Jump to content

Recommended Posts

Witam, jak w tytule nosze sie z zamiarem zakupu Subaru SVX. Pomysł powstał kilka dni temu. Od razu zaznaczam, że będzie to samochód na przysłowiową niedzielę (3 w moim stadzie :)). Wcześniej nie obserwowałem ogłoszeń SVX dlatego nie wiem jak się kształtowały wartości. Chodzi mi o konkretny model:

 

http://allegro.pl/subaru-svx-i1401244494.html

 

Cena jest śmieszna. Dzwoniłem do kolesia, mówił że wracał nim na kołach ze Zgorzelca do Lublina bez żadnych problemów. Jedyne co to stuka przegub. Podał mi numer Vin i tu moje pytanie czy po tym numerze dowiem się czegoś w serwisie Subaru?

Do Lublina mam jakies 400km ( jestem z Poznania) powiedzcie mi proszę na co zwrócić uwagę przy sprawdzeniu auta, jeśli chodzi o skrzynie itd. I właśnie czy cena jest śmiesznie niska czy moze normalna jak za ten rocznik. Z góry dziękuje.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 92
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

trzeba miec niezle w glowie narombane by zniszczyc dobrego svx , i przelozyc silnik do t3 .ktory nawet ulamka mozliwosci motoru nie wykorzysta...i sie meczyc jazda tym pudlem w ktorym jest zawiszenie

A ja się pochwalę- ten SVX z Białegostoku , trafił do mnie- miał iść na żyletki-w tej chwili jest poskładany- jeździ, lecz skrzynia jest uszkodzona i się ślizga- dotarłem do właścicieli którzy jeździl

Hej   Jak masz pytania dotyczące tego egzemplarza, to dryndnij do mnie- 691 trzy dwa jeden jeden dwa dwa 

Posted Images

Coz, SVXa moge smialo polecic!

 

Ten z ogloszenia wyglada OK, przebieg niemaly, ale chyba przynajmniej prawdziwy.

 

Ze zacytuje Flipper'a: "te auta sie nie psuja!" :mrgreen:

 

Za te pieniadze, to trzeba brac! :wink:

Link to post
Share on other sites

heh. Dzieki. Tez tak mysle i raczej kupuje samochody sercem nie chlodna kalkulacja. Korozja zaatakowala blotniki, ale i tak doselowo chce go pomalowac na żółty subaru( takiego jak pamiętam z prospektów za dzieciaka