Skocz do zawartości

problemy z dmuchaniem turbiny


radeklwh

Rekomendowane odpowiedzi

sprawdzone czujniki i NIC..!!

byłem u doktora subaru tutejszego holenderskiego i podłączał pod kompa, sprawdzał czujniki itd. i nic mu nie pokazało.

Potem się przejechaliśmy i stwierdził że może być coś nie tak z paliwem, bo nie przyśpiesza jak należy..

Po odłączeniu WG dmucha dobrze ale mówi że coś nie tak bo szarpie i nie przyśpiesza jak należy. Mówił też że przy odłączonym WG powinien ten samochód lecieć... a nie leci..?

Wniosek.. turbina OK. ale chyba coś z mieszanką nie tak jest...

Teraz siedzi chłop i myśli nad tym. Może pompa paliwa, może wtryski, może filtr paliwa który idę zaraz zobaczyć..

Mam do niego przed pracą wpaść i jeszcze pogadać, musi się skonsultować z paroma osobami.

Ale jak nie wyjdzie nic z tych diagnoz itd. to będzie nowy silnik z STI, skrzynia + dyfer z Anglii. Taniej :)

ale modlę się o pompę paliwową albo wtryski.. to będzie takie tanie w miarę rozwiązanie bo ja już nie wiem co z tym autem się dzieje.. a nie uśmiecha mi się wsadzać tych gratów bo to tanie nie będzie... shipping itd. montaż.. kto to zrobi w lubelskim..? tyle pytań. jeszcze więcej odpowiedzi a wnioski gdzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzone czujniki i NIC..!!

byłem u doktora subaru tutejszego holenderskiego i podłączał pod kompa, sprawdzał czujniki itd. i nic mu nie pokazało.

Potem się przejechaliśmy i stwierdził że może być coś nie tak z paliwem, bo nie przyśpiesza jak należy..

Po odłączeniu WG dmucha dobrze ale mówi że coś nie tak bo szarpie i nie przyśpiesza jak należy. Mówił też że przy odłączonym WG powinien ten samochód lecieć... a nie leci..?

Wniosek.. turbina OK. ale chyba coś z mieszanką nie tak jest...

Teraz siedzi chłop i myśli nad tym. Może pompa paliwa, może wtryski, może filtr paliwa który idę zaraz zobaczyć..

Mam do niego przed pracą wpaść i jeszcze pogadać, musi się skonsultować z paroma osobami.

Ale jak nie wyjdzie nic z tych diagnoz itd. to będzie nowy silnik z STI, skrzynia + dyfer z Anglii. Taniej :)

ale modlę się o pompę paliwową albo wtryski.. to będzie takie tanie w miarę rozwiązanie bo ja już nie wiem co z tym autem się dzieje.. a nie uśmiecha mi się wsadzać tych gratów bo to tanie nie będzie... shipping itd. montaż.. kto to zrobi w lubelskim..? tyle pytań. jeszcze więcej odpowiedzi a wnioski gdzie?

 

Priv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i sprawdzony filtr paliwa.. powiem tak:

po dmuchnięciu w niego paliwo przeleciało przez filtr tak jak przez sito.. filtr OK

Dzwoniłem do mechanika i jego wnioski po konsultacjach:

układ paliwowy ma problemy, najprawdopodobniej pompa paliwa (mechanik przejechał się ze mną samochodem)

-((felerne tankowanie na SHELL'u.. mogło uszkodzić pompę? może to być wina benzyny? jak zatankowałem kiedyś na TEXACO też miałem takie objawy ale tylko przez chwilkę))

we wtorek mam wizytę znów.. (i znowu czekać w napięciu).. będą sprawdzane wtryski potem pompa a jak wtryski słabo

pompują to sprawdzenie pompy i jak pompa daje ok to gdzieś pomiędzy a jak pompa źle to wiadomo że to ona.

 

..czy to może być pompa lub układ paliwowy i wpływa to na działanie turbiny że dmucha 0,5 bara.. może komputer tak nią sterować z braku odpowiedniego ciśnienia, że po prostu nie jest w stanie nadmuchać więcej ?

..może uszkodzenie pompy objawiać się brakiem mocy, szarpaniem lekkim na pełnym otwarciu przepustnicy i na zimnym silniku brakiem normalnej reakcji na pedał gazu?

..a swoją drogą ZENON23 ile takie coś kosztuje przekładka gratów? orientujesz się może?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może to głupie ale pamiętam że wcześniej po otworzeniu korka wlewu paliwa słyszałem "pssssyyyy" ale teraz tego nie ma... w hondzie to słyszę.... może być różnica?

 

-- Wt lut 07, 2012 8:25 pm --

 

i dalej to samo.. wymieniłem pompę paliwa bo było za małe ciśnienie, i teraz mam 3,0 na wolnych obrotach a na gazie mam 3,5.

:shock:

ten błąd chodzi mi po głowie strasznie jeden program pokazał p0171 a drugi przeczytał go jako p0169

wszystko sprawdzone zostało i dalej nic.... co ja mogę zrobić... wymienić silnik czy co... bo już siły nie mam.. jutro skoczę do tego warsztatu i powiem że dalej dupa.. ciekawe co powie facet.... jeszcze może podmienię komputer ECU bo jak po podłączeniu wszystkiego zwarłem klemy od AKU ze sobą to do 1 zgaszenia jechał ok ,ale potem dupa... dalej 0,5 bara... jutro jeszcze raz przy okazji obejrzę rury dolotowe za przepływomierzem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Podłączam się ponieważ mam podobne obiawy w GT tzn. im wyższy bieg tym bardziej faluje doładowanie np na 3 od dołu idzie nagle zwalnia i znowu idzie jak należy i zwalnia odpiąłem WG i ładnie dmuchał ale do 5500 nagle koniec ( nie wiem czy to jakaś blokada?) a i na tym trójnik co się rozchodzą wężyku jest widoczny olej

 

jest możliwość że WG ogranicza dmuchanie Turbo? może coś się zawiesiło?

 

POzdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak odpiąłeś WG i nagle koniec dmuchania to chyba znaczy że to boost cut :twisted:

a ja się zastanawiam nad jedną rzeczą w moim wypadku. Mianowicie chodzi mi o LAMBDA SENSOR ta za katalizatorek(którego nie mam) bank 2 sensor 2

wczoraj ją odłączyłem, odpaliłem auto i ku mojemu zdziwieniu nic się nie wywaliło na desce rozdzielczej... żaden CEL, a chyba powinien wyskoczyć, czy się mylę.. do tego mam AFR zamontowany, wiem że to gówienko i nic nie daje tylko świeci itd ale już było przy zakupie. i tam są 3 wartości LEAN REACH i OPTIMAL U mnie cały czas jest REACH. Wiem że odczyt z tego urządzenia bez 4 pasmowejsondy nie wiele jest warty ale u mnie nic nie pokazuje... jak odłączęsondę LAMBDA sensor 1 ta pod maską to CEL wywala.. i AFR dalej bez zmian, ba jedyną zmianą przy odłączonej sondzie jest to że przy włączeniu auta zaświeci się na wartości LEAN pochodzi tak na niej z 4 sec. i wraca do reach....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

radeklwh ch*wego diagnostę masz.

Pisałeś, że masz:

wydech przelotówka 3" HKS DRAGSTER

 

Teraz jakieś info o 2 lambdach, katalizatorze, zbyt bogata mieszanka, P031, P071.

A w drugim temacie informujesz, że niesprawny samochód zawozisz na hamownię czipować.

 

Nie dajesz rady sam - oddaj samochód komuś kto ma pojęcie. Bo bez zdolności interpretacji parametrów na 1,3 bara i tak długo nie pojeździsz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

facet (fachowiec podobno) mówił że trzeba zchipować auto bo na tych gratach mogę coś uszkodzić.

 

A ten fachowiec widzial juz wczesniej kiedys turbo-Subaru na oczy? Zebys nie zabrnal w kolejne problemy, za kolejny worek kasy.

 

-- sobota, 18 lut 2012, 19:36 --

 

Tak swoja droga, jesli mozna cos zasugerowac - w sumie za podpowiedzia Morgiany - sprobuj moze do tych ludzi uderzyc:

http://www.power-plus.be/

 

Zajmuja sie autami sportowymi, focha kiedys tez zrobili, zanim jeden z wczesniejszych wlascicieli zdecydowal sie rozgrzebac i powyciagac modyfikacje przed sprzedaza auta (stad moze nieco ciezko powiedziec, jak realnie dobrze sa Ci ludzie - ale subaru juz robili) - wiec moze beda w miare ogarnieci, a do Belgii daleko raczej nie masz.

