Skocz do zawartości

płyn do chłodnicy


bukers80

Rekomendowane odpowiedzi

bukers80, jeżeli obawiasz się czy po zmieszaniu dwóch różnych nie będzie problemów to polecam ci płyn marki Prestone - można mieszać ze wszystkim. Dodatkowo ma temp. zamarzania poniżej -37st. jest w charakterystycznych żółtych butelkach - najczęściej spotykałem go o dziwo w marketach, na większych stacjach benzynowych też się zdarzało :) Sam stosuję i sporo osób na forum :)

 

Dolewać zawsze na zimno :) Jeżeli masz korek na górze chłodnicy to odkręć i najpierw uzupełnij poziom tam - około 1cm od górnej krawędzi. Potem nalej do zbiornika wyrównawczego :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest jeszcze taki sposób by odkręcić górny korek, uzupełnić do wskazanego poziomu, uruchomić silnik i jesli poziom się obnizy uzypełnić - odpowietrzysz w ten sposób układ

 

No i jak napisał Tomasz_555 - płyn godny polecenia i mieszalny ze wszystkimi

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem polega na tym, że Prostone zawiera krzemiany (jako inhibitory korozji) i w związku z tym się nie nadaje. Do naszych aut pasują płyny bez krzemianowe czyli pewnie takie dostępne w ASO.

 

Tutaj jest wątek m.in. o tym -> viewtopic.php?f=22&t=126623&hilit=krzemiany&start=50

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może zwykłe odparowanie jeśli dawno nie sprawdzałeś - to taka bardzo opytymistyczna wersja dla lepszego samopoczucia

Ja ma lekko nieszczelny układ więc u mnie to standart że kontroluje :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bukers80, to że ubyło raz jeszcze nie oznacza kłopotów. Dolej do chłodnicy, do zbiornika i kontroluj co jakiś czas. Mnie kiedyś nagle zaczął uciekać płyn, robiłem testy CO2, sprawdzałem układ, szukałem przyczyny i nic. Uzupełniłem ubytek płynu i jak ręką odjął. Od tamtej pory praktycznie w ogóle nie ubywa. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Trochę spadł mi poziom ,(mam na minimum),czy można dolać jakiś koncentrat albo płyn innej marki niż ten który został zalany przy przeglądzie?

 

Ponieważ mam podobne pytanie, żeby nie zaśmiecać forum nowym wątkiem, pozwolę sie tutaj podpiąć.

 

Sprawdzam stan płynu na zimno, odkręcam lewy korek na chłodnicy (jak sie przodem stoi do samochodu, maska otwarta, siusiakiem do atrapy chłodnicy) i podczas otwierania zaczyna lecieć, otwieram na zbiorniczku obok IC z jego lewej strony, tez zaczyna ciec, to chyba są oba pełne, a na tym białym zbiorniku z prawej strony chłodnicy mam minimum (ledwo co wiadać).

 

Po rozgrzaniu silnika poziom minimum podnosi się jakie 1-2cm.

 

Czy jest dobrze, czy źle?!?

 

Czy można dolewać od tego białego zbiornika z prawej strony na gorąco do poziomu max?!? Wtedy na zimno powinno byc mniej niz max, tak na logikę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Thomas w manualu jest napisane, że po uzupełnieniu płynu w chłodnicy (lejesz do tego koło IC). Odpalasz, rozgrzewasz, gasisz i czekasz aż wystygnie. Potem uzupełniasz na zimnym zbiornik wyrównawczy (po prawej - biały) do poziomu full ... czyli mniej więcej połowy jego wysokości.

 

post-5066-135184427461_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...