piter8500 Opublikowano 23 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 dominik_bb, mógłbyś dokładniej napisać jak poluzować ten napinacz :?: -- Śr lut 23, 2011 3:40 pm -- które z tych śrub odkręcić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 23 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 piter8500, dominik pisze o innym napinaczu (na 2 śruby)- zależnie od rocznika.Na rysunku masz na 1 śrubę-a jak w aucie?.Ale jak przez poluzowanie mocowania poluzować pasek to juz on musi wyjaśnić.pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 23 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 Ale jak przez poluzowanie mocowania poluzować pasek to juz on musi wyjaśnić.pozdr. w starszych autach jest napinacz hydrauliczny osobno bez rolki, i mocowanie jego ma delikatną możliwość regulacji, w nowszych nie, bo jest sprzężony z rolka ( jak mna rysunku ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter8500 Opublikowano 23 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 u mnie jest taki jak na rysunku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
petewro Opublikowano 24 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2011 U mnie było tak samo po wymianie rozrządu (sam robiłem pierwszy raz )trzeba było nowy napinacz wyciągnąć i wycisnąć 3 razy i dopiero wtedy zablokować ponownie tak też opisują w autodata, dzwięk znikł i ważne aby podczas wyciskania utrzymywac napinacz w pozycji pionowej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter8500 Opublikowano 25 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2011 U mnie było tak samo po wymianie rozrządu (sam robiłem pierwszy raz )trzeba było nowy napinacz wyciągnąć i wycisnąć 3 razy i dopiero wtedy zablokować ponownie tak też opisują w autodata, dzwięk znikł i ważne aby podczas wyciskania utrzymywac napinacz w pozycji pionowej u mnie też napinacz jest nowy. czyli rozumiem, że bez tego 3krotnego wyciskania napinacz po prostu zbyt mocno dociska pasek? postaram się tak zrobić i zobaczymy co z tego wyjdzie. dziękuję za podpowiedzi :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szczęka Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 Moje autko również ma świeżo wymieniony rozrząd i wyregulowane luzy zaworowe. Mechanik stwierdził, że pompy wody wymieniać nie trzeba, bo obecna nie cieknie i nie wykazuje objawów zużycia. Zostawiliśmy więc ją w spokoju. Cała reszta nowa - w zasadzie ori, pasek Contitech. Po serwisie odczułem znaczną poprawę kultury pracy silnika i na pewno nie jest to moja autosugestia usprawiedliwiająca bądź, co bądź duży wydatek. Niestety nie daje mi spokoju dźwięk który się pojawił - takie jednostajne niezbyt głośne buczenie, gwizdanie. Najbardziej słyszalne w przedziale 2000-3000 obrotów. Powyżej górnej granicy ryk wydechu skutecznie je zagłusza. Wysokość dźwięku narasta wraz z obrotami. Poluzowanie paska klinowego nic nie zmieniło w tej kwestii. Mechanik polecił zrobić paręset kilometrów i wrócić na kontrolę jeśli dźwięk nie umilknie. Warsztat, któremu zleciłem robotę ogólnie cieszy się dobrą opinią wśród właścicieli Subaraków z moich stron, więc wykluczam brak kompetencji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucza Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 the following procedures: (1) Slowly press the adjuster rod down to the end surface of the cylinder. Repeat this motion 2 or 3 times. (2) With the adjuster rod moved all the way up to jest wycinek z manuala w którym piszą to co napisał petewro, więc nie zastosowanie może być przyczyną nadmiernego napięcia i hałasowania paska Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 Mechanik stwierdził, że pompy wody wymieniać nie trzeba, bo obecna nie cieknie i nie wykazuje objawów zużycia. I wytrzyma do następnej wymiany rozrządu... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek1 Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 Może pasek musi się ułożyć :wink: A tak na powaznie to rozumiem, że masz rachunek a co za tym idzie gwarancję. Rozrząd w Subaru to dość delikatna rzecz i jak mi by mchanik powiedział coś takiego to natychmiast bym zmienił mechanika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 jak mi by mchanik powiedział coś takiego to natychmiast bym zmienił mechanika. Mam piąte subaru i wierz mi że przesadzasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szczęka Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 Może pasek musi się ułożyć :wink: A tak na powaznie to rozumiem, że masz rachunek a co za tym idzie gwarancję. Rozrząd w Subaru to dość delikatna rzecz i jak mi by mchanik powiedział coś takiego to natychmiast bym zmienił mechanika. Jedni twierdzą, że pasek musi się ułożyć, inni wręcz przeciwnie. Na rachunkach mam wszystko wyszczególnione. Nic nie było robione na gębę. Temat rzuciłem polecanemu przez właścicieli Subaru mechanikowi - w tym temacie nic więcej nie zrobię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
guma Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 Moje autko również ma świeżo wymieniony rozrząd i wyregulowane luzy zaworowe. Mechanik stwierdził, że pompy wody wymieniać nie trzeba, bo obecna nie cieknie i nie wykazuje objawów zużycia. Zostawiliśmy więc ją w spokoju nie rozumię takich posunięć :roll: a jak zacznie wyć, bądź lać za 5 tys km, to kto zapłaci znów za robociznę :?: mechanik powiedział że to normalne i że będzie tak dopóki pasek się nie ułoży i odpowiednio naciągnie bo teraz po prostu jest za mocno napięty. wogóle to miał problemy z założeniem paska bo było bardzo ciasno. nowy pasek jest w 100% identyczny ze starym. to co Ci napisał Carfit, układa to się drewno do kominka, a pasek sie nie układa :!: Są dwie sytuacje w których po wymianie rozrządu coś się dzieje. Albo mechanik spartolił Ci robotę, albo jesteś jednym na 10000 przypadków, który kupił wadliwą nową część zamienną. A tak na marginesie, dlaczego bylo ciasno :?: W subaru jeśli robisz wszystko zgodnie z kunsztem to do rozrządu jest b. dobry dostęp. Chyba, że orzeł chłodnic nie ściągnął :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter8500 Opublikowano 4 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2011 A tak na marginesie, dlaczego bylo ciasno chłodnice ściągnął. napisałem że było ciasno bo ciężko było pasek założyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malymala Opublikowano 4 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2011 napisałem że było ciasno bo ciężko było pasek założyć. zmieniałem u siebie rozrząd i nic takiego nie pamiętam, zwłaszcza ze przy nakładaniu paska jest zalecana kolejność przykręcania i napinacza i rolek, więc chyba tej kolejności twój mechanik nie zastosował, bo innego pomysłu nie mam, skoro jak sam piszesz pasek był taki sam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niumen Opublikowano 4 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2011 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malymala Opublikowano 4 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2011 niumem żeś się spisał z tym filmikiem, ja u siebie to nawet odpaliłem silnik na 5-6 sekund bez płynu chłodniczego, aby sprawdzić czy coś nie strzeli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szczęka Opublikowano 5 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2011 No i znalazł się winowajca. Odezwało się łożysko w sprężarce klimy. Ciekaw jestem, czy da radę je wymienić bez odpinania sprężarki i spuszczania gazu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 5 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2011 To nie jest prawidłowy montaż paska, albo przynajmniej nie jest wszystko dobrze pokazane :roll: -- 5 mar 2011, o 22:38 -- Ciekaw jestem, czy da radę je wymienić bez odpinania sprężarki i spuszczania gazu? da rade Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter8500 Opublikowano 12 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2011 dzisiaj rozebraliśmy wszystko jeszcze raz pasek nie jest już tak bardzo napięty jak zaraz po montażu wszystkie rolki/łożyska sprawdzone - są ok napinacz został wciśnięty kilka razy tak jak polecaliście żeby zrobić niestety wycie pozostało udało nam się jednak z 99% pewnością stwierdzić że dzwięki dochodzą z okolic prawego koła zębatego: całość wygląda tak: czy może być tak, że po zamontowaniu nowego paska i zwiększeniu naciągu zaczęło się coś odzywać z prawej strony? czy macie jeszcze jakieś pomysły? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 12 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2011 dzisiaj rozebraliśmy wszystko jeszcze razpasek nie jest już tak bardzo napięty jak zaraz po montażu wszystkie rolki/łożyska sprawdzone - są ok napinacz został wciśnięty kilka razy tak jak polecaliście żeby zrobić niestety wycie pozostało udało nam się jednak z 99% pewnością stwierdzić że dzwięki dochodzą z okolic prawego koła zębatego: 20110312124a.jpg[/attachment] czy może być tak, że po zamontowaniu nowego paska i zwiększeniu naciągu zaczęło się coś odzywać z prawej strony? czy macie jeszcze jakieś pomysły? tak, rzadko bardzo, ale panewki na wałku rozrządu miały przed wymianą luz, teraz napieło koła nowym paskiem i moze sie przycierak wałek rozrzadu na panewce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter8500 Opublikowano 12 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2011 tak, rzadko bardzo, ale panewki na wałku rozrządu miały przed wymianą luz, teraz napieło koła nowym paskiem i moze sie przycierak wałek rozrzadu na panewce a jeśli tak jest to czym to grozi :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 12 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2011 tak, rzadko bardzo, ale panewki na wałku rozrządu miały przed wymianą luz, teraz napieło koła nowym paskiem i moze sie przycierak wałek rozrzadu na panewce a jeśli tak jest to czym to grozi :?: dość poważnymi konsekwencjami , jak wałek sie zatrze w panewce , to jest wielkie bum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter8500 Opublikowano 13 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2011 dość poważnymi konsekwencjami , jak wałek sie zatrze w panewce , to jest wielkie bum pytanie jak można zapobiec żeby nie było bum :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
guma Opublikowano 14 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2011 pytanie jak można zapobiec żeby nie było bum infiltracja głowicy :wink: Może zabrzmi głupio co teraz napiszę (ale bynajmniej nie ma w tym żartu), osłuchajcie stetoskopem 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się