Kario Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Wczoraj miałem przyjemność pojeździć trochę OBK 3.6. Jestem pod wrażeniem układu napędowego. Auto spaliło 8.8L na trasie i to częściowo w korkach !! Do tego skrzynia działa rewelacyjnie szybko w porównaniu z moim 3.0. Zaskoczyło mnie też jak tak miękkie i duże auto reaguje na nagle zmiany kierunku - super. Jednak auto ma pewien problem. Przy przejeżdżaniu przez nierówności z trochę większa prędkością powiedzmy 80, 100, 130 itp auto potrafi nagle się zakołysać i zmienić kierunek jazdy o 20-30 cm (może więcej) w bok ! Przedziwne nic takiego wcześniej nie odczulę w żadnym samochodzie. Wygląda jakby to był poważny problem z prowadzeniem. Auto ma tak od nowości a teraz ma około 11tys km przebiegu. Do tego układ kierowniczy chodzi absurdalnie lekko. Teraz pytania: 1. Czy ktoś kto ma nowego OBK zaobserwować problem z najeżdżaniem na nierówności i nagłym dziwnym zakołysaniem i przesunięciem auta w bok ? 2. Czy te typy tak maja ? 3. Jeżeli nie, to co to może być ? 4. Czy da się zrobić coś z lekkością wspomagania kierownicy ? Wspomaganie jest elektryczne z tego co wiem, wiec może to się da ustawiać ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luk77 Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Wczoraj miałem przyjemność pojeździć trochę OBK 3.6. Jestem pod wrażeniem układu napędowego. Auto spaliło 8.8L na trasie i to częściowo w korkach !! Do tego skrzynia działa rewelacyjnie szybko w porównaniu z moim 3.0. Zaskoczyło mnie też jak tak miękkie i duże auto reaguje na nagle zmiany kierunku - super. Potwierdzam ,auto prowadzi się wyśmienicie a i naprawdę jest oszczędne Jednak auto ma pewien problem. Przy przejeżdżaniu przez nierówności z trochę większa prędkością powiedzmy 80, 100, 130 itp auto potrafi nagle się zakołysać i zmienić kierunek jazdy o 20-30 cm (może więcej) w bok ! Przedziwne nic takiego wcześniej nie odczulę w żadnym samochodzie. Wygląda jakby to był poważny problem z prowadzeniem. Auto ma tak od nowości a teraz ma około 11tys km przebiegu. Szczerze to nie zauważyłem tego zjawiska a zrobiłem 16tys.km. Znasz historię egzemplarza którego testowałeś :?: Do tego układ kierowniczy chodzi absurdalnie lekko. Tak , chodzi dość lekko i zostało to uznane nawet za wadę przez niektórych testujących Mnie kompletnie to nie przeszkadza w tego typu samochodzie jak OBK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kario Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Historie znam. Tak właśnie myślałem, że to coś nietypowego, nigdzie o tym nie czytałem. Co to może być ? Ktoś ma jakiś pomysł ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2012 To jest wina zbyt mocnego, elektrycznego wspomagania kierownicy. Jak auto wpada w nierówności naturalnie mysi nim zabujać, także kierowcą, który podtrzymując się kierownicą wprawia ją w ruch powodując zmianę kierunku auta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Wczoraj miałem przyjemność pojeździć trochę OBK 3.6. Jestem pod wrażeniem układu napędowego. Auto spaliło 8.8L na trasie i to częściowo w korkach !! Do tego skrzynia działa rewelacyjnie szybko w porównaniu z moim 3.0. Jest to dość ciekawe spostrzeżenie, jakie roczniki aut porównujesz ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kario Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Legacy 3.0 '06 (przed liftem) vs 3.6. To zachowanie, które opisałem to zdecydowanie nie jest efekt ruchu kierownica. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2012 1. Czy ktoś kto ma nowego OBK zaobserwować problem z najeżdżaniem na nierówności i nagłym dziwnym zakołysaniem i przesunięciem auta w bok ? Ad.1. Nie obserwowałem takiego zjawiska, jak duże to były to nierówności, bo jak latał w powietrzu to wszytko jest możliwe :-) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kario Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Nierówności nie duże, na duże bym nie najeżdżał. Normalny asfalt i typowe polskie uszkodzenia / łaty z prawej strony. Moje legacy czegoś takiego nie zauważa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Nierówności nie duże, na duże bym nie najeżdżał. Normalny asfalt i typowe polskie uszkodzenia / łaty z prawej strony. Moje legacy czegoś takiego nie zauważa. OBK też jest na to nie wrażliwy, przynajmniej takiego zjawiska nie zauważyłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kario Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Dziękuje za odpowiedzi. Jakby ktoś coś wiedział więcej na temat tego problemu to proszę pisać. Ja teraz wyjeżdżam na tydzień w góry więc nie będę odpisywał. jak wrócę pewnie podrążę dalej temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fala Opublikowano 1 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2012 Najpierw pomyślałem o różnicy mas samochodów ale: masa 3.0 z 2007r = 1570kg masa 3.6 z 2012r = 1587kg - czyli różnica żadna. Może to kwestia profilu opon? 55 vs. 60 przy tej samej szerokości? No i samych opon - w wątku o oponach pisałem, że po zmianie Nokianów WRG2 na letnie Pirelli P7 miałem wrażenie, że przesiadłem się do amfibii z luzem na sterze... OBKa 3.0 i 3.6 miałem/mam z rynku płn.amerykańskiego więc zawieszenie jest bardziej miękkie - super na szutrówkę w okolicach Radomia czy w Rumunii ale faktycznie na łatach asfaltu i asfalcie znajdującym się niżej pod prawymi kołami (samochód jedzie w przechyle...) bywają atrakcje związane z brakiem precyzji prowadzenia. Bardziej w 3.6 niż w poprzednim modelu. Ktoś pisał o zaskakującym zarzucaniu tyłem przy zdjęciu nogi z gazu w zakręcie - ale to chyba w 2.5 premium (czyli bez stabilizacji...?) - u mnie (3.6) stabilizacja jest i wyhamowuje prostując w ten sposób tor jazdy. A! I w US jest chyba nadal pompa a nie elektryczne wspomaganie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gryzli Opublikowano 2 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2012 Wystarczy ze jeden amortyzator rozni sie moca tlumienia od innych, i juz cuda sie moga dziac na wybojach... Nawet nowe moze sie popsuc :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SUBORO Opublikowano 4 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 Kurcze, sądząc po frekwencji w tym wątku to nie ma wielu użytkowników OBK 3,6 A ja się zapisałem do klubu. Do tego układ kierowniczy chodzi absurdalnie lekko. Co do wspomagania : poznałem to zjawisko jak się przesiadłem na kolejnego Forestera XT, chyba tego 230KM. Przez dłuzszy czas bardzo mnie drażniła ta właśnie "lekkość" wspomagania. Prawie się bałem, że kierownica mi ucieknie na nierówności przy dużej szybkości. Ale jakoś się przyzwyczaiłem i dopiero teraz cytowana wypowiedź przypomniała mi o sprawie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gryzli Opublikowano 5 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2012 Dla mnie nic sie takiego nie dzieje, ale ja dopiero bede nim "tak naprawde" jezdzil jak go zabiore w sierpniu do Londynu... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luk77 Opublikowano 5 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2012 Kurcze, sądząc po frekwencji w tym wątku to nie ma wielu użytkowników OBK 3,6 A ja się zapisałem do klubu. Jesteśmy tutaj zdecydowanie mniejszością ,musimy chyba szukać członków klubu po za granicami RP Do tego układ kierowniczy chodzi absurdalnie lekko. Co do wspomagania : poznałem to zjawisko jak się przesiadłem na kolejnego Forestera XT, chyba tego 230KM. Przez dłuzszy czas bardzo mnie drażniła ta właśnie "lekkość" wspomagania. Prawie się bałem, że kierownica mi ucieknie na nierówności przy dużej szybkości. Ale jakoś się przyzwyczaiłem i dopiero teraz cytowana wypowiedź przypomniała mi o sprawie. Wspomaganie pracuje lekko ale nie ma mowy o żadnym uciekaniu