Jareg30 Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Witam. 3 tyg. temu stałem się szczęśliwym właścicielem Foresia 2.0 z 2007r. Pojechałem go sprawdzić do serwisu Subaru w MM Cars w Katowicach i powiedzieli mi, że wszystko z nim OK. 2 dni później zaczął się pojawiać dziwny odgłos terkotania podczas wkręcania w prawo (zarówno przy skrecaniu kół jaki i ich prostowaniu po wyjciu z zakrętu). Pojechałem do ASO Bełtowski w Krakowie, ale nie było akurat mechaników z serwisu Subaru :shock: , umówiłem się więc ponownie na tą sobotę na serwis w ASO Bełtowski. W związku z tym mam 3 pytania: 1. Jakie mogą być przyczyny takiego terkotania? Przeglądając archiwum natknąłem się na sugestie, że może to być przegub lub łącznik. 2. Czy ktoś korzystał z usług ASO Bełtowski? Jakie są Wasze opinie o tym serwisie? 3. Czy może ktoś mi powiedzieć do którego ASO w Małopolsce warto jeździć albo czy jest jakiś sprawdzony inny serwis Subaru w Małopolsce? Z góry dzięki za fachową pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subru Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2011 stawiam na przegub. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mark L.A. Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Terkotanie przy skrecie w prawo, obstawiam prawy zewnetrzny przegub . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Letkas Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Może też łożysko już umierać. Jak jest w Forku, ktoś sprawdzał? Trzeba całą piastę wymieniać czy da się samo łożysko tak btw? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jareg30 Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Byłem w sobotę w serwisie. Mechanik sprawdził wszystkie elementy zawieszenia i nic nie znalazł. A terkotanie nadal słyszę. Wyszło na to że mam omamy słuchowe. Nie brałem niestety pod uwagę, że terkotanie może pochodzić od łożyska. Da się to jakoś sprawdzić nie wyciągając go? A do ASO Bełtowski drugi raz już nie pojadę. Mechanik z którym rozmawiałem był dość sympatyczny, ale obsługa na recepcji niestety powaliła mnie na kolana sposobem traktowania klienta (standard rodem z PRL-u). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lehu Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Sprawdź jeszcze coś takiego, jak mocowanie górne amortyzatora i łożysko z nim związane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Przegub wydaje bardzo charakterystyczne terkotanie, słyszalne w początkowej fazie, tylko przy skręcie kół. W miarę powiększania się luzów, terkotanie będzie słyszalne również przy jeździe na wprost, podczas mocniejszego przyspieszania. Ja jednak stawiam na przegub. Może poprzedni właściciel odkrył rozwaloną osłonę i ją wymienił, ale przegub w takim przypadku dostaje baaardzo szybko, tak jest skonstruowany niestety. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2011 masz A/T czy manual ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jareg30 Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Manual Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magik1936 Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Miałem to samo. Przegub wymieniony i nie ma problemu. A jazda z padniętym przegubem grozi uszkodzeniu łożyska. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jareg30 Opublikowano 2 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2011 Wielkie dzięki za pomoc. Faktycznie ostatecznie okazało się że to wina przegubu. Już go wymieniłem i Subarynka jeździ jak marzenie. Ciekawe tylko jakim cudem w ASO Bełtowski powiedzieli mi, że to na pewno nie jest przegub!! Że najprawdopodobniej to terkotanie pochodzi od fotela kierowcy. Ej fachowcy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subru Opublikowano 2 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2011 cieszę się, że mogłem pomóc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 3 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2011 ... Ciekawe tylko jakim cudem w ASO Bełtowski powiedzieli mi, że to na pewno nie jest przegub!! Że najprawdopodobniej to terkotanie pochodzi od fotela kierowcy. Ej fachowcy :shock: :shock: :shock: Dobre. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yagoolar Opublikowano 3 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2011 Podłączę się: u mnie terkocze (FXT) przy skrajnych położeniach kierownicy, zarówno na postoju jak i podczas toczenia się gdy silnik jest zimny, np. po nocy. Myślałem, że to kwestia paska pompy wspomagania, po wymianie na nowy - nadal wystepuje. Przestaje terkotać, gdy już ciepły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się