 

-- sobota, 18 lut 2012, 19:37 --

 

A i w sumie jeszcze taka mysl - jesli zaczelo Ci sie to wszystko dziac po zmianach wydechu itp. (nie wiem, nie pamietam juz informacji ze wszystkich watkow, a nie chce mi sie juz tego zamieszania przegladac i analizowac) - to moze sprobuj na razie wrocic do seryjnej konfiguracji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie ja byłem tutaj

 

http://competition.autosportcompany.nl/

 

jakie oni mają bryki to się w pale nie mieści.. gadałem z holenderskim kierowcą WRC.. powinni mieć pojęcie.. ale chyba na lawecie wyśle do pl brykę i tam niech działają w rozsądnej cenie :D

 

ja kupiłem auto w tej konfiguracji z tym wydechem itd.

ja nie mogę przeboleć jednej rzeczy, jak to jest możliwe że po odłączeniu akumulatora na chwilkę (nie koniecznie muszę zwierać klemy, wystarczy odłączyć - ) wszystko jest OK do puki nie zejdę poniżej 3000 rpm. i wtedy boost ucieka.. myśałem że to blov, jakiś przedmuch w dolocie, może nieszczelność w wydechu, ale nic z tego bo po odłączeniu aku wszystko wraca do normy.

to coś z osprzętem, nie z silnikiem.. tylko co jest za takie coś odpowiedzialne...

po rozładowaniu napięcia z układu wraca wszystko do normy.. jakiś czujnik czy coś padł.. ale który..?? CEL nie wyskakuje..

więc nie wiem co jest nie tak.

Samochód mój ci koledzy z wyżej podanej strony sprawdzali na hamowni, rezystancję na czujnikach, i nic..

tylko czy jakieś jeszcze czujniki zostały do sprawdzenia..??.. pojadę do nich i powiem żeby mi napisali co zostało sprawdzone itd. umieszczę te informacje na forum oczywiście. Może komuś się przyda, bo to nietypowy problem jest i nie życzę nikomu takiej chorej jazdy.. spać mi to nie daje.. w głowie wierci dziurę..

+ jedna rzecz którą zaobserwowałem, to taka że zegar od boosta miga w nim podświetlenie cały czas szybko, lecz ja tego nie podłączałem inie wiem pod co podłączyli kabelki bo jak pod licznik to licznik też powinien migać..

jak kupiłem subaru to jeździło jak szalone, a teraz.. porażka.

myślałem też że to downpipe lub uppipe, lecz też nie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale ja już z nimi walczyłem.. :shock:

i nic... ZERO..

wymieniłem pompę paliwa(miałem słabe ciśnienie), sondę lambda sensor 1(błąd P0031), i dalej to samo... !!!!!!

rozmawiałem z fachowcami z Lublina (koło mnie, dzwoniłem http://www.palonka-rally.pl/) i stwierdzili że to coś z osprzętem na 100%..

Ale którym..

Ja wiem że zgadywanie przez neta mało daje, wymiana połowy części w aucie itd. ale nie mogę znaleźć nikogo kto może mi pomóc, każdy do kogo dzwonię mówi że muszę przyjechać i oni sprawdzą z tym że nie gwarantują że coś znajdą a za każdą godzinę diagnostyki biorą do 80€..

a więc jeżdżąc po warsztatach jak głupi żeby mi sprawdzali za każdym razem to samo i słysząc suma sumarum "sorry we can't help you" i muszę płacić za nic potrafi wyrwać dziurę w kieszeni..

tylko jak to możliwe... że jak odłączę na chwilkę akumulator jest OK..

ja wiem że zawracam pupę większości forumowiczom, ale nie wiem gdzie pomocy szukać... sorry za to... ale nie wiem gdzie szukać.. dużo osób rozwiązało swoje problemy dzięki temu forum!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro płacisz za diagnostykę, to poproś o wydruk "diagnozy" informującej Cię, co jest przyczyną obcinania doładowania.

 

Serwisów autoryzowanych Subaru tam nie macie? Wygląda na to, że byłoby taniej, bo zlecasz konkretną naprawę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale ja już z nimi walczyłem.. :shock:

i nic... ZERO..

