Skocz do zawartości

Subaru BRZ [ZC] (MY13=>MY21)


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

Żeby kupić BRZ będę musiał sprzedać hawka. A jeszcze się nienacieszyłem. Skusił bym się raczej na soczyste BRZ 250+. A co do marki STI to sobie myślę: Noblesse oblige :

0eb89699328e5330gen.jpg

 

Git, dają seryjnie? Z apteczką i trójkątem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

nie rozumiem dlaczego toyota blokuje silnik turbo w GT86 ?

 

Bo to wcale nie musi się fajnie prowadzić. Obawiam się, że wymaga to również zmian w skrzyni biegów i troszkę zmian w zawieszeniu: w tego typu autach nie jest tak łatwo przejść z silnika wolnossącego do turbo. Łatwiej zrobić to na sprężarce ale nie jest to tak efektywne jeśli chodzi o emisję bo sprężarka bardziej obciąża silnik - napęd mechaniczny, a nie przez odzysk energii z gazów spalinowych. Troszkę czytając o różnych modyfikacjach w BRZ, dochodzę do wnisoku, że lepiej jest popracować nad aktualnym silnikiem wolnossącym aby zoptymalizować jego budowę czy sterowanie do wyciśnięcia jeszcze 20 - 40 KM niż pchać się w turbo. Może nawet hybryda. 240 KM + 30KM z elektryki, napęd na tył, 6 do setki, średnie spalanie na poziomie 6 - 6,5 litrów byłoby super sprawą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno wzrost mocy powoduje potrzebę upgradu zawieszenia i chociażby hamulców, ale to jest konstrukcyjnie trywialny temat. I oczywiście nie musi się fajnie prowadzić, kobietom w drodze po zakupy polecamy punto w dieslu. Ma być dzikie , ostre , ryczące i kultowe. Żadnej ciężkiej hybrydy. Turbo i wydech z kwasówki . Brum brum brum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadnej ciężkiej hybrydy

 

Wcześniej Than_Junior nas oświecił, że ciężarowo nie jest tragicznie: waga może być porównywalna. No i kto mówi, że hybryda nie może ryczeć czy też być dzika. To jest sprawa wtórna. Bardziej ciekawsza rzecz to niższe koszty zabawy np. na torze: tanie hamulce, niskie zużycie paliwa, mało wyrafinowane zawieszenie - wszystko po to aby obniżyć koszty amatorskiego motosportu. Co nie stoi na przeszkodzie, jak ktoś chce, modyfikować sobie takie auto. Już teraz, za 30 - 35 tys zł można założyć kompresor, inne hamulce, zawias i koła i z 280 do 300 KM można szaleć do woli. W Polsce już takie rzeczy można zrobić B):yahoo:

Edytowane przez Izotom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypominam z jakiego zalozenia wyszli inzynierowie FHI: wzmocnic silnik czy zalozyc szersze kapcie kazdy moze nawet po zakupie auta. Dlatego oni sie skupili na dopracowaniu tych elementow, ktore juz pozniej sa nie do poprawienia czyli waga, rozlozenie masy, srodek ciezkosci, konstrukcja budy. Sadzac po tym, ile juz przeroznych tunerow zabralo sie do BRZ/GT86, to dokladnie tak sie stalo, jak sie mialo stac. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pieru,pierdu. Skoncentrowali się na zwiększeniu sztywności budy i układu kierowniczego bo wzmocnić silnik to każdy sobie sam zrobić z pomocą książki Adama Słodowego. Szkoda ,że BMW czy inne Audi-Porsche jakoś pracuje zarówno nad nadwoziem jak i nie zapomina o ...... silniku.Beka śmiechu. Zostawili w sportowym aucie silnik 200KM na rzecz wypieszczonego tylnego dyfuzora dającego szacun na dzielni. :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coz, do mnie to przemawia  :rolleyes: Jak narazie nie ogarniam nawet tych 200KM, nie chcialbym wiecej. Moze kiedys owszem - wtedy sie zastanowie nad zmianami.

 

Zobaczymy jak sie spisze na Plejadach, bo na dzien dzisiejszy nie jestem w stanie przewidziec tego wcale :) Jadac Spec.B w koncowej klasyfikacji zawsze sie ocierialismy o top10...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BRZ to skończony projekt. Tak robią Japończycy. Cos jest zaprojektowane od a do z i koniec. Jeśli są zmiany to pojawia sie nowy model itd. Taka filozofia. Dlatego nie sadze żeby akurat BRZ wyszedł w tej wersji z silnikiem turbo. Raczej zakładam zwiększenie mocy tego wolnossaka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Absolutnie nie.Japończy zrobili wiele znakomitych samochodów. I mają duże osiągnięcia tak w sporcie jak też tuningu. Sęk w tym ,że nie zawsze przewidują co będzie popularne w następnym sezonie. Co do BRZ-ta opinie z tyrnku są jednoznaczne i tylko głuchy ich nie słyszły.Fajna furka tylko za słaby silnik. A niestety silnika wolnossącego tak łatwo się nie podkręci.Małe turbo całkowice zmieniło by odbiór tego samochodu. Bo rozumiem rzędowa 6-tka BMW nie wchodzi w grę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Absolutnie nie.Japończy zrobili wiele znakomitych samochodów. I mają duże osiągnięcia tak w sporcie jak też tuningu. Sęk w tym ,że nie zawsze przewidują co będzie popularne w następnym sezonie. Co do BRZ-ta opinie z tyrnku są jednoznaczne i tylko głuchy ich nie słyszły.Fajna furka tylko za słaby silnik. A niestety silnika wolnossącego tak łatwo się nie podkręci.Małe turbo całkowice zmieniło by odbiór tego samochodu. Bo rozumiem rzędowa 6-tka BMW nie wchodzi w grę ;)

