Skocz do zawartości

Krótsze przelozenia / skrzynia do jazdy codziennej w Gt


kukus

Rekomendowane odpowiedzi

Przekopałem ponad 10 tematów i nadal nie wiele wiem.

Mam Gf8 00'. Czy jest możliwość skrócenia przełożeń? W hondziawie wymieniało się przełożenie główne i jazda :)

W prosiaku widzę że nie ma lekko. Czy są jakieś możliwości podmiany przełożeń czy trzeba wymieniać całą skrzynię?

Jeżeli tak to czego miałbym szukać?

Proszę tylko nie wysyłajcie linków do strony z przelozeniami jak w każdym temacie o skrzyniach bo nie ogarniam tego:)

Skrzynie same w sobie z tego co czytam pasuja wszystkie do wszystkiego ale zabawa zaczyna sie z resztą podzespołów.

Inne półosie, inny wał, inny dyfer a nawet piasty....

Czy istnieje skrzynia która nie wymaga wymiany całego napędu a skróciłaby przełożenia?

Autko jest używane do zwykłej jazdy. Nie potrzebuje wrzucac V przy 40-50km/h jak ktoś wspominał:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz przełożenie 3,9, to można zmienić na 4,111.

 

Tutaj masz taki mod viewtopic.php?f=16&t=147687&start=0 w pierwszym poście w skrócie opisany.

 

Teoretycznie wystarczy wymienić przełożenie główne i dyfer, ale przypuszczam, że set ze skrzynią wyjdzie podobną kwotę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

odświeżam - mam fabrycznego GT GF MY98, Jeżdże głównie po mieście obroty 2-4k rpm uzywam tylko 1, 2 i 3ciego biegu. Troche długie te przełożenia.

 

W BMW mam zmienione na 4,27 i tam sa już troche krótkie  przy 100kmh mam 3500 rpm.

 

Jakie sa opcje w subaraku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

mam fabrycznego GT GF MY98

 

GC :P

 

 

 

jakby ktoś chciał mam do oddania krótką 4.44 JDM z STIv4

 

Bardzo dobra opcja dla Ciebie Mateusz bo Ver4 to odpowiednik MY98, więc zostawiasz swoje półosie.

Ta skrzynia nie jest z żadnego R/RA, więc 4,5 będzie miała nadające się do jazdy w trasie, a 1,2,3 krótkie no i 4:44 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak coś to takiej szukać... fajniej byłoby mieć coś krótszego (bez skojazen) ale by dalo sie jeszcze w trasie jechac do powiedzmy do 120-130km/h

Co trzeba by wsadzić to w kombinezon 00' ?

Prędzej czy pozniej sprzeglo mi sie skonczy a i w napedzie coraz wieksze luzy wiec chce machnac wszystko od razu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

mam fabrycznego GT GF MY98

 

GC :P

 

 

 

jakby ktoś chciał mam do oddania krótką 4.44 JDM z STIv4

 

Bardzo dobra opcja dla Ciebie Mateusz bo Ver4 to odpowiednik MY98, więc zostawiasz swoje półosie.

Ta skrzynia nie jest z żadnego R/RA, więc 4,5 będzie miała nadające się do jazdy w trasie, a 1,2,3 krótkie no i 4:44 :)

 

TJ. tylko 1,2,3 są krótsze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co trzeba by wsadzić to w kombinezon 00' ?

 

ty754vbaaa + dyfer

 

 

TJ. tylko 1,2,3 są krótsze?

 

Bardziej chodzi o to, że jest to skrzynia z STi, a nie STi TypeR/Ra. Co za tym idzie jest bardziej cywilna.

Nie powiem Ci czy 4 i 5 nie będą krótsze, bo nie mam czasu liczyć.

Po prostu te biegi w tych skrzyniach nadają się do codziennej jazdy w trasie.

Skrzynie montowane w TypeR/Ra mają te biegi dużo krótsze i tam już nie bardzo ;)

 

Taką skrzynie masz:

TY752VN6AA -  3.454 1.947 1.366 0.972 0.738 3.333 1.100 3.900     dyfer 3.540

Taką ma Kefir:

TY752VBCAA - 3.166 1.882 1.296 0.972 0.738 3.416 1.000 4.444

 

Policz sobie :P

 

Edit:

Będą krótsze ;)

 

Dla ułatwienia:

( obroty / ( przełożenie biegu * przełożenie główne) ) * obwód koła

 

Tylko jednostki odpowiednie muszą być.

Obwód w kilometrach,

a obroty nie na minutę a na godzinę.

Bo inaczej wyjdą Ci milimetry na minutę.

Edit:

Twoja skrzynia przy 6500 RPM i oponie 215/45/17:

Tyre Diameter = 1963.44 mm

1st Gear = 56.85 km/h

2nd Gear = 100.84 km/h

3rd Gear = 143.74 km/h

4th Gear = 202 km/h

5th Gear = 266.05 km/h

 

Skrzynia Kefira przy 6500 RPM i oponie 215/45/17:

Tyre Diameter = 1963.44 mm

1st Gear = 54.42 km/h

2nd Gear = 91.56 km/h

3rd Gear = 132.95 km/h

4th Gear = 177.27 km/h

5th Gear = 233.48 km/h

 

U Ciebie 100km/h będzie przy 2450 RPM na piątym biegu, u Kefira przy 2800 RPM co uważam jest całkiem OK, zwłaszcza że na takiej skrzyni auto jeździ jak po Remapie :P

Edytowane przez Bartek1986
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia Kefira przy 6500 RPM i oponie 215/45/17:

Tyre Diameter = 1963.44 mm

1st Gear = 54.42 km/h

2nd Gear = 91.56 km/h

3rd Gear = 132.95 km/h

4th Gear = 177.27 km/h

5th Gear = 233.48 km/h

 

U Ciebie 100km/h będzie przy 2450 RPM na piątym biegu, u Kefira przy 2800 RPM co uważam jest całkiem OK, zwłaszcza że na takiej skrzyni auto jeździ jak po Remapie :P

U mnie w aucie miałem dokladnie takie opony, prędkość i obroty na biegu jak podajesz.

Niestety nie mam naklejki na skrzyni...

Czy na tej podstawie moge założyć ze mam taka sama skrzynie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czy na tej podstawie moge założyć ze mam taka sama skrzynie?

 

Nie :P

 

Pierwszy przykład z brzegu:

ty754vbaaa - skrzynia z P1/ STi V5/6

Przełożenie główne i biegi takie same. Obudowa inna.

 

Skrzyń subarowych jest taka masa, że po tym że Ci się wydaje, że prędkości były podobne nie określimy jaka to skrzynia.

Z resztą nie wierze, że pamiętasz z głowy jakie miałeś dokładnie prędkości z każdym biegu przy 6500 RPM..

 

Policz chociaż tylny dyfer. Wtedy cokolwiek będzie można zgadywać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamietam bo sprawdzalem sobie przy jakiej prędkości zmieniam bieg na wyższy, a zmieniałem wlasnie na 6500 obrotów. Tylko wydaje mi się ze u mnie 5 kończyła się koło 220, reszta biegow identyko. Ale z tego co mówisz to sprawdzę dyfer jak bede zmieniał w nim olej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ty754vbaaa - skrzynia z P1/ STi V5/6

tylko nie bijcie za tak glupie pytanie ale gra warta świeczki?

bardziej chodzi o praktykę niż teorię

w GT mam wrażenie, że skrzynia jest dluga, dla porownania kumpel w Civicu TypeR EP1 ma krótkie 6 biegów i chodzi to świetnie choć porównuje pewnie dwa skrajne bieguny :)

Angole piszą, że pierwsze biegi krótkie i długa piątka... brzmi idealnie.

Edytowane przez kukus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu się nie powinienem wypowiadać, gdyż używam tej skrzyni w połączeniu z silnikiem kręcącym się do 8kRPM, więc nie wiem jak to jest jak 2 się kończy na ~90km/h :P Znajdź w nielegalu temat o GT/STi Mariusa. On wkładał taką skrzynię i z tego co pamiętam uważał to za jeden z lepszych modów w aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie ta skrzynia spisywała się bardzo dobrze zresztą widać to po onboardach żeby załozyć taki zestaw do GD Uxon potrzebujesz kompletu z półosiami do dyfra , a jeśli chodzi o wytrzymałość to naprawdę nie ma tu reguły skrzynie 754 miały inne obudowy podobno solidniejsze co z tego jak cały środek jest taki sam jak w 752 ;) a biegi to też trzeba wrzucać a nie wbijać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od paru godzin jeżdżę na krótkiej skrzyni i jestem zachwycony - duzo "przydatniejsze" oborty do jezdzenia na miescie.

Na starej skrzyni ciągle albo za niskie obroty, albo wyło i w  ogole jakaś "sztywniejsza" ta skrzynia (to nie 1szy gtk jakim jechalem). A ta od ra, jest bardziej miekka  i ludzka.

 

Polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...