mu starczyło ale ten WRX nie daję spokoju. Jest również pytanie bo do tego RC jest możliwość zamontowania pełnego wydechu Prodrive (na gwarancji) ale jak to może być z osiągami? w wolnym ssaku da to jakieś osiągi? bo np jakiś tam dobry wydech w wrx może dać te 18 koników i 25 (mniej wiecej) momentu a w tym RC poprawi to jakoś działanie silnika?

 

(w)mo®deratorzy przeglądnąłem wszystkie tematy dotyczące RC i tylko Michal miał taki temat dotyczący w jakimś stopniu mojego i szwagra problemu i nic innego nie znalazłem wiec chyba jestem wytłumaczony zakładaniem kolejnego tematu o Imprezce 2.0 :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 204
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Nie wiem jak z tłumikiem prodrive, ale ogólnie w wolnossącym to albo bulgocze ładnie na wolnych obrotach i nie da się tym jeździć - bo jest tak głośno, albo jakiś kompromis, ale nigdy nie będzie to tak jak z turbinką - turbina działa w wydechu jak tłumik, dzięki czemu możemy pozwolić sobie na odetkanie spore i dalej jest sensownie. W wolnossącym już nie jest tak różowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lukasz505

sory ze w tym temacie zakladam post.zastanawiam sie nad kupnem subaru 2.0RC ale kobi!!co myslicie o tym samochodzie??powiem szczerze ze sie wacham pomiedze kombi a sedanem.i nie wiem co wybrac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezsprzecznie bokserek, bez względu na to czy ze skrzynką na listy czy bez, gada fajnie, ale turbo , szczególnie z jakimś tłumikiem w stylu H&S gada cudownie :) Niemniej ja swojego wolnego ssaka bardzo lubię, szczególnie z samego rana po odpaleniu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawieszenie bardzo dobre na polskie warunki

Silnik 167 km duzo lepszy, dynamiczniejszy niz 125km z gx

spalanie miasto 10-12 poza maistem 8-10 zalezy jak kto jezdzi

szkoda ze nie ma kubelkow takich jak w wrx

Jezdzielm RS rok generlanie z autem przez 15k km nic sie nie dzialo nie ma sie co zepsuc jedyna wada to to ze silnik 125 to za malo i relatywnie duze spalanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka to ja jestem tym szwagrem leszka i bardzo was prosze o pomoc . Bo nie wiem czy kupic RC i prowadzic dalej w miare normalny tryb zycia , czy brac kredyt , zadluzyc sie na dlugi czas . A to wszystko dla tegooooo zajebi.... przyspieszenia.???Glownie chodzi o to czy ten nowy RC jezdzi i czy jest sens montowania calego wydechu Prodrive w nim ? Czy to cos zmieni?? Jak tak to co i ile czego?? Moze nowy RC z wydechem cakym mi wystarczy .!

 

:?: Z gory bardzo dzieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wziął RC. Zawsze można przesiąść się piętro wyżej i kupić WRX'a, ale ... a nóż widelec będziesz super zadowolony z tego, co da ci RC. A używane RC MY06 myślę, że będą bardzo poszukiwane. Bo fajne są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JULI, Kup tą imprezę RC, pojeździj - nie jest to WRX, ale naprawdę wiele osób pochlebnie się wyraża o nowych silnikach. W silnikach N/A trudno jest wydłubać niewielkim kosztem dodatkowe koniki, dlatego wydech bym sobie darował, chyba, ze tylko ostatnią puszkę w ramach ewentualnego poprawienia brzmienia (ale uważaj, by nie zrobiło się za głośno).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale skad mam wiedziec czy sama koncowka prodriva nie bedzie za glosna?? tylko na to daja gwarancje!! wiec w sumie nie mam wyboru!! jak ktos ma cos jeszcze ciekawego do powiedzenia albo do zaproponowanie to bardzo prosze. Dzieki z gory. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo ludzi twierdzi , że ten 2.0 RC i 2,5 WRX będzie palił tyle samo lub podobnie lub różnica będzie niewielka, nie rozumiem tego, samo to że tu jest tylko 2.0 a w WRX jest niedość, że 2,5 to jeszcze turbina. Dzięki za dotychczasowe wypowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leszek, zwykle pojemnośc nie przekłąda się bezpośrednio na zużycie paliwa. Przy podobnej jeździ turbo może palić nae mneij jak jest seryjne bo np. wolny ssak będize ciśniety do obporu a turbo będzie działac w efektywnym zakresie obciążeń. Oczywiście zwykle posiadacze turbin cisną mocniej i stąd większe żużycie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leszek, zwykle pojemnośc nie przekłąda się bezpośrednio na zużycie paliwa. Przy podobnej jeździ turbo może palić nae mneij jak jest seryjne bo np. wolny ssak będize ciśniety do obporu a turbo będzie działac w efektywnym zakresie obciążeń. Oczywiście zwykle posiadacze turbin cisną mocniej i stąd większe żużycie

 

