leoul Opublikowano 16 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2005 Cześć Kod 22 wyrzuca mi komputer. Zdarzyło się, że kilka razy się zapalił check po czym sam zgasł. oznacza on: Knock Sensor or Circuit Czyli spalanie stukowe lub problemy z elektryką... w wolnym tłumaczeniu. Poczytałem sobie forum w tym przedmiocie i najbardziej pasuje mi tutaj teoria mówiąca o tym, że przyczyną może być brak iskry lub słaba iskra w układzie zapłonowym. Pasuje mi to, ponieważ jakis czas temu pękł mi waż od chłodzenia i wylał się na silnik po czym auto nie paliło przez 2 dni na 2 cylindry..przeschło i ruszyło i jeździ do tej pory. Sprawdzałem wówczas cewkę.. nie dawała 2 iskier. W momencie wystąpienia checka faktycznie cos jakby silnik mozniej zarzuca.. delikatnie ale jednak... No i pogoda jakby może równiez mieć wpływ ponieważ jest wilgotno przez ostatnie dni. Chciałbym poznać waszą opinię... czy to możliwe, że jest to wina cewki, czy może jakiegoś innego tajemniczego urządzenia?.. Co może mieć na to wpływ. Chciałbym zminimalizować koszt naprawy to jasne i w miarę mozliwości sam dojść do meritum usterki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panklex Opublikowano 16 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2005 możliwe kiepskie paliwo o zamałej liczbie oktanowej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leoul Opublikowano 16 Października 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2005 Juz zalałem innego paliwa 98 i było to samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 16 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2005 Cześć Kod 22 wyrzuca mi komputer. Zdarzyło się, że kilka razy się zapalił check po czym sam zgasł. oznacza on: Knock Sensor or Circuit Czyli spalanie stukowe lub problemy z elektryką... w wolnym tłumaczeniu. Poczytałem sobie forum w tym przedmiocie i najbardziej pasuje mi tutaj teoria mówiąca o tym, że przyczyną może być brak iskry lub słaba iskra w układzie zapłonowym. Pasuje mi to, ponieważ jakis czas temu pękł mi waż od chłodzenia i wylał się na silnik po czym auto nie paliło przez 2 dni na 2 cylindry..przeschło i ruszyło i jeździ do tej pory. Sprawdzałem wówczas cewkę.. nie dawała 2 iskier. W momencie wystąpienia checka faktycznie cos jakby silnik mozniej zarzuca.. delikatnie ale jednak... No i pogoda jakby może równiez mieć wpływ ponieważ jest wilgotno przez ostatnie dni. Chciałbym poznać waszą opinię... czy to możliwe, że jest to wina cewki, czy może jakiegoś innego tajemniczego urządzenia?.. Co może mieć na to wpływ. Chciałbym zminimalizować koszt naprawy to jasne i w miarę mozliwości sam dojść do meritum usterki. Knock sensor jest umiesczony na bloku silnka mniej wicej pod mecahnizmem przepustnicy czyli wylanie plynu chlodniczego na silnik moglo spowodowac zalanie tego czujnika a co za tym idzie mogl ci wyskoczyc blad 22.Czujnik spalania stukowgo powoduje opznianie zaplonu jezeli nastapi spalanie stukowe.Wg mnie powinienes wykrecic i przeczyscic knock sensor i sprawdzic co bedzie dalej,ewentualnie sprwdz czy w instalacji elektrycznej na silniku nie ma przerwy.Cewka to kolejny element ktory trzeba sparawdzic,jezeli daje slaba iskre to moze byc przyczyna spalania stukowego.Dobre cewki produkuje MSD sa duzo lepsze od oryginalu(maja wieksze napiecie wtorne) ostatnio widzialem takowa na allegro. Pozdrawiam Jacek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leoul Opublikowano 16 Października 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2005 Dzieki za odpowiedź. Ja również widzialem tą cewkę na allegro niestety juz jej nie ma.... Sprawdzę wspomniany sensor, jednak czy zalanie tego sensora moglo spowodowac prace na 2 cylindrach?? Chyba nie.. zastanawiam sie czy jest cos jeszcze oprocz cewki.. jakis uklad przed nia.. np. jakis modul zaplonowy, ktory moglby zostac uszkodzony. Powiedziano mi, ze cewki zadko padaja dlatego draze ten temat. