aki001 Posted September 3, 2012 Share Posted September 3, 2012 Pytanie jak w temacie - po zrobieniu silnika, chłodnicy oleju, wydechu i hebluff, czas na chłodnicę wody, żeby dało się gonić w pełnym słońcu Mishimoto 3 rdzeniowa czy jakieś bardziej markowe ustrojstwa typu Koyo ? Drugie pytanie - niby obie chłodnice są OEM replacement, ale z jakiegoś powodu producenci oferują je też w zestawie z cienkimi wentylatorami. Czy potrzebuję też tych wentylatorów? BTW. u mnie temperatury spadają poniżej 20 stopni tylko w zimie i to tylko w nocy... [edit] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eryk Posted September 3, 2012 Share Posted September 3, 2012 Ale to co, przegrzewa ci sie motor? W jakich temperaturach i podczas jakiej jazdy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
aki001 Posted September 3, 2012 Author Share Posted September 3, 2012 30 minut na torze i temperatura zaczyna się zbliżać do 3/4 skali (więcej nie próbowałem nigdy). Przymierzam się do remapu i dalszych modów, więc będzie jeszcze cieplej... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eryk Posted September 3, 2012 Share Posted September 3, 2012 Z tego co sie orientuje to te cinkie wentylatory sa stosowane w przypadku gdy jest problem z miejscem - ze standardowe wentylatory sa zbyt blisko kola pasowego... sam nie przerabialem tego tematu w GR STI, ale zastanawialem sie kiedys by zastosowac w moim starym WRXie. Z tego co wyczytalem na IWSTI, to Koyo bedzie lepiej dzialac od Mishimoto, w zaleznosci od miejsca na wentylatory - te cienkie moga byc wtedy niezbedne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aki001 Posted September 3, 2012 Author Share Posted September 3, 2012 idę to pomierzyć cholerstwo. Też czytałem na IWSTI temat o chłodnicach, ale nie ujmując nic chłopakom, mało rzetelnych informacji tam jest... są wręcz skrajne. A jakby nie patrzeć, Mishimoto ma o wiele ciekawszą ofertę (3 rzędy, w zestawach z wentylatorami lub bez, orurowanie itd...). Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlos-wrx Posted September 3, 2012 Share Posted September 3, 2012 mam u siebie takie Koyo... od momentu zamontowania nigdy nie doświadczyłem problemów z temp. "wody" (wskazówka dochodzi do poziomu optymalnego i nigdy, ale to nigdy nawet przy największej katordze nie drgnęła wyżej) - a samochód latał w warunkach torowych, nawet przy 35stopniowych temp. zewn. Mam to zamontowane ze std. wentylatorami, w 06 się mieści, nie wydaje mi się aby w 08 miało być inaczej... ogólnie polecam... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted September 3, 2012 Share Posted September 3, 2012 Montowalem koyo do STI 09 trzy tygodnie temu , żadnych problemów , wchodzi plug&play bez wymiany wentylatorow 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacky X Posted September 4, 2012 Share Posted September 4, 2012 To jest jakieś Koyo Racing czy "zwykłe" Koyo ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted September 4, 2012 Share Posted September 4, 2012 To jest jakieś Koyo Racing czy "zwykłe" Koyo ? oczywiscie rozmawiamy o Racing Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedR Posted September 6, 2012 Share Posted September 6, 2012 Z Koyo Racing, sprawę weryfikowałem osobiście. W przypadku HawkEye'a, Blob'a czy Bug'a, jeśli drastycznie nie modyfikowało się osprzętu, właściwie nie było potrzeby ruszania wentylatorów. Setupy z "cienkimi" wentylatorami, powstały już kilka lat wstecz, we współpracy m.in. z firmą Spal. Taką sytuację wymusiło "upychanie" chłodnic Koyo (o większej grubości) w różnej maści wydumkach, gdzie istotnie nierzadko takie elementy jak kolektory, turbiny, etc. uniemożliwiały zastosowanie standardowych wentylatorów. Choć nie mam rozeznania w STi '09 zakładam, że podobnie jak w Hawku, Blobie, itp. nie będzie wymagany "cienki" wiatrak. Pozdrawiam SpeedR 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
beben Posted September 8, 2012 Share Posted September 8, 2012 Czy są jakieś rożne wielkości tych koyo ? Będę na dniach montować racinga i chce wpakować coś na maxa Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedR Posted September 9, 2012 Share Posted September 9, 2012 Jeśli chodzi o aplikacje dedykowane, to Koyo Racing przewiduje jeden model do STi, oczywiście w zależności od rocznika. Mimo wszystko, nie podejrzewam aby dedykowany model nie spełnił Twoich oczekiwań. W AU na tej chodnicy śmigają STi'e o mocach przekraczających 500 - 550 hp., a warto zauważyć, że i temperatury mają tam wyższe niż w PL. Prawdę mówiąc nie pamiętam przypadku, w którym ktoś, nawet przy grubych modach narzekał na jej parametry. Pozdrawiam SpeedR Link to comment Share on other sites More sharing options...
beben Posted September 9, 2012 Share Posted September 9, 2012 I wszystko jasne, dzieki Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedR Posted September 10, 2012 Share Posted September 10, 2012 Cała przyjemność po mojej stronie. Przy okazji dzięki za pomuka :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now