W sumie to tak. WRX poza tym wolno się jeździć nie da :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0RC na pewno jest to dobre auto ale ani nie jest zbyt ladne (no brakuje tego slynnego wlotu na masce ;) i nalesnika) i nigdy nie bedzie jezdzilo jak WRX. Jezeli sie wachasz nad zakupem to moze jednak zdecydujesz sie na uzywke? Wtedy problem masz rozwiazany a palic na pewno 2.5T bedzie wiecej, nawet patrzac po danych producenta 2.0T vs 2.5T jest spora roznica. A jezeli chodzi o roznice w spalaniu miedzy wolnossacym a turbo to nikt mi nie wmowi, ze bedzie takie samo badz bardzo podobne. Wierze raczej slowom Gr1zlego

 

W silnikach N/A trudno jest wydłubać niewielkim kosztem dodatkowe koniki, dlatego wydech bym sobie darował, chyba, ze tylko ostatnią puszkę w ramach ewentualnego poprawienia brzmienia (ale uważaj, by nie zrobiło się za głośno).

 

Zobacz na silnik Hondy z serii K20. Wolnossacy, 2.0 pod maska i 200 koni :twisted: do tego nieduze spalanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jezeli chodzi o roznice w spalaniu miedzy wolnossacym a turbo to nikt mi nie wmowi, ze bedzie takie samo badz bardzo podobne.

Mój legac spala w mieście około 12 litrów. Antyki z turbinką zadowalają się 13 litrami. Oczywiście jak turbo będzie mocno deptane to wessie każdą ilość paliwa.

 

Zobacz na silnik Hondy z serii K20. Wolnossacy, 2.0 pod maska i 200 koni :twisted: do tego nieduze spalanie

Tu nie chodzi o skonstruowanie silnika wolnossącego o dużej mocy z litra, bo to jest bez problemów wykonalne, chodzi o podniesienie mocy już istniejącej jednostki w ramach "tuningu" - wtedy nie jest to ani proste, ani tanie - bo sprowadza się właśnie do przekonstruowania silnika tak by dało się go wyżej kręcić, jednocześnie niestety tracimy dół. Co do nieduzego spalania sokowirówki w hondy to nie wiem, być może jak nie szaleje w górnym zakresie obrotów (czyli nie jedzie) to zadowala sie rozsądnymi dawkami paliwa. Zostałem na kręciołku objechany przez Civica Type-R - ale jakoś nie czuję niesmaku :) W końcu zaszperowane i dwa razy mocniejsze a na dodatek chyba nawet lżejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W auto motor i sport z lutego jest test Imprezy 2.0 RC http://www.auto.mpp.pl/wnumerze.htm?nrmag=bbe020d178

 

Co najważniejsze tam jest napisane to, to że zawieszenie idealnie spisuje się na Polskich drogach. A dopłacać ok. 50 tyś zł za przyspieszenie mniejsze ok. 3 sek. do 100 km to trochę sporo. Wiem różnice są nie tylko w mocy. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój legac spala w mieście około 12 litrów. Antyki z turbinką zadowalają się 13 litrami. Oczywiście jak turbo będzie mocno deptane to wessie każdą ilość paliwa.

 

Owszem, nie twierdze, ze nie ale bedzie to zwykla spokojna jazda. Zacznij dawac do pieca i wtedy porownaj spalanie ;)

 

Tu nie chodzi o skonstruowanie silnika wolnossącego o dużej mocy z litra, bo to jest bez problemów wykonalne, chodzi o podniesienie mocy już istniejącej jednostki w ramach "tuningu" - wtedy nie jest to ani proste, ani tanie - bo sprowadza się właśnie do przekonstruowania silnika tak by dało się go wyżej kręcić, jednocześnie niestety tracimy dół. Co do nieduzego spalania sokowirówki w hondy to nie wiem, być może jak nie szaleje w górnym zakresie obrotów (czyli nie jedzie) to zadowala sie rozsądnymi dawkami paliwa. Zostałem na kręciołku objechany przez Civica Type-R - ale jakoś nie czuję niesmaku W końcu zaszperowane i dwa razy mocniejsze a na dodatek chyba nawet lżejsze.

Jednak jest to chyba problem, nie kojarze innego wolnossacego silnika o takiej mocy (nie zapominajac o S2k ale tam to juz sporo kotluje wachy)

Akurat w K20 z tego co czytalem jest bardzo latwo podniesc moc, do tego zawsze mozesz zaturbic i wychodzi prawdziwy potwor, niestety jest problem z napedem.

Slyszalec o Civicu VTG :?: Naped na przod, 500 koni, 400Nm a cwiartke robi ponizej 12 sekund :!: Z Jednego litra pojemnosci wychodzi 312 koni !!! i co ty na to? :) Co do spalania to zdam dokladna relacje w listopadzie ale jestem wiecej niz pewien, ze roznica w porownaniu do WRXa bedzie dosyc spora.

Co to CTRa ktory cie objechal to byl to chyba jakis zmodyfikowany co? Seryjnie CTRy nie mialy szpery

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...