Tasior_Miedziak Opublikowano 14 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 Witam, Czy ktoś z szanownych forumowiczów może posłużyć radą ? Jestem szczęśliwym posiadaczem Legacy SPE - MY05 ze wszystkimi jego "cechami charakterystycznymi" ;-) Problemem moim są klocki hamulcowe. Obecnie mój Legaś ma przejechane 30kkm i ma już założone trzecie klocki (wychodzi, że wymiana średnio co 10kkm). Niestety znowu zaczęły wyć i nie hamują już tak żwawo. Wyczytałem na forum, że w legasiach są problemy z hamulcami więc żeby sobie oszczędzić czasu i nerwów, gdy miałem kilkanaście tysięcy na liczniku, na własny koszt w ASO poprosiłem o wymianę fabrycznych tarcz przednich na Brembo. Tarcze wymieniono, klocki też. Wytrzymały 5kkm i zaczęły wyć. Wymieniono znowu klocki. Tym razem wytrzymały 8kkm i zaczęły wyć. Moje pytanie jest zatem takie. Czy ktoś może mi powiedzieć jakie musze sobie kupić klocki do tarcz Brembo, żeby na nich pojeździć wiecej niż pare tysięcy kilometrów ? Niech kosztuja wiecej, byle byłyby porządne. I tak pewnie wyjdzie taniej niż wymiana na gorsze co pare tysięcy kilometrów. Wybieram się na przegląd po 30kkm i normalnie zawiozę im w "pudełku" swoje klocki i powiem żeby założyli. Do tej pory nie wiem co tam wkładali. Wychodzi na to,że nic dobrego. Nie oszczędziełem ani czasu, ani pieniędzy :-( Krew mnie zalewa, jak mój znajomek się ze mnie śmieje i mówi że w jego "knedlikowozie" (Octavia) na klockach zrobił już 35kkm (klocki Ferodo czy jakoś tak) i jeszcze nie trzeba ich wymieniać. Dodam, że wcale tą skodziną spokojnie nie jeździ. pozdrawiam, Tasior_Miedziak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarmaj Opublikowano 14 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 Moje przy większych prędkościach nieco wyją, przy małych potrafią popiskiwać, ale jakoś specjalnie mnie to nie rusza, bo hamują. A wymieniam klocki co ok 7 - 8 kkm, i to nie z powodu efektów akustycznych (nigdy nie przyszłoby mi do głowy, aby z tylko z tego powodu wymieniać klocki czy tarcze) ale ponieważ są wtedy już zdarte prawie do gołej blachy. Jeżeli chcesz mocniejsze klocki niż zwykłe uliczne, to jest tego trochę, ale z efektami dźwiękowymi musisz się wtedy tym bardziej pogodzić. Im lepszy klocek, tym więcej będzie popiskiwał, wył, itp. A co do lepszych, usportowionych, czy wręcz wyczynowych klocków, było już o tym wiele razy. Na pewno znajdziesz kupę wypowiedzi na ten temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tasior_Miedziak Opublikowano 14 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 Może doprecyzuje, żeby uniknąć wszelkich wątpliwości. Przy hamowaniu klocki wyją głośno. Nie popiskują, tylko wyją jak zarzynany bawół. Przy okazji bardzo słabo hamują odkąd zaczęły wyć. Wyją przy dużych prędkościach, bardzo głośno też wyją przy końcowym etapie hamowania, kiedy zaraz potem samochód się zatrzymuje. Mam wrażenie, jakby metal tarł o metal. Co dziwne, to nie zawsze tak jest. Czasami zdarzy się, że zahamują normalnie, bez wycia. Tak jak pisałem to już trzecie klocki z dokladnie takim samym efektem. Niezależnie od tarcz. O konkretny model klocków do tarcz Brembo pytałem dlatego, że słyszałem, że do tych tarcz nie każde klocki się nadają. Nie wiem czy to prawda, czy tylko opinia na zasadzie "znajomy mówił koledze, że...". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 14 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 Podobne problemy z kockami były już opisywane przez kolegę Gal'a. Dokładnie takie same problemy ma/miał z OBK H6. Szczerze mówiac dziwię się że zdecydowałeś się pokrywać koszty wymiany klocków i tarcz kiedy wszystko wskazuje na wadę fabryczną. Polecam lekturę tematu " klocki hamulkowce w OBK H6" / "pytania do dyrekcji " / dyskusja ciągnęła się przez długie dni. Dla mnie wniosek był tylko jeden. Tarcze się przegrzewają, krzywią i wyją. Klocki mają tutaj pośrednie znaczenie. Takie zachowanie auta jest wadą fabryczną i podlega reklamacji. Jeżeli serwis bedzie się migał to są instytucje, które żyją z naszych podatków i pomogą skłonić serwis do zmiany stanowiska. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarmaj Opublikowano 14 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 Tasior_Miedziak, jeżeli klocki nie są zużyte, w sensie starte do końca, a samochód hamuje słabiej, to zapewne oznacza to, że są przegrzane i na ich powierzchni pojawia się warstwa szkliwa. A jeżeli przy w miarę normalnej jeździe klocek się zeszklił, to znaczy że jest raczej z kiepskich. Spróbuj założyć coś lepszego, a tarcz o ile nie są krzywe na razie nie ruszaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subaru-Develop Opublikowano 14 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 Mam spore doswiadczenia z hamulcami w innych autach. Jak do tej pory najlepszy efekt hamowania miały klocki angielskiej firmy EBC w połączeniu z tarczami tejże firmy.Występują tu tarcze ,,zwykłe,, i rowkowane z nawierconymi otworami w połączenie z klockami green/EBC/ dają nisamowity efekt.Jedyną wadą tego rozwiązania jwst szum przy hamowaniu./rowki i otworyw tarczy to powodują/Mozna zastosować zwykłe tarcze EBC wtedy będzie cicho.Sam mam problem z hamulcami w moim nowym Legacu MY2006 ale auto jest na gwarancji i po zgłoszeniu w pewnym serwisie obiecano mi wymienić tarcze i klocki na inne w ramach gwarancji . Wracając do Brembo są to tarcze bardzo miękie .Najlepiej współpracują z klockami Ferrodo ale mają krótki żywot.W alfie 156 sprawdzały się kiedyś znakomicie. Pozdrawiam szanownych Forumowiczów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 14 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 EBC Green to się nawet do jazdy po mieście nie nadają... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 15 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2006 Zacznij zbierac kase na hamulce od Legacy GT MY05+ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiom Opublikowano 15 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2006 Wielokrotnie pisalem o hamulcach w moim Legacy MY04 podobnie jak kilku forumowiczów. Właśnie pomykam dużo po Polsce i mam zamiar w pytaniach do Dyrekcji zadać pytanie: "Dalczego SIP chce zabić swojego klienta?" Problem nie leży tylko w klockach ale rownież w tarczach które po prostu się gną. Hamowania z prędkości 160-170 po prostu nie ma. Moja historia wygląda tak: 5tys toczone tarcze(po cięŻkiej dyskusji na koszt SIP) 19.tys podobno wymienione tarcze i klocki 30 tys toczone na mój koszt tarcze(??????!!!!!!!!!) 45 tys (1rok 2 miesiące) nie mam hamulców. TAracze biją i samochód nie hamuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeQ Opublikowano 16 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2006 EBC Green to się nawet do jazdy po mieście nie nadają... taka lipa ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 16 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2006 taka lipa ? Straszna. Red Stuffy ponoć są niezłe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subaru-Develop Opublikowano 16 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2006 Azrael na jakiej podstawie twierdzisz że klocki EBC nie nadają się nawet na ulicę? Znam wielu ludzi z branży wyscigowo-rajdowej któży z powodzeniem stosują te klocki i tarcze i to w autach o mocach 300PS i więcej.Sam zjezdziłem 2 kpl.tarcz i klocków tej firmy i były REWELACYJNE. Pozdrówko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeQ Opublikowano 16 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2006 Azrael na jakiej podstawie twierdzisz że klocki EBC nie nadają się nawet na ulicę? Chyba chodziło tylko o EBC Green . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 16 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2006 Subaru-Develop, mowa o EBC Green Stuff. Wielokrotne przypadki pekania czesic ciernej, odpadania od metalu itp. Dla mnie to po prostu porażka w klocku niby sportowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shodan Opublikowano 17 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2006 krzysiom, czytajac na forum, jaka przechodzisz gehenne z subaru, dlaczego jeszcze nie zmieniles zamochodu? Ja na twoim miejscu dawno bym to zrobil. A tak ciagle marudzisz, ze cos ci nie pasuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 17 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2006 shodan, Krzysiom już pisał że auto jest w leasingu i nie może zmienić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shodan Opublikowano 17 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2006 Dlaczego nie moze zmienic auta w leasingu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 17 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2006 shodan, z jakichś tam powodów firmowo/finansowych, nie wnikam. Było o tym a pisze bo nie chce kolejnego flame war'a z udziałem Krzysioma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shodan Opublikowano 17 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2006 Ok. Ja tylko sie dziwie koledze - gdybym byl tak zdesperowany i tak niezadowolony, jak krzysiom, juz dawno znalazlbym sposob, zeby sie tego samochodu pozbyc, nawet gdyby to oznaczalo jakas tam strate finansowa. Nie kontynuuje tego watku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fido__ Opublikowano 17 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2006 shodan, z jakichś tam powodów firmowo/finansowych, nie wnikam. Było o tym a pisze bo nie chce kolejnego flame war'a z udziałem Krzysioma. Eeee tam nie może. Ja myślę, że znajdzie się wielu chętnych na przejęcie umowy leasingowej z pełnym odpisem VAT (sic!). Trzeba tylko chcieć. Pytanie: Co najłatwiej przychodzi polakowi? Odpowiedź: 1. Marudzenie na rzeczywistość 2. Doradzanie w sprawie składu i metod trenera reprezentacji narodowej w dowolnym sporcie 3. Opowieści o przebytych chorobach i szeroko pojęte znawstwo w sprawach medycznych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Norveg Opublikowano 17 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2006 EBC Green to się nawet do jazdy po mieście nie nadają... ja mam na tyle i się nadają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 17 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2006 Norveg, na tyle to w pewnej 400 konnej Imprezie Remsy dawały radę jeszcze jakiś czas temu (nie wime jak teraz). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiom Opublikowano 17 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2006 Panowie. Nie odrabiacie lekcji. Jak czegoś nie wiem o tym nie piszę i nie dyskutuję. Pisałem już w kilku wątkach że nie w leasingu. Kaska poszła przelewem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vert Opublikowano 18 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2006 Krzysiom no to po jaka cholere sie meczysz.sprzedaj i kup sobie cos innego bemke albo poldona i bedziesz szczesliwy.albo nic nie rozumiem :roll: co do tarcz i klockow slyszalem ze tarox i ap racing sa dobre ale nie nawiercane bo podobno pekaja szybko.ja sie bede przymierzal do wymiany tarcz i klockow w komplecie bo te co mam seryjne uwazam raczej do bani. a swoja droga bardzo prosze o rady panowie co by zalozyc do normalnej tyle ze szybkiej jazdy ale nie rajdowej bo zaraz mam przeglad i powinienem wymienic wsio.pozdrawiam i dziekuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bug eye Opublikowano 18 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2006 Mozecie przytoczyć orientacyjną cene tarcz i klockow na przod np. EBC red i do tego jakies tarcze tak bez wodotryskow zeby byly lepsze od tych seryjnych , lada dzien trzeba wymienic .Jak nie EBC to jakiś inny sprawdzony przez was zestaw i mniej wiecej cene . Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi