Skocz do zawartości

Światła dzienne


Arq

Rekomendowane odpowiedzi

Niebo napisał(a):

Weź to lepiej wyrzuć, bo robisz wiochę to raz, a po drugie auto ma być widoczne z daleka i od tego są fabryczne światła mijania.

 

Ponadto wysokość montażu świateł dziennych jest określona przepisami i montaż ich w dolnej części zderzaka jest niedopuszczalne.

 

 

Niebo wyluzuj, bo ten upał źle na Ciebie działa.

Wymiary są określone w przepisach,tak dla przypomnienia minimalna odległość od podłoża to 250 mm, max odległość od krawędzi bocznej pojazdu 400mm, rozstaw 600 mm i nie wyżej jak 1500mm, montaż spełnia te warunki.

Światła mijania są projektowane do świecenia po zmroku i niesprzyjających warunkach pogodowych, z tym też się chyba zgodzisz.

A wiochą to można też nazwać tę półkę na trampki którą co poniektóre imprezy posiadają z tyłu, ale co się komu podoba to względne.

Zresztą pytanie nie było czy się komuś to będzie podobać tylko skąd wziąść najwygodniej te dwa sygnały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, przepraszam :mrgreen:

 

Przyjmuję ;)

 

Mnie po prostu wkurzają takie przeróbki, bo stwarzają niebezpieczeństwo (moja własna opinia).

 

I chwała Ci za to że ją posiadasz (opinię), ale myślisz że dobre dzienne LED są mniej widoczne niż kiepskie mijania?

 

Ale ponawiam pytanie, gdzie w komorze silnika znajdę +12 po włączeniu stacyjki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ponawiam pytanie, gdzie w komorze silnika znajdę +12 po włączeniu stacyjki.

 

A jesteś pewny, że go potrzebujesz? większość dostępnych zestawów ma automaty reagujące na skok napięcia, czyli światła zapalają się po odpaleniu auta same, podpinasz do aku i kabel sygnałowy do pozycyjnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ponawiam pytanie, gdzie w komorze silnika znajdę +12 po włączeniu stacyjki.

 

A jesteś pewny, że go potrzebujesz? większość dostępnych zestawów ma automaty reagujące na skok napięcia, czyli światła zapalają się po odpaleniu auta same, podpinasz do aku i kabel sygnałowy do pozycyjnych.

 

Jestem pewien. Wybrałem sterownik potrzebujący +12V, już mam za dużo automatów w aucie, wole mieć kontrolę nad tym, a nie potem jaja z migającymi lampami.

 

Kombinacja z ledami zamiast postojówek, to dla mnie drut powodujący w przyszłości dyskusje w trakcie kontroli drogowej.

 

Znalazłem potrzebne sygnały na przekaźniku reflektora, tylko muszę sprawdzić jakie on ma zabezpieczenie, bo zasilanie powinienem wziąść ze styków sterujących a sygnał wyłączający ze styku sterującego i boję się czy te 0,7A nie przeciąży obwodu sterowania tego przekaźnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżdzę co prawda 2 tyg, ale nie mam żadnych problemów

wymieniłem oryg żarówkę postojową na led tylko mocniejszą - dostep do niej jest fabryczny

wieczorem jest ciekawszy efekt, bo poświata od niej sięga prawie do połowy górnego klosza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżdzę co prawda 2 tyg, ale nie mam żadnych problemów

wymieniłem oryg żarówkę postojową na led tylko mocniejszą - dostep do niej jest fabryczny

wieczorem jest ciekawszy efekt, bo poświata od niej sięga prawie do połowy górnego klosza...

 

Podrzuć jakieś zdjęcie tej źarówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Czy ktoś z Was wie w jaki sposób włączyć w Forku MY09 światła dzienne - na przełączniku mam tylko postojowe lub zwykłe (ksenony) natomiast w lampach mam żarówki chyba do jazdy dziennej, które nie wiem jak właczyć (zaznaczyłem na fotce poniżej). Widziałem kilka forków, które w ciągu dnia miały je zapalone

2012-11-05_2033.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z Was wie w jaki sposób włączyć w Forku MY09 światła dzienne - na przełączniku mam tylko postojowe lub zwykłe (ksenony) natomiast w lampach mam żarówki chyba do jazdy dziennej, które nie wiem jak właczyć (zaznaczyłem na fotce poniżej). Widziałem kilka forków, które w ciągu dnia miały je zapalone

2012-11-05_2033.png

 

W wersji US dzienne zapalaja sie samoczynnie po wlaczeniu skrzyni na tryb D i chyba R. Przy czym nie sa to typowe swiatla dzienne a światła drogowe świecące z mniejszą mocą (cos kolo 50%).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Widzialem to w polskim forku z 2012 roku, wiec czemu nielegalne skoro to oficjalny ponoc przekaźnik

 

Ja widziałem różne światła do jazdy dziennej montowane w samochodach i to nie znaczy, że są zgodne z prawem. Chodzi mi o to czy można w Polsce używać świateł drogowych jako świateł do jazdy dziennej. Szukałem tutaj http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20090750639 ale nic na ten temat nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o to czy można w Polsce używać świateł drogowych jako świateł do jazdy dziennej.

 

wszystko zależy od homologacji jaka jest na kloszu. Jeżeli na kloszu jest nabita homologacja DRL czyli E4 RL, jak dobrze pamiętam, to można. W przeciwnym razie nie można powiedzieć, że to legalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, wszystko da się. mi ten przekaźnik zamontowali w salonie przy odbiorze forka. Wszystko zgodne z prawem. Światła włączają się po uruchomieniu silnika lub przekręceniu stacyjki - tą są światła drogowe świecące na pół mocy. Ale dlaczego własnie drogowe? Bo cały widz polega na tym, by swiatła dzienne świeciły na wprost a nie na drogę przed autem i to jest zaleta i najważniejsza cecha świateł dziennych. Zadne postojowe ani mijania tego nie zrobią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...