szczur75 Opublikowano 31 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2005 No to ile ATF przygotować?? 8,3 jak instr podaje czy 4,...?? Czy to znaczy że zostaje część starego ATF?? Coś nie jarzę. Myślałem, że zawsze jak wymiana to wymiana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 31 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2005 Do wymiany potrzeba ok. 4 l plynu, reszta zostaje w przetworniku, filtrze i innych zakamarkach skrzyni. Nalezy wlac 3 l i potem powoli dolewac obserwujac poziom plynu, przepelnienie jest szkodliwe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 31 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2005 Dzięki wielkie i wszystkiego najlepszego w Nowym Roku. Sorki za głupie pytania ale to mój pierwszy AT i pierwszy AWD. Pozdro i jeszcze raz dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luter33 Opublikowano 1 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2006 Nie zgadzam sie z tym ze jest to takie samo sprzeglo jak do kazdego z biegow. Opis sprzegla, dzialania skrzyni i 4wd, diagnostyka i rysunki sa tu: http://www.main.experiencetherave.com:8 ... FSM_Scans/ Legaccy96 , "pokaż palcem" ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 1 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2006 AWD_transfer_system1.jpg, AWD_transfer_system2.jpg, AWD_transfer_system3.jpg Te trzy pliki graficzne wyjasniaja budowe i dzialanie Subaru AWD z automatem. Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr0605 Opublikowano 2 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2006 LEGACY96 Rysunki i opis potwierdzają to co napisałem wielotarczowe sprzegło mokre tz. pracujące w oleju a załączane i wyłaczane przez siłownik hydrauliczny sterowany przez control unit. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luter33 Opublikowano 2 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2006 Legacy96, w/g mnie Piotr0605 ma rację , jesli się nie zgadzasz to , powiedz dokładnie co jest nie tak....? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 2 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2006 Otoz to nie jest sprzeglo takie jak do zalaczania biegow, to sprzeglo lepkosciowe ktore w zaleznosci od cicnienia silownika hydraulicznego przenosi mniejszy lub wiekszy moment obrotowy, sluzy do tego odpowiednia mapa w TCU. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luter33 Opublikowano 2 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2006 legacy96. co to znaczy "sprzęgło lepkościowe, tzn. wyjaśnij jeśli możesz w jaki sposób w takim sprzęgle przekazywany jest moment .."? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panklex Opublikowano 2 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2006 Otoz to nie jest sprzeglo takie jak do zalaczania biegow, to sprzeglo lepkosciowe ktore w zaleznosci od cicnienia silownika hydraulicznego przenosi mniejszy lub wiekszy moment obrotowy, sluzy do tego odpowiednia mapa w TCU. niezgodze się sprzęgło lepkościowe nie ma żadnych siłowników ani pomp, wypełnione jest olejem siliconowym który na skutek zwiększenia energi wewnętrznej (różnicy prędkości obrotowej dwóch elementów) zmienia lepkość i zwiększa przenoszony moment. To co opisałeś działa jak haldex w którym na skutek zwiększania różnicy prędkości pompuje olej do siłownika pod większym ciśnieniem i dociska tarczki do siebie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 2 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2006 panklex mowa o dwóch różnych urządzeniach, takiego jak opisujesz SUbaru z automatem nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 2 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2006 legacy96. co to znaczy "sprzęgło lepkościowe, tzn. wyjaśnij jeśli możesz w jaki sposób w takim sprzęgle przekazywany jest moment .."? Przeczytaj tu na temat sprzegla wieloplytkowego w Subaru AT: http://www.autoworld.com/news/Subaru/Su ... -Wheel.htm Zasadnicza roznica polega na tym ze plytki sa dociskane do siebie silownikiem hydraulicznym ktory jest sterowany elektronicznie. W zaleznosci od cisnienia na silowniku sprzeglo moze byc calkiem zalaczone ( tzn. naped 50/50 ), czesciowo zalaczone, lub rozlaczone, i wtedy mamy 90/10, poniewaz w przypadku niecalkowitego zalaczenia moment obrotowy jest przenoszony przez warstwe ATF miedzy plytkami. Dzieki temu sprzeglo to moze dzialac w sposob ciagly bez calkowitego zasprzeglenia, kazde inne dawno by sie spalilo. Jesli nadal nie rozumiesz zasady dzialania tego sprzegla to zglos sie do Subaru Polska z prosba o wyjasnienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr0605 Opublikowano 2 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2006 czyli prawda jak zwykle po srodku. O ile to sprzęgło dopuszcza możliwość poślizgu pomiędzi tarczkami to przeniesienie momentu odbywa się jak w sprzęgle ciernym a nie lepkościowym. W sprzęgle lepkościowym różnica prędkości wałków wchodzących i wychodzących powoduje wzrost mozliwego do przeniesienia momentu, a w subaru róznica większa niż 20 % zmienia ciśnienie w siłowniku dociskającym tarcze do siebie i dopiero w takim przypadku wzrost przenoszonego momentu. W przypadku jednostajnych warunków poślizg pomiędzy tarczami nie występuje. W trakcie np. przyspieszania kiedy rośnie moment do przeniesienia a ustawienie sprzegła nie pozwala na przeniesienie go w całości sprzęgło zaczyna się slizgać, a czujniki prędkości wykrywają różnice pomiędzy przodem i tyłem większą niż 20 % i CU zmienia ciśnienie w siłowniku hydraulicznym przystosowując sprzęgło do przeniesienia większego momentu. Sprzegło to slizga się tylko w pewnych warunkach nie ciągle (podobnie jak satelity w układzie róznicowym dla tego nie potrzebuja łozysk aby sprawnie działać choć to nie znaczy że się nie kręcą) Tym samym kwestia spalenia się okładzin tego sprzęgła choć bardzo mało prawdopodobna pozostaje otwarta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luter33 Opublikowano 2 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2006 Otoz to nie jest sprzeglo takie jak do zalaczania biegow, to sprzeglo lepkosciowe ktore w zaleznosci od cicnienia silownika hydraulicznego przenosi mniejszy lub wiekszy moment obrotowy, sluzy do tego odpowiednia mapa w TCU. nie jest to sprzęgło lepkościowe a cierne , odporne jedynie na poślizgi tarczek( czyli moment jest przekazywany tą sama drogą co w poszczególnych biegach AT, a nie jak piszesz "przenoszone powieszchnia ATF" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panklex Opublikowano 2 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2006 sprzęgło mokre tarczowe to niekoniecznie visco Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi