Jump to content

Stuki przy skręconych kołach


alepka
 Share

Recommended Posts

Pacjent: Legacy 04 2.0

Objawy: Sytuacja dość dziwna. Po porządnym "przegonieniu" po autostradzie w trakcie parkowania przy skręconych kołach zaczęły się z przodu auta wydobywać głuche równomierne stuki. Z racji późnych godzin odstałem auto z myślą że nazajutrz sprawdzę wszystko dokładnie. Niestety (stety) stuki zniknęły. Nie pomogło katowanie na parkingu przy maksymalnym skręcie z różnymi prędkościami pomimo, że poprzedniego dnia stuki były bardzo ale to bardzo odczuwalne. Czy ktoś może miał coś takiego??

Link to comment
Share on other sites

Spróbuj jeszcze raz po przejechaniu ok 30 -40km. Rozgrzej dobrze auto, napęd. Jak sie znow pojawią to wiem(y) co to.

 

nie piszmy mu może że to moze być wiskoza. Fajnie jakby to nie była wiskoza. Niech to beda przeguby! Czemu ja zawsze musze trafiac watek gdzie objawy wskazuja wiskoze...przeklete przeklenstwo subaru. Pojde moze spac :PP

Link to comment
Share on other sites

Spróbuj jeszcze raz po przejechaniu ok 30 -40km. Rozgrzej dobrze auto, napęd. Jak sie znow pojawią to wiem(y) co to.

 

nie piszmy mu może że to moze być wiskoza. Fajnie jakby to nie była wiskoza. Niech to beda przeguby! Czemu ja zawsze musze trafiac watek gdzie objawy wskazuja wiskoze...przeklete przeklenstwo subaru. Pojde moze spac :PP

No cóż... gdyby stuki były zawsze na skręconych kołach to na 99% przeguby, ale jeżeli pojawiają się po rozgrzaniu to niestety ale możesz mieć rację... :?

Link to comment
Share on other sites

zalezy czy będziesz kupował nową (zapraszam do ASO :twisted: ), czy używkę i walczył z rozkładaniem skrzyni, czy kupisz skrzynię z działającą wisko...

Link to comment
Share on other sites

nie lubie miec racji w tym przypadku.... :evil:

 

cena w aso 2400zł za cały dyfer. Ostatnio sie pytałem. Mam nadzieje ze to nie tajemnica.

 

Jeżeli złapał byś taką okazje jak ja miałem (a nie skorzystałem wtedy) czyli ukrecona skrzynia za 350zł to chyba kalkulacja jest zbedna.

 

Jedyne co to ASO może krecić nosem na takie wsadzanie używanej czesci. Przeczesałem już duzo wątków i ludzie pisza że nie jest tak trudno zrobić to samemu. Najlepiej chyba zagadać do któregoś polecanego nie-a-so.

Link to comment
Share on other sites

nie lubie miec racji w tym przypadku.... :evil:

 

cena w aso 2400zł za cały dyfer. Ostatnio sie pytałem. Mam nadzieje ze to nie tajemnica.

 

Jeżeli złapał byś taką okazje jak ja miałem (a nie skorzystałem wtedy) czyli ukrecona skrzynia za 350zł to chyba kalkulacja jest zbedna.

 

Jedyne co to ASO może krecić nosem na takie wsadzanie używanej czesci. Przeczesałem już duzo wątków i ludzie pisza że nie jest tak trudno zrobić to samemu. Najlepiej chyba zagadać do któregoś polecanego nie-a-so.

Do wymiany wiskozy nie trzeba skrzyni wyjmować ani rozbierać (w sensie kompletnie), otwiera się jej tył i wymienia.

Link to comment
Share on other sites

witam ponownie. Jak na razie żadnych objawów. Wszystko działa jak dawniej. Rozgrzałem auto przejeżdżając jakieś 20 km, potem na parking i nic. kompletnie. Nic oprócz jęków opon. z tego co wiem to na 100 mam do wymiany łącznik stabilizatora. Gumy też są już na wykończeniu, tyle tylko że gdyby one były winne to raczej stuki byłyby cały czas. A teraz ich niema. Pojawiły się tylko ten jeden raz, po przejechaniu jakichś 400km z prędkością 160-180km/h.

 

 

katowanie na parkingu

 

 

...Ale przy zaciąganiu ręcznego to wciskasz sprzęgło? pozdro.

 

nie o takie 'katownie' chodzi. Po prostu 1, pełny skręt i gazu ile się da. żadnych ręcznych.

Link to comment
Share on other sites

witam ponownie. Jak na razie żadnych objawów. Wszystko działa jak dawniej. Rozgrzałem auto przejeżdżając jakieś 20 km, potem na parking i nic. kompletnie. Nic oprócz jęków opon. z tego co wiem to na 100 mam do wymiany łącznik stabilizatora. Gumy też są już na wykończeniu, tyle tylko że gdyby one były winne to raczej stuki byłyby cały czas. A teraz ich niema. Pojawiły się tylko ten jeden raz, po przejechaniu jakichś 400km z prędkością 160-180km/h.

 

 

katowanie na parkingu

 

 

...Ale przy zaciąganiu ręcznego to wciskasz sprzęgło? pozdro.

 

nie o takie 'katownie' chodzi. Po prostu 1, pełny skręt i gazu ile się da. żadnych ręcznych.

ale lucza po prostu chce siebie i Ciebie upewnić, czy w przypadku zaciągania ręcznego wciskasz sprzęgło - doradzalibyśmy rozpinać napęd w ten sposób:)

Link to comment
Share on other sites

Sprawdzaj ciśnienie w oponach ,szczególnie przed długą trasą załadowanym autem ,ponieważ jazda z dużą prędkością i różnicą ciśnień w oponach może powodować przegrzewanie wiskozy.Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

ale lucza po prostu chce siebie i Ciebie upewnić, czy w przypadku zaciągania ręcznego wciskasz sprzęgło - doradzalibyśmy rozpinać napęd w ten sposób:)]

 

Nie no na tyle to jestem uświadomiony. Generalnie wiem raczej co wolno a czego nie wolno i staram się tego przestrzegać. Auto nie jest katowane ani upalane. Służy jako tatowóz

 

-- Cz maja 03, 2012 7:29 am --

 

Sprawdziłem ciśnienie w kółkach. W jednym z przodu było o 0,2 mniej. Czy to mogła być przyczyną zagrzania wiskozy? Jeśli tak to czy po takim jednorazowym przegrzaniu muszę się liczyć z koniecznością jej wymiany w niedalekiej przyszłoścj?

Link to comment
Share on other sites

W jednym z przodu było o 0,2 mniej. Czy to mogła być przyczyną zagrzania wiskozy?

 

Bez przesady :wink:

 

 

no też tak myślę

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...