Jump to content

Wisco w antyku. PILNE!!!!


szczur75
 Share

Recommended Posts

Właśnie stwierdziłem, że w moim antyku (2,2 automat '90) nie jest przenoszony napęd na tył. Czy to jednoznacznie wisco?? Jak mam to sprawdzić?? A może ktoś ma coś takiego?? Qrde POMÓŻCIE. Zima jest piękna a ja nie mam napędu :cry: . Jedynie vivio mi zostało na osłodę. :D

Link to comment
Share on other sites

A gdzie ten bezpiecznik znaleźć? Bo jak kupowalem w sierpniu autko to chyba działało. A teraz był po lekkim dzwonku (reflektor, zderzak). No i jak dzisiaj odebrałem to nie działa tył. A autko jest piętnastoletnie więc czy skrzynia jest sterowana elektronicznie??

Link to comment
Share on other sites

Gniazdo bezpiecznika znajduje sie w prawym rogu przegrody czolowej przy blotniku w komorze silnika (po stronie pasarzera). Aby dzialal 4wd gniazdo musi byc puste ! Pozatym sprawdz poziom plynu ATF w skrzyni, jesli jest za malo to 4wd nie dziala. No i wiazka przewodow ma zlacze wielowtykowe przy skrzyni, warto rozlaczyc, potraktowac kontaktsprayem, kilka razy wlozyc i wyciagnac wtyk, tam zdarza sie oksydacja i brak kontaktu. Jesli sie nie uda to nalezy odczytac kody bledu, skrzynia automatyczna podaje co jest uszkodzone.

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze mala sugestia... w subaru nalezy co 50 tkm wymieniac plyn ATF, moze warto byloby wymienic ? Aha, skrzynia jest sterowana elektronicznie, i posiada chlodnice oleju, jesli byl dzwon to moze uklad jest nieszczelny lub przewod zagnieciony i nie ma przeplywu ?

Przewody olejowe znajduja sie z lewej strony na wysokosci glowicy silnika i przechodza pod przedni pas w okolicach lewego reflektora.

Link to comment
Share on other sites

Sprawdziłem bezpiecznik. Nie ma. Zaczynam się martwić. Dzwonek był akurat w lewy reflektor. Ale autko stało 2 tyg pod dachem w warsztacie więc wyciek byłby zauważony. A skrzynia działa jak przed dzwonkiem. Tzn. przełącza jak wcześniej itd. tylko od początku przy lekko wciśniętym gazie od zawsze coś świszcze-taki lekki pisk z brzęczeniem jak pompa wspomagania. No ale ATF dopiero zbieram się wymienić. Może to mieć aż taki wpływ?

A jak ta skrzynia rozdziela moment?? Stały rozdział? Czy jakoś regulowany?? Czy cóś?? :evil::evil::evil:

Link to comment
Share on other sites

Czyli jest szansa że to wina oleju?? Bo przód mieli a tył nic a nic a jak na wcisniętym hamulcu dodałem gazu i pusciłem ham jak obroty wskoczyły na ok 4500 to odjechał żwawo na śniegu nie przekraczając 3000 obr przy max wciśnietym gazie a jak ruszam tylko wciskając gaz to skaczą obr do odcięcia i miesza tylko przód i toczę się 5 km/h.

Qrczę, niezadowolony trochę jestem, qrcze. Bo vivio odjeżdża od razu bez mieszania ale on ma 50/50 i 100% szper międzyosiową :lol:

Link to comment
Share on other sites

tył w automatycznym antyku dołączany jest jak kazdy bieg za pomoca sprzegła wielopłytkowego sciskanego hydraulicznie i sterowanego elektrycznie. czyli albo spalone tarczki sprzegła, albo padło uszczelnienie i brak ciśnienia do zadziałania sprzęgła, albo padło sterowanie. Bez pomiaru ciśnienia w tym obwodzie nic sie nie dowiesz wizyta w serwisie np. Samco W-wa obowiązkowa.

Link to comment
Share on other sites

tył w automatycznym antyku dołączany jest jak kazdy bieg za pomoca sprzegła wielopłytkowego sciskanego hydraulicznie i sterowanego elektrycznie. czyli albo spalone tarczki sprzegła, albo padło uszczelnienie i brak ciśnienia do zadziałania sprzęgła, albo padło sterowanie. Bez pomiaru ciśnienia w tym obwodzie nic sie nie dowiesz wizyta w serwisie np. Samco W-wa obowiązkowa.

 

Naped jest przenoszony rodzajem sprzegla, ale mokrego, o ile wiem nie posiada ono zadnych okladzin. Bez plynu lub gdy stary ATF nie daje wymaganego cisnienia AWD sie nie zalaczy. Rozdzial jest wg. Subaru plynny, miedzy 90/10 a 50/50.

Czy blyska lampka Power ? Uszkodzenia powinny byc sygnalizowane przez elektronike. A moze bezpiecznik sie spalil ? U mnie jest to bezpiecznik nr. 14, bez niego nie dziala sterowanie elektroniczne skrzyni i 4wd.

Link to comment
Share on other sites

Czy blyska lampka Power ?

 

No właśnie!! O to też chciałem zapytać. Power nie błyska, ale też nie włacza się wcale. Wcześniej udawało się to włączyć i nawet działał a od jakigoś czasu nic....

Czyżby jednak bezpiecznik lub styki??

 

Pozdro wszystkim, którzy tak wnikliwie zainteresowali się moim problemem:

DZIĘKI :D

Link to comment
Share on other sites

Może konolka się spaliła? Ja tak ostatnio miałem z check engine, nawet nie zuważyłem kiedy poszła z dymem - może dlatego, ze po włączeniu stacyjki zapala się z dwoma innymi w rzędzie i nieco autobusowa kierownica je zasłania.

Link to comment
Share on other sites

Przed chwilą sprawdziłem skrzynię bezpieczników i potraktowałem kontaktem. Zaczął działać power. Ale tył nie bardzo. No i przy dopalaniu zapala się power na 3-4 sek. Coś się dzieje czy tak ma być??

Link to comment
Share on other sites

Przy gwałtownym wciśnięciu zapala sie power ale nadal brak tyłu :cry:

W poniedziałek sprawdzę poziom ATF i chyba czas go mienić. Czy wiecie ile go tam jest??

 

Aha. ASO Subaru we Wro odpowiedziało mi, że nie mam filtra oleju w AT. Kłamali?? Czy to prawda?

Antyk jest '90.

 

Pozdr

Link to comment
Share on other sites

Aha. ASO Subaru we Wro odpowiedziało mi, że nie mam filtra oleju w AT. Kłamali?? Czy to prawda?

Antyk jest '90.

 

Pozdr

 

 

masz filtr oleju który jest jednocześnie "smokiem pompy olejowej" ( znajduje się wewnątrz skrzyni dostępny jest po zdjęciu miski olejowej )

Link to comment
Share on other sites

No ok. Ale czy jest wymagana jego wymiana jak w innych autach (przy wymianie ATF) czy jak w silniku malucha - jest i już??

Filtr wymienia sie jedynie w przypadku naprawy skrzyni, normalnie wystarcza wymiana plynu, i uwaga ! przy wymianie wchodzi do skrzyni ok. 4 l, reszta zostaje w srodku. Calkowita pojemnosc to 8 l. Najlepiej wlac tyle ile sie spuscilo.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...