bohun Opublikowano 29 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2011 Mam takie dziwne objawy: Gdy jadę wolno, 20-30kmh, puszczam gaz w okolicach 2500-3000RPM na dwójce czuję falujaco w dół schodzace obroty.. takie lekkie poszarpywanie. Gdy puszczam gaz przy wyższych prędkościach problem ten jest prawie niezauważalny. Trochę jest do denerwujace w korku bo wtedy się nasila przy niższych prędkościach. Gdy przyspieszam, poszarpywania nie ma. Jak samochód stoi na wolnych obrotach to raz na jakiś czas czuć drgnięcie drazka zmiany biegów. Luzy zaworowe jednak byc to nie powinny z uwagi na przebieg 40kkm. Swiece sa nowe, cewki sprawdzone. Przepustnica była myta a nawet dla sprawdzenia wymieniona na inna, przeplywomierz byl sprawdzony/wyczyszczony. U poprzedniego właściciela bardzo długo jednak stał niejeżdżony (wymienione oczywiście wszystkie płyny, rozrzad, itd..) Byłem u kilku mechaników, nie umieja poradzić, mówia ze ten silnik tak czasami ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tarpan Opublikowano 29 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2011 Mam dokładnie takie auto z jeszcze mniejszym przebiegiem. Potwierdzam, że ten silnik tak czasami ma. Fakt,denerwuje mnie to też. Ponieważ jest tak od nowości, to się tym nie przejmuje Czasami się zastanawiam, czy to nie wina dyfrów i spięcia napędów, że auto jakby szarpie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 29 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2011 A nie włącza Ci się czasem klima? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 29 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2011 Ja mam taki sam objaw. Jest to odczuwalne nawet na trójce, gdy jedzie się np. z prędkością 60 km/h i puści pedał gazu. Na niższych biegach jest jeszcze bardziej nerwowo. Generalnie o płynnej wolnej jeździe można zapomnieć. Czasami się zastanawiam, czy to nie wina dyfrów i spięcia napędów, że auto jakby szarpie? Raczej nie, bo w innych samochodach (legacy diesel, outback 2,5 NA) tego nie ma, a konstrukcja napędu z grubsza jest raczej bardzo podobna. Bardziej obstawiam charakterystykę silnika 2,5 turbo. Pytanie tylko, czy we wszystkich egzemplarzach tak jest, czy u nas jest coś nie tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bohun Opublikowano 29 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2011 no dobra, to trzeba się będzie przyzwyczaić.. a klima się sama nie włącza.. chyba że ją sam włączę celowo. W poprzednim forku s-turbo jak włączyłem klimę to czułem jakby ze 100koni pod silnikiem poszło spać, w 2.5XT nie jest już tak dramatycznie całe szczęście. Da radę nawet dynamiczniej jeździć z klimą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ten_Typ_tak_ma Opublikowano 29 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2011 Jak ja puszczam gazy, to wcale mną nie szarpie, ale okno na wszelki wypadek otwieram... POZDRAWIAM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 29 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2011 a klima się sama nie włącza.. chyba że ją sam włączę celowo.W poprzednim forku s-turbo jak włączyłem klimę to czułem jakby ze 100koni pod silnikiem poszło spać, w 2.5XT nie jest już tak dramatycznie całe szczęście. Da radę nawet dynamiczniej jeździć z klimą. ok, ale jak masz włączoną klimę na auto to może się załączyć. Dynamiczna jazda kończy się automatycznym odłączeniem klimy... ten_Typ_tak_ma, odpuść takie teksty w technicznym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ten_Typ_tak_ma Opublikowano 29 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2011 Już stąd znikam... POZDRAWIAM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yagoolar Opublikowano 29 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2011 Kiepskie paliwo daje takie efekty. Lukoil i temu podobne wynalazki. Nawet 98 oktanów. Vpower shella (95 wzbogacona) i luz. U mnie zadziałało. PS. Rowers? Fajny zjazd! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 30 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2011 Jak Niedźwiedź podał,klima nie pracuje przy pełnym obciążeniu .Natknąłem się kiedyś na to w schemacie GT.jest przekażnik, który ją odcina związany jakoś z obciążeniem silnka(może od TPS-u ?).W forku pewnie też.Podobno może klima wariować od tego,ale jeśli -bohun-na pewno sie nie włącza to nie tu problem. Przepływkę sprawdzałeś przez wymianę? Sprawdź krokowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 30 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2011 U mnie niestety jest to niezależne od tego, czy klimatyzacja jest włączona, czy nie. Nie zauważyłem też wpływu tankowanego paliwa, a nie zakładam, że za każdym razem trafiam wyjątkowo kiepskie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bohun Opublikowano 31 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2011 Paliwo testowałem naprawdę różne, zawsze zachowanie takie samo. Przepływomierz wymieniałem na inny, objawy takie same. Przepustnica wraz z tym silniczkiem krokowym(?) wymieniona na inną dla sprawdzenia. Teraz od tygodnia samochodzik jeździ na LPG i jest też to samo. Jak kilka osób napisało że też tak ma to jakoś mi się będzie łatwiej przyzwyczaić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się