brt Opublikowano 16 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2015 Oponki z plusem trochę ciężkie mogą być...co jak co, ale lekkie koła i opony robią różnicę Przetestowałbym chętnie, ciekawe, czy nadają się w teren, czy to tylko "bulwarówki" Ja swojego 27,5" ujeżdżam już drugi sezon i polecam to kółko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pajac_am Opublikowano 17 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2015 Oponki z plusem trochę ciężkie mogą być...co jak co, ale lekkie koła i opony robią różnicę Miałem okazję pojeździć konkretnie na tym rowerze: http://www.specialized.com/pl/pl/bikes/mountain/stumpjumper-fsr/stumpjumper-fsr-expert-6fattie#specs Do najcięższych to on nie należał Ale rower tego typu wolałbym mieć na alu ramce, bo choć trochę cięższy, to dużo tańszy i przynajmniej nie trzeszczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kordynator Opublikowano 17 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2015 (edytowane) A czemu niby ma trzeszczeć ? Ze niby Carbon ? W moim Specu nic nie trzeszczy i jak to mechanik mówi w takim rowerze nie ma prawa trzeszczeć. Edytowane 17 Września 2015 przez kordynator Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 17 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2015 bo choć trochę cięższy, to dużo tańszy i przynajmniej nie trzeszczy Mam epica s works 2014 , zresztą juz drugiego -poprzedni był chyba 2011 i ani pierwszy ani obecny raczej nie trzeszczał - o co chodzi z tym trzeszczeniem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kordynator Opublikowano 17 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2015 Może siodło było niedokręcone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brt Opublikowano 17 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2015 (edytowane) pajac_am, nie pisałem o wadze roweru - to równie dobrze można zrekompensować masą swojego ciała natomiast waga opon ma znaczenie, przejedź się budżetowym rowerem(jakiś alu na deorkach/slx ) z ciezkimi drutowymi oponami, potem zmień na jakieś 400-500g zwijane i zobacz jaką różnice robi masa opon Edytowane 17 Września 2015 przez brt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pajac_am Opublikowano 18 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2015 Ten karbonowy full trzeszczal gdzies w okolicach glowki przy kazdym dropie, a na siodelku siedzialem locznie moze ze 2 minuty (czekajac w kolejce na wyciag:)) ale rower testowy, no to mozna mu wybaczyc kordynator, drogi rower trzeszczec nie powinien, ale mocno eksplatowany to prawo do tego ma Juz nie wspominajac o odglosach jakie potrafia wydawac hamulce, choc nie ma na to reguly, to czasem im drozsze i lepsze, tym drą sie bardziej. Niektorzy nie moga sie z tym pogodzic, a z doswiadczenia wiem, ze im bardziej hałasuje tym lepiej hamuje brt, o wadze kol to mi mowic nie musisz, ale jak kolo jest troche ciezsze to zas nie wytraca tak szybko swojego pedu, takze zawsze cos za cos. Wszystko zalezy od tego gdzie i jak uzywasz roweru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kordynator Opublikowano 19 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2015 drogi rower trzeszczec nie powinien, ale mocno eksplatowany to prawo do tego ma Juz nie wspominajac o odglosach jakie potrafia wydawac hamulce, choc nie ma na to reguly, to czasem im drozsze i lepsze, tym drą sie bardziej. Niektorzy nie moga sie z tym pogodzic, a z doswiadczenia wiem, ze im bardziej hałasuje tym lepiej hamuje Jeśli coś trzeszcze to jest obluzowane albo wyrobione i na pewno da się to usunąć. Co do hebli to inna sprawa. Sam przeszedłem dłuugą drogę z Formula 1. Te dziady po prostu dzwonią podczas jazdy i podobno TTTM Ja się zaparłem i zlikwidowałem te hałasy. Byłem gotowy już wymieniać tarcze na Hope, ale jakoś pożałowałem paru setek PLN i założyłem klocki z niższej półki, zdecydowanie miększe i w 90% dzwonienie ustało :yahoo: Szybciej się zużywają, ale jest błoga cisza. No ale powiedziałem sobie, nigdy więcej hebli Formula. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 19 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2015 drogi rower trzeszczec nie powinien, ale mocno eksplatowany to prawo do tego ma Juz nie wspominajac o odglosach jakie potrafia wydawac hamulce, choc nie ma na to reguly, to czasem im drozsze i lepsze, tym drą sie bardziej. Niektorzy nie moga sie z tym pogodzic, a z doswiadczenia wiem, ze im bardziej hałasuje tym lepiej hamuje Jeśli coś trzeszcze to jest obluzowane albo wyrobione i na pewno da się to usunąć. Co do hebli to inna sprawa. Sam przeszedłem dłuugą drogę z Formula 1. Te dziady po prostu dzwonią podczas jazdy i podobno TTTM Ja się zaparłem i zlikwidowałem te hałasy. Byłem gotowy już wymieniać tarcze na Hope, ale jakoś pożałowałem paru setek PLN i założyłem klocki z niższej półki, zdecydowanie miększe i w 90% dzwonienie ustało :yahoo: Szybciej się zużywają, ale jest błoga cisza. No ale powiedziałem sobie, nigdy więcej hebli Formula. miałem r1 raceing i w dużych górach po zjazdach dzwoniły , ocerały czasami a tak ogólnie OK, teraz założyłem XTR w wersji XC są rewelacyjne ale chyba zmnienie na cięższą wersje XTR bo na długich zjazdach (Riva del Garda) mi kilka razy spuchły - tzn twarda klamka i puszczenie na ułamek sekundy i znowu Ok, ma załozone tarcze formula bo XTR nie robi na śruby. Nie wiem może spróbuje jkieś inne tarcze a jak nie to chyba wymieniam, chociaż w góry jeżdzę kilka razy w roku. Za to w XTR nic nie trzeszczy, nie ociera. Dodam jeszcze ża testuje od kilku miesięcy hybrydę napędu XTR Di2 z kaseta i tarczą SRAM XX1 i wszystko działa a Di2 rewelacją, nie wracam do linek chyba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 19 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2015 A ja Wam chłopy powiem, że na Alivio / Acera, na v-brake'ach i bez SPD w 'adidasach' też się da jeździć... (pod warunkiem, że taki sprzęt nie jest Twój tylko pożyczony ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Korton Opublikowano 19 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2015 miałem r1 raceing i w dużych górach po zjazdach dzwoniły , ocerały czasami a tak ogólnie OK, teraz założyłem XTR w wersji XC są rewelacyjne ale chyba zmnienie na cięższą wersje XTR bo na długich zjazdach (Riva del Garda) mi kilka razy spuchły - tzn twarda klamka i puszczenie na ułamek sekundy i znowu Ok, ma załozone tarcze formula bo XTR nie robi na śruby. Nie wiem może spróbuje jkieś inne tarcze a jak nie to chyba wymieniam, chociaż w góry jeżdzę kilka razy w roku. Za to w XTR nic nie trzeszczy, nie ociera. Dodam jeszcze ża testuje od kilku miesięcy hybrydę napędu XTR Di2 z kaseta i tarczą SRAM XX1 i wszystko działa a Di2 rewelacją, nie wracam do linek chyba. Pewnie tarcze 180mm, czy zalozenie wiekszych 203mm lub cos podobnego w tym rozmiarze nie pomoze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daroot Opublikowano 19 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2015 Z innej beczki. Kupiłem w sieci coś takiego jak: Smar antykorozyjny do rowerów Bicycle Nano Protech. Rower najpierw cały namoczyłem sprayem do czyszczenia silników, potem karcher, potem rozebranie praktycznie na części, umycie napędów w benzynie, Wysuszenie, nasmarowanie owym środkiem i złożenie. Przyznaję że jest cicho, znacznie ciszej niż na najlepszych smarach, dwa dni w deszczu, nic się nie przyczepiło do łańcucha ani napędu (błoto). Zobaczymy w dalszym użytkowaniu, ale przestała mi skrzypieć sztyca amortyzowana suntoura, a to dobry znak, bo żaden ze smarów nie poradził sobie na dłużej niż dwa dni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 20 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2015 czy zalozenie wiekszych 203mm lub cos podobnego w tym rozmiarze nie pomoze? tarcze i tak muszę zmienić bo już zużyte, i założe chyba coś innego, może większego i się zobaczy - w planach testowanie w duźych górach wkrótce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kordynator Opublikowano 20 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2015 (edytowane) ja bardzo dużo dobrego słyszałem o Hope. Kolega wymieniając na te tarcze w 100% wyeliminował dzwonienie w Formula i twierdzi że taki zestaw lepiej hamuje. Edytowane 20 Września 2015 przez kordynator Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 20 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2015 (edytowane) ja bardzo dużo dobrego słyszałem o Hope. Kolega wymieniając na te tarcze w 100% wyeliminował dzwonienie w Formula i twierdzi że taki zestaw lepiej hamuje. u mnie w XTR nic nie dzwoni, nie ociera wszystko OK, hamowanie w codziennych warunkach super, problem dotyczy hamulca przzedniego i pojawia się przy naprawdę długich zajazdach - doświadczyłem tego tylko w dolomitach, grzeją się ale idzie z tym żyć - odpuszczenie klamki na ułamek sekundy i dalej działa. Ogólnie hamulce najlepsze jakie miałem do tej pory Edytowane 20 Września 2015 przez jaszyn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brt Opublikowano 21 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2015 @@jaszyn, klocki z radiatorkami masz? U mnie nowe hamulce XT + stare tarcze XT(jeszcze bez alu pałąka) i zero problemów z dzwonieniem, jak się zabrudzą i rozgrzeją to piszczą podczas mocnego hamowania - wtedy wystarczy wyczyścić benzyną, przetrzeć papierem 1200 i wypiec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 21 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2015 @jaszyn, klocki z radiatorkami masz? nie a podejdą w wersji XC ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brt Opublikowano 21 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2015 Raczej podejdą Pasują do: BR-M985, M987, M980, M785, M675, M9000, M9020 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 21 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2015 Pasują do: BR-M985, M987, M980, M785, M675, M9000, M9020 nic mi to nie mówi ale zapytam serwisanta, ja umiem w rowerze tylko dętkę założyć i napompować koła, symbole techniczne też mi nic nie mówią - ale podpytam, takie radiatory na pewno są w XTR wersja Trial Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brt Opublikowano 21 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2015 (edytowane) @@jaszyn, W tych symbolach jest między innymi symbol wersji XC Do Twoich hamulców będą pasowały klocki o numerach F01C - żywiczne i F03C - metaliczne Edytowane 21 Września 2015 przez brt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rombu Opublikowano 21 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2015 długich zjazdach (Riva del Garda) Byłem w tym roku, ale na pieszo. I tak idąc i widząc ilu tam jeździ rowerzystów zastanawiałem się, czy na górę wyjeżdża się na kołach, czy transportem i tylko zjazd ? Rowery górskie, full, z napędem elektrycznym widziałem pierwszy raz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 21 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2015 (edytowane) Byłem w tym roku, ale na pieszo. I tak idąc i widząc ilu tam jeździ rowerzystów zastanawiałem się, czy na górę wyjeżdża się na kołach, czy transportem i tylko zjazd ? Rowery górskie, full, z napędem elektrycznym widziałem pierwszy raz. to moim zdaniem stolica mtb w Europie, zjazdowcy i "emeryci" wjeżdżają kolejką (Monte Baldo) lub busikami, reszta (miedzy innymi ja) podjeżdża i zjeżdża. Jeżdżę tam od kilku lat i w ubiegłych latach były pojedyncze elenktyczne rowerki, ale w tym roku podczas Bike Festival faktycznie zatrzęsienie, była nawet oddzielna klasyfikacja w maratonie Rocky Mountaina dla elektrycznych, można chyba wypożyczyć taki rower na miejscu -fajna opcja na zwiedzanie okolicy jak ktoś niewytrenowany. Ja na razie poprzestanę na elektrycznych przerzutkach Do Twoich hamulców będą pasowały klocki o numerach F01C - żywiczne i F03C - metaliczne dzięki Edytowane 21 Września 2015 przez jaszyn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Korton Opublikowano 21 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2015 Zakupilem zonie miesko-turystyczny rower Batavus fuego i jestem pod wrazeniem wykonania i dbalosci o szczegoly. Jesli ktos by szukal podobnego rodzaju roweru, to polecam. https://www.rowerystylowe.pl/p-4188/batavus-fuego-8p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arnoldpe Opublikowano 21 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2015 Zakupilem zonie miesko-turystyczny rower Batavus fuego i jestem pod wrazeniem wykonania i dbalosci o szczegoly. Jesli ktos by szukal podobnego rodzaju roweru, to polecam. https://www.rowerystylowe.pl/p-4188/batavus-fuego-8p Tutaj chłopaki bardziej rowerem jako sportem żyją mam nadzieję, że żona będzie zadowolona. W razie problemów pisz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Korton Opublikowano 21 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2015 Zakupilem zonie miesko-turystyczny rower Batavus fuego i jestem pod wrazeniem wykonania i dbalosci o szczegoly. Jesli ktos by szukal podobnego rodzaju roweru, to polecam. https://www.rowerystylowe.pl/p-4188/batavus-fuego-8p Tutaj chłopaki bardziej rowerem jako sportem żyją mam nadzieję, że żona będzie zadowolona. W razie problemów pisz Sporta mam dla siebie, zona miala gorala, ale marudzila, ze rece bola i nie wygodnie. Zaczalem szukac czegos miejskiego, w tym temacie jestem zielony i kupilem bez przymierzania przez internet, a tu zaskoczenie - zakup udany w 100% Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się