Jump to content

WRX vs Golf GTI V wyjaśnijcie mi coś


subarumaru
 Share

Recommended Posts

Witam.

 

Obejrzałem sobie porównanie golf gti V i imprezy wrx w fifth gear. Link:

I muszę przyznać, że nie rozumiem dlaczego golf był o 2,3 sekundy szybszy ? Po prostu nie rozumiem i mam nadzieję, że ktoś mi to wyjaśni. Golf ma 197 koni, 7,2 do setki i napęd na przód (to była wersja bez dsg). Subaru ma 230 koni, 6,1 s. do 100, napęd 4x4 i mimo że jest cięższy to i tak ma lepszy stosunek mocy do masy. Proszę wyjaśnijcie mi jak to możliwe ? Winnę kierowcy odrzucam, bo wydaje mi się, że te ich czasy muszą byc jakoś miarodajne. I nie interesuje mnie, że na mokrym golf by nie miał szans (nie miałby ?), tylko dlaczego subaru na suchym jest wolniejsze ? Straty w napędzie też mnie nie przekonują, bo przyśpieszenie ma jednak znacznie lepsze.

 

Wytłumaczcie mi to:)

 

Dzięki

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 69
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Odpowiedź jest jedna : Fifth Gear... :twisted: Zresztą ten golf był u nich samochodem roku.... Bo skoro na hamulce miały by tutaj takie znaczenie tzn że były częste dohamowania a co za tym idzie zakręty (na których z kolei 4x4 jest dużo szybsze). Więc moim zdaniem trzeba na to porównanie patrzeć z duuużym przymróżeniem oka :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

"x_maly_x" (na których z kolei 4x4 jest dużo szybsze). Więc moim zdaniem trzeba na to porównanie patrzeć z duuużym przymróżeniem oka :mrgreen:

 

Czemu 4x4 na suchym musi byc zawsze szybsze? To wcale nie musi byc reguła. Wydaje mi się, że w ciasnych zakrętach jest ciężko pojechac AWD szybko tak żeby nie płużyło. Oczywiście FWD też płuży ale sądze, że jest zwinniejsze w ciasnych partiach i sekwencjach zakrętów.

 

Mogę się mylic ale takie są moje spostrzeżenia.

Link to comment
Share on other sites

Przede wszystkim to, że GTI jest sportowym autem, a WRX dupowozem. Trochę szybszym, ale jednak dupowozem
:shock: bo ma znaczek GTI? Silnik ma fajny, taki sam jak w Octavii.

 

Moze byc szybszy bo ten silnik ma turbine i kompresor, ciągnie od samego dołu do samej góry, a Subaru jak wiadomo tak od 3,5tyś.

Link to comment
Share on other sites

zakręty (na których z kolei 4x4 jest dużo szybsze).

A ja poproszę choć jeden rozsadny argument, dlaczego FWD miałoby być wolniejsze w zakręcie od 4x4 - pomijam skrajne przypadki typu, snieg czy szutr.

Link to comment
Share on other sites

Chodzi mi głównie o zawieszenie, jest raczej sztywniejsze niż w WRX

Nie sądze, w sumie nie wiem jak WRX Lanos, ale jesli porownywac V GTI i Hawka WRXa to ten drugi sprawia wrażenie duzo bardziej sportowego samochodu.

Link to comment
Share on other sites

na torze Kielce - na tzw. torze kartingowym - Sti wygrało z Caymanem S. Sti uzyskało 46'' 96 a Cayman 48''17

 

i to pomimo, że Cayman ma 320 KM vs 300, pomimo, że ma 1380 kg vs 1505 Sti i pomimo, że w teście było o 0,4 sekundy szybsze do 100 od Sti - na suchym ale już przegrywało na mokrym. Porsche szybsze byłlo na prostych ale Sti notowało mniejsze straty na zakrętach

Link to comment
Share on other sites

Wytłumaczcie mi to:)

 

bo tak

 

:twisted:

 

(bylo to juz walkowane zylion razy: jak ktos cos chce "testem" udowodnic, to udowodni - i nie chodzi tu o zadne teorie spisku; opony (a nawet cisnienie w nich!), zawieszenie, podejscie do sprawy)

Link to comment
Share on other sites

@subarumaru

 

Polecam poszukać i przejechać się WRX`em lanosem i GTI i będziesz miał porównanie.

 

FWD IMHO będzie szybsze w wąskich zakrętach (mniej płuży) WRX w jak się zrobi mocno/ślisko to inna bajka.

Link to comment
Share on other sites

Dla porównania masz tu czasy na torze Top Gear :

1:33.7 - Volkswagen Golf Mk.V GTI

1:28.2 - Subaru Impreza WRX STI

Tylko ze miedzy WRXem a STI jest ogromna przepaś, nie tylko mocowa ( 75koni ) ale tez hamulce duzo lepsze, zaiweszenie, ogolnie to wszystko lepsze...

Link to comment
Share on other sites

STI jest ogromna przepaś, nie tylko mocowa ( 75koni ) ale tez hamulce duzo lepsze, zaiweszenie

 

No to przecież na samym początku napisałem, że WRX przegrywa przez hamulce, zawias i - być może - opony, a Wy tu na nowo Amerykę odkrywacie :twisted:.

Link to comment
Share on other sites

A moim zdaniem ten Golf to może być lepszy i szybszy samochód od WRXa.

 

A ty znowu swoje ...

Jak nie Hondą to Golfem....

Jakieś dowody na to twoje zdanie !

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...