Skocz do zawartości

Wiskoza po raz n-ty


bmarcin

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Czy poniżej opisane objawy to padająca wiskoza czy może to być coś innego:

- Regularny, miarowy dziwęk dobiegający z przedniej częścia auta, coś jakby stukanie czy przeskakiwanie zębatki (to podpowiada na wisko)

- Przy ruszaniu nie występuje, nasila się w miarę przejechanej odległości i występuje tylko jak auto jest w ruchu (na biegu i na luzie)

- Natężenie dźwięków zależne od stopnia naciśnięcia pedału gazu, przy okolo 2k rpm wogóle nie słyszalne

- Przy manewrach na skręconej kierownicy nie występuje, auto nie przeskakuje

- Olej w skrzyni zmieniany 3 tyg temu, żadnych podejrzanych zawartości nie stwierdzone wtedy

 

Auto SI N/A 2006

 

Z góry dzieki za opinie. Do warsztatu jutro jade, ale na początek porada z TheForum mile widzana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wisco to te objawy tak do końca nie wskazują.Wiscoza strzela najbardziej przy skręconych na maksa kołach w czasie jazdy ponieważ wtedy powstaje różnica prędkości osi przedniej względem tylnej iuszkodzona wiscozaspina na sztywno .Sprawdż sobie wewnętrzne przeguby .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy skręcie czy ruszaniu cisza, przeguby zew. przerabiałem więc to bym jakoś rozpoznał.

 

Jeszcze jedno, tuż przed tym jak zaczęły się wydobywać opisane wyżej dźwięki, jadąc chwile na wstecznem, przez moment wystąpił jakby uślizg jednego / dwóch kół. Sprawdziłem, żadnego miejscowego lodu czy czegoś co mogłoby zmniejszyć przyczepnosc nie stwierdzono.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BartZ tego też się obawiam....

 

W razie jeśli tak się okaże to zamiennika szukać od jakiś konkretnych modeli czy to bardziej uniwersalne urządzenie jest ??

Tylko używka z takiego samego modelu lub nowa, w ogóle nie wiem czy są jakieś zamienniki :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w klasykach pasowało wszystko ,nawet ponoć do 2005r. W nowszych raczej nie bierz pod uwage dyfrów z wrx i sti- ponoc mają inną siłe spięcia.

No właśnie o to mi chodzi. W poprzednich modelach była jedna (właściwie) wiskoza do '99 i drugi typ po '99. Różniły się budową, ale miały tą samą siłę (czyli 4kg) i pasowały chyba do wszystkich modeli (choć głowy nie dam). Nie wiem jak jest w najnowszych wersjach, więc nie będę się wymądrzał :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie kiedys tez zdiagnozowali wymiane lozysk w skrzyni (nie forek). Objawialo sie to tym ze na wyzszym biegu przy niskich obrotach, jak dodawalem ostro gazu (pod obciazeniem) to bylo slychac taki dziwny stukocik, klekotanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze chyba występowała różnica między wiskozami do ssaków i do turbo. W Turbo odrobinę mocniejsze. Głowy nie dam bo ten temat nigdy jakoś nie został sprecyzowany.

Wszystkie miały 4kg :wink: (centralne oczywiście)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem kiedyś takie objawy jak mi mechanik skrzynie rozkręcił (wisko się wysypało i zębatka, bo ktoś ciągnął to na motylku). Po złożeniu miałem bardzo podobne objawy. Później inny znajomy tą skrzynię rozkręcił odpowiednio ją złożył (nie znam się na tym, ale porobił odpowiednie odstępy, szczeliny czy coś) i skrzynia ucichła. Jeździ do dzisiaj.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem kiedyś takie objawy jak mi mechanik skrzynie rozkręcił (wisko się wysypało i zębatka, bo ktoś ciągnął to na motylku). Po złożeniu miałem bardzo podobne objawy. Później inny znajomy tą skrzynię rozkręcił odpowiednio ją złożył (nie znam się na tym, ale porobił odpowiednie odstępy, szczeliny czy coś) i skrzynia ucichła. Jeździ do dzisiaj.

 

Szociu mi o tym wspominał- tam musza byc jakies podkładki idealnie odmierzone- w przeciiwnym razie wiskoza lata przód-tył. Mowił żeby na to zwracac uwage, ale chyba jednak nie bede robił tego samemu, mam nadzieje ze w Aso o tym wiedzą :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem kiedyś takie objawy jak mi mechanik skrzynie rozkręcił (wisko się wysypało i zębatka, bo ktoś ciągnął to na motylku). Po złożeniu miałem bardzo podobne objawy. Później inny znajomy tą skrzynię rozkręcił odpowiednio ją złożył (nie znam się na tym, ale porobił odpowiednie odstępy, szczeliny czy coś) i skrzynia ucichła. Jeździ do dzisiaj.

 

Szociu mi o tym wspominał- tam musza byc jakies podkładki idealnie odmierzone- w przeciiwnym razie wiskoza lata przód-tył. Mowił żeby na to zwracac uwage, ale chyba jednak nie bede robił tego samemu, mam nadzieje ze w Aso o tym wiedzą :mrgreen:

 

Dokładnie tak jest , skrzyni biegów nie składa sie do kupy "od tak" trzeba miec narzedzia, manuala i odpowiedznie podkałdki z tolerancją co 0,05mm :roll: aby wyregulować luzy. to samo jest z dyframi , przednim i tylnym :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...