dzidzi Opublikowano 2 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 Witam, powiedzcie mi czy będą jakieś negatywne aspekty jeżeli zakupie letnie opony 65 zamiast 60 (zimowe mam 60, ale w nadkolach jest sporo miejsca ? Rozpatruję: Michelin Lattitude Tour ContiPremium Contact Uniroyal Rallye 4x4 Street PPotrzebuję w zasadzie lekko uterenowionych opon szosowych pozdrawiam dzidz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartosz-B Opublikowano 2 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 Licznik będzie minimalnie oszukiwał nic poza tym, no chyba że jeszcze przyspieszenie minimalnie gorsze. Ja mam u siebie w OBK Toyo Open country w takim rozmiarze i dają radę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bednarcm Opublikowano 2 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 Licznik będzie minimalnie oszukiwał Sądzę, że będzie dokładnie odwrotnie, standardowo zaniża, z większymi oponami będzie bliżej prawdy A czy nie będą obcierały, tego nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 2 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 moga przycierać nadkola przednie przy skręcie i auto bedzie sie bardziej bujac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vonda Opublikowano 2 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 przy ~1cm większym promieniu ? tylko taki "zapas" wielkości nadkola jest ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 2 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 Licznik będzie minimalnie oszukiwał Sądzę, że będzie dokładnie odwrotnie, standardowo zaniża, z większymi oponami będzie bliżej prawdy A czy nie będą obcierały, tego nie wiem. standardowo większość liczników zawyża prędkość /zgodnie z normami/- bo gdyby zaniżało to byłby zonk na kontrolach. 215/60 R 16 ma 664,4 mm średnicy a 215/65 r 16 będzie miała o 21,5 mm większa średnicę /685,9mm/- czyli ponad 3 % od serii i będzie wtedy zaniżać prędkość - odpowiednio dla 50, 100, 150 bedzie to ok. 51.57 km/h 103.13 km/h 154.7 km/h Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartosz-B Opublikowano 2 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 auto bedzie sie bardziej bujac po czym wnosisz :?: Opony 4x4 (czyli takie lekko uterenowione jak to nazwał autor) mają twardsze ścianki niż normalnie opony więc ekstra bujanie raczej nie wystąpi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 2 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 auto bedzie sie bardziej bujac po czym wnosisz :?: Opony 4x4 (czyli takie lekko uterenowione jak to nazwał autor) mają twardsze ścianki niż normalnie opony więc ekstra bujanie raczej nie wystąpi po tym wnoszę, ze autor rozważa opony szosowe: Michelin Lattitude Tour ContiPremium Contact Uniroyal Rallye 4x4 Street i w zakrętach auto się bedzie gibać na wyższym profliu a tej samej szerokości. Bardziej odpowiednie - bedzie 205/65 R 16 + jezeli chcesz miec wyzszy profil i zachowac wskazania bliskie licznikowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartosz-B Opublikowano 2 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 po tym wnoszę, ze autor rozważa opony szosowe: uniroyal i michelin jest ewidentnie do suvów czyli to nie są zwykłe opony, jedynie conti takowymi są. Nie ma takiej reguły że wyższy profil będzie bardziej bujał, chociażby opony run flat mają twarde bok toyo r888 również a są "balonami" tzn nie są typowo nisko profilowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 2 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 uniroyala - dokłądnie w takim rozmiarze - na mój szwagier - co prawda w Hondzie CRV - ale wiem jak sie zachowuej na innym rozmiarze, stad moje wrazenie. Olleo ma takie opony w swoim forku jak sie nie myle. Latiitude michelina jest takze przeznaczona i zalecana do aut typu VAN, wiec nie jest ewidentnie do suvów. Uniroyal - świetnie sie sprawdza w deszczu, ale jest malo odporna na zuzycie, jak sie nei sprawdza geometrii lubi sie poząbkować. W terenie - to raczej lekkim sie sprawdzi - jako bezdroza. Conti - fajan szosówka, dobre prowadzenie auta - ciezko mowic o wyjezdzie w teren z nia. Michelin - najbardizej uniwersalna RUN ON FLAT musi miec twardy bok - to wynika z jej przeznaczenia jak szukasz takich zeby byla uterenowiona to z CONTI - conti crosscontact bardziej albo conti 4x4 contact Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cart Opublikowano 2 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 Tu jest bardzo fajny kalkulator doboru opon: http://www.felgi.pl/narzedzia-do-felg/zamienniki-opon Wydaje mi się że oponą którą trzeba wpisać jako wzór jest 205/70R15 bo 215/65/R16 nie jest idealnie taka sama. Ale być może mi się tylko wydaje. Latiitude michelina jest takze przeznaczona i zalecana do aut typu VAN, wiec nie jest ewidentnie do suvów. Pierwsze słyszę 8) Skąd takie info? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZAJAX Opublikowano 2 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 Tak z ciekawości zadam pytanie. Czy ktoś jeździł na oponach Yokohama GEOLANDAR A/T-S G012 ?? Zgaduję, że w terenie radzą sobie znacznie lepiej niż seria czy normalne opony szosowe ale najbardziej intereuje mnie jak to się sprawuje na asfalcie skoro nawet fabryczne Geolandary G900 w mojej ocenie całkowicie nie nadają się do jazdy po utwardzonych drogach i strasznie piszczą na kazdym zakręcie, nie mówiąc już o rondach -- 2 mar 2012, o 22:34 -- czy będą jakieś negatywne aspekty jeżeli zakupie letnie opony 65 zamiast 60 215/60r16 to już i tak straszny balon. Przy zwiększeniu wysokości profilu prowadzenie na asfalcie na pewno będzie gorsze, oczywiście przy założeniu, że porównujemy taką samą lub zbliżoną oponę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bednarcm Opublikowano 2 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 Licznik będzie minimalnie oszukiwał Sądzę, że będzie dokładnie odwrotnie, standardowo zaniża, z większymi oponami będzie bliżej prawdy A czy nie będą obcierały, tego nie wiem. standardowo większość liczników zawyża prędkość /zgodnie z normami/- bo gdyby zaniżało to byłby zonk na kontrolach. 215/60 R 16 ma 664,4 mm średnicy a 215/65 r 16 będzie miała o 21,5 mm większa średnicę /685,9mm/- czyli ponad 3 % od serii i będzie wtedy zaniżać prędkość - odpowiednio dla 50, 100, 150 bedzie to ok. 51.57 km/h 103.13 km/h 154.7 km/h Racja, pomyliłem słowa. Liczniki wskazują więcej niż się faktycznie jedzie, czyli zawyżają. Dalej już było dobrze: przy większej średnicy będzie bliżej prawdy, nie będzie zaniżało biorąc pod uwagę, że przy 215/55r17 jest różnica około 10% w stosunku do GPS. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DerickB Opublikowano 3 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2012 Miałem w Forku 215/65/16 i przy skręcie lekko obcierała z jednej strony o nadkole - niegroźnie i na felgach ET37. A macie info, czy do Forka 2,5 XT na fabryczne zaciski wejdą felgi 16'' i z jakim ET? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 3 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2012 Miałem w Forku 215/65/16 i przy skręcie lekko obcierała z jednej strony o nadkole - niegroźnie i na felgach ET37.A macie info, czy do Forka 2,5 XT na fabryczne zaciski wejdą felgi 16'' i z jakim ET? Wejdą praktycznie każde 16", bo tam jest mały zacisk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thomas Opublikowano 3 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2012 W 2.5XT mam 215/65 R16 na zimę i nigdy nie miałem najmniejszych problemów. I licznik pokazuje bardziej to co powinien... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dominikd Opublikowano 4 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2012 DerickB, kolka od Ciebie jezdza w tym wolnossacym Forku, ktorym bylem po nie u Ciebie i wszystko jest OK, nic nie obciera. Generalnie polecam te oponki (conti 4x4 contact), gryza glebe tak jak powinni nasi pilkarze pzdr, Dominik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DerickB Opublikowano 4 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2012 No właśnie, mam dylemat, czy montować Brembo, czy mieć wybór w oponach????? Na 17 w terenie jest lipa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dominikd Opublikowano 4 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2012 ja w kazdym razie smialo moge je polecic. no i te seryjne stalowki pomalowane na czarno wygladaja calkiem ladnie pzdr, D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DerickB Opublikowano 4 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2012 Może wpadniesz kiedyś na viewtopic.php?f=10&t=125067&view=unread#unread to zobaczymy jak działają :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dominikd Opublikowano 6 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2012 bardzo chetnie bede sledzil watek i jak tylko czas pozwoli, to wpadne poki co mam niezle bagienko na drodze dojazdowej na dzialke, a tam ruszam z budowa, wiec mam jakas namiastke pzdr, D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się