Jump to content

Co sprawdzić przed kupnem Imprezy???


Tomac
 Share

Recommended Posts

Już od dłuższego czasu mam zamiar stać się szczęśliwym posiadaczem Subaru Imprezy GT z roku 99'... Do tej pory jeżdziłem Toyota Corollą z 97' roku.. w związku z zamiarem kupna subaru mam pytanie co mam dokładnie sprawdzić, żeby nie kupić egzemplarza zajeżdżonego, który tylko ładnie wygląda... Czy wizyta w ASO pomoże i czy obsługa jest tam kompetentna?? Pomocy!!! :wink:

 

PS ile pije Impreza GT benzyny na 100km bo spotykam się z różnymi opiniami.. że 12-15l, a gdzie indziej że 20-30 a nawet 40l na 100... przy agresywnej jeżdzie...

Link to comment
Share on other sites

Azrael a twoje ile żłopie ?

 

na OS 50 litrów.

 

No staaaaary, gdyby mi tyle auto palilo to chyba dostalbym zawalu :shock: Chociaz zdaje sobie sprawe, ze w Twoim przypadku i Twojej pasji jest to sprawa "malo wazna" ;)

Pzdr.

Link to comment
Share on other sites

zawsze możesz dać foty i forumowicze coś powiedzą jeśłi znają hisotrię tego samochodu.

 

Podstawa to prosta buda i papiery...

 

a co do spalania: ile zalejesz tyle spali, wszystko zależy od siły nacisku prawej stopy na pewien pedał. Można jeździć ekonomicznie- unikać obrotów, przy których włacza się turobo, ale nie ma funu z tego...

Link to comment
Share on other sites

Hyhy.. jeżdzić takim samochodem do 3500obr. to grzech... naturalnie że nie cały czas będę jeżdził na turbinie, ale jak zajdzie taka potrzeba spod świateł z jakąś dresiarską Beemką to wtedy but w podłogę... :twisted:

Link to comment
Share on other sites

moje maleństwo pije między 15-20l na 100km przy mieszanej jeździe w mieście

na trasie zejdzie do 12-13l , co do ASO to na bank nie polecam Poznania(bez urazy)

ale po sprawdzeniu przez nich samochodu miało być ok a rezultat jet taki że samochód mam na wyciągu , i połowa silnika do wymiany , nigdy nie pojade do aso subaru w poznaniu... a szkoda.

Link to comment
Share on other sites

Już od dłuższego czasu mam zamiar stać się szczęśliwym posiadaczem Subaru Imprezy GT z roku 99'... Do tej pory jeżdziłem Toyota Corollą z 97' roku.. w związku z zamiarem kupna subaru mam pytanie co mam dokładnie sprawdzić, żeby nie kupić egzemplarza zajeżdżonego, który tylko ładnie wygląda... Czy wizyta w ASO pomoże i czy obsługa jest tam kompetentna?? Pomocy!!! :wink:

 

PS ile pije Impreza GT benzyny na 100km bo spotykam się z różnymi opiniami.. że 12-15l, a gdzie indziej że 20-30 a nawet 40l na 100... przy agresywnej jeżdzie...

 

No prosze ja poprzednio mialem Corolle '99 :)

Ja zmienilem na Impreze WRX, histoie auta znalem od momentu jego wyjazdu z salonu takze wiedzialem w jakim jest stanie. Dodatkowo pojechalem do JSS na sprawdzenie mechaniczne, jazde probna itd.

Link to comment
Share on other sites

moje maleństwo pije między 15-20l na 100km przy mieszanej jeździe w mieście

na trasie zejdzie do 12-13l , co do ASO to na bank nie polecam Poznania(bez urazy)

ale po sprawdzeniu przez nich samochodu miało być ok a rezultat jet taki że samochód mam na wyciągu , i połowa silnika do wymiany , nigdy nie pojade do aso subaru w poznaniu... a szkoda.

 

Możesz rozwinąć myśl :?: Może jest coś co osłąbi mój zachwyt ASO w Poznaniu :?:

Link to comment
Share on other sites

samochód GT kombiwar był u nas (w KOCARze) na sprawdzeniu SSM -zlecenie klienta ,( nigdy wcześniej nie był u nas serwisowany) , samochód nie detonował, przepływomierz ok, ciś doładowania w normie 0.9 bara, żadnych ustroistw elektronicznych czy zaworków regulacyjnych turbo podpiętych (seria) silnik nie był przez nas rozbierany , zbierzność nie badana

przebieg na dzis około 106000km przejechał od wizyty u nas około 10000km

podczas, których samochód miał wypadek ....

jedyną rzeczą którą ostatnio mi było dane zaobserwować przy analizie nagrań to nie otwieranie sie w 100% przepustnicy

jak się okazało pedał gazu był zgięty...

 

 

Piotr Kociałkowski

KOCAR

Link to comment
Share on other sites

Już od dłuższego czasu mam zamiar stać się szczęśliwym posiadaczem Subaru Imprezy GT z roku 99'... Do tej pory jeżdziłem Toyota Corollą z 97' roku.. w związku z zamiarem kupna subaru mam pytanie co mam dokładnie sprawdzić, żeby nie kupić egzemplarza zajeżdżonego, który tylko ładnie wygląda... Czy wizyta w ASO pomoże i czy obsługa jest tam kompetentna??

 

Co do ASO, to roznie bywa. Na pewno sa w stanie sprawdzic rzeczy ewidentne jak np. wycieki i moga sprawdzic na komputerze diagnostycznym, czy parametry pracy silnika sa w normie (warto sie przejechac z podlaczonym komputerem). Nie liczylbym, ze nagle "przeswietla" caly samochod. Natomiast zawsze warto zabrac samochod do ASO, chociazby po to, zeby zobaczyc czy sprzedajacego nie oblewa pot na mysl o sprawdzeniu samochodu ;-)

 

Jezeli chcesz sprawdzic sam, to nie patrz na blacharke - koszty w uzywanym Subaru generuje nie blacha, ale mechanika. Ja bym sie przejechal z dotychczasowym uzytkownikiem i zobaczyl np. czy czeka az samochod sie rozgrzeje zanim wcisnie gas do deski, czy chlodzi turbine, jak zmienia biegi itp. Ogolnie jak traktuje samochod.

 

Warto tez wypytac, jakie ma zalecenia do eksploatacji samochodu - jezeli nie ma zadnych, to trzymac sie od tego samochodu z daleka. O Imprezy Turbo trzeba dbac, inaczej sa problemy.

 

A, pdobno, jak sie przyjezdza do sprzedajacego trzeba sprawdzic czy samochod jest zimny - jak jezdzil, to trzeba byc podejrzliwym. To moze oznaczac, ze sprzedajacy chcial ukryc jakies problemy, ktore pojawiaja sie na zimnym silniku lub po prostu testowal samochod przed pokazaniem.

 

Pozdrawiam,

 

Michalis (ktory niedawno sprzedal swojego WRXa, o ktorego bardzo dbal) :-)

Link to comment
Share on other sites

wracając do sedna

zapraszam do nas zrobimy nagranie parametrów zapłon , korekcja zapłonu, skład mieszanki , ciś doładowania , parametry przpeływomierza (ważne), pomiar mocy na drodze...

co do mechaniki silnik skrzynia biegów , dyfry ciężko bez rozbierania stwierdzić rzeczywisty stan, można oczywiście zmierzyć kompresję itd

sprawdzić stan oleju silnikowego , spytać się ile bierze czy brał ... na jakim oleju jeździ...

sprawdzić stan oleju w skrzyni , w tylnim dyfrze

posłuchać na zimnym silnika , przejechać się posłuchac i zobaczyć jak skrzynia chodzi czy żadne podejrzane dźwięki się nie wydobywają z skrzyni dyfra itd

Link to comment
Share on other sites

samochód GT kombiwar był u nas (w KOCARze) na sprawdzeniu SSM -zlecenie klienta ,( nigdy wcześniej nie był u nas serwisowany) , samochód nie detonował, przepływomierz ok, ciś doładowania w normie 0.9 bara, żadnych ustroistw elektronicznych czy zaworków regulacyjnych turbo podpiętych (seria) silnik nie był przez nas rozbierany , zbierzność nie badana

przebieg na dzis około 106000km przejechał od wizyty u nas około 10000km

podczas, których samochód miał wypadek ....

jedyną rzeczą którą ostatnio mi było dane zaobserwować przy analizie nagrań to nie otwieranie sie w 100% przepustnicy

jak się okazało pedał gazu był zgięty...

 

 

Piotr Kociałkowski

KOCAR

 

Wcześniej dokładny opis teraz tylko wypadek... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jak auto jest zbananowane albo zdjęte ze słupa to może generować koszty. I to zarówno koszty napraw blacharskich jak i dziwnych awarii.

 

Wiesz, zakladam, ze jak ktos widzi wraka, to nie sprawdza czy sa luzy w kierownicy :-) Mialem ogladajacych mojoego bylego WRXa, ktorzy skupiali sie na rysce na drzwiach, a nawet nie spytali czy i jak czesto byly robione przeglady.

 

Pozdrawiam,

 

Michal

Link to comment
Share on other sites

co do wypadku o którem zostało napisane wcześniej-samochód miał wypadek zanim go kupiłem a nie jak zostało napisane między 100 a 106 tkm wszystko wyszło podczas naprawy

i o to nie mam pretensji ale mam o słabe hamulce (wynalazki) zamiast chociaż subaropodobnych i paru innych drobiazgów włączając badanie grubości lakieru w samochodzie...

ale to już sobie wyjaśniliśmy i mam taką nadzieje że jestem tylko wyjątkiem potwierdzającym , że każdy ma prawo do błędu...nawt ASO

Link to comment
Share on other sites

co do wypadku o którem zostało napisane wcześniej-samochód miał wypadek zanim go kupiłem a nie jak zostało napisane między 100 a 106 tkm wszystko wyszło podczas naprawy

i o to nie mam pretensji ale mam o słabe hamulce (wynalazki) zamiast chociaż subaropodobnych i paru innych drobiazgów włączając badanie grubości lakieru w samochodzie...

ale to już sobie wyjaśniliśmy i mam taką nadzieje że jestem tylko wyjątkiem potwierdzającym , że każdy ma prawo do błędu...nawt ASO

 

bimber Pisz że składnie, bo dalej nic nie rozumiem. Marudzisz cos pod nosem jak byś był po spożyciu. Wysil się, forum to nie sms :!:

 

P.s. Wiesz ja KOCUR jest zapracowany :!: Zobacz nawet czas znalazł dla Ciebie żeby Ci na forum odpisać ! Więć napisz cos równie konkretnego !

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...