DeNavarro Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 Jesienią ubiegłego roku zrobiłem blacharkę mojej imprezie, korozja wychodziła w miejscach typowych. Niestety na prawym tylnym błotniku znowu pojawiają się bąble, choć była wstawiana nowa blacha. Lakiernik już raz poprawiał ale to robota bez sensu bo po miesiącu jest to samo. Ktoś może poradził sobie z tym skutecznie? A może gdzieś można kupić zestawy naprawcze tylnych błotników(jeżeli takowe robią)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Igi_666 Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 Jest jakiś preparat którym należy posmarować rdze by ją powstrzymać, ale czy na długo pomorze to nie wiem. Niestety rzadkością jest spotkać imprezę bez rdzy na błotniku, a taka nigy nie robiona to już naprawdę rzadkość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zwibel Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 Raczej nie kupisz reparaturek. Polecam oddać do dobrego blacharza i dostępnymi środkami zwalczyć rdzę, może nawet skorodowane elementy wyciąć i wstawić podebrane. Dobry blacharz znajdzie pojazd z którego można dobrać nadkola. Później radzę spróbować cynowania. Działa dużo lepiej niż szpachla-jest odporny na wilgoć i dużo bardziej plastyczne. Ja zrobiłem u siebie cyną błotnik bo miałem malutki pęcherzyk nie wierzyłem że wytrzyma dwa miechy, jak narazie jest git. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DeNavarro Opublikowano 18 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 Tak, to chyba dobra metoda. Lakiernik też mówił o cynowaniu, ostatecznie jednak sam się porządził i zaszpachlował. A to jednak ciągnie wilgoć i efekty widać baaardzo szybko. Poszukam więc dobrego blacharza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Intakwrx Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 Problem rdzy na tylnym prawym błotniku w Imprezie GT i w późniejszym modelu MY 00-05 to kwestia złej konstrukcji wlewu paliwa, od środka robi się tam masakra i łatanie tego od zewnątrz nic nie da. Mi pomogła pewna pani zmieniając pas bez kierunkowskazu... nowy tylny błotnik na jej koszt wreszcie zakończył tą nierówna walkę :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DeNavarro Opublikowano 19 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2011 Ja bym nawet sam zapłacił za nową blachę ale z tego co wiem, to do imprezy gt nie ma do kupienia czegoś takiego jak tylny błotnik. I tu jest problem. Do innych aut robią reparaturki, które można bezproblemowo wspawać a mnie pozostaje rękodzieło blacharza. Jeden już to naprawiał i wystarczyło na 2 m-ce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zwibel Opublikowano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 Problem z wstawianiem czego kolwiek na błotnikach to- albo spawamy "ciągłym" spawem tzn. bardzo gęsto- czego mało który blacharz robi bo mu przeciąga blache i mu się nie chce, albo trzeba po punktowym spawaniu zalutować żeby wilgoć od środka nie dostawała się do szpachli, bo szpachla zaraz będzie puchnąć, i robota od nowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DeNavarro Opublikowano 25 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 Tak, u mnie spaw był punktowy i żadnego lutowania. Efekt - miesiąc minął i pojawił się bąbel o średnicy 3cm pod szpachlą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekc Opublikowano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 Coraz więcej zakładów posiada coś takiego jak lutospawarka. Wygląda to jak konwencjonalny migomat, ale można nim spawać robiąc ciągłą spoinę (nie przegrzewa materiału przez co nie "ściąga" blachy). Po zabiegu spawania szlifujemy nadmiar spawu. 1. Na zupełnie zdrową blachę nakładamy podkład epoksydowy, który jest najlepszym izolatorem. Po wyschnięciu szpachlujemy, przy czym jeżeli stosujemy epoksyd to nie ma potrzeby nadawania przyczepności dla szpachli, która jest produktem na bazie żywicy poliestrowej (nie trzeba szlifować podkładu epoksydowego pod szpachlę gdyż epoksyd z poliestrem "wiążą sie" chemicznie). Szlif szpachli, podkład, szlif podkładu, następnie powłoki wierzchnie (lakier). Ewentualnie 2. Na blachę, która jest wolna od ognisk korozji, lecz obecne są minimalne wżery nakładamy tzw. wash primer (podkład kwaśny, wytrawiający) bardzo cienkimi warstwami (zazwyczaj dwie). Po ok 20 minutach nakładamy w systemie "mokro na mokro" podkład akrylowy. Po wyschnięciu podkładu akrylowego wykonujemy szlif w celu nadania przyczepności kolejnym produktom. W naszym przypadku chodzi o szpachlę (żywica akrylowa nie łączy się chemicznie z żywicą poliestrową). Szpachlujemy, szlifujemy szpachlę, kładziemy podkład, szlif podkładu po wyschnięciu, nakładanie powłok wierzchnich. Błędem jest szpchlowanie na "gołą blachę", gdyż szpachla znakomicie chłonie wilgoć (wiele zakładów tak robi bo jest szybciej). Jeżeli złapie wilgoć to blacha zacznie korodować. Nie wolno nakładać na wash primera szpachli. Na wash primera nie powinno się nakładać bezpośrednio podkładu epoksydowego (jedynie akrylowy). Sam podkład akrylowy