szczur75 Opublikowano 30 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2005 Właśnie stwierdziłem, że w moim antyku (2,2 automat '90) nie jest przenoszony napęd na tył. Czy to jednoznacznie wisco?? Jak mam to sprawdzić?? A może ktoś ma coś takiego?? Qrde POMÓŻCIE. Zima jest piękna a ja nie mam napędu . Jedynie vivio mi zostało na osłodę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 30 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2005 Jakaś awaria mechaniczna lub elektryczna układu napedowego - potrzebujesz wizyty u fachowca :-( Może boleć. Automat nie ma wiskozy tylko inny system. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 30 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2005 A ten bezpiecznik co się w AT wypinało by na ośkę był napęd tylko? Może tam coś się popsuło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 30 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2005 A ten bezpiecznik co się w AT wypinało by na ośkę był napęd tylko? Może tam coś się popsuło? Nie mam zielonego pojęcia, ale tam sporo rzeczy się moglo stać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 30 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2005 A gdzie ten bezpiecznik znaleźć? Bo jak kupowalem w sierpniu autko to chyba działało. A teraz był po lekkim dzwonku (reflektor, zderzak). No i jak dzisiaj odebrałem to nie działa tył. A autko jest piętnastoletnie więc czy skrzynia jest sterowana elektronicznie?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 30 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2005 Bezpiecznik jest w komorze silnika, po lewej stronie gdzieś pomiędzy przegrodą a nadkolem (tak chyba było w nowszych) - najlepeij jak ktoś aod automata nakieruje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 30 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2005 Gniazdo bezpiecznika znajduje sie w prawym rogu przegrody czolowej przy blotniku w komorze silnika (po stronie pasarzera). Aby dzialal 4wd gniazdo musi byc puste ! Pozatym sprawdz poziom plynu ATF w skrzyni, jesli jest za malo to 4wd nie dziala. No i wiazka przewodow ma zlacze wielowtykowe przy skrzyni, warto rozlaczyc, potraktowac kontaktsprayem, kilka razy wlozyc i wyciagnac wtyk, tam zdarza sie oksydacja i brak kontaktu. Jesli sie nie uda to nalezy odczytac kody bledu, skrzynia automatyczna podaje co jest uszkodzone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 30 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2005 O, qrczę, dzięki!!! Coś jeszcze mogło się wydarzć?? Jeśli ktoś ma jakieś sugestie to bardzo proszę.... Na razie wielkie dzięki. Pewnie jutro gdzieś postaram się to posprawdzać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 30 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2005 Jeszcze mala sugestia... w subaru nalezy co 50 tkm wymieniac plyn ATF, moze warto byloby wymienic ? Aha, skrzynia jest sterowana elektronicznie, i posiada chlodnice oleju, jesli byl dzwon to moze uklad jest nieszczelny lub przewod zagnieciony i nie ma przeplywu ? Przewody olejowe znajduja sie z lewej strony na wysokosci glowicy silnika i przechodza pod przedni pas w okolicach lewego reflektora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 30 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2005 Sprawdziłem bezpiecznik. Nie ma. Zaczynam się martwić. Dzwonek był akurat w lewy reflektor. Ale autko stało 2 tyg pod dachem w warsztacie więc wyciek byłby zauważony. A skrzynia działa jak przed dzwonkiem. Tzn. przełącza jak wcześniej itd. tylko od początku przy lekko wciśniętym gazie od zawsze coś świszcze-taki lekki pisk z brzęczeniem jak pompa wspomagania. No ale ATF dopiero zbieram się wymienić. Może to mieć aż taki wpływ? A jak ta skrzynia rozdziela moment?? Stały rozdział? Czy jakoś regulowany?? Czy cóś?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 30 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2005 A jak ta skrzynia rozdziela moment?? Stały rozdział? Czy jakoś regulowany?? Czy cóś?? Jakiś bliżej nieznany aktywny system sterowany elektronicznie. Wielopłytkowe mokre sprzęgło zdaje się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 30 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2005 Czyli jest szansa że to wina oleju?? Bo przód mieli a tył nic a nic a jak na wcisniętym hamulcu dodałem gazu i pusciłem ham jak obroty wskoczyły na ok 4500 to odjechał żwawo na śniegu nie przekraczając 3000 obr przy max wciśnietym gazie a jak ruszam tylko wciskając gaz to skaczą obr do odcięcia i miesza tylko przód i toczę się 5 km/h. Qrczę, niezadowolony trochę jestem, qrcze. Bo vivio odjeżdża od razu bez mieszania ale on ma 50/50 i 100% szper międzyosiową Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr0605 Opublikowano 31 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2005 tył w automatycznym antyku dołączany jest jak kazdy bieg za pomoca sprzegła