Przemeq Opublikowano 17 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2012 Czyli jak? Bo wskaźnik mam (choć jeszcze na razie niestety AG) i ciekaw jestem jak wykryć, że coś nie gra Niepełne ładowanie, niewracanie ciśnienia do wartości wyjściowej przy zamkniętej przepustnicy, utrzymywanie się ładowania przez chwilę po zdjęciu nogi z gazu, przeładowania ponad ustalony fabrycznie/z tunerem poziom. Ze wskazówką doładowania jest jak z seksem u człowieka: jak coś ze zdrowiem nie tak, najpierw to widać w wydajności w łóżku - tak samo w zaturbionych silnikach: jak coś jest nie tak, najpierw to widać na doładowaniu . BOV u mnie Blitz. Chyba sprawny. A, Blitza też zaliczyłem. Też szybko padł . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SpeedR Opublikowano 18 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2012 Tak jak napisał Kropkowicz. Zasada działania DV oraz BOV jest bardzo zbliżona. Różnica, jak zaznaczył przedmówca polega na innym charakterze pracy. W przypadku DV mamy do czynienia z układem zamkniętym, w przypadku BOV natomiast – z układem otwartym, upuszczającym nadmiar ciśnienia do atmosfery. W sytuacji gdy DV jest sprawny, a ponadto założony do seryjnego silnika, jego działanie jest bardziej stabilne. Owa stabilność natomiast wynika z faktu, iż sterując silnik MAF sensorem (przepływomierzem masowym) DV sprawia, iż elektronika otrzymuje prawidłowe sygnały dotyczące ilości powietrza (masa faktyczna zgadza się z wyliczoną przez ECU co powoduje brak zaburzeń w składzie mieszanki). W przypadku tego samego MAF sensora, BOV będzie powodował zakłócenia składu mieszanki, gdyż ilość powietrza (masy) obliczonej na podstawie wskazań z MAF’a będzie niezgodna ze stanem faktycznym. BOV bowiem spowoduje upuszczenie powietrza do atmosfery, a nie z powrotem do układu. Na stronie ProRacing, z tego co zdołałem wyczytać na szybko, dość dobrze opisano zasadę działania DV oraz BOV jednak pominięto istotną kwestię ich stosowania w okreslonych przypadkach. Prawda jest taka, że każde urządzenie zainstalowane „na pałę” (bez urazy, oczywiście) wprowadzi mniejszy lub większy chaos. ECU posiadają co prawda pewną, ograniczoną zdolność adaptacji do zmieniających się warunków pracy, jednak gdy zastąpimy jeden element innym, działającym w nieco rozbieżny sposób, to z reguły zdestabilizujemy działanie systemu jako całości. Połączenie wspomnianego sterowania MAF’ em i BOV można pogodzić albo poprzez dobre wystrojenie, albo tez za sprawą zastąpienia omawianego czujnika innym, który nie będzie wrażliwy na zmianę ilości powietrza poprzez upuszczenie go na zewnątrz układu. Dobry MAP sensor poradzi sobie z takim zadaniem, choć wówczas zakres modyfikacji pociągnie za sobą więcej zabawy i oczywiście koszta. Jeśli zaś chodzi o przyczyny awarii Twojej "dmuchawki", to niestety celowanie "na ślepo" będzie wróżeniem z fusów. Przyzczyn może być przynajmniej kilka. Nie znamy faktów, które zapewnić będzie można tylko poprzez wyjęcie elementu i choć pobieżną analizę uszkodzeń. Może to być kłopot ze smarowaniem, wyosiowanie wałka, uszkodzeniem łopatek ze względu na dostanie się do układu jakiegoś ciała obcego, itp. Staraj się nie użytkować autka z niesprawną turbiną. Wyjmij, obejrzyj, podziel się spostrzeżeniami a postaramy się pomóc 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kawas Opublikowano 18 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2012 konkluzja jest z tego taka: -kup dobry najlepiej nowy, seryjny dv -kup nową seryjną turbinę, nie baw się w regeneracje, ewentualnie użwykę w dobrym stanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropkowicz Opublikowano 18 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2012 -kup dobry najlepiej nowy, seryjny dv-kup nową seryjną turbinę, nie baw się w regeneracje, ewentualnie użwykę w dobrym stanie taaak samochód nowy kup wogóle..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
X69 Opublikowano 18 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2012 Nowego samochodu nie kupuj!!! Kupując wiatrak sprawdź organoleptycznie = paluchami luzy na wirniku - osiowy i promieniowy. Luz powinien być niewyczuwalny. Oczywiście nie da to 100% pewności że wiatrak jest OK ale te z luzami są już trochę wyruchane... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nikko Opublikowano 18 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2012 użwykę w dobrym stanie Hehe, odsyłam do mojego zwierzenia w lokalnym wątku... :| :arrow: Trójmiejskie spoty Teraz to będę się chyba bał zamawiac cokolwiek z Allegro... :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 18 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2012 -kup dobry najlepiej nowy, seryjny dv-kup nową seryjną turbinę, nie baw się w regeneracje, ewentualnie użwykę w dobrym stanie +1 Też bym tak zrobił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nikko Opublikowano 18 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2012 Dzwoniłem dzisiaj do serwisu Subaru (dział części) z zapytaniem o ori turbinkę IHI vf22 lub jakąś inną o podobnym potencjale i flanszy - pan powiedział, że musi być numer katalogowy. Chciałem znaleźć na opposedforces ale mi się nie otwiera. Ciekawe czy Subaru wogóle ma takie turbiny, a jeśli tak to ile kosztuje nówka... [edit] sterując silnik MAF sensorem Dobry MAP sensor Okażę się teraz kompletnym laikiem ale chcę zrozujmieć o co tu chodzi. Jaka jest różnica między MAF i MAP sensorem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 18 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2012 Jaka jest różnica między MAF i MAP sensorem? zasadnicza jeden mierzy ilosc przeplywajacego powietrza, a drugi cisnienie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nikko Opublikowano 18 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2012 Aaaa... Już kumam - "flow" i "pressure"... [edit] Doczytałem. Mass air flow i manifold absolute pressure. A ten MAF sensor to nie jest czasem po prostu przepływomierz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 18 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2012 A ten MAF sensor to nie jest czasem po prostu przepływomierz? Po naszemu - tak, przeplywomierz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nikko Opublikowano 24 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2012 OKI, thx. Teraz mi się to pomału układa w całość... :wink: -- Cz maja 24, 2012 7:52 pm -- Czy ktoś może mi poradzić lub wskazać źródło informacji na temat zamienników dla mojej turbiny? Moja to vf22. Chodzi o to, które modele podejdą bez remapu i przeróbek flanszy - tj. czego szukać w necie...? Mam możliwość kupić TD04L, ale ta ma chyba zbyt mały potencjał...? Czy nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 24 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2012 Moja to vf22. Chodzi o to, które modele podejdą bez remapu To proste - vf22 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nikko Opublikowano 24 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2012 I nie można innych? Choćby vf23 np.? :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vert Opublikowano 24 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2012 kup nową turbinę. wywal bova i po klopocie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nikko Opublikowano 24 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2012 kup nową turbinę Ok, weźmy ten wariant. To też nie takie proste. W Subaru chcą numer części. Na opposed-forces nie ma oznaczeń typu vf22 itp., żeby do tego dopasować numer katalogowy. Zamienników z tego co piszecie lepiej nie brać. To gdzie najłatwiej takie coś kupić? I nie można innych? Choćby vf23 np.? Na to pytanie już sobie po części odpowiedziałem, bo znalazłem, że vf 23 i 24 mają mniejszy potencjał niż 22. Ale np vf 34? Nie wiem jak się do tego zabrać... :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 24 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2012 Chcesz bez remapu, to wstawiaj takie turbo, jakie bylo. Chcesz inne? -> remap/korekta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zento Opublikowano 24 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2012 Numerów możesz poszukać na tej magicznej stronie: http://www.auto-parts.spb.ru/cat/su/su2.mycat Trzeba wpisać vin. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nikko Opublikowano 24 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2012 Numerów możesz poszukać na tej magicznej stronie:http://www.auto-parts.spb.ru/cat/su/su2.mycat Trzeba wpisać vin. Po VINie nie poszło, bo krótki ale na tej stronie od d... strony znalazłem numer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trolololo Opublikowano 16 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2012 podepne sie pod temat i zapytam, jak wygladaja/brzmią typowe objawy zmęczonej turbiny ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nikko Opublikowano 16 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2012 Trolololo, właściwie masz odpowiedź w pierwszym poście, bo niechcący przerobiłem temat. U mnie wyglądało to tak, że: - FAZA I - "Może tak ma być...?" - słychać turbinę - normalnie praca jest niemal bezgłośna, trzeba się przysłuchiwać - FAZA II - "Jednak chyba coś nie tak." - słyszalna praca turbiny staje się dźwięczna, zbliżona do gwizdania - FAZA III - "Co to za dźwięki?" - jw. tylkio głośniej + metaliczne dźwięki spod maski przy gazowaniu :arrow: - FAZA IV - "Więc to jednak turbina..." - wiatrak staje i masz wolnego ssaka [edit] A w kwestii typowości w/w objawów niech się wypowiedzą mądre forumowe głowy... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trolololo Opublikowano 16 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2012 Przy ostatnich poprawkach mapy po wymianie elektromagnesu na lewej albo prawej głowicy, - juz nie pamietam, tak czy siak zostały wymienione oba, prawie "równo" padły - na wykresie doładowania turbiny pokazało sie falowanie. Od tamtej pory miałem sie przygotować mentalnie i psychicznie na wymiane turbo. Zauważyłem również wzrost spalania, czy to tez moze być symptom ? Robie na baku około 460-480 na baku a tu nagle o prawie 40% wyższe zużycie paliwa :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fedex Opublikowano 16 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2012 Z takim przelotem na baku powinieneś startować w eco-drivingu.Nie znam subaru z taką mocą które schodzi poniżej 15l/100,no chyba że masz większy bak,albo nie przekraczasz 2500/min. :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trolololo Opublikowano 17 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2012 jezdze normalnie w sumie, czasem mu depnę, nie jeżdżę jak jakis narwany "gaz,hamulec,gaz,hamulec,gaz,hamulec" :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
X69 Opublikowano 18 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2012 Trolololo, To masz zepsuty kierownik (lub przynajmniej jego prawą nogę :!: ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się