Skocz do zawartości

Wisco w antyku. PILNE!!!!


szczur75

Rekomendowane odpowiedzi

Otoz to nie jest sprzeglo takie jak do zalaczania biegow, to sprzeglo lepkosciowe ktore w zaleznosci od cicnienia silownika hydraulicznego przenosi mniejszy lub wiekszy moment obrotowy, sluzy do tego odpowiednia mapa w TCU.

 

niezgodze się sprzęgło lepkościowe nie ma żadnych siłowników ani pomp, wypełnione jest olejem siliconowym który na skutek zwiększenia energi wewnętrznej (różnicy prędkości obrotowej dwóch elementów) zmienia lepkość i zwiększa przenoszony moment. To co opisałeś działa jak haldex w którym na skutek zwiększania różnicy prędkości pompuje olej do siłownika pod większym ciśnieniem i dociska tarczki do siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

legacy96. co to znaczy "sprzęgło lepkościowe, tzn. wyjaśnij jeśli możesz w jaki sposób w takim sprzęgle przekazywany jest moment .."?

 

Przeczytaj tu na temat sprzegla wieloplytkowego w Subaru AT: http://www.autoworld.com/news/Subaru/Su ... -Wheel.htm

Zasadnicza roznica polega na tym ze plytki sa dociskane do siebie silownikiem hydraulicznym ktory jest sterowany elektronicznie. W zaleznosci od cisnienia na silowniku sprzeglo moze byc calkiem zalaczone ( tzn. naped 50/50 ), czesciowo zalaczone, lub rozlaczone, i wtedy mamy 90/10, poniewaz w przypadku niecalkowitego zalaczenia moment obrotowy jest przenoszony przez warstwe ATF miedzy plytkami. Dzieki temu sprzeglo to moze dzialac w sposob ciagly bez calkowitego zasprzeglenia, kazde inne dawno by sie spalilo. Jesli nadal nie rozumiesz zasady dzialania tego sprzegla to zglos sie do Subaru Polska z prosba o wyjasnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli prawda jak zwykle po srodku. O ile to sprzęgło dopuszcza możliwość poślizgu pomiędzi tarczkami to przeniesienie momentu odbywa się jak w sprzęgle ciernym a nie lepkościowym. W sprzęgle lepkościowym różnica prędkości wałków wchodzących i wychodzących powoduje wzrost mozliwego do przeniesienia momentu, a w subaru róznica większa niż 20 % zmienia ciśnienie w siłowniku dociskającym tarcze do siebie i dopiero w takim przypadku wzrost przenoszonego momentu. W przypadku jednostajnych warunków poślizg pomiędzy tarczami nie występuje. W trakcie np. przyspieszania kiedy rośnie moment do przeniesienia a ustawienie sprzegła nie pozwala na przeniesienie go w całości sprzęgło zaczyna się slizgać, a czujniki prędkości wykrywają różnice pomiędzy przodem i tyłem większą niż 20 % i CU zmienia ciśnienie w siłowniku hydraulicznym przystosowując sprzęgło do przeniesienia większego momentu. Sprzegło to slizga się tylko w pewnych warunkach nie ciągle (podobnie jak satelity w układzie róznicowym dla tego nie potrzebuja łozysk aby sprawnie działać choć to nie znaczy że się nie kręcą) Tym samym kwestia spalenia się okładzin tego sprzęgła choć bardzo mało prawdopodobna pozostaje otwarta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otoz to nie jest sprzeglo takie jak do zalaczania biegow, to sprzeglo lepkosciowe ktore w zaleznosci od cicnienia silownika hydraulicznego przenosi mniejszy lub wiekszy moment obrotowy, sluzy do tego odpowiednia mapa w TCU.

 

nie jest to sprzęgło lepkościowe a cierne , odporne jedynie na poślizgi tarczek( czyli moment jest przekazywany tą sama drogą co w poszczególnych biegach AT, a nie jak piszesz "przenoszone powieszchnia ATF"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...