Skocz do zawartości

tomekc

Użytkownik
  • Postów

    52
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Skąd
    okolice Krakowa
  • Auto
    WRX`06
    Blok+Głowice STI+Kucizna MAHLE+ARP+Wydech

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia tomekc

..:: Swojak ::..

..:: Swojak ::.. (2/13)

2

Reputacja

  1. Witam,

    potrzebuje pomocy przy użyciu Tactrix w moim Legacy. Damian

  2. Przy obrotach 4700-4800 i pełnej klepce można zauważyć raz przeładowanie, a czasem jest w normie. Aktuator się przycina, czy mechanizm wastegate? Mapa jest oczywiście seryjna. Nie mam niestety jak wrzuciś loga.
  3. Z pędzla sens jest niewielki. Pistolet "wylewa" lakier, a pędzel tylko rozciera, przez co często powłoka nie jest szczelna i równa. Zresztą przy pędzlu jednokrotnie możesz nałożyć ok 20-80mikronów, nie wspominając o wyglądzie powłoki. Przy pistolecie powietrznym w granicach 120mikronów w zależności od dyszy i gęstości materiału. O natrysku hydrodynamicznym nie wspomnę bo to już inna bajka.
  4. Broń boże twardym. Na elementy, które podatne są na piaskowanie (maska,przedni zderzak, tylni zderzak) nakłada się lakier z dodatkiem uelastyczniacza. W przypadku zderzaków to sprawa musowa, gdyż to jest tworzywo, które pracuje. Gdyby lakier na tworzywie był twardy, to robiłyby się tzw. pajączki. Generalnie twardy lakier jest "kruchy" i podatny na odpryski. Dlatego od mas do zabezpieczenia podwozia oczekuje się elastyczności. Druga sprawa jest taka że sam lakier to żadne zabezpieczenie antykorozyjne. W sytuacji gdy nie przewidujemy żadnego środka ochrony karoserii (baranek,UBS) proponuje zabezpieczyć podłogę podkładem epoksydowym. Dopiero na podkład lakier z plastyfikatorem. Warto kupić dobry podkład. W wersji hardcorowej można pokusić się o przemysłowy system antykorozji (lakierują takim czymś np. statki, produkty te przewidują zanurzenie w określonym stężeniu solanki). Są to również podkłady epoksydowe dodatkowo pigmentowane płytkami aluminiowymi lub cynkowymi. Polecam w tej materii produkty firmy Sika oraz Carboline. Żaden system samochodowego "refinish" nie ma podejścia do tych produktów, gdy wymaga się maksymalnej ochrony antykorozyjnej. Wadą są 30kg opakowania zbiorcze. Także dla normalnego zjadacza chleba samochodowy epoksyd (dobrej firmy).
  5. Też tak uważam. Takie zmiany restryktorów to może być jedynie maskowanie usterki. Problem może się z czasem pogłębić i zrobić kuku silnikowi. Fabrycznie w Sti '06 to chyba powinna siedzieć pastylka 0.9mm.
  6. Tak, ten silnik zakuwał Carfit. Jak chcesz to nie ma problemu żeby zerknąć na mapę. Może być nawet dzisiaj.
  7. Poduch nie brałem. Ale jeżeli w Grębałowie to brałem silnik od STI oraz ostatnimi czasy przepustnicę. Sorry, ale coś mnie zamgliło. Mniejszy restryktor przeładowuje, wiekszy obniza doładowanie. Edytowalem tamtą bzdurę aby nikogo nie zmyliło.
  8. U kogoś kto ma kabel typu Tactrix. Ja w razie czegoś takowy posiadam.
  9. O jaką zwężkę chodzi. Restryktor w wężyku? Jak założysz o mniejszym przekroju to mniej będzie otwierało wastegate i masz przeładowanie. Do czasu diagnozy przypadkiem nie butuj, bo może być kaboom. Swoją drogą to w STI 06 powinno być właśnie około 1bara doładowania, i mniej więcej do tylu mapa jest zrobiona. Chcesz większe ciśnienia, to robisz remap, a nie wymieniasz restryktor. A jakie ciśnienia ma twoja mapa? Jak zgrasz mapę, patrzysz na Target Boost i wiesz ile powinno być.
  10. Nie w każdym ECU jest kompensacja ciśnienia w zależności od biegu. W moim Hawku 2006US jest kompensacja w dla pierwszego biegu oraz dla prędkości granicznej (fabrycznie ustawiony jest brak kompensacji). W Forku S-turbo 2002 też nie miałem.
  11. tomekc

    Tactrix

    Mapę musisz zgrać przez Tactrixa, pod warunkiem że do tego silnika masz założony oryginalny komputer newage (wymieniona wiązka elektryczna, komputer), a nie standalone. Wtedy robisz tak jak kolega Jacool pisał. Zgrywasz mapę, wyłączasz błędy, wgrywasz mapę do sterownika silnika. Tactrixa mam, ale jestem z Krakowa.
  12. tomekc

    ICHI VF23 VS TD05

    można odłączyć wężyk od wastegatea Odłączenie wastegate spowoduje że klapka będzie cały czas zamknięta = 100% boost. Podłączenie stałego ciśnienia z muszli kompresora do wastegate skutkuje minimalnym zamknięciem wastegate. Wastegate otwiera się w momencie pokonania oporu sprężyny aktuatora, przez ciśnienie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...