 

Nie rozumiem - to byles juz w podanym wyzej przez Ciebie warsztacie i nic nie wymyslili, i chcesz znow do nich jechac?

 

każdy do kogo dzwonię mówi że muszę przyjechać i oni sprawdzą z tym że nie gwarantują że coś znajdą a za każdą godzinę diagnostyki biorą do 80€..

a więc jeżdżąc po warsztatach jak głupi żeby mi sprawdzali za każdym razem to samo i słysząc suma sumarum "sorry we can't help you" i muszę płacić za nic potrafi wyrwać dziurę w kieszeni..

 

No niestety - tak czy inaczej musisz jechac, bo przez Internet wiele sie nie wymysli ze stuprocentowa pewnoscia.

A to, ze mozna sie wkurzyc, jak kolejny raz jedziesz i placisz za czas i wyjezdzasz nic nie wiedzac - fakt, mozna.

Dlatego z autami sportowymi nie jezdzi sie do zwyklych warsztatow, bo guzik wymysla, a koszta beda rosly. Niestety trzeba wowczas poszukac warsztatu o dobrej opinii - nawet jesli jest dalej.

 

Inna wkurzajaca - fakt - praktyka, przynajmiej w Irlandii, to placenie za bledne diagnozy warsztatu.

Bo a moze przeplywka, bach - kupujemy, klient zaplaci. A nie, jednak nie przeplywka, to moze czujnik taki, czujnik siaki, a lista czesci do zaplaty rosnie.

 

Tak. Mozna sie wkurzyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

radeklwh a próbowałeś odpiąć na chwile WG i nadal to samo?? ja wymieniłem wężyki bo miałem nadzieje, że może jakaś nieszczelność bo były sparciałe i odpiąłem solenoid z chęcią przeczyszczenia ale nie wiedziałem jak się zabrać. Niestety po wszystkim jedynie nie ma uczucia falowania ale impreza jedzie jak by miała ze 100 km i czuć ze turbo prawie nie dmucha.... a po odpięciu WG POTWÓR... jutro umaiwam się do 4T niech zerkną....mama nadzieje ze nie ma kolejek bo potrzebuje auta na srode:(

 

POzdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podepnę do tematu odnośnie WG.

 

jutro czeka mnie test na turbo wlasnie z odpięciem WG i pytanie brzmi: duzo roboty z tym oraz jak poprawnie to zrobic :-D czy trzeba cos zaślepiać po zdjęciu WG czy po prostu odłączyć co trzeba i testować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podepnę do tematu odnośnie WG.

 

jutro czeka mnie test na turbo wlasnie z odpięciem WG i pytanie brzmi: duzo roboty z tym oraz jak poprawnie to zrobic :-D czy trzeba cos zaślepiać po zdjęciu WG czy po prostu odłączyć co trzeba i testować ?

 

 

odpinaj i testuj

ja sprawdziłem i dmucha max zegarowe,

 

-- Pn lut 20, 2012 5:32 am --

 

radeklwh a próbowałeś odpiąć na chwile WG i nadal to samo?? ja wymieniłem wężyki bo miałem nadzieje, że może jakaś nieszczelność bo były sparciałe i odpiąłem solenoid z chęcią przeczyszczenia ale nie wiedziałem jak się zabrać. Niestety po wszystkim jedynie nie ma uczucia falowania ale impreza jedzie jak by miała ze 100 km i czuć ze turbo prawie nie dmucha.... a po odpięciu WG POTWÓR... jutro umaiwam się do 4T niech zerkną....mama nadzieje ze nie ma kolejek bo potrzebuje auta na srode:(

 

POzdro

 

odpinałem odpinałem... czyż byśmy mieli podobne objawy? a weź odepnij akumulator na 5 minut i podepnij z powrotem i zobacz czy pojedzie normalnie. Zrób to na ciepłym silniku żeby można było przydusić..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

radeklwh, Sprawdź może czujniki położenia wału/wałka może są po prostu zabrudzone i po przekroczeniu 3tyś. obrotów czujnik gubi sygnał i ecu przechodzi w stan awaryjny.Cel ci tego nie pokaże bo podczas samo diagnostyki czujniki cały czas wychodzą sprawne,pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...