Jump to content

problem z hill holderem


ErichRX

Recommended Posts

Witam mój problem z hill holderem polega na tym że działa wszystko poprawnie tylko, że czasami potrafi się zawiesić i autem nie idzie ruszyć z miejsca zablokuje hamulce i palenie sprzegła żeby ruszyć, po krótkim postoju puści i jak gdyby nigdy nic jedziesz dalej. zauważyłem że patrząc z góry na cały ten mechanizm jest tam taka linka która nawija się na kołowrotek, i sprężynka która to powinna cofać. Coś się tam zawiesza i sprężyna nie jest w stanie cofnąć tej linki. Miał ktoś taki problem czy to trzeba jakoś nasmarować czy co?

Link to comment
Share on other sites

witam!

 

 

...a mieliscie tak ze kiedy bywalo wilgotno przez kilka dni a auto stalo pod niebem to HILL nie trzymal ??? wszystko obeschlo i HILL a i wszem slicznie trzyma, a moze to cos innego ???

 

tomasz

Link to comment
Share on other sites

Witam,

miałem problemy jak opisywane ubiegłej zimy, podczas zdecydowanie ujemnych temperatur. Przyczyną była woda w pancerzu linki hilldoldera. Linka została wymontowana, wyczyszczona i nasmarowana. Obecnie bez problemów.

Pozdrawiam. Robert

Link to comment
Share on other sites

Narazie dzięki za pomoc ale napewno to nie manic wspólnego z zamaraznie linki bo przez lato też mi się tak stało dwa razy i zawsze w tych samych warunkach korek rozgrzane auto podjeżdzanie na jedynce

Link to comment
Share on other sites

Grzesiek_67,

 

...no jak to, a w ksiazeczce stoi jak byk

dobrze, zadam pytanie od tylu; to co trzyma auto pod gorka kiedy puszczam stop i stoi nie drzy jak manual na sprzegle i odrobince gazu. coz mnie trzyma ???

 

tomasz

Link to comment
Share on other sites

tadaoando,

napęd ze skrzyni, ale nie HH. Puszczasz hamulec i załączasz (raczej uwalniasz, bo on jest załączony) napęd na koła. Jeżeli równoważy on siłę, która Cię ciągnie w dół to gut, stoisz w miejscu. Jeżeli podjazd jest zbyt łagodny to auto będzie znowu toczyć się do przodu. Jeżeli jest bardzo stromy, to jednak proponuję zaciągnąć rękaw (duże naprężenia w skrzyni). Pokaż skan strony książeczki, w AT z całą pewnością nie ma zaimplementowanego mechanizmu hill holder ze skrzyni MT.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Link to comment
Share on other sites

Grzesiek_67,

 

...skrzynia MT ?, grzesiu jak do tad sadzilem iz skrot myslowy MT dotyczy skrzynie Manualnej (jestem w bledzie ?), a skrot AT dotyczy skrzyni Automatycznej...

...ksiazeczke poszukam ale ok. postaram sie zaciagac reczny ale na D. czy na P. ???

 

tomasz

Link to comment
Share on other sites

Ambitny kierowca rusza z ręcznego, ot co ! A nie tam, panie, fiu bździu, hill holder i te inne trzyliterowe skróty..

ps.

Prawda jest taka, że na równinach Polski centralnej rzadko mamy okazję użyć HH :? Ja nawet nie pamietam kiedy ..

Link to comment
Share on other sites

Ambitny kierowca rusza z ręcznego, ot co ! A nie tam, panie, fiu bździu, hill holder i te inne trzyliterowe skróty..

ps.

Prawda jest taka, że na równinach Polski centralnej rzadko mamy okazję użyć HH :? Ja nawet nie pamietam kiedy ..

to wpadnij do stolicy, przeprowadzę Cię przez takie równiny, że w korkach zajedziesz ręczny i sprzęgło... :twisted:
Link to comment
Share on other sites

Oki chłopaki już coś wiem moja awaria nie ma nic wspólnego z linką bo linka wraca a wodzik HH zostaje zablokowany tak jakby ta sprężynka nie ma siła aby go odciągnąć i odblokować hamulca, na razie rozebrałem ten mechanizm (wyłączyłem HH )abym mógł się normalnie poruszać bez strachu że znowu mi zablokuje hamulce i będe musiał palić sprzęgło aby usunąć się z drogi, nie mówie już o wstydzie ,,subaru z maską w górze''

Mam pytanie dlaczego wodzik nie odbija:- czy coś w środku tego HH jest zepsute,- czy sprężynka jest za słaba może z czasem straciła swoje właściwości , aha najlepsze gdy HH się nie zawiesz to działa bardzo dobrze nawet przy dużym podjeżdzie

Link to comment
Share on other sites

Ja nie bardzo rozumiem jak można "NIE UŻYĆ" hillholdera ruszając pod nawet lekkie wzniesienie :shock:

Tego SIĘ nie używa, bo hillholder używa się sam. Ja nawet nie zwracam uwagi na to, żeby go używać.

Po prostu, czekając ruch trzymamy auto na nożnym, a jak trzeba ruszać, to wciskamy sprzęgło, wrzucamy bieg i puszczamy hamulec a hillholder robi swoje.

Do tego nie trzeba żadnych niezwykłych manewrów. On działa w moim Forku nawet na bardzo, bardzo łagodnych pochyleniach.

 

-- So lut 05, 2011 9:30 pm --

 

mi kiedyś ambitny egzaminator zarzucił że po całym mieście ani razu nie użyłem ręcznego do ruszania (kat. C)

Jakiś gamoń. Szkoda gadać. Za radzenie sobie bez ręcznego powinien pochwalić.

W żadnym z poprzednich aut prawie nie używałem ręcznego do ruszania nawet pod dość strome podjazdy. Czasem linki się zrastały z nieużywania. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Nie ma czujnika tylko zalaczony bieg 1 albo wsreczny. na rownym tez dziala tylko nie zdajemy sobie z tego sprawy;

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...