bukers80 Opublikowano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2011 Trochę spadł mi poziom ,(mam na minimum),czy można dolać jakiś koncentrat albo płyn innej marki niż ten który został zalany przy przeglądzie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mr. Why Opublikowano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2011 Przy przeglądzie zapewne zalali castrola antifreeze, ogólnie dostępny. pozdr M. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FIREK Opublikowano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2011 większośc obecnie stosowanych markowych płynów można mieszać. Przy dolewaniu zwróć uwagę gdzie dolewasz a odkręcając dekielek nie rób tego na gorącym silniku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bukers80 Opublikowano 9 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2011 dzięki za rade,a dolewa się płyn na ciepłym czy zimnym silniku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FIREK Opublikowano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2011 ze względów bezpieczenstawa lepiej dolej na zimnym żeby Ci po oczkach nie prysnęło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2011 bukers80, jeżeli obawiasz się czy po zmieszaniu dwóch różnych nie będzie problemów to polecam ci płyn marki Prestone - można mieszać ze wszystkim. Dodatkowo ma temp. zamarzania poniżej -37st. jest w charakterystycznych żółtych butelkach - najczęściej spotykałem go o dziwo w marketach, na większych stacjach benzynowych też się zdarzało Sam stosuję i sporo osób na forum Dolewać zawsze na zimno Jeżeli masz korek na górze chłodnicy to odkręć i najpierw uzupełnij poziom tam - około 1cm od górnej krawędzi. Potem nalej do zbiornika wyrównawczego 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FIREK Opublikowano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2011 jest jeszcze taki sposób by odkręcić górny korek, uzupełnić do wskazanego poziomu, uruchomić silnik i jesli poziom się obnizy uzypełnić - odpowietrzysz w ten sposób układ No i jak napisał Tomasz_555 - płyn godny polecenia i mieszalny ze wszystkimi 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bukers80 Opublikowano 9 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2011 dzięki Panowie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crem Opublikowano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2011 Problem polega na tym, że Prostone zawiera krzemiany (jako inhibitory korozji) i w związku z tym się nie nadaje. Do naszych aut pasują płyny bez krzemianowe czyli pewnie takie dostępne w ASO. Tutaj jest wątek m.in. o tym -> viewtopic.php?f=22&t=126623&hilit=krzemiany&start=50 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2011 Prestone wyraźnie pisze, że krzemianów ni ma. Zresztą są tu tacy co już pewnie kilka lat tego używają i nikt problemów nie zgłaszał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crem Opublikowano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2011 Racja -> http://www.prestone.pl/ochrona-ukladu-c ... odels.html Czyli Prestone nadaje się . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FIREK Opublikowano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2011 Tym bardziej ze chodzi w tym wypadku o drobną dolewkę więc zupełnie bez znaczenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bukers80 Opublikowano 9 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2011 tak mnie jeszcze zastanawia,,,dlaczego go ubyło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FIREK Opublikowano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2011 może zwykłe odparowanie jeśli dawno nie sprawdzałeś - to taka bardzo opytymistyczna wersja dla lepszego samopoczucia Ja ma lekko nieszczelny układ więc u mnie to standart że kontroluje :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bukers80 Opublikowano 9 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2011 jakieś 6tys,km temu miałem stan ok. :roll: Jak doleję do zbiorniczka wyrównawczego to będzie ok?czy muszę bezpośrednio do chłodnicy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FIREK Opublikowano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2011 do chłodnicy koniecznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suberet Opublikowano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2011 Z tego, co się orientuję w temacie, to wszystkie płyny oparte na glikolu można wzajemnie mieszać. Nie miesza się ich jedynie z płynami zawierającymi glikol polipropylenowy, czyli np. Borygo Eko (zielony). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2011 bukers80, to że ubyło raz jeszcze nie oznacza kłopotów. Dolej do chłodnicy, do zbiornika i kontroluj co jakiś czas. Mnie kiedyś nagle zaczął uciekać płyn, robiłem testy CO2, sprawdzałem układ, szukałem przyczyny i nic. Uzupełniłem ubytek płynu i jak ręką odjął. Od tamtej pory praktycznie w ogóle nie ubywa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bukers80 Opublikowano 29 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2011 Jednak wydawało mi się .Jak jest zimny to było lekko poniżej minimum a jak jest rozgrzany to już był na kresce max. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thomas Opublikowano 31 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2011 Trochę spadł mi poziom ,(mam na minimum),czy można dolać jakiś koncentrat albo płyn innej marki niż ten który został zalany przy przeglądzie? Ponieważ mam podobne pytanie, żeby nie zaśmiecać forum nowym wątkiem, pozwolę sie tutaj podpiąć. Sprawdzam stan płynu na zimno, odkręcam lewy korek na chłodnicy (jak sie przodem stoi do samochodu, maska otwarta, siusiakiem do atrapy chłodnicy) i podczas otwierania zaczyna lecieć, otwieram na zbiorniczku obok IC z jego lewej strony, tez zaczyna ciec, to chyba są oba pełne, a na tym białym zbiorniku z prawej strony chłodnicy mam minimum (ledwo co wiadać). Po rozgrzaniu silnika poziom minimum podnosi się jakie 1-2cm. Czy jest dobrze, czy źle?!? Czy można dolewać od tego białego zbiornika z prawej strony na gorąco do poziomu max?!? Wtedy na zimno powinno byc mniej niz max, tak na logikę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 1 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 Czy jest dobrze, czy źle?!? W zasadzie jest dobrze, ale uzupełnij na ciepło w tym plastikowym zbiorniku na max. Nawet jak przelejesz, to nie jest on ciśnieniowy i szkody żadnej nie będzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p@dre Opublikowano 1 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 Thomas w manualu jest napisane, że po uzupełnieniu płynu w chłodnicy (lejesz do tego koło IC). Odpalasz, rozgrzewasz, gasisz i czekasz aż wystygnie. Potem uzupełniasz na zimnym zbiornik wyrównawczy (po prawej - biały) do poziomu full ... czyli mniej więcej połowy jego wysokości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się