Skocz do zawartości

Faktyczna różnica między silnikiem 1.8 a 2.0


Dorsz914

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów. Przepraszam jeśli gdzieś był już taki temat, ale nie byłem w stanie go znaleść. Jeżeli jest to proszę o linka a ten temat zamknąć.

 

Więc tak. Czy naprawdę jest mocno odczuwalna moc między subarakami z silnikiem 1.8 a 2.0 (chodzi mi o roczniki od 1993 do 2000). Ponieważ chciałbym sprzedać mojego 1.8 i zakupić 2.0 wersje 125km, ale nie wiem czy po prostu warto. Te mocniejsze są praktycznie o połowę droższe. Z góry dziękuję za odpowiedzi. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy stałym napędzie na cztery akurat te konie o które chodzi, są ważne, żeby jakoś się jeździło...

1,6 i 1,8 są ewidentnie za słabe do auta ważącego ok. 1300kg i mającego 4x4...

do tego z większej pojemności masz odrobinę więcej momentu obrotowego, a to też ważne...

ta niby niewielka różnica w praktyce rzeczywiście daje sporo lepsze osiągi i jest odczuwalna :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja pamietam jak szukałem mojego, to na allegro pojawił sie na... 2 godziny? :shock: Czarny GT sciagniety prosto ze szwajcarii za cene "troche za drogiego GL".... wtedy w mojej sytuacji to by była pochopna decyzja, ale jakby cos takiego Tobie sie zdarzyło... :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja za RX dałem 13 i moim zdaniem przeplacilem (porównując np ceny z forum) bo auto nie bylo zadbane. Ale nie ząłuje i ptfu oby jak najdlużej :wink:

 

tamten gt byl wtedy za ok 15 000 wiec....

 

W sprawie gt to wolałbym dac 20 000+ za forumowego o którego ktoś dbał (na tyle na ile to mozna powiedziec w sprzypadku SUBARU) :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry GL za 7-8 :lol: chyba że + 7-8 jako wkład na dalszą jazdę = 15.

 

O przepraszam, koledze z Foruma za moją Maleńką dałem dokładnie 7200zł, i było to najlepiej wydane 7200zł w moim życiu. Wóz w stanie ślicznym, z sekwencyjną instalacją, żadnej rdzy, nic... 2,0 GL z klimą (Season). 1997.

 

Z minusów był magiel do zrobienia (uszczelnienia - 200zł z robocizną - cieknie dalej, ale nie ma tragedii) i jakaś pierdoła w zawieszeniu (stówka z robocizną). A w cenie dwa komplety kół na alufelgach, mnóstwo fantów, olejów etc.

 

Więc jak człowiek szuka przeszło rok, to znajdzie :twisted:

 

 

A co do różnicy - nie wiem, nie jeździłem 1,8; ale 2,0 zbiera się co najmniej fajnie :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o GTka, to za 15kpln można dorwać co najwyżej samochód w słabym stanie, potrzebujący dużego serca (i portfela :twisted: ). Osobiście, z doświadczenia jakbym kupował gieteka, to takiego bliżej 30.000 pln niż 25.000 pln. Samochodów na rynku jest dużo, ale tylko parę nie złamie Ci serca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BelegUS napisz co nieco o poszukiwaniach imprezy (całorocznych :) ) Chodzi tutaj bardziej o przeglądanie ogłoszeń i wnioskowanie jako takie na podstawie zdjęć i opisu czy bardziej chodzi o to, że zrobiłeś sporo kilometrów jeżdżąc od jednej oferty do drugiej i zwykle stan faktyczny odbiegał od opisu i zapewnień sprzedawcy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje poszukiwania były o tyle "śmieszne", że - primo - ograniczony był budżet (w praktyce niewystarczający na zakup), secundo - poszukiwania były "siedzące".

 

Jedna okazja przeszła mi na The Forum koło nosa - GC8 w Warszawie, kombi, po obcierce parkingowej, '96 za... 4000zł. Poszła w dwa dni, byłem drugi w kolejce. Wziął ją pierwszy gość, który ją oglądał. Ale od tego momentu już wiedziałem, że nie chcę Justy/Swifta GTi/Colta/Tigry (o zgrozo :roll: ) - tylko - skoro wychowałem się na 4WD (Justy I, potem Justy II, oba mojej Mamy ^^) - Impreza. Zresztą, stoją też za tym bardziej uczuciowe przesłanki, ale to tam nieważne...