Nie zapominaj, ze jest to silnik posiadajacy bezpośredni wtrysk. I manewry z dolotem, tlumikami i remapem dają już 30 KM i 30 Nm wiecej. A to już sporo na ten samochodzik. Ładowanie do niego turbo pogorszy jego prowadzenie i utraci sie precyzję. Należałoby ustawić tak mapę aby przyrost momentu był stały i łagodny. I wracamy do punktu wyjścia. Ten sam problem jest w F1: przy turbo jest duży przyrost momentu co powoduje trudności w prowadzeniu auta. Kompresor jest lepszy ale pogarsza ostatecznie sprawność i ekonomię. Uważam, ze auto jest ok, miało byc proste i jest, miało dawać fun i daje, a przy tym nie ma tendencji do zabicia kierowcy przez co można użytkowac go jako dupowoz. Jego zaleta jest tez to, ze koszt jazdy po torze jest niski, a przyjemność ogromna. Polecam to sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę,że CI się wydaje. Siedząc w środku było by lekko straszno. On stara się jechać szybko a nie driftować w zakrętach choć robiąc to drugie był by niezły show !!!

 

PS. Myślę,że najlepiej by się stało gdyby BRZ dostało mocny solidny silnik z bogatej palety silników Toyoty. Wprawdzie to nie ten sam dźwięk co boxer ale napęd by na tym zyskał.A Toyota ma co zaproponować. Tylko nie hybrydę , fuj.

no np doskonale 2.2 D4D  :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Izotm

 

Sorrki ale bredzisz. Cała masa samochodów przenosi większe moce na tylną oś i uchodzą za wzorowe w prowadzeniu.Nie bardzo wiem jak 100KM ma zaszkodzić BRZowi ? Turbina balansu nie zmieni. A problemy z rozwiajniem mocy turbo skonczyły się na BMW 2002 ti :D . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opinie taka maja zwykle ci, ktorzy tym nie jezdzili albo jezdzili po prostej. Ale nie chce mi sie juz o tym gadac ;)

 

+1 

 

tym bardziej że problem jest wydumany. Na rynku pełno jest turbodoładowanych samochodów choć cięższych i zwykle FWD/AWD. Inna filozofia, inna koncepcja; osobiście nie chciałbym turbo w lekkim samochodzie z napędem na tył.

@Izotm

 

Sorrki ale bredzisz. 

 

Nie troluj kolego, jeżeli chcesz dalej rozmawiać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS. Myślę,że najlepiej by się stało gdyby BRZ dostało mocny solidny silnik z bogatej palety silników Toyoty. Wprawdzie to nie ten sam dźwięk co boxer ale napęd by na tym zyskał.A Toyota ma co zaproponować. Tylko nie hybrydę , fuj.

 

Jaki mocny benzynowy silnik ma toyota na obecna chwile? Nie bierzemy pod uwage jakiejs v8 ponad litry z terenowki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

PS. Myślę,że najlepiej by się stało gdyby BRZ dostało mocny solidny silnik z bogatej palety silników Toyoty. Wprawdzie to nie ten sam dźwięk co boxer ale napęd by na tym zyskał.A Toyota ma co zaproponować. Tylko nie hybrydę , fuj.

 

Jaki mocny benzynowy silnik ma toyota na obecna chwile? Nie bierzemy pod uwage jakiejs v8 ponad litry z terenowki :)

 

 

pasuje jak ulał  ;)

Lexus_LF-A_concept_V10_engine.jpg

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_LR_engine

Edytowane przez sewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Izotm

 

Sorrki ale bredzisz. Cała masa samochodów przenosi większe moce na tylną oś i uchodzą za wzorowe w prowadzeniu.Nie bardzo wiem jak 100KM ma zaszkodzić BRZowi ? Turbina balansu nie zmieni. A problemy z rozwiajniem mocy turbo skonczyły się na BMW 2002 ti :D .

 

Ja pisze dokładnie o TYM samochodzie, a nie o dowolnie innym. I wiem po moich doświadczeniach, ze dolozenie sporej ilości mocy do auta o konkretnym projekcie niestety nie sprawdza sie i trzeba sporo pracy i nakladow finansowych żeby to znowu poprawnie jeździło. Więc nie sadze aby mocniejsza wersja BRZ była ciekawszą opcją niż teraz. Bedzie zbyt drogi i zbyt skomplikowany, co bedzie zaprzeczeniem idei dla jakiej powstało to auto. Poza tym, jak już to napisałem, można sobie takiego potworka stworzyć samemu. Kupić wersje Active i rzeźbic do bólu. Zreszta z taka myślą ta wersja weszła do sprzedaży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz mi napisać co masz na myśli bo wogóle nie wiem o co chodzi ? Co będzie skomplikowane , dwie rury , turbo i intercooler ??? Nie chcesz mocy ? nie naciskaj gazu. Samochód to nie jest przepis na placek babci można go robić w wielu wersjach. Włożenie V8 to po przez zwiększenie masy i balansu mogło by się nie udać. Ale uturbienie FA20 to same plusy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...