bmarcin Opublikowano 5 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2012 Witam Czy poniżej opisane objawy to padająca wiskoza czy może to być coś innego: - Regularny, miarowy dziwęk dobiegający z przedniej częścia auta, coś jakby stukanie czy przeskakiwanie zębatki (to podpowiada na wisko) - Przy ruszaniu nie występuje, nasila się w miarę przejechanej odległości i występuje tylko jak auto jest w ruchu (na biegu i na luzie) - Natężenie dźwięków zależne od stopnia naciśnięcia pedału gazu, przy okolo 2k rpm wogóle nie słyszalne - Przy manewrach na skręconej kierownicy nie występuje, auto nie przeskakuje - Olej w skrzyni zmieniany 3 tyg temu, żadnych podejrzanych zawartości nie stwierdzone wtedy Auto SI N/A 2006 Z góry dzieki za opinie. Do warsztatu jutro jade, ale na początek porada z TheForum mile widzana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 5 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2012 Na wisco to te objawy tak do końca nie wskazują.Wiscoza strzela najbardziej przy skręconych na maksa kołach w czasie jazdy ponieważ wtedy powstaje różnica prędkości osi przedniej względem tylnej iuszkodzona wiscozaspina na sztywno .Sprawdż sobie wewnętrzne przeguby . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 5 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2012 Przeguby dają najbardziej podczas ruszania, a zewnętrzne przy mocno skręconych kołach, bardzo charakterystyczne "terkotanie". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bmarcin Opublikowano 5 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2012 Przy skręcie czy ruszaniu cisza, przeguby zew. przerabiałem więc to bym jakoś rozpoznał. Jeszcze jedno, tuż przed tym jak zaczęły się wydobywać opisane wyżej dźwięki, jadąc chwile na wstecznem, przez moment wystąpił jakby uślizg jednego / dwóch kół. Sprawdziłem, żadnego miejscowego lodu czy czegoś co mogłoby zmniejszyć przyczepnosc nie stwierdzono. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 5 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2012 Napisałem wewnętrzne... a czy cofałeś na skręconych kołach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bmarcin Opublikowano 5 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2012 Cofałem dwa razy, na skręconych i wyprostowanych kołach, zjawisko to samo jakby uślizg lub przerwa w napędzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 5 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2012 Cofałem dwa razy, na skręconych i wyprostowanych kołach, zjawisko to samo jakby uślizg lub przerwa w napędzie. Może być wiskoza :| 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bmarcin Opublikowano 5 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2012 BartZ tego też się obawiam.... W razie jeśli tak się okaże to zamiennika szukać od jakiś konkretnych modeli czy to bardziej uniwersalne urządzenie jest ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 5 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2012 BartZ tego też się obawiam.... W razie jeśli tak się okaże to zamiennika szukać od jakiś konkretnych modeli czy to bardziej uniwersalne urządzenie jest ?? Tylko używka z takiego samego modelu lub nowa, w ogóle nie wiem czy są jakieś zamienniki :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bmarcin Opublikowano 5 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2012 Uniwersalne miałem na myśli od innych modeli, nie tylko z N/A. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matiz Opublikowano 5 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2012 w klasykach pasowało wszystko ,nawet ponoć do 2005r. W nowszych raczej nie bierz pod uwage dyfrów z wrx i sti- ponoc mają inną siłe spięcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 5 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2012 w klasykach pasowało wszystko ,nawet ponoć do 2005r. W nowszych raczej nie bierz pod uwage dyfrów z wrx i sti- ponoc mają inną siłe spięcia. No właśnie o to mi chodzi. W poprzednich modelach była jedna (właściwie) wiskoza do '99 i drugi typ po '99. Różniły się budową, ale miały tą samą siłę (czyli 4kg) i pasowały chyba do wszystkich modeli (choć głowy nie dam). Nie wiem jak jest w najnowszych wersjach, więc nie będę się wymądrzał :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bmarcin Opublikowano 6 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2012 Wstępna diagnoza - łożyska w skrzyni. Co do reszty to jak jutro skrzynia wyląduje na stole będzie wiadomo więcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 