 

Osobiście oglądałem dwie Imprezy - w mojej okolicy, max. 50km - jedną 1,6; drugą 1,8; obie całkowite zajeżdżone trupy. Jedną (2,0) oglądał dla mnie Forumowicz, wypatrzona była na Allegro - wóz był całkiem niezły, ale wtedy byłem na wakacjach, wóz daleko od mojego miejsca urlopu i zamieszkania (tak czy inaczej minimum 400-500km), więc się nie zdecydowałem. W mniej więcej tym samym czasie skontaktował się ze mną Forumowicz, któremu pół roku wcześniej - nie wiem, co mnie tknęło - wysłałem wiadomość z pytaniem, czy nie chce sprzedać swojej Imprezy (pisał na forum w jakimś wątku, przebąkując jednocześnie, że planuje ją kiedyś-tam sprzedać - z ciekawości go zapytałem o szczegóły, wtedy jeszcze sprzedawać nie chciał) - od słowa do słowa okazało się, ze wóz wprawdzie nie jest kombi (wtedy chciałem kombi - reduktor ^^), ale primo - z gazem sekwencyjnym (dla studenta rzecz diablo ważna), secundo - po prostu śliczna i zadbana. I w wybitnie atrakcyjnej cenie. Umówiłem się na spotkanie, i wraz z Tatą i dobrym znajomym, który już kilka Imprez posiadał, ruszyliśmy - z Istebnej do Warszawy. Na miejscu wóz okazał się naprawdę perełką, udało się stargować cenę i puff - zostałem szczęśliwym posiadaczem GC8, wprawdzie z kredytem u Babci, no ale... :twisted:

 

Wnioski z historii?

a) Nie zrażać się - jak pójdzie jeden wóz, to pojawi się następny

B) Imprezy N/A to mimo wszystko dość rzadki "towar" - wartych rozważenia egzemplarzy jest niewiele, i szybko znikają

c) Szukać na Forum - to nie reguła, ale auta są zadbane

d) Mieć szczęście, dużo szczęścia :twisted:

e) Jak oglądać - to z kimś, kto te auta zna, kocha i wie, czego "złego" w nich szukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....... właśnie emotosport jak to widzisz? Ile faktycznie trzeba dać za dobrego GT-eka a ile za GL? Ja obstawiam, że 15 i 7-8 tyś zł. Prawda, nieprawda?

 

moim zdaniem, dolnymi granicami dla tych aut jest 20 i 10k, poniżej tego to będzie albo coś do roboty z lakierem, optyką itd, albo ładny, ale z jakąś wadą techniczną. odchyłki w dół - jak komus mocno potrzebna kasa, albo ma dość jakiegoś auta, czy nie ma dla niego zastosowania

 

ja mam np. ogłoszonego GT 95, technicznie bardzo dobre auto, optycznie - lekko niechlujny, do zabawy czy dopieszczenia akurat, na wystawę się raczej w tym stanie nie nadaje... :lol:

 

-- 11 kwi 2012, o 20:38 --

 

....... właśnie emotosport jak to widzisz? Ile faktycznie trzeba dać za dobrego GT-eka a ile za GL? Ja obstawiam, że 15 i 7-8 tyś zł. Prawda, nieprawda?

 

moim zdaniem, dolnymi granicami dla tych aut jest 20 i 10k, poniżej tego to będzie albo coś do roboty z lakierem, optyką itd, albo ładny, ale z jakąś wadą techniczną. odchyłki w dół - jak komuś mocno potrzebna kasa, albo ma dość jakiegoś auta, czy nie ma dla niego zastosowania, bo sobie kupił nowe....

 

ja mam np. ogłoszonego GT 95, za 14k pln do oddania, przeceniłem z 20 bo mi zawala podwórko, a kasa potrzebna na inne projekty....

technicznie bardzo dobre auto, optycznie - lekko niechlujny, do zabawy czy optycznego dopieszczenia, na wystawę się raczej w tym stanie nie nadaje... :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BelegUS tak dla sprostowania, to GC8 to oznaczenie 1 generacji Subaru Imprezy z turbo w sedanie. Imprezki bez turbo są też bez "8", natomiast kombiaki mają oznaczenie GF (oturbione oczywiście GF8). Twoja historia fajna, i zaskakująco podobna do mojej :roll: . Kupując SI trzeba się uzbroić w cierpliwość :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BelegUS tak dla sprostowania, to GC8 to oznaczenie 1 generacji Subaru Imprezy z turbo w sedanie. Imprezki bez turbo są też bez "8", natomiast kombiaki mają oznaczenie GF (oturbione oczywiście GF8). Twoja historia fajna, i zaskakująco podobna do mojej :roll: . Kupując SI trzeba się uzbroić w cierpliwość :)

Tak nie do końca, bo wolnossące 2.0 też są GC/GF 8 :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GC6/GF6 - Sedan/Kombi z 1,6/1,8 N/A pod maską

GC8/GF8 - Sedan/Kombi z 2,0 N/A lub 2,0 Turbo pod maską.

 

W papierach i w VIN'ie mam GC8 ^^

 

No dobra...

 

 

A GF4 :?:

 

Zagiąłeś mnie.

 

http://www.cars-directory.net/specs/sub ... eza_wagon/

A to zagięło mnie jeszcze bardziej.

 

Coś z USA? A może JDM, tam mieli bodaj 1,5 Imprezę I'gen?

 

"Ósemki" w przypadku 2,0 N/A i Turbo jestem pewien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...