Jump to content

check engine 22 forester


leoul

Recommended Posts

Cześć

 

Kod 22 wyrzuca mi komputer. Zdarzyło się, że kilka razy się zapalił check po czym sam zgasł.

oznacza on:

 

Knock Sensor or Circuit

 

Czyli spalanie stukowe lub problemy z elektryką... w wolnym tłumaczeniu.

 

Poczytałem sobie forum w tym przedmiocie i najbardziej pasuje mi tutaj teoria mówiąca o tym, że przyczyną może być brak iskry lub słaba iskra w układzie zapłonowym.

Pasuje mi to, ponieważ jakis czas temu pękł mi waż od chłodzenia i wylał się na silnik po czym auto nie paliło przez 2 dni na 2 cylindry..przeschło i ruszyło i jeździ do tej pory.

Sprawdzałem wówczas cewkę.. nie dawała 2 iskier.

W momencie wystąpienia checka faktycznie cos jakby silnik mozniej zarzuca.. delikatnie ale jednak... No i pogoda jakby może równiez mieć wpływ ponieważ jest wilgotno przez ostatnie dni.

 

Chciałbym poznać waszą opinię... czy to możliwe, że jest to wina cewki, czy może jakiegoś innego tajemniczego urządzenia?.. Co może mieć na to wpływ. Chciałbym zminimalizować koszt naprawy to jasne i w miarę mozliwości sam dojść do meritum usterki.

Link to comment
Share on other sites

Cześć

 

Kod 22 wyrzuca mi komputer. Zdarzyło się, że kilka razy się zapalił check po czym sam zgasł.

oznacza on:

 

Knock Sensor or Circuit

 

Czyli spalanie stukowe lub problemy z elektryką... w wolnym tłumaczeniu.

 

Poczytałem sobie forum w tym przedmiocie i najbardziej pasuje mi tutaj teoria mówiąca o tym, że przyczyną może być brak iskry lub słaba iskra w układzie zapłonowym.

Pasuje mi to, ponieważ jakis czas temu pękł mi waż od chłodzenia i wylał się na silnik po czym auto nie paliło przez 2 dni na 2 cylindry..przeschło i ruszyło i jeździ do tej pory.

Sprawdzałem wówczas cewkę.. nie dawała 2 iskier.

W momencie wystąpienia checka faktycznie cos jakby silnik mozniej zarzuca.. delikatnie ale jednak... No i pogoda jakby może równiez mieć wpływ ponieważ jest wilgotno przez ostatnie dni.

 

Chciałbym poznać waszą opinię... czy to możliwe, że jest to wina cewki, czy może jakiegoś innego tajemniczego urządzenia?.. Co może mieć na to wpływ. Chciałbym zminimalizować koszt naprawy to jasne i w miarę mozliwości sam dojść do meritum usterki.

 

Knock sensor jest umiesczony na bloku silnka mniej wicej pod mecahnizmem przepustnicy czyli wylanie plynu chlodniczego na silnik moglo spowodowac zalanie tego czujnika a co za tym idzie mogl ci wyskoczyc blad 22.Czujnik spalania stukowgo powoduje opznianie zaplonu jezeli nastapi spalanie stukowe.Wg mnie powinienes wykrecic i przeczyscic knock sensor i sprawdzic co bedzie dalej,ewentualnie sprwdz czy w instalacji elektrycznej na silniku nie ma przerwy.Cewka to kolejny element ktory trzeba sparawdzic,jezeli daje slaba iskre to moze byc przyczyna spalania stukowego.Dobre cewki produkuje MSD sa duzo lepsze od oryginalu(maja wieksze napiecie wtorne) ostatnio widzialem takowa na allegro.

 

Pozdrawiam

Jacek

Link to comment
Share on other sites

Dzieki za odpowiedź.

 

Ja również widzialem tą cewkę na allegro niestety juz jej nie ma....

 

Sprawdzę wspomniany sensor, jednak czy zalanie tego sensora moglo spowodowac prace na 2 cylindrach?? Chyba nie.. zastanawiam sie czy jest cos jeszcze oprocz cewki.. jakis uklad przed nia.. np. jakis modul zaplonowy, ktory moglby zostac uszkodzony.

Powiedziano mi, ze cewki zadko padaja dlatego draze ten temat.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Dzieki za odpowiedź.

 

Ja również widzialem tą cewkę na allegro niestety juz jej nie ma....

 

Sprawdzę wspomniany sensor, jednak czy zalanie tego sensora moglo spowodowac prace na 2 cylindrach?? Chyba nie.. zastanawiam sie czy jest cos jeszcze oprocz cewki.. jakis uklad przed nia.. np. jakis modul zaplonowy, ktory moglby zostac uszkodzony.

Powiedziano mi, ze cewki zadko padaja dlatego draze ten temat.

 

Pozdrawiam

 

Cewki padaja i to wcale nie rzadko :) Przed cewka jest tzw.modul zaplonowy(ignitor) i mozesz go przemierzyc miernikiem,ale nie sadze aby to byla jego wina,akurat ten uklad pada bardzo rzadko.Cewka nie lubi wilgoci i ten wylany plyn mogl ja "zabic"

Link to comment
Share on other sites

Skontaktowałem się ze sprzedającym, otrzymałem foto podłączenia wspomnianej cewki.

 

Niestety u mnie cewka podłączana jest kostką w króej są 4 przewody, ta cewka czerwona mocniejsza podłączana jest na 3 przewody. Więc ta opcja mi odpada a szkoda bo urządzenie fajne bardzo.

 

Mam namierzoną inną cewkę tylko od forestera wolnossącego. Ma ktoś taką wiedzę czy będzie to pasować do turbo ??