6 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2012 I jeszcze chyba występowała różnica między wiskozami do ssaków i do turbo. W Turbo odrobinę mocniejsze. Głowy nie dam bo ten temat nigdy jakoś nie został sprecyzowany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bmarcin Opublikowano 6 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2012 Tomasz_555 No właśnie ciężko znaleźć 100% info, problem w N/A chyba występuje na tyle sporadycznie że mało kto to przerabiał. Czy to usterka skrzyni czy samej wiskozy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miszozon Opublikowano 6 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2012 Mrcin daj VIN to sprawdzę jakie wisko pasuje do Twojego auta. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
driver.sti Opublikowano 6 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2012 bmarcin, jaki masz przebieg w aucie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 6 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2012 U mnie kiedys tez zdiagnozowali wymiane lozysk w skrzyni (nie forek). Objawialo sie to tym ze na wyzszym biegu przy niskich obrotach, jak dodawalem ostro gazu (pod obciazeniem) to bylo slychac taki dziwny stukocik, klekotanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bmarcin Opublikowano 6 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2012 miszozon PeWu poszło hhalunek Dokładnie okrągłe 70k w zeszlym tyg się pokazało owad O to to dokładnie jest jak mówisz. Niskie obroty, 4-5 biegi i sobie klekocze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 6 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2012 I jeszcze chyba występowała różnica między wiskozami do ssaków i do turbo. W Turbo odrobinę mocniejsze. Głowy nie dam bo ten temat nigdy jakoś nie został sprecyzowany. Wszystkie miały 4kg :wink: (centralne oczywiście) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Siwy Opublikowano 6 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2012 Ja miałem kiedyś takie objawy jak mi mechanik skrzynie rozkręcił (wisko się wysypało i zębatka, bo ktoś ciągnął to na motylku). Po złożeniu miałem bardzo podobne objawy. Później inny znajomy tą skrzynię rozkręcił odpowiednio ją złożył (nie znam się na tym, ale porobił odpowiednie odstępy, szczeliny czy coś) i skrzynia ucichła. Jeździ do dzisiaj. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matiz Opublikowano 6 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2012 Ja miałem kiedyś takie objawy jak mi mechanik skrzynie rozkręcił (wisko się wysypało i zębatka, bo ktoś ciągnął to na motylku). Po złożeniu miałem bardzo podobne objawy. Później inny znajomy tą skrzynię rozkręcił odpowiednio ją złożył (nie znam się na tym, ale porobił odpowiednie odstępy, szczeliny czy coś) i skrzynia ucichła. Jeździ do dzisiaj. Szociu mi o tym wspominał- tam musza byc jakies podkładki idealnie odmierzone- w przeciiwnym razie wiskoza lata przód-tył. Mowił żeby na to zwracac uwage, ale chyba jednak nie bede robił tego samemu, mam nadzieje ze w Aso o tym wiedzą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Siwy Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 No właśnie chodzi o odpowiednie odsadzenie elementów od siebie. Być może w ASO dadzą radę, ale czy nie lepiej dać autko do fachowców od skrzyń? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 Ja miałem kiedyś takie objawy jak mi mechanik skrzynie rozkręcił (wisko się wysypało i zębatka, bo ktoś ciągnął to na motylku). Po złożeniu miałem bardzo podobne objawy. Później inny znajomy tą skrzynię rozkręcił odpowiednio ją złożył (nie znam się na tym, ale porobił odpowiednie odstępy, szczeliny czy coś) i skrzynia ucichła. Jeździ do dzisiaj. Szociu mi o tym wspominał- tam musza byc jakies podkładki idealnie odmierzone- w przeciiwnym razie wiskoza lata przód-tył. Mowił żeby na to zwracac uwage, ale chyba jednak nie bede robił tego samemu, mam nadzieje ze w Aso o tym wiedzą Dokładnie tak jest , skrzyni biegów nie składa sie do kupy "od tak" trzeba miec narzedzia, manuala i odpowiedznie podkałdki z tolerancją co 0,05mm :roll: aby wyregulować luzy. to samo jest z dyframi , przednim i tylnym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bmarcin Opublikowano 7 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 No i jest werdykt - łożyska, wisko i dwa wałki rozje...chane. :| Teraz pytanie czy lepiej kupować nową / używaną skrzynie czy składać na nowych częsciach :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się