Skocz do zawartości

WRX vs Golf GTI V wyjaśnijcie mi coś


subarumaru

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Obejrzałem sobie porównanie golf gti V i imprezy wrx w fifth gear. Link:

I muszę przyznać, że nie rozumiem dlaczego golf był o 2,3 sekundy szybszy ? Po prostu nie rozumiem i mam nadzieję, że ktoś mi to wyjaśni. Golf ma 197 koni, 7,2 do setki i napęd na przód (to była wersja bez dsg). Subaru ma 230 koni, 6,1 s. do 100, napęd 4x4 i mimo że jest cięższy to i tak ma lepszy stosunek mocy do masy. Proszę wyjaśnijcie mi jak to możliwe ? Winnę kierowcy odrzucam, bo wydaje mi się, że te ich czasy muszą byc jakoś miarodajne. I nie interesuje mnie, że na mokrym golf by nie miał szans (nie miałby ?), tylko dlaczego subaru na suchym jest wolniejsze ? Straty w napędzie też mnie nie przekonują, bo przyśpieszenie ma jednak znacznie lepsze.

 

Wytłumaczcie mi to:)

 

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 69
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Odpowiedź jest jedna : Fifth Gear... :twisted: Zresztą ten golf był u nich samochodem roku.... Bo skoro na hamulce miały by tutaj takie znaczenie tzn że były częste dohamowania a co za tym idzie zakręty (na których z kolei 4x4 jest dużo szybsze). Więc moim zdaniem trzeba na to porównanie patrzeć z duuużym przymróżeniem oka :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"x_maly_x" (na których z kolei 4x4 jest dużo szybsze). Więc moim zdaniem trzeba na to porównanie patrzeć z duuużym przymróżeniem oka :mrgreen:

 

Czemu 4x4 na suchym musi byc zawsze szybsze? To wcale nie musi byc reguła. Wydaje mi się, że w ciasnych zakrętach jest ciężko pojechac AWD szybko tak żeby nie płużyło. Oczywiście FWD też płuży ale sądze, że jest zwinniejsze w ciasnych partiach i sekwencjach zakrętów.

 

Mogę się mylic ale takie są moje spostrzeżenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim to, że GTI jest sportowym autem, a WRX dupowozem. Trochę szybszym, ale jednak dupowozem
:shock: bo ma znaczek GTI? Silnik ma fajny, taki sam jak w Octavii.

 

Moze byc szybszy bo ten silnik ma turbine i kompresor, ciągnie od samego dołu do samej góry, a Subaru jak wiadomo tak od 3,5tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zakręty (na których z kolei 4x4 jest dużo szybsze).

A ja poproszę choć jeden rozsadny argument, dlaczego FWD miałoby być wolniejsze w zakręcie od 4x4 - pomijam skrajne przypadki typu, snieg czy szutr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi głównie o zawieszenie, jest raczej sztywniejsze niż w WRX

Nie sądze, w sumie nie wiem jak WRX Lanos, ale jesli porownywac V GTI i Hawka WRXa to ten drugi sprawia wrażenie duzo bardziej sportowego samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na torze Kielce - na tzw. torze kartingowym - Sti wygrało z Caymanem S. Sti uzyskało 46'' 96 a Cayman 48''17

 

i to pomimo, że Cayman ma 320 KM vs 300, pomimo, że ma 1380 kg vs 1505 Sti i pomimo, że w teście było o 0,4 sekundy szybsze do 100 od Sti - na suchym ale już przegrywało na mokrym. Porsche szybsze byłlo na prostych ale Sti notowało mniejsze straty na zakrętach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wytłumaczcie mi to:)

 

bo tak

 

:twisted:

 

(bylo to juz walkowane zylion razy: jak ktos cos chce "testem" udowodnic, to udowodni - i nie chodzi tu o zadne teorie spisku; opony (a nawet cisnienie w nich!), zawieszenie, podejscie do sprawy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@subarumaru

 

Polecam poszukać i przejechać się WRX`em lanosem i GTI i będziesz miał porównanie.

 

FWD IMHO będzie szybsze w wąskich zakrętach (mniej płuży) WRX w jak się zrobi mocno/ślisko to inna bajka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla porównania masz tu czasy na torze Top Gear :

1:33.7 - Volkswagen Golf Mk.V GTI

1:28.2 - Subaru Impreza WRX STI

Tylko ze miedzy WRXem a STI jest ogromna przepaś, nie tylko mocowa ( 75koni ) ale tez hamulce duzo lepsze, zaiweszenie, ogolnie to wszystko lepsze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

STI jest ogromna przepaś, nie tylko mocowa ( 75koni ) ale tez hamulce duzo lepsze, zaiweszenie

 

No to przecież na samym początku napisałem, że WRX przegrywa przez hamulce, zawias i - być może - opony, a Wy tu na nowo Amerykę odkrywacie :twisted:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...