MARIN Posted March 21, 2011 Share Posted March 21, 2011 Witam przymierzam się do przekładki na opony letnie. Zauważyłem że różnica miedzy kompletami na oś wynosi ok 1mm. Czy to nie zaszkodzi napędowi ? ewentualnie gdzie założyć opony z większym bieżnikiem tył czy przód żeby się szybciej dotarły Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukass Posted March 21, 2011 Share Posted March 21, 2011 Lepsze na przód Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted March 21, 2011 Share Posted March 21, 2011 Witam przymierzam się do przekładki na opony letnie. Zauważyłem że różnica miedzy kompletami na oś wynosi ok 1mm. Czy to nie zaszkodzi napędowi ? ewentualnie gdzie założyć opony z większym bieżnikiem tył czy przód żeby się szybciej dotarły Mi podczas ostatniego lata bardziej się zdarły na tyle. Ale winię za to padnięte amory. Ponieważ amory już naprawione, te bardziej zużyte zamierzam zamontować na tyle ponieważ: - lepszy bieżnik na przodzie to mniejsze prawdopodobieństwo aquaplaningu - słyszałem że "zdrowe" Subaru szybciej zjada opony na przodzie. A jeżeli te na tyle się dalej będą szybciej zużywać niż na przodzie, to poprostu kupię nowe dwie sztuki. Co dziwne, opony zimowe zużywają się bez widocznej różnicy. A czy coś zaszkodzi napędowi?!? Mam nadzieję że nie. Samochód to nie laboratorium i nigdy obwody kół nie będą takie same. Ciśnienie powietrza się zmieni, obciążenie samochodu się zmieni, i już będzie inaczej... Link to comment Share on other sites More sharing options...
MARIN Posted March 21, 2011 Author Share Posted March 21, 2011 Ok dzięki w takim razie lepsze powędrują na przód, też mi się wydaje że szybciej się przód będzie zużywał z racji hamowania Link to comment Share on other sites More sharing options...
premier Posted March 21, 2011 Share Posted March 21, 2011 W instrukcji od US jest przekładka opon co 7.500 mil. W europie pewnie podobnie. A tak poza tym to normalne że przód leci szybciej. Hamowanie, kierowanie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
misialek Posted March 21, 2011 Share Posted March 21, 2011 Przy autach z napędem na obie osie, zwłaszcza jeśli osie są połączone na sztywno (większość typowych terenówek) lub jeśli między osiami jest wiskoza lub inny system ingerujący w napęd podczas istotnej różnicy w prędkości między osiami zaleca się wymianę opon kompletami po 4szt. Opony powinny być zawsze tego samego typu, rozmiaru i producenta. Ten sam rodzaj i rozmiar opony może różnić się wielkością w zależności od producenta. Jeśli zmieniacie opony lato/zima to nawet jeśli nie widać gołym okiem różnicy w zużyciu warto zamienić je miejscem na przeciwległą stronę (np. prawy przód dać na lewy tył, itd). Link to comment Share on other sites More sharing options...
AdaSch Posted March 27, 2011 Share Posted March 27, 2011 Lepsze na przód wg wszelkich szkół również bridgestone w YT lepsze na tył jak dupa zarzuci na mokrym to pozamiatane, jak na przodzie masz granicę to czujesz i wystarczy, że odpuścisz. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukass Posted March 27, 2011 Share Posted March 27, 2011 wg wszelkich szkół również bridgestone w YT lepsze na tył Wg. Michelina też i....ja dziękuję za takie rady. Jak wjeżdżam w stojącą wodę to najpierw przodem i wolę mieć odporność na aquaplaning. Poza tym przód zużywa się szybciej i szybko się wyrówna. W FWD to z przodu bym zużył 5 kompletów a z tyłu jeden - w ogóle bez sensu. A tak w ogóle to należy rotować opony tak żeby były w podobnym stanie, bo wtedy auto jest najstabilniejsze i dlatego polecam ciut lepsze na przód dla szybkiego wyrównania :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
AdaSch Posted March 27, 2011 Share Posted March 27, 2011 Zgoda, jeżeli bieżnik ma chociaż te 6mm ale poniżej, już bym nie ryzykował. Wiedząc, ze przód jest łysy jeździsz z tą świadomością wolniej. U mnie przody przez jazdy po torach są mocno dowalone, ale p7 daja rewelacyjnie radę. Boki nie wytarte za mocno, nadal świetnie trzymają. p7 i niektóre inne maja niesamowity plus. Są oponami na wyposażeniu seryjnym aut, i często można nówkę z zapasu wyhaczyć za 150 pln pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now