Skocz do zawartości

Jak to jest z tymi cenami w Europie ze Subaru WRX STI


Polik

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowna Dyrekcjo ,

Pragnę stać się - mam nadzieje - Szczęśliwym Posiadaczem W/W auta......

Najprościej ....wizyta w pobliskim salonie www.subaru.pl , zakup - 48.000 Eur mniej na lokacie .

Jednak człowiek zaczyna sobie wyobrażać iż możliwe jest zakupienie nowego auta taniej w Europie .I tak Szwajcarzy proponuja 53.000 CHF - czyli 125.000,00 PLN

Niemcy 40.900 EUR - czyli 155.000,00 PLN

Włosi - 43.000 EUR - ....itd , itd

Polska - SIP - 48.000 EUR - czyli 182.000,00 PLN .

Oczywiście wszędzie chętnie sie potargują , zaproponuja dodatkowe opcje , rabaty , itp itd.

Prosze o pomoc w zrozumieniu tych różnic.

 

Już pomijam USA - 106.000 PLN- nawet doliczając koszt cła vat oraz inne elementy obsługi prawnej i technicznej oraz pomijajac pewne różnice w Spec.Tech.- wynik jest porażający na niekorzyść naszego Importera.

To o co chodzi z tą spadająca ilością sprzedanych aut ????

 

Pozdrawiam

 

Polik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Ojciec Założyciel

Przykłady kalkulacji poniżej (w/g aktualnego kursu cena w Polsce: 178.800):

 

Niemcy

Brutto 153.950

Netto 132.716

+ akcyza (13,6%) 150.765

+ VAT (22%) 183.933

 

Szwajcaria

Brutto 127.852

Netto 118.932

+ Cło (10%) 130.825

+ akcyza (13,6%) 148.618

+ VAT (22%) 181.313

 

Łączę pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Litwa??

 

Z jeszcze nie do końca sprawdzonych infoormacji wynika, że STI z Litwy wyniesie już po wszystkich opłatach w Polsce 130-140tys. zł.

Jak tylko wiadomość się potwierdzi to SIP powinien nieco skorygować swój cennik, żeby jeszcze coś sprzedać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałem w tym lub innym wątku moje kilkakrotne próby dowiedzenia się czegoś na 100% spowodowały, że zrezygnowałem. (samochody raz są, innym razem w połowie marca, następniepoinformowano mnie, żebym zadzwonil w czerwcu a ewentualna rejestracja pojazdu na wywóz to już zupełnieinne ceny. Z gotówką na umówiony termin jechać nie będę bo się poprostu boję).

Ciekawy jestem informacji.

 

Pozdrawiam

Zbyszek R.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może warto poczekac ???

Przecież wszystkiego nie da się tłumaczyć - Bo Cło / Bo Akcyza / Bo Vat ...

W innych bogatszych krajach gdzie serwis oraz sieć dealerska są lepiej rozwinięte oraz zdecydowanie bardziej nastawione pro klient ceny są relatywnie niższe w porównaniu do siły nabywczej przeciętnego Obywatela.

Coś mi tu nie pasuje . Mój przyjaciejl obecnie czeka na dostawe Audi RS 4 - dostawa marzec 2006 - Koszt zakupu w Niemczech wraz z wszystkimi opłatami jest o 90.000 pln nizszy niz cena zaproponowana przez Polskich przedstawicieli .Coś tu śmierdzi .

Może lepiej małą łyżeczką a często ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o podatki i akcyzę, to w końcu może doczekamy się tzw. podatku ekologicznego, wówczas wartość tego podatku dla STi wyniosłaby około 2500 zł a nie jak dziś akcyza ok 18.000 zł. To powinno znacznie obniżyć ceny nowych samochodów pow. pojemności 2 litrów. O ile importer...

Po drugie kalkulacja przedstawiona przez Dyrekcję zawiera uproszczenie tego rodzaju, że to jeśli ja w "detalu" kupowałbym w Niemczech to tak musiałbym liczyć. A po pierwsze SIP nie kupuje w detalu w salonie u "Pana Niemca", a i cena w tymże salonie zawiera już jakąś marżę, itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie, litości! Podobnych dywagacji są na Forum całe setki. Jak pisał Azrael, o sprowadzaniu aut zostało już napisane praktycznie wszystko... Wystarczy tylko użyć wyszukiwarki...

 

:roll:

 

PS. O podatku ekologicznym też już było, bo pomysł stary, jak świat...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież wszystkiego nie da się tłumaczyć - Bo Cło / Bo Akcyza / Bo Vat ...

Dostałeś wyliczenie, że różnica w cenie wynika w różnicy w wysokości VAT oraz akcyzy (takowej niemcy nie nakładją) więc nie rozumiem czego nie rozumiesz :)

 

W innych bogatszych krajach gdzie serwis oraz sieć dealerska są lepiej rozwinięte oraz zdecydowanie bardziej nastawione pro klient ceny są relatywnie niższe w porównaniu do siły nabywczej przeciętnego Obywatela.

To zdanie nie ma sensu, przynajmniej nie w kontekście tej dyskusji. Wynika z niego tak naprawdę, że u nich by auta mogły być 2 razy droższe niż u nas a i tak dalej będą tańsze w porównaniu do siły nabywczej.

 

Coś mi tu nie pasuje . Mój przyjaciejl obecnie czeka na dostawe Audi RS 4 - dostawa marzec 2006 - Koszt zakupu w Niemczech wraz z wszystkimi opłatami jest o 90.000 pln nizszy niz cena zaproponowana przez Polskich przedstawicieli .Coś tu śmierdzi .

Może lepiej małą łyżeczką a często ??

Podaj konkretne ceny, będzie można sprawdzić. Zresztą co ma Audi z Subaru wspólnego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po drugie kalkulacja przedstawiona przez Dyrekcję zawiera uproszczenie tego rodzaju, że to jeśli ja w "detalu" kupowałbym w Niemczech to tak musiałbym liczyć. A po pierwsze SIP nie kupuje w detalu w salonie u "Pana Niemca", a i cena w tymże salonie zawiera już jakąś marżę, itd.

Uważasz, ze SIP jest instytucją charytatywną i będzie sprzedawać bez marży? SIP i Niemcy biorą z tego samego źródła, dają marżę i startują z tej samej ceny netto dla klienta. Tak więc wyliczenia są jak najbardziej OK. Zauważ, ze nie ma w nich nigdzie wysczególnionej marży, która jes już w cenie netto. Róznica pomiedzy nimecami a polską wynika w akcyzy i VAT naliczanego od wartości pojazdu powiększonej o akcyzę. Zupełnie inną kwestią jest targowanie się o cenę auta i to ile z danej ceny zechce zjechać dealer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moze Aflinta to drugie wcielenie Dyrekcji???

To które ukrywa przed ...

No i co z tą Litwą ?

:D

Tak, już mi to niejaki Pin sugerował, mieliśmy się spotkać na torze w Kielcach, ale jakoś nie przyjechał, szkoda.

Z litwą sam bym się chętnie dowiedział.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teorie spiskowe ....Cóż , jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi zapewne o PIENIĄDZE .....

Żyzń takaja.

No bo niby czemy SIP ma sprzedawać taniej skoro może drozej ....

Dlatego więc ludziska kombinuja i starają się nie wypinać pośladków o ile nie jest to konieczne.

(Sorrki za quasi wulgaryzm)

W dalszym ciagu postuluje - - MAŁĄ ŁYŻECZKĄ ALE CZĘSTO DROGI SIP - ie !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MAŁĄ ŁYŻECZKĄ ALE CZĘSTO DROGI SIP - ie !!!

 

Eeee tam - Dyrekcja ma bardzo racjonalnie wyglądające wyliczenia swoich cen, którymi zawsze w bardzo elegancki sposób sprowadza na ziemię wysyuwających postulaty podobne do Twojego :twisted: 8).

 

Sam kiedyś byłem tego "ofiarą" :twisted:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie myślę .....

Brak konkurencji na rynku lokalnym .....

Maksymalizacja zysków oraz w przypadku SUBARU - minimalizacja sprzedaży samochodów flagowych ( pomijam leasing hit - w postaci Forestera - od zeszłego roku )

Może powiniennem sie zastanowic jeszcze raz i kupic coś na rynku wtórnym ....Choc bardzo nie chce !

:evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważasz, ze SIP jest instytucją charytatywną i będzie sprzedawać bez marży?

 

Oczywiscie nie jest.

 

SIP i Niemcy biorą z tego samego źródła, dają marżę i startują z tej samej ceny netto dla klienta.

 

No niezupelnie.

SIP bierze od Niemcow, a Niemcy ze "zrodla", wiec z pewnoscia nie startuja z tej samej ceny netto :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...