Jump to content

Opony różnica w zużyciu tył / przód


MARIN
 Share

Recommended Posts

Witam przymierzam się do przekładki na opony letnie. Zauważyłem że różnica miedzy kompletami na oś wynosi ok 1mm. Czy to nie zaszkodzi napędowi ? ewentualnie gdzie założyć opony z większym bieżnikiem tył czy przód żeby się szybciej dotarły ;)

Link to comment
Share on other sites

Witam przymierzam się do przekładki na opony letnie. Zauważyłem że różnica miedzy kompletami na oś wynosi ok 1mm. Czy to nie zaszkodzi napędowi ? ewentualnie gdzie założyć opony z większym bieżnikiem tył czy przód żeby się szybciej dotarły ;)

 

Mi podczas ostatniego lata bardziej się zdarły na tyle. Ale winię za to padnięte amory.

 

Ponieważ amory już naprawione, te bardziej zużyte zamierzam zamontować na tyle ponieważ:

- lepszy bieżnik na przodzie to mniejsze prawdopodobieństwo aquaplaningu

- słyszałem że "zdrowe" Subaru szybciej zjada opony na przodzie.

 

A jeżeli te na tyle się dalej będą szybciej zużywać niż na przodzie, to poprostu kupię nowe dwie sztuki.

 

Co dziwne, opony zimowe zużywają się bez widocznej różnicy.

 

A czy coś zaszkodzi napędowi?!? Mam nadzieję że nie. Samochód to nie laboratorium i nigdy obwody kół nie będą takie same. Ciśnienie powietrza się zmieni, obciążenie samochodu się zmieni, i już będzie inaczej...

Link to comment
Share on other sites

W instrukcji od US jest przekładka opon co 7.500 mil. W europie pewnie podobnie.

A tak poza tym to normalne że przód leci szybciej. Hamowanie, kierowanie.

Link to comment
Share on other sites

Przy autach z napędem na obie osie, zwłaszcza jeśli osie są połączone na sztywno (większość typowych terenówek) lub jeśli między osiami jest wiskoza lub inny system ingerujący w napęd podczas istotnej różnicy w prędkości między osiami zaleca się wymianę opon kompletami po 4szt. Opony powinny być zawsze tego samego typu, rozmiaru i producenta. Ten sam rodzaj i rozmiar opony może różnić się wielkością w zależności od producenta. Jeśli zmieniacie opony lato/zima to nawet jeśli nie widać gołym okiem różnicy w zużyciu warto zamienić je miejscem na przeciwległą stronę (np. prawy przód dać na lewy tył, itd).

Link to comment
Share on other sites

Lepsze na przód

 

wg wszelkich szkół również bridgestone w YT lepsze na tył :mrgreen:

 

jak dupa zarzuci na mokrym to pozamiatane, jak na przodzie masz granicę to czujesz i wystarczy, że odpuścisz.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

wg wszelkich szkół również bridgestone w YT lepsze na tył :mrgreen:

Wg. Michelina też i....ja dziękuję za takie rady. Jak wjeżdżam w stojącą wodę to najpierw przodem i wolę mieć odporność na aquaplaning. Poza tym przód zużywa się szybciej i szybko się wyrówna. W FWD to z przodu bym zużył 5 kompletów a z tyłu jeden - w ogóle bez sensu. A tak w ogóle to należy rotować opony tak żeby były w podobnym stanie, bo wtedy auto jest najstabilniejsze i dlatego polecam ciut lepsze na przód dla szybkiego wyrównania :wink:

Link to comment
Share on other sites

Zgoda, jeżeli bieżnik ma chociaż te 6mm ale poniżej, już bym nie ryzykował. Wiedząc, ze przód jest łysy jeździsz z tą świadomością wolniej. U mnie przody przez jazdy po torach są mocno dowalone, ale p7 daja rewelacyjnie radę. Boki nie wytarte za mocno, nadal świetnie trzymają.

 

p7 i niektóre inne maja niesamowity plus. Są oponami na wyposażeniu seryjnym aut, i często można nówkę z zapasu wyhaczyć za 150 pln :mrgreen:

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...