wielopłytkowego sciskanego hydraulicznie i sterowanego elektrycznie. czyli albo spalone tarczki sprzegła, albo padło uszczelnienie i brak ciśnienia do zadziałania sprzęgła, albo padło sterowanie. Bez pomiaru ciśnienia w tym obwodzie nic sie nie dowiesz wizyta w serwisie np. Samco W-wa obowiązkowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 31 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2005 Gniazdo bezpiecznika znajduje sie w prawym rogu przegrody czolowej przy blotniku w komorze silnika (po stronie pasarzera). Heh Piszemy o tej samej stronie, tylko ty od środka auta a ja jak się maskę otworzy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 31 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2005 tył w automatycznym antyku dołączany jest jak kazdy bieg za pomoca sprzegła wielopłytkowego sciskanego hydraulicznie i sterowanego elektrycznie. czyli albo spalone tarczki sprzegła, albo padło uszczelnienie i brak ciśnienia do zadziałania sprzęgła, albo padło sterowanie. Bez pomiaru ciśnienia w tym obwodzie nic sie nie dowiesz wizyta w serwisie np. Samco W-wa obowiązkowa. Naped jest przenoszony rodzajem sprzegla, ale mokrego, o ile wiem nie posiada ono zadnych okladzin. Bez plynu lub gdy stary ATF nie daje wymaganego cisnienia AWD sie nie zalaczy. Rozdzial jest wg. Subaru plynny, miedzy 90/10 a 50/50. Czy blyska lampka Power ? Uszkodzenia powinny byc sygnalizowane przez elektronike. A moze bezpiecznik sie spalil ? U mnie jest to bezpiecznik nr. 14, bez niego nie dziala sterowanie elektroniczne skrzyni i 4wd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 31 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2005 Czy blyska lampka Power ? No właśnie!! O to też chciałem zapytać. Power nie błyska, ale też nie włacza się wcale. Wcześniej udawało się to włączyć i nawet działał a od jakigoś czasu nic.... Czyżby jednak bezpiecznik lub styki?? Pozdro wszystkim, którzy tak wnikliwie zainteresowali się moim problemem: DZIĘKI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 31 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2005 Może konolka się spaliła? Ja tak ostatnio miałem z check engine, nawet nie zuważyłem kiedy poszła z dymem - może dlatego, ze po włączeniu stacyjki zapala się z dwoma innymi w rzędzie i nieco autobusowa kierownica je zasłania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 31 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2005 Przed chwilą sprawdziłem skrzynię bezpieczników i potraktowałem kontaktem. Zaczął działać power. Ale tył nie bardzo. No i przy dopalaniu zapala się power na 3-4 sek. Coś się dzieje czy tak ma być?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 31 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2005 Gdy gwaltownie wcisniesz gaz to powinna sie zapalac lampka Power. Wyglada jednak na brak kontaktu w ktoryms wtyku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 31 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2005 Przy gwałtownym wciśnięciu zapala sie power ale nadal brak tyłu W poniedziałek sprawdzę poziom ATF i chyba czas go mienić. Czy wiecie ile go tam jest?? Aha. ASO Subaru we Wro odpowiedziało mi, że nie mam filtra oleju w AT. Kłamali?? Czy to prawda? Antyk jest '90. Pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luter33 Opublikowano 31 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2005 Legacy 96 zacytowałeś Piotr0605, i nie bardzo wiem czy się zgadzasz czy nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luter33 Opublikowano 31 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2005 Aha. ASO Subaru we Wro odpowiedziało mi, że nie mam filtra oleju w AT. Kłamali?? Czy to prawda? Antyk jest '90. Pozdr masz filtr oleju który jest jednocześnie "smokiem pompy olejowej" ( znajduje się wewnątrz skrzyni dostępny jest po zdjęciu miski olejowej ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 31 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2005 No ok. Ale czy jest wymagana jego wymiana jak w innych autach (przy wymianie ATF) czy jak w silniku malucha - jest i już?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 31 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2005 Nie zgadzam sie z tym ze jest to takie samo sprzeglo jak do kazdego z biegow. Opis sprzegla, dzialania skrzyni i 4wd, diagnostyka i rysunki sa tu: http://www.main.experiencetherave.com:8 ... FSM_Scans/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 31 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2005 No ok. Ale czy jest wymagana jego wymiana jak w innych autach (przy wymianie ATF) czy jak w silniku malucha - jest i już?? Filtr wymienia sie jedynie w przypadku naprawy skrzyni, normalnie wystarcza wymiana plynu, i uwaga ! przy wymianie wchodzi do skrzyni ok. 4 l, reszta zostaje w srodku. Calkowita pojemnosc to 8 l. Najlepiej wlac tyle ile sie spuscilo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi