Jump to content

24 Heures du Mans


Recommended Posts

Za trzy kwadranse start - mysle, ze pierwsza godzina powinna byc bardzo ciekawa :) Tutaj live stream:

http://www.24h-lemans.com/live/en


No i wyglada na to ze Porsche Nr14 sie skonczylo! :o


Niesamowite jak:

1) niewiarygodnie szybkie sa LMP1 

 

2) Toyota (nie zauwazylem jak pozostali) ma system start/stop w boksie - silnik spalinowy wylaczaja jeszcze zanim samochod sie zatrzyma :)

Link to post
Share on other sites
  • Replies 206
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

No to w końcu ekipa z Polski będzie mogła powalczyć. Na sezon 2021 przesiadają się do Oreca LMP2 07.

Szykuje się petarda.         

No to warto sledzic, bo od sezonu 2021 wejdzie klasa Hypercar, ktora ma zastapic LMP1 I potwierdzily swoj udzial juz nastepujace teamy: Aston Martin ByKolles Glickenhaus Peugeot

Posted Images

Na wszystko przyjdzie czas :)

 

Moze to głupio zabrzmi, ale ostatnio trochę sie interesowałem protezami i postępem w tej dziedzinie medycyny i to co juz dziś jest możliwe, to prawie sci-fi! Wcale bym sie nie zdziwil, jakby Robert poszedł w tym kierunku, gdyby mu to dało możliwość powrotu do torów...

 

 

Nie do końca rozumiem co sie tam stało w deszczu z tym wypadkiem między Ferrari, audi i Toyota. Audi i paru innych tak jakby mocno zwolnili, a tamci dwaj wpadli na nich jak wariaci....?

Link to post
Share on other sites

Tak. Gosc z Audi nie mial nic do powoedzenia. Dostali strzała niespodziewanego od tylu i po zabawie,

 

 

No i Audi po nocy na 1 miejscu ale Porsche tylko okrążenie straty. Jest nadzieja ;)

Link to post
Share on other sites

Toyka nr 7 nie jedzie :( Ktoś wie co się stało ?

 

http://www.theepochtimes.com/n3/736546-leading-toyota-stops-on-course-with-ten-hours-left-in-le-mans-24/?photo=2

 

Fourteen hours into the race, the #7 Toyota TS 040 Hybrid which had led the Le Mans 24 since seven o’clock in the evening, stopped on the side of the course at Arnage Corner, with undetermined mechanical issues.

Driver Kaz Nakajima climbed out of the car and tried to repair the car himself, following instructions delivered from the pits via radio, but the car, which led for 163 of 223 laps, dropped to fourth overall.

 

http://www.toyotahybridracing.com/toyota-racing-le-mans-24-hours-update-5

. The cause of the stoppage has been diagnosed as an electrical problem relating to the loom. The car officially retired from the race after 13 hours and 53 minutes.

Edited by Fiji
Link to post
Share on other sites

Niech to.... :(

Moc diesla 490 koni a calego zespolu z hybryda 500 koni?!?!

 

Kto to pisze???

 

 

Przynajmniej juz wiemy skad Jacky czerpie swoje informacje o motoryzacji :mrgreen:

 

 

pol godziny do konca i wyglada na to, ze Ingolstadt znow dominuje, ech... :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Ale trzeba przyznać ze po prostu są dobrzy. Ten rok zapowiadał sie bardzo trudny biorąc pod uwagę rozmach Toyoty oraz prestiż Porsche.

 

Gratulacje OOOO! Dobra robota :)

Link to post
Share on other sites

Wygrywanie w Le Mans doprowadzili do perfekcji. Gdyby nie Toyota, która skasowała trzecie Audi, to zapewne mieliby całe podium. Mi się podoba to, że mieliśmy tak naprawdę trzy różne podejścia do tematu hybrydy i jak się okazało wszystkie były konkurencyjne. W przyszłym roku dołączyć ma Nissan  B)

Link to post
Share on other sites

Hm, wogóle konkurencyjność konstrukcji hybrydy daje dużo do myślenia. Czy Porsche było benzynowe ? Nie śledziłem niusów z LM. @ Elmo mógłbyś coś napisać o tych trzech różnych wariantach hybryd ?

Link to post
Share on other sites

@@Jacky X, szczegółów nie znam, ale Audi napędzane było turbodieslem, Porsche miało benzynowe 2.0 Turbo, a Toyota benzynowe 3.7 NA. Wszystkie te silniki spalinowe oczywiście wchodziły w skład układu hybrydowego. Porsche chyba nacisk położyło na napęd elektryczny i uzyskiwaną z niego największą moc. 

Link to post
Share on other sites

@@Jacky X, szczegółów nie znam, ale Audi napędzane było turbodieslem, Porsche miało benzynowe 2.0 Turbo, a Toyota benzynowe 3.7 NA. Wszystkie te silniki spalinowe oczywiście wchodziły w skład układu hybrydowego. Porsche chyba nacisk położyło na napęd elektryczny i uzyskiwaną z niego największą moc.

 

Dla mnie samo to w sobie jest sensacyjne.Trzy koncepcje a jednak jechały z tego co wiem bardzo podobnie. Jest to dla mnie niezrozumiałe,że żadna z tych koncepcji nie uzyskała znaczącej przewagi. Niezmiernie ciekawa sytuacja.

PS. Porsche miało "tylko" 2,0 turbo ? Może STI kiedyś wystartuje ? ;)

Link to post
Share on other sites

Najszybsza była Toyota. Natomiast jak się okazało system Audi był najmniej zawodny, co dało im zwycięstwo. Porsche miało V4 2.0 Turbo o mocy około 500 koni + jakieś 250 elektrycznych kucy  ;)

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...