niebieski708 Opublikowano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2012 Witam, mam taki problem, od jakiegoś czasu spalanie w moim aucie zaczeło rosnąć do takiego momentu ze podczas emeryckiej jazdy 90-100km/h auto pali spokojnie 12-13L (wcześniej spokojnie w 10 L) bez wyprzedzania. Po dwuch krótkich wyprzedzaniach widać jak wskaźnik paliwa opada :shock: lepiej nie myśleć ile spalił wtedy. Dziś wracałem z pracy i przy jeździe 120-130km/h i trzech wyprzedzaniach na odcinku 64km spalił 16L :shock: jeżdże codziennie nim do pracy i jak tankuje widze coraz większe rozbierzności miedzy tym co było a jest teraz. Możliwe, że sonda lambda padła ? bo nie bardzo widzę inną możliwość ? Jeśli tak to czy musi być orginał czy to jest taka sama jak w innych autach (cztero przewodowa) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek_WAWA Opublikowano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2012 Sprawdź czy prawidłowo działa tobie sonda lambda. Miałem swego czasu to samo, wówczas zbiornik paliwa wystarczał mi na 160-200km. Z tego co wiem, to mam DENSO 4 przewodowy i działa bez problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieski708 Opublikowano 29 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2012 A jak sprawdzić sondę lambda ? Wcześniejszy silnik brał sporo oleju i pod koniec dymił i lekko pluł olejem, podobno tak można uszkodzić sondę jak sporo oleju jest w spalinach - prawda czy fałsz ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graft Opublikowano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2012 Zepnij czarne wtyczki i jeśli to lambda to "morsem" wystuka Ci odpowiedni numer błędu. Błąd może już nie występować, więc jeśli będzie błąd lambdy to przed jej wyrzuceniem odłączając aku (powiedzmy na 10-15 min - nie wiem ile wystarczy) jest możliwe, że błąd zniknie. Tu masz opisy numerów błędów: http://www.troublecodes.net/Subaru A tu filmik Bergena z drugiego forum obrazujący, jak to krok po kroku zrobić: http://www.youtube.com/watch?gl=PL&hl=pl&v=MB1z-BtLvrY Pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2012 Tak,ale jesli CEL nie świecił to możesz nie wymrugać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieski708 Opublikowano 29 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2012 Niestety nic nie wyszło :/ z odczytywania błędów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maras Opublikowano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2012 Podjedz do jakiegoś serwisu, który ma oprogramowanie i niech sprawdzą pod obciązeniem co i jak, takie szukanie w ciemno to wiesz czym się konczy.Może to, może tamto.. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blasterpl Opublikowano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2012 Sugeruje wziąć pod uwagę ze temp. powietrza wyraźnie ostatnio spadła a co za tym idzie auto dłużej na ssaniu jedzie wiec to normalne ze więcej pali.Mi normalnie auto pali 11l a teraz 13-15l na setkę . Dziś wracałem z pracy i przy jeździe 120-130km/h i trzech wyprzedzaniach na odcinku 64km spalił 16L :shock: Czy dobrze rozumie ze na 64km spalił 16l :?: :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieski708 Opublikowano 30 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 Tak na 64km 16L, czyli na 100 spalilby pewnie z 20 lekko. Co do temp. to wiem ze pali wiecej ;-) mam druga prawie nowa sonde na podmianke to sie wyjasni :-) jak nie to serwis i tak musze po czesci do zawieszenia podjechac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Giechu Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 Mi ostatnio zaczął palić jak GT-ek. Okazało się, że jest nieszczelny jeden wężyk z paliwowy idący na zewnątrz z tyłu pod bakiem, z którego, po włączeniu pompy lało się prawie ciurkiem :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Siwy Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 Jeśli sonda lambda nie pomoże, to zwróć uwagę na przepływomierz, bo on też może powodować zwiększone zużycie paliwa. Masz założony jakiś sportowy filtr powietrza? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieski708 Opublikowano 30 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 Auto mechanicznie seryjne, jedynie mapa jest jakaś inna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Siwy Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 Masz seryjny zawór upustowy? Jeśli nie, to zamień na serię. Jeśli tak, to oprócz sondy lambda i przepływki zweryfikuj czy zaworek nie puszcza Ci powietrza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek_WAWA Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 CEL nie musi się zapalić. U mnie CEL się nie zapalił. Dopiero jak zacząłem jeździć z komputerem to okazało się że Lambda daje cały czas sygnał, że musi być dawka paliwa na bogato. A powinna ona chodzić w zakresie od 0,1V do 0,9V U mnie wskazania były w okolicach 0,8V do 0,9V W GT parametry seryjnie kształują się jak poniżej. V %CO AFR 0,600 <1% >15:1 0,720 1% 14:1 0,760 2% 13.6:1 0,800 3% 13.4:1 0,840 5% 13:1 0,860 6% 12:1 0,880 8% 11:1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się