kierownicy. Generalnie wszystko w tym aucie pracuje leciutko i przyjemnie czyli jak w dobrej limuzynie Tego właśnie oczekiwałem od OBK-a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gryzli Opublikowano 5 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2012 Po prostu nasze maja widocznie najmniej usterek i nie ma o czym pisac... Co i nnego dieslowcy :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fala Opublikowano 5 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2012 Chyba znalazłem powód pływania: jedna guma stabilizatora poszła się...przejść. I to tak zupełnie. Na kocich łbach słyszę ją - że jej nie ma właściwie. Chyba różne są grubości stabów w EU i w US w OBK? Poliuretany i spokój... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Papkin Opublikowano 9 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 Witam, kolegów U siebie nie zauważyłem wyżej opisywanych dolegliwości. Samochód jeździ jak po szynach, czy są to nierówności poprzeczne czy wzdłużne. Raz mi się zdarzyło że na większych nierównościach na drodze gruntowej samochód dobił do ograniczników amortyzatora, ale to moja wina ( za szybko ) co do wspomagania faktycznie może jest trochę za mocne ale w tego typu samochodzie nie przeszkadza. Co mi przeszkadza najbardziej to brak możliwości wyłączenia ESP na stałe , mimo wciśnięcia przycisku z ESP off nadal próbuje pomagać, co uniemożliwia czasami dobrą zabawę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kario Opublikowano 7 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2012 Problem wyjaśniony - lewy tylny amortyzator 100% wylany. Auto było już takie podczas zakupu w salonie.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fala Opublikowano 1 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2012 OBKiem da się całkiem daleko zajechać w terenie (użytkownik YT wrzucił kilka filmów - tu jeden z nich): http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... zrjWdljgns PS: szanowna moderatornio - a może by tak scalić ten wątek z tym: viewtopic.php?f=1&t=136968 ...jakoś... nie umiem sam zasugerować jak... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SUBORO Opublikowano 1 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2012 OBKiem da się całkiem daleko zajechać w terenie na 100% nie nakręcił tego filmiku na Krecie :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fala Opublikowano 1 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2012 na 100% nie nakręcił tego filmiku na Krecie Całkiem podobne szutrówki zaliczyłem - czasem jedynka i 3 - 4km/h Mam płytę tylko pod silnikiem, więc nie przeginam pały - a tam jest gdzie PS: Geolandary są w takich warunkach OK Patrz Pan jaka ładna wersja 2013: http://rides.webshots.com/album/583459725UCbRrz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SUBORO Opublikowano 1 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2012 a tam jest gdzie Wiem o tym, bo też tam jeżdżę, tyle że enduro 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 2 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2012 na 100% nie nakręcił tego filmiku na Krecie Całkiem podobne szutrówki zaliczyłem - czasem jedynka i 3 - 4km/h Mam płytę tylko pod silnikiem, więc nie przeginam pały - a tam jest gdzie PS: Geolandary są w takich warunkach OK Patrz Pan jaka ładna wersja 2013: http://rides.webshots.com/album/583459725UCbRrz a co w niej jest ładnego ? Jakoś nie mogę dostrzec różnic. Chyba, że chodzi o beznadziejny kolor skóry i pomalowane klamki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luk77 Opublikowano 2 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2012 Patrz Pan jaka ładna wersja 2013: http://rides.webshots.com/album/583459725UCbRrz Fajna felga i kolor skóry też mi odpowiada ale wersje US OBK generalnie gorzej wyglądają :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się