Jump to content

Doładowanie


arutkowski7
 Share

Recommended Posts

mam założoną turbinę APS SR40 w w imprezie gc8 doładowanie 1.93 przy obciążeniu auto czasem przerywa wrażenie jak by zdmuchiwało iskrę poprzedni właściciel powiedział że trzeba wymienić przewody wysokiego napięcia i będzie ok . czy ktoś spotkał się z takim problemem może coś doradzicie.

Link to comment
Share on other sites

wypadanie zapłonu .....

przyczyn może być bardzo wiele - najpoważniejsza z nich to pęknięcia wewnatrz głowic od wejścia świecy do gniazd zaworowych -

częsta sprawa biorąc pod uwagę rocznik twojego auta - prawdopodobna również

Link to comment
Share on other sites

a jakie inne przyczyny mogą być , auto ma przejechane 20tyś km po złożeniu silnika na kutych tłokach i korbach przypuszczam że głowice też były robione auto wcześniej było zestrojone na 1,55 bara i miało 389 ps poprzedni właściciel coś jeszcze pozmieniał i teraz dmucha 1,93 bara a program jest zestrojony na 1,55 bara może tu jest jakaś przyczyna. A czy świecej mogą mięć jakiś wpływ na to bądż przewody może trzeba zamontować MSD ?

Link to comment
Share on other sites

poprzedni właściciel coś jeszcze pozmieniał i teraz dmucha 1,93 bara a program jest zestrojony na 1,55 bara może tu jest jakaś przyczyna.

 

 

Chyba od tego bym zaczal - skoro mapa jest wciaz na 1.55 bara - zwlaszcza zanim sobie zrobisz kuku. Wroc do 1.55 bara,

a jak bedziesz chcial wiecej, to remap.

 

Byc moze po prostu ecu odcina zaplon/doladowanie po przekroczeniu zaprogramowanej wartosci.

Link to comment
Share on other sites

mam założoną turbinę APS SR40 w w imprezie gc8 doładowanie 1.93 przy obciążeniu auto czasem przerywa wrażenie jak by zdmuchiwało iskrę poprzedni właściciel powiedział że trzeba wymienić przewody wysokiego napięcia i będzie ok . czy ktoś spotkał się z takim problemem może coś doradzicie.

 

 

trzeba założyć świece takie jak w Nce, czyli NGK RACING R7433-9

Link to comment
Share on other sites

ok spoko mogę zmienić świece na NGK Racing te które kolega podpowiada i myślicie że to naprawi mój problem bo koledzy wyżej straszą głowicami czy coś poza świecami może jeszcze być

 

Nie wiem czy naprawi ale to są właśnie takie świece które stosuje przy dużym doladowaniu. Ale tak jak koledzy piszą najpierw to porządnie zbadac. Te świece są strasznie drogie mogę ci podeslac komplet używanych (testowych) to sobie sprobujesz

Link to comment
Share on other sites

spoko sprawdzę ile będą kosztowały jak by się okazało że jest to dla mnie za dużo to się odezwę i byś mi podesłał a myślisz że kable mogą zostać w tej chwili założone są o sti ale mają już ponad 1,5 roku może też je trzeba zmienić jakie zastosować mocniejsze niż sti i gdzie kupić?

Link to comment
Share on other sites

arutkowski7, a sprawdzałeś logi parametrów pracy silnika w tych warunkach? Ja bym od tego zaczął bo może tam jest czarno na białym przyczyna wypadania zapłonu. Bo co z tego że założysz lepsze świece jak przyczyna leży gdzie indziej?

Link to comment
Share on other sites

mam założoną turbinę APS SR40 w w imprezie gc8 doładowanie 1.93 przy obciążeniu auto czasem przerywa wrażenie jak by zdmuchiwało iskrę poprzedni właściciel powiedział że trzeba wymienić przewody wysokiego napięcia i będzie ok . czy ktoś spotkał się z takim problemem może coś doradzicie.

 

A jaki masz AFR? EGT?

W jakim momencie przerywa?

Link to comment
Share on other sites

Zbudowany na bloku seryjnym impreza turbo .

AFR 11.4 mierzony sondą szerokopasmową

EGT przy mocnym upalaniu nie przekracza 1000 stopni , dzieje się to przy obciążeniu jak turbina zaczyna ładować najwyższą wartość miedzy 6 a 8 tyś obrotów wrażenie jak by zdmuchiwało iskrę kolega ma podobny problem w hondzie też turbina ładuje około 1,9 bara i założył nawet MSD inie pomaga ja ten samochód mam od niedawna poprzedni właściciel powiedział że wystarczy zmienić kable i będzie ok bo już tak miał

Link to comment
Share on other sites

Zbudowany na bloku seryjnym impreza turbo

Jest ich trochę do wyboru ale myślę że jakiś semi - 1,93 bara w semi to i tak :shock: :roll:

 

AFR ok, EGT jak dla mnie trochę za wysokie. Jaką masz ciepłotę świec?

 

Niestety przerywanie zapłonu przy takim doładowaniu to dość złożony i częsty problem dlatego pytałem o te logi i parametry pracy...niestety świece i MSD rzadko pomagają albo pomagają na krótko.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

H :) ej Arutkowski7

Ja mialem ten sam problem w mojej slicznej i po wszelkich zabiegach okazalo sie ze trzeba zremapowac(tak powiedzial specjalista).

Tenze sam gosciu zlikwidowal Manual Boost Control Valve(wyciagnal z niego bebechy) i jak reka odjal. Zadnego przerywania choc down side nie ma juz takiego kopa.

Czekam na remap (na kase) i na razie pare miechow ani raz nie przerwal.

radze zrobic to samo jesli masz zawor to wybebesz go(kulka i sprezynka) i powinno zadzialac.

:)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...