jest zazwyczaj kompromisem pomiędzy izolacją a wypełnieniem (nie tak skutecznym izolatorem jak epoksyd ze względu na usieciowanie po utwardzeniu). Jeżeli wstawiamy reperaturkę, to musimy również zadbać o należyte zabezpieczenie drugiej strony elementu. W przypadku błotnika i jego strony wewnętrznej nie wystarczy sam podkład akrylowy i baranek. Uff... Może komuś się przyda 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DeNavarro Opublikowano 26 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 Ogromne dzięki za pomoc. Tylko jeszcze jedno pytanie związane z wyjaśnieniem - jak w takim razie najlepiej zabezpieczyć wewnętrzną część reparaturki? Tak, jak z zewnątrz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekc Opublikowano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 Ja osobiście od wewnątrz zastosowałbym: 1. Wash primer 2. Podkład akrylowy (jakiś lepszy) 3. W miejscach gdzie jest łączenie reperaturki nakładam masę uszczelniającą polimerową lub poliuretanową nakładaną pędzlem 4. Baranek (taki co można na niego kłaść lakier) lub masa nakładana pneumatycznie 5. Lakier akrylowy lub podkład w kolorze nadkoli (można dodać do mieszanki plastyfikator taki jaki dodaje się podkładów,lakierów w technologii lakierowani elementów plastikowych - kamienie w mniejszym stopniu uszkadzają taką powłokę) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DeNavarro Opublikowano 26 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 dzięki, zastosuję się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zwibel Opublikowano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 Nie żebym się upominał, ale może też bym mógł pomukować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekc Opublikowano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 Przypomniało mi się że ktoś do GT-ka dobierał tylne reperaturki od Hondy Civic rocznik 96 w budzie sedan. Jeżeli krzywizna rantu jest zbliżona to można tak pokombinować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DeNavarro Opublikowano 26 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 Można sprawdzić, to nic nie kosztuje. Mam naprawdę dobrego lakiernika ale niestety chłopisko zupełnie nie zna się na blacharce, trzeba mu już gotowe auto przyprowadzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniujr Opublikowano 11 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 http://moto.allegro.pl/emu-blotnik-suba ... 35836.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Godlik Opublikowano 11 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 http://moto.allegro.pl/emu-blotnik-subaru-impreza-sedan-prawy-tyl-93-00-i1445935836.html Za wiele Ci nie da jeżeli rdzewieją ranty od strony drzwi (a tak jest np. u mnie). Bardziej przyda się taki: http://allegro.pl/subaru-impreza-tylny- ... 80036.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 11 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 Mi pomogła pewna pani zmieniając pas bez kierunkowskazu... Nie polatałbyś GjeTkiem po poszukiwaniu kolejnej Pani? Z ważnym OC oczywiście :wink: Temat dodaje do obserwowanych bo niestety... ruda na błotniku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tynek Opublikowano 11 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 tomekc, bardzo rzeczowa wypowiedź, na wszelki wypadek poinstruuje serwis. Godlik, maniujr, to są elementy do new age. Bez słupków da się je zaadaptować do GT? Ja właśnie czekam na wycenę za: spryt poprzedniego właściciela i opieszałość nowego. prawa CENZURA -ta strona auta była robiona lewa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucza Opublikowano 11 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 Problem z reperaturkami?rdza? no to spróbuj tego viewtopic.php?f=16&t=138980 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DeNavarro Opublikowano 11 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 A to pasuje do gteka 99 kombi? I jeszcze jak połączyć na tylnym błotniku tworzywo z blachą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucza Opublikowano 11 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 to pytanie zadaj producentowi,ale najprostszym jest nity i czarna pasta głusząca od środka,z zewnątrz szpachla,do kombi pasuje ale tylko chyba do poziomu szyby,pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DeNavarro Opublikowano 11 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 Właśnie przed chwilą zapytałem o to producenta. Takie coś rozwiązałoby definitywnie problem z rdzą w tym miejscu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucza Opublikowano 11 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 A dlaczego nie od razu na wszystkich elementach? tylko drogo by było trochę ale auto odchudzone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DeNavarro Opublikowano 11 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 3 miesiące tamu odspawałem i polakierowałem całe auto, kosztowało to trochę. Nie stać więc by mnie było na takie odchudzanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się