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 16 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2005 Dzieki za odpowiedź. Ja również widzialem tą cewkę na allegro niestety juz jej nie ma.... Sprawdzę wspomniany sensor, jednak czy zalanie tego sensora moglo spowodowac prace na 2 cylindrach?? Chyba nie.. zastanawiam sie czy jest cos jeszcze oprocz cewki.. jakis uklad przed nia.. np. jakis modul zaplonowy, ktory moglby zostac uszkodzony. Powiedziano mi, ze cewki zadko padaja dlatego draze ten temat. Pozdrawiam Cewki padaja i to wcale nie rzadko Przed cewka jest tzw.modul zaplonowy(ignitor) i mozesz go przemierzyc miernikiem,ale nie sadze aby to byla jego wina,akurat ten uklad pada bardzo rzadko.Cewka nie lubi wilgoci i ten wylany plyn mogl ja "zabic" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HubiSubi Opublikowano 16 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2005 obzerwowalem ta aukcje na allegro.... 503755834 to tel do goscia ktory ja wystawial moze ja ma jeszce pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leoul Opublikowano 17 Października 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2005 Skontaktowałem się ze sprzedającym, otrzymałem foto podłączenia wspomnianej cewki. Niestety u mnie cewka podłączana jest kostką w króej są 4 przewody, ta cewka czerwona mocniejsza podłączana jest na 3 przewody. Więc ta opcja mi odpada a szkoda bo urządzenie fajne bardzo. Mam namierzoną inną cewkę tylko od forestera wolnossącego. Ma ktoś taką wiedzę czy będzie to pasować do turbo ?? P.S. Jest sucho aktualnie i jak ręką odjął.. wszysko działa poprawnie. Strach pomyśleć co będzie zimą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 17 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2005 Jest sucho aktualnie i jak ręką odjął.. wszysko działa poprawnie. Strach pomyśleć co będzie zimą Jak będzie mroźno to będzie działać bez problemów - bo powierze suche gorzej jak roztopy przyjdą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leoul Opublikowano 17 Października 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2005 hehe no to mam problem z głowy do wiosny :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leoul Opublikowano 20 Października 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2005 No i kicha Spece szperali, widzą ze cos jest nie tak ale dojsć nie mogą.. Wymienili mi świece, jedna 85 plnów i zupełnie niepotrzebnie bo nadal mam to samo. Teraz proponują mi wymianę przewodów i koszt 250 plnów... wogóle im już nie wierzę w to, że wiedzą co mówią Za wymianę świec i łączników stabilizatota z przodu zaopłaciłem 780 plnów :!: Zaczynam mieć dosyć tego auta już. Mówiłem im, że miałem problem z cewką i dokładnie jak tutaj opisałem historię zdarzeń a oni szukają przy świecach i przewodacgh no ręce mi opadają. Jadę jutro pomienić kable bo mam jakieś sprawne choć uzywane. Auto moje jeździ coraz gorzej... daje mi rano kangurkiem po czym się rozgrzewa i jest lepiej. Już nie wiem w którą stronę mam uderzyć.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abt Opublikowano 20 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2005 swiece 340, laczniki 280, robota 160 - duzo... no ale tanio nigdy nie bylo... i nie bedzie. w koncu subaru :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 20 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2005 To moje świce jakoś taniej ostatnio wyszły, wymiana razem z filtrami i olejem 300 zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALEX Opublikowano 20 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2005 To moje świce jakoś taniej ostatnio wyszły, wymiana razem z filtrami i olejem 300 zł. Ale penie u Gawinów na Krolowej Jadwigii? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 20 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2005 Do wolnossacych Subaru swiece sa juz w bardziej normalnych cenach :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 20 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2005 Ale penie u Gawinów na Krolowej Jadwigii? No a jak szkoda było by wydać na przeglądy więcej niż auto warte Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aries Opublikowano 21 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2005 Dzieki za odpowiedź.Sprawdzę wspomniany sensor, jednak czy zalanie tego sensora moglo spowodowac prace na 2 cylindrach?? Chyba nie.. zastanawiam sie czy jest cos jeszcze oprocz cewki.. jakis uklad przed Pozdrawiam Nie. Sprawdz polacznie kablowe sensora. Moze styki w kostce sa mokre lub zasniedziale. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abt Opublikowano 21 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2005 Do wolnossacych Subaru swiece sa juz w bardziej normalnych cenach :wink: no wlasnie. jakos mniej wiecej 4 krotnie 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 21 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2005 No to się nieco wyjasnia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leoul Opublikowano 21 Października 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2005 Serwus podmieniłem dzisiaj przewody wysokiego napięcia... musze jeszcze ostudzić auto, żeby sprawdzić, czy daje to jakikolwiek efekt. Ale z racji braku efektu pracy mechaników dostałem rabat i wyszło mnie to wszytko 600 plnów.. nie jest to mało ale już lepiej brzmi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leoul Opublikowano 21 Października 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2005 Dzieki za odpowiedź.Sprawdzę wspomniany sensor, jednak czy zalanie tego sensora moglo spowodowac prace na 2 cylindrach?? Chyba nie.. zastanawiam sie czy jest cos jeszcze oprocz cewki.. jakis uklad przed Pozdrawiam Nie. Sprawdz polacznie kablowe sensora. Moze styki w kostce sa mokre lub zasniedziale. OK sprawdzę... tylko gdzie mam szukać tego sensora?? Masz na myśli styki do podłączenia cewki ?? też je sprawdzę nie pomyślałem wczesniej o tym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aries Opublikowano 21 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2005 Dzieki za odpowiedź.Sprawdzę wspomniany sensor, jednak czy zalanie tego sensora moglo spowodowac prace na 2 cylindrach?? Chyba nie.. zastanawiam sie czy jest cos jeszcze oprocz cewki.. jakis uklad przed Pozdrawiam Nie. Sprawdz polacznie kablowe sensora. Moze styki w kostce sa mokre lub zasniedziale. OK sprawdzę... tylko gdzie mam szukać tego sensora?? Masz na myśli styki do podłączenia cewki ?? też je sprawdzę nie pomyślałem wczesniej o tym Czujnik spalania stykowego nie ma wplywu na to czy ilu garach pali silnik. To moze byc cewka, kable swiece. Odnosilem sie do czujnika spalania sukowego. I jesli przez niego pojawia sie blad to zaczalbym sprawdzac kabelki i kostke. Nie wiem gdzie to jest w Forysiu. Byc moze w tym samym miejscu gdzie w GTeku, czyli z tylu silnik (od strony kabiny) pod intercoolerem (dojscie z lewej strony pojazdu). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leoul Opublikowano 21 Października 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2005 Ahh to... no mecjhanicy sprawdzili na początku ten czujnik. Chodzi o to, że ja czuję, że auto źle jeździ.. raz ciągnie lepiej raz gorzej.. no i rano udaje kangura. Czujnik stukowy po prostu wychwyca, że coś jest nie tak i dlatego pewnie wywala ten błąd. Ale styki i tak posprawdzam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aries Opublikowano 21 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2005 Ahh to... no mecjhanicy sprawdzili na początku ten czujnik.Chodzi o to, że ja czuję, że auto źle jeździ.. raz ciągnie lepiej raz gorzej.. no i rano udaje kangura. Czujnik stukowy po prostu wychwyca, że coś jest nie tak i dlatego pewnie wywala ten błąd. Ale styki i tak posprawdzam. Nie spotkalem sie tym, ze przy pracy na mniejszej liczbie cylindrow dawal blad czyjnka spalania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leoul Opublikowano 21 Października 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2005 No dobrze.. tutaj już wogóle teoria z mojej strony. Co jeśli pracuje silnik nierównomiernie... dostaje słabą iskrę, później mocniejszą.. ewentualnie gdzieć coś przebija. W momencie nierównej pracy buja mi troszke nadwoziem, więc może to usłyszeć czujnik czy nie... napisałem wyżej co oznacza ten błąd.. nie tylko spalanie stukowe ale problemy z obwodem elektrycznym. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się