Skocz do zawartości

różnice między teardrop STi 2003 i 2005


Pablito

Rekomendowane odpowiedzi

Ja wiem tylko o różnych piastach.

 

Rozumiem, że mówimy o wersji europejskiej.

 

To oprócz piast / rozstawu śrub:

- DCCD (wcześniej tylko w wersjach specjalnych)

- lekko zmodyfikowane wnętrze (np. czarny dekielek poduszki w kierownicy)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wnętrze MY05:

-w pełni automatyczna klimatyzacja z srebrnym panelem (w starszych półautomat i inne pokrętła)

-kierownica w jednym kolorze - imho ładniejsza

- seryjne radio 2DIN

Zewnątrz:

- MY05 ma juz nakładki/listwy na tylnych błotnikach/nadkolach

Technicznie - odMY05:

- dostepne za dopłatą DCCD i w takiej wersji było to najbardziej nadsterowne STi w historii

- piasty 5x114,3 i inny rozstaw kół - dzięki czemu wchodzi więcej felg nawet z ET35 nic nie obciera (przetestowane)

- felgi 8"x17" - wcześniej 7,5"x17"

- szpera helikalna przód zamiast wisko

- prawdopodobnie ECU jest już 32bitowe vs 16bitowe wcześniej

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemeg, MotorOla, lukass, raison,

Wielkie dzięki za informacje. Dałbym wam pomuka, jak bym wiedzał, jak to zrobić :mrgreen:

 

Oczywiście chodzi o wersje EU, nadwozie teardrop. Widze, że używacie określenia MY05. Muszę się podciągnąć trochę :?

W takim razie jakie określenie ma wczesna wersja teardropa, ta z piastami 5x100?

Z tego co wiem, to helikalna szpera z przodu = mniejsza podsterowność. Czy tak?

A są jakieś róznice między silnikami/skrzyniami?

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemeg, MotorOla, lukass, raison,

Wielkie dzięki za informacje. Dałbym wam pomuka, jak bym wiedzał, jak to zrobić :mrgreen:

 

Klikasz na plusiki czerwone obok wykrzykników po prawej stronie na dole każdego postu :wink:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie jakie określenie ma wczesna wersja teardropa, ta z piastami 5x100?

 

MY03. MY to po prostu "Model Year", a więc rok modelowy. To odróżnia różne inkarnacje tej samej generacji.

 

Dlatego używa się MY, a nie roku produkcji, że od około września roku X produkowany już jest MY X+1. Mój hawk-eye jest MY'06, ale został wyprodukowany jeszcze w 2005 - stąd podanie roku produkcji mogłoby być mylące, bo w 2005 produkowany był teardrop MY'05 i hawk MY'06.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klikasz na plusiki czerwone obok wykrzykników po prawej stronie na dole każdego postu :wink:

no i dostał :mrgreen:

 

 

Zgłoszenie do moderatora :mrgreen:

 

 

Fajny temat, tyle rzeczowych wypowiedzi i wszystkie zgłoszone :twisted:

 

Pablito pomuki rozdawaj, nie tykaj wykrzyknika jak nie widzisz sutków :mrgreen:

 

Nie klikam jak nie ma na czym oka zawiesić :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klikasz na plusiki czerwone obok wykrzykników po prawej stronie na dole każdego postu :wink:

no i dostał :mrgreen:

 

Mimo, że nie prosiłem :mrgreen:

 

No ale jakby nie patrzeć pomogłem koledze, ucząc jak dawać pomuki :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście chodzi o wersje EU, nadwozie teardrop. Widze, że używacie określenia MY05. Muszę się podciągnąć trochę :?

W takim razie jakie określenie ma wczesna wersja teardropa, ta z piastami 5x100?

MY - model year -chodzi o rok modelowy.

Teardrop, blob itd. zależy jak kto woli wystepował w dwóch wersjach.

Ten z piastami 5x100 to MY03 i MY04

Ten 5x114,3 to MY05 - choć faktyczna produkcja była już od mniej więcej połowy 2004r (jak ten który miałem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla uzupełnienia

- opcjonalne DCCD i w związku z tym dwa dodatkowe czujniki, obrotu kierownicy i znoszenia

- szerszy o 1 cal rozstaw kół z tyłu i poszerzone błotniki z nakladkami

- szpera helikalna zamiast Suretraca w MY04 (a nie wiskozy) z przodu

z niewymienionych:

- sztywniejsze mocowania przekładni kierowniczej

- Gdzieś czytałem jeszcze o zmianach mocowania zawieszenia z przodu i z tyłu i dodanej chłodnicy płynu wspomagania , ale nie mogę teraz znaleźć.

 

Na polskiej stronie Subaru był kiedyś dokument dokładnie opisujący różnice, ale już go nie ma.

 

-- 21 lut 2011, o 14:22 --

 

potwierdźcie lub zaprzeczcie, ale w 05 sa juz chyba upside downy z tylu.

 

W MY03 też

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i sprawa najważniejsza: MY03 ma uchwyt na kubek w konsoli środkowej!!!

 

I to jest coś, czego mi w hawku brakuje. Można se picie pod łokciem postawić - jeszcze puszka (zamknięta) jako tako, ale coś wyższego - forget about it.

 

O to, to właśnie!

 

Lubisz kawę, kupuj MY03!!!!! :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Harvester, upside-down są już od bugeye. W MY'05 są oczywiście inne, ze względu na piasty, mają kolor czarny, wcześniej były czerwone.

O proszę, zawsze się to człowiek czegoś dowie :P

 

Co tu dużo ukrywać MY03 i MY04 to najlepsze STi. MY05 to takie "homoniewiadomo" :mrgreen::twisted:

Lubię to! :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę brak spójności widzę we wszystkich opiniach na temat różnic.

Jedni mówią, że lepsze są MY03 i MY04, a drudzy, że MY05.

Muszę iść na jakieś studia do Fuji Heavy Industries :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...