Skocz do zawartości

Impreza GT 99- zgasła i nie odpala


bigban

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Moje Subaru Impreza GT 99 od dłuzszego czasu podczas maxymalnego przyspieszania delikatnie szarpało, nastepnie zaczol silnik szarpac podczas normalnego przyspieszania i strzelało w wydech az w koncu zgasł na biegu jałowym i od tamtej pory odpalic nie można. Ktoś ma jakiś pomysł gdzie szukać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyn może być bardzo wiele,może czujnik położenia wału padł albo jest zabrudzony,morze przepływka,może pompa a może po prostu morze.Pod kierownicą (pod plastikiem) masz cztery luźne kostki,dwie czarne i dwie zielone.Wyłącz zapłon,zepnij kostki i włącz zapłon,kontrolka check engine nada ci kod który powie ci który element jest uszkodzony.Długie mrugnięcia to liczby dziesiętne a krótkie to jednostki np; "__ __ _ " to 2 i 1 czyli błąd nr 21,pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

w/g mnie to jest błąd nr 32 Oxygen sensor or circuit (no. 1, right side on SVX)

 

czyli?

 

Bez odpalania silnika kontrolka check engine caly czas sie swiecila i tylko cyklicznie włączał sie i wyłaczał wiatrak chłodnicy, dopiero po uruchomieniu silnika wszystko zgasło i zaczela mrugać kontrolka check engine tak jak na filmie.

 

-- 15 kwi 2012, o 20:06 --

 

czy chodzi o sonde lambda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odepnij akumulator na 15-20min, podepnij i sprawdź czy błąd był chwilowy, czy nadal występuje.

 

PS. Masz blow off'a?

Jeśli tak, to czy masz przelotowy wydech i/lub stożek?

 

błąd dalej ten sam. Blow off jest, stożka brak, wydech nie jest przelotowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bigban, a czy ten blow domyka Ci się ? bo może Ci powietrze nim ucieka i takie cyrki się dzieją...

raczej tak. na luzie i zimnym silniku sie wkreca na obroty dopiero po chwili i pod obciazeniem zaczyna przerywac i dławić sie. A co z tym błędem nr32, to dotyczy sondy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blow off jest [...] wydech nie jest przelotowy

To zmień sondę (nie musi być oryginał, ale o dedykowanych parametrach), sprawdź czy nie uszkodziłeś katalizatora, a następnie wybierz jedną z 2 bramek:

 

1. Zrób przelot jeśli bloł dżob sprawny i chcesz nadal parskać/gwizdać/syczeć

2. Powróć do seryjnego zaworu DV

 

PS. Z tego co napisałeś będzie to ewidentnie sonda - ta pierwsza za turbiną. Właśnie jak motor się nagrzeje i potrzeba odczytać jej parametry, do tego BOV upuszcza powietrze, a ECU głupieje, bo ma złe wartości z przepływomierza otrzymujesz takie, a nie inne anomalie. Nie jeździj z tym, bo w końcu wystuka Ci więcej problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blow off jest [...] wydech nie jest przelotowy

To podmień sondę, sprawdź czy nie uszkodziłeś katalizatora, a następnie wybierz jedną z 2 bramek:

 

1. Zrób przelot jeśli bloł dżob sprawny i chcesz nadal parskać/gwizdać/syczeć

2. Powróć do seryjnego zaworu DV

 

Ile kosztuje taka sonda? W wydechu są dwie? I nastepne pewnie oczywiste pytanie to jakie ma znaczenie przelot do blow off'a? Zakupilem te autko z wydechem przelotowym z ostatnim tłumikiem tez przelotowym ale zalozylem tłumik seryjny (brosze nie karcić) myślicie ze to tego przyczyna była? Wogle to coś podejrzanego jest w tym aucie bo po zdjęciu osłony i komputera to pod nim są jakieś dwa ustrojstwa sygnowane firmą HKS (zrobie fotki to moze ktoś rozszyfruje co to) rozumiem ze to nie jest w standardzie, dodatkowo są wyprowadzone kable do wskaźników na deske rozdzielczą i dziwne skrzynki poprzyczepiane na trytytki pod kierownicą. Ehh a miało być seryjne auto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeszukaj forum. Na pewno były już tematy o sondach oraz numery części. Ceny znajdziesz na allegro.

 

jakie ma znaczenie przelot do blow off'a?

Znaczenie ma, przecież po efektownym "pssssyyyt" powietrze zamiast przed MAF leci w atmosferę, więc ECU myśląc, że do silnika trafia więcej powietrza - podlewa subaraka większą ilością paliwa. Ty zaś montując seryjny wydech (nie daj boziu z katalizatorem) przytykasz cały ten "deszcz paliwa" które powinno strzelić z tłumika końcowego, a nie przypier... w katalizator :D

Jeśli wykręcisz sondę i będzie okopcona - to masz powód jej zniszczenia. Można próbować czyścić, ale pewnie nic nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jeszcze trzeba znaleźć przyczynę nieodpalania. Świece, kable weź pod lupę.

Przelot i BOV to żaden tuning, lecz nie bez kozery zakłada się te wszystkie wieśniackie wskaźniki EGT, AFR, BOOST...

 

Ciesz się, że miałeś za bogato, a nie za ubogo :P

Działaj w temacie i daj znać jak zreanimujesz furę.

 

Powodzonka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przelot i BOV to żaden tuning, lecz nie bez kozery zakłada się te wszystkie wieśniackie wskaźniki EGT, AFR, BOOST...

 

BOV faktycznie, to nie tuning tylko psucie auta:P Ale przelot dla mnie to tuning. Bo jak przelot to i mapa a jak mapa to tuning.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale przelot dla mnie to tuning. Bo jak przelot to i mapa a jak mapa to tuning.

No widzisz, a dla mnie przelot to niekoniecznie mapa, a szczególnie "niekoniecznie" w GT'99, którego de facto ten temat dotyczy.

No ale niech będzie, że to tuning...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co to za różnica w czym? ECU GT'99 jakoś automagicznie się dostosowuje do przelotu?? Wiadomo że nie zrobienie remapu po zrobieniu przelotu to nie zbrodnia, ale ja uważam, że albo coś się robi porządnie albo wcale. Dlatego nie mam przelotu :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po coś tą korekcję po sondzie inżynierowie wymyślili. Nie popadajmy ze skrajności w skrajność. Równie dobrze możnaby rzec, żeby remap robić po przejściu z Pb98 na VPower Racing 100, albo po wymianie filtra powietrza za 30PLN na filtr STI za 450zł. Kolejny remap na zimę, bo tlenu więcej będzie w dolocie :lol:

 

EOT, bo uwalimy wątek w jakiejś innej dyskusji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w dniu dzisiejszym wykrecilem sonde, wyczyscilem ją i wkrecilem z ciekawosci i wyskoczyl nowy błąd czyli nr 23 Air flow meter or circuit czyli przepływomierz? Mam tez pytanie co do samej sondy: Jaka jest jej budowa bo w tej sondzie bylo widac jakies pokruszone coś. Nie znam sie na sondach i rozumiem ze to cos nie powinno byc pokruszone? Na stepnie zamieszczam zdjecia tych gratów HKS moze ktoś wie po co to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FCD to fuel cut defender. Pewnie po zrobieniu przelotu przeładowywał i trzeba było sobie jakoś z tym poradzić. No chyba że gdzieś jeszcze leży jakiś Boost Control.

 

AFR to na moje oko jakiś low budget remap, też pewnie konsekwencja przelotu. Ktoś sprzedawał coś takiego tu viewtopic.php?f=5&t=134537 i coś tam jest opisane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...