 

P.S.

 

Jest sucho aktualnie i jak ręką odjął.. wszysko działa poprawnie. Strach pomyśleć co będzie zimą :cry:

Link to comment
Share on other sites

Jest sucho aktualnie i jak ręką odjął.. wszysko działa poprawnie. Strach pomyśleć co będzie zimą :cry:

 

Jak będzie mroźno to będzie działać bez problemów - bo powierze suche :) gorzej jak roztopy przyjdą.

Link to comment
Share on other sites

No i kicha

 

Spece szperali, widzą ze cos jest nie tak ale dojsć nie mogą..

Wymienili mi świece, jedna 85 plnów i zupełnie niepotrzebnie bo nadal mam to samo.

Teraz proponują mi wymianę przewodów i koszt 250 plnów... wogóle im już nie wierzę w to, że wiedzą co mówią :cry:

Za wymianę świec i łączników stabilizatota z przodu zaopłaciłem 780 plnów :!:

Zaczynam mieć dosyć tego auta już.

 

Mówiłem im, że miałem problem z cewką i dokładnie jak tutaj opisałem historię zdarzeń a oni szukają przy świecach i przewodacgh no ręce mi opadają.

Jadę jutro pomienić kable bo mam jakieś sprawne choć uzywane.

 

Auto moje jeździ coraz gorzej... daje mi rano kangurkiem po czym się rozgrzewa i jest lepiej.

Już nie wiem w którą stronę mam uderzyć....

Link to comment
Share on other sites

Dzieki za odpowiedź.

Sprawdzę wspomniany sensor, jednak czy zalanie tego sensora moglo spowodowac prace na 2 cylindrach?? Chyba nie.. zastanawiam sie czy jest cos jeszcze oprocz cewki.. jakis uklad przed

Pozdrawiam

 

Nie. Sprawdz polacznie kablowe sensora. Moze styki w kostce sa mokre lub zasniedziale.

Link to comment
Share on other sites

Serwus

 

podmieniłem dzisiaj przewody wysokiego napięcia... musze jeszcze ostudzić auto, żeby sprawdzić, czy daje to jakikolwiek efekt.

 

Ale z racji braku efektu pracy mechaników dostałem rabat i wyszło mnie to wszytko 600 plnów.. nie jest to mało ale już lepiej brzmi :)

Link to comment
Share on other sites

Dzieki za odpowiedź.

Sprawdzę wspomniany sensor, jednak czy zalanie tego sensora moglo spowodowac prace na 2 cylindrach?? Chyba nie.. zastanawiam sie czy jest cos jeszcze oprocz cewki.. jakis uklad przed

Pozdrawiam

 

Nie. Sprawdz polacznie kablowe sensora. Moze styki w kostce sa mokre lub zasniedziale.

 

OK sprawdzę... tylko gdzie mam szukać tego sensora??

Masz na myśli styki do podłączenia cewki ?? też je sprawdzę nie pomyślałem wczesniej o tym

 

:oops:

Link to comment
Share on other sites

Dzieki za odpowiedź.

Sprawdzę wspomniany sensor, jednak czy zalanie tego sensora moglo spowodowac prace na 2 cylindrach?? Chyba nie.. zastanawiam sie czy jest cos jeszcze oprocz cewki.. jakis uklad przed

Pozdrawiam

 

Nie. Sprawdz polacznie kablowe sensora. Moze styki w kostce sa mokre lub zasniedziale.

 

OK sprawdzę... tylko gdzie mam szukać tego sensora??

Masz na myśli styki do podłączenia cewki ?? też je sprawdzę nie pomyślałem wczesniej o tym

 

:oops:

Czujnik spalania stykowego nie ma wplywu na to czy ilu garach pali silnik. To moze byc cewka, kable swiece.

Odnosilem sie do czujnika spalania sukowego. I jesli przez niego pojawia sie blad to zaczalbym sprawdzac kabelki i kostke. Nie wiem gdzie to jest w Forysiu. Byc moze w tym samym miejscu gdzie w GTeku, czyli z tylu silnik (od strony kabiny) pod intercoolerem (dojscie z lewej strony pojazdu).

Link to comment
Share on other sites

Ahh to... no mecjhanicy sprawdzili na początku ten czujnik.

Chodzi o to, że ja czuję, że auto źle jeździ.. raz ciągnie lepiej raz gorzej.. no i rano udaje kangura.

Czujnik stukowy po prostu wychwyca, że coś jest nie tak i dlatego pewnie wywala ten błąd.

Ale styki i tak posprawdzam.

Link to comment
Share on other sites

Ahh to... no mecjhanicy sprawdzili na początku ten czujnik.

Chodzi o to, że ja czuję, że auto źle jeździ.. raz ciągnie lepiej raz gorzej.. no i rano udaje kangura.

Czujnik stukowy po prostu wychwyca, że coś jest nie tak i dlatego pewnie wywala ten błąd.

Ale styki i tak posprawdzam.

 

Nie spotkalem sie tym, ze przy pracy na mniejszej liczbie cylindrow dawal blad czyjnka spalania.

Link to comment
Share on other sites

No dobrze.. tutaj już wogóle teoria z mojej strony.

 

Co jeśli pracuje silnik nierównomiernie... dostaje słabą iskrę, później mocniejszą.. ewentualnie gdzieć coś przebija.

W momencie nierównej pracy buja mi troszke nadwoziem, więc może to usłyszeć czujnik czy nie... napisałem wyżej co oznacza ten błąd.. nie tylko spalanie stukowe ale problemy z obwodem elektrycznym.

 

Pozdro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...