MARIN Opublikowano 21 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 Witam przymierzam się do przekładki na opony letnie. Zauważyłem że różnica miedzy kompletami na oś wynosi ok 1mm. Czy to nie zaszkodzi napędowi ? ewentualnie gdzie założyć opony z większym bieżnikiem tył czy przód żeby się szybciej dotarły Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 21 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 Lepsze na przód Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thomas Opublikowano 21 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 Witam przymierzam się do przekładki na opony letnie. Zauważyłem że różnica miedzy kompletami na oś wynosi ok 1mm. Czy to nie zaszkodzi napędowi ? ewentualnie gdzie założyć opony z większym bieżnikiem tył czy przód żeby się szybciej dotarły Mi podczas ostatniego lata bardziej się zdarły na tyle. Ale winię za to padnięte amory. Ponieważ amory już naprawione, te bardziej zużyte zamierzam zamontować na tyle ponieważ: - lepszy bieżnik na przodzie to mniejsze prawdopodobieństwo aquaplaningu - słyszałem że "zdrowe" Subaru szybciej zjada opony na przodzie. A jeżeli te na tyle się dalej będą szybciej zużywać niż na przodzie, to poprostu kupię nowe dwie sztuki. Co dziwne, opony zimowe zużywają się bez widocznej różnicy. A czy coś zaszkodzi napędowi?!? Mam nadzieję że nie. Samochód to nie laboratorium i nigdy obwody kół nie będą takie same. Ciśnienie powietrza się zmieni, obciążenie samochodu się zmieni, i już będzie inaczej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARIN Opublikowano 21 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 Ok dzięki w takim razie lepsze powędrują na przód, też mi się wydaje że szybciej się przód będzie zużywał z racji hamowania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
premier Opublikowano 21 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 W instrukcji od US jest przekładka opon co 7.500 mil. W europie pewnie podobnie. A tak poza tym to normalne że przód leci szybciej. Hamowanie, kierowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misialek Opublikowano 21 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 Przy autach z napędem na obie osie, zwłaszcza jeśli osie są połączone na sztywno (większość typowych terenówek) lub jeśli między osiami jest wiskoza lub inny system ingerujący w napęd podczas istotnej różnicy w prędkości między osiami zaleca się wymianę opon kompletami po 4szt. Opony powinny być zawsze tego samego typu, rozmiaru i producenta. Ten sam rodzaj i rozmiar opony może różnić się wielkością w zależności od producenta. Jeśli zmieniacie opony lato/zima to nawet jeśli nie widać gołym okiem różnicy w zużyciu warto zamienić je miejscem na przeciwległą stronę (np. prawy przód dać na lewy tył, itd). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 27 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2011 Lepsze na przód wg wszelkich szkół również bridgestone w YT lepsze na tył jak dupa zarzuci na mokrym to pozamiatane, jak na przodzie masz granicę to czujesz i wystarczy, że odpuścisz. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 27 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2011 wg wszelkich szkół również bridgestone w YT lepsze na tył Wg. Michelina też i....ja dziękuję za takie rady. Jak wjeżdżam w stojącą wodę to najpierw przodem i wolę mieć odporność na aquaplaning. Poza tym przód zużywa się szybciej i szybko się wyrówna. W FWD to z przodu bym zużył 5 kompletów a z tyłu jeden - w ogóle bez sensu. A tak w ogóle to należy rotować opony tak żeby były w podobnym stanie, bo wtedy auto jest najstabilniejsze i dlatego polecam ciut lepsze na przód dla szybkiego wyrównania :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 27 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2011 Zgoda, jeżeli bieżnik ma chociaż te 6mm ale poniżej, już bym nie ryzykował. Wiedząc, ze przód jest łysy jeździsz z tą świadomością wolniej. U mnie przody przez jazdy po torach są mocno dowalone, ale p7 daja rewelacyjnie radę. Boki nie wytarte za mocno, nadal świetnie trzymają. p7 i niektóre inne maja niesamowity plus. Są oponami na wyposażeniu seryjnym aut, i często można nówkę z zapasu wyhaczyć za 150 pln pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.