Skocz do zawartości

Padająca turbina?


nikko

Rekomendowane odpowiedzi

Czyli jak? Bo wskaźnik mam (choć jeszcze na razie niestety AG) i ciekaw jestem jak wykryć, że coś nie gra

 

Niepełne ładowanie, niewracanie ciśnienia do wartości wyjściowej przy zamkniętej przepustnicy, utrzymywanie się ładowania przez chwilę po zdjęciu nogi z gazu, przeładowania ponad ustalony fabrycznie/z tunerem poziom. Ze wskazówką doładowania jest jak z seksem u człowieka: jak coś ze zdrowiem nie tak, najpierw to widać w wydajności w łóżku - tak samo w zaturbionych silnikach: jak coś jest nie tak, najpierw to widać na doładowaniu :twisted:.

 

BOV u mnie Blitz. Chyba sprawny.

 

A, Blitza też zaliczyłem. Też szybko padł :twisted:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisał Kropkowicz.

Zasada działania DV oraz BOV jest bardzo zbliżona. Różnica, jak zaznaczył przedmówca polega na innym charakterze pracy. W przypadku DV mamy do czynienia z układem zamkniętym, w przypadku BOV natomiast – z układem otwartym, upuszczającym nadmiar ciśnienia do atmosfery.

 

W sytuacji gdy DV jest sprawny, a ponadto założony do seryjnego silnika, jego działanie jest bardziej stabilne. Owa stabilność natomiast wynika z faktu, iż sterując silnik MAF sensorem (przepływomierzem masowym) DV sprawia, iż elektronika otrzymuje prawidłowe sygnały dotyczące ilości powietrza (masa faktyczna zgadza się z wyliczoną przez ECU co powoduje brak zaburzeń w składzie mieszanki).

W przypadku tego samego MAF sensora, BOV będzie powodował zakłócenia składu mieszanki, gdyż ilość powietrza (masy) obliczonej na podstawie wskazań z MAF’a będzie niezgodna ze stanem faktycznym. BOV bowiem spowoduje upuszczenie powietrza do atmosfery, a nie z powrotem do układu.

 

Na stronie ProRacing, z tego co zdołałem wyczytać na szybko, dość dobrze opisano zasadę działania DV oraz BOV jednak pominięto istotną kwestię ich stosowania w okreslonych przypadkach.

Prawda jest taka, że każde urządzenie zainstalowane „na pałę” (bez urazy, oczywiście) wprowadzi mniejszy lub większy chaos. ECU posiadają co prawda pewną, ograniczoną zdolność adaptacji do zmieniających się warunków pracy, jednak gdy zastąpimy jeden element innym, działającym w nieco rozbieżny sposób, to z reguły zdestabilizujemy działanie systemu jako całości.

 

Połączenie wspomnianego sterowania MAF’ em i BOV można pogodzić albo poprzez dobre wystrojenie, albo tez za sprawą zastąpienia omawianego czujnika innym, który nie będzie wrażliwy na zmianę ilości powietrza poprzez upuszczenie go na zewnątrz układu. Dobry MAP sensor poradzi sobie z takim zadaniem, choć wówczas zakres modyfikacji pociągnie za sobą więcej zabawy i oczywiście koszta.

 

Jeśli zaś chodzi o przyczyny awarii Twojej "dmuchawki", to niestety celowanie "na ślepo" będzie wróżeniem z fusów.

Przyzczyn może być przynajmniej kilka. Nie znamy faktów, które zapewnić będzie można tylko poprzez wyjęcie elementu i choć pobieżną analizę uszkodzeń. Może to być kłopot ze smarowaniem, wyosiowanie wałka, uszkodzeniem łopatek ze względu na dostanie się do układu jakiegoś ciała obcego, itp.

Staraj się nie użytkować autka z niesprawną turbiną. Wyjmij, obejrzyj, podziel się spostrzeżeniami a postaramy się pomóc :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowego samochodu nie kupuj!!!

Kupując wiatrak sprawdź organoleptycznie = paluchami luzy na wirniku - osiowy i promieniowy. Luz powinien być niewyczuwalny. Oczywiście nie da to 100% pewności że wiatrak jest OK ale te z luzami są już trochę wyruchane...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem dzisiaj do serwisu Subaru (dział części) z zapytaniem o ori turbinkę IHI vf22 lub jakąś inną o podobnym potencjale i flanszy - pan powiedział, że musi być numer katalogowy.

Chciałem znaleźć na opposedforces ale mi się nie otwiera. Ciekawe czy Subaru wogóle ma takie turbiny, a jeśli tak to ile kosztuje nówka...

 

[edit]

 

sterując silnik MAF sensorem
Dobry MAP sensor

Okażę się teraz kompletnym laikiem ale chcę zrozujmieć o co tu chodzi.

Jaka jest różnica między MAF i MAP sensorem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OKI, thx. Teraz mi się to pomału układa w całość... :wink:

 

-- Cz maja 24, 2012 7:52 pm --

 

Czy ktoś może mi poradzić lub wskazać źródło informacji na temat zamienników dla mojej turbiny?

 

Moja to vf22. Chodzi o to, które modele podejdą bez remapu i przeróbek flanszy - tj. czego szukać w necie...?

Mam możliwość kupić TD04L, ale ta ma chyba zbyt mały potencjał...? Czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kup nową turbinę

 

Ok, weźmy ten wariant. To też nie takie proste.

W Subaru chcą numer części.

Na opposed-forces nie ma oznaczeń typu vf22 itp., żeby do tego dopasować numer katalogowy.

Zamienników z tego co piszecie lepiej nie brać.

To gdzie najłatwiej takie coś kupić?

 

I nie można innych? Choćby vf23 np.?

 

Na to pytanie już sobie po części odpowiedziałem, bo znalazłem, że vf 23 i 24 mają mniejszy potencjał niż 22. Ale np vf 34?

Nie wiem jak się do tego zabrać... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Trolololo, właściwie masz odpowiedź w pierwszym poście, bo niechcący przerobiłem temat.

U mnie wyglądało to tak, że:

- FAZA I - "Może tak ma być...?" - słychać turbinę - normalnie praca jest niemal bezgłośna, trzeba się przysłuchiwać

- FAZA II - "Jednak chyba coś nie tak." - słyszalna praca turbiny staje się dźwięczna, zbliżona do gwizdania

- FAZA III - "Co to za dźwięki?" - jw. tylkio głośniej + metaliczne dźwięki spod maski przy gazowaniu :arrow:

- FAZA IV - "Więc to jednak turbina..." - wiatrak staje i masz wolnego ssaka

 

[edit] A w kwestii typowości w/w objawów niech się wypowiedzą mądre forumowe głowy... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdjciew.jpg

 

Przy ostatnich poprawkach mapy po wymianie elektromagnesu na lewej albo prawej głowicy, - juz nie pamietam, tak czy siak zostały wymienione oba, prawie "równo" padły - na wykresie doładowania turbiny pokazało sie falowanie. Od tamtej pory miałem sie przygotować mentalnie i psychicznie na wymiane turbo. Zauważyłem również wzrost spalania, czy to tez moze być symptom ? Robie na baku około 460-480 na baku a tu nagle o prawie 40% wyższe zużycie paliwa :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z takim przelotem na baku powinieneś startować w eco-drivingu.Nie znam subaru z taką mocą które schodzi poniżej 15l/100,no chyba że masz większy bak,albo nie przekraczasz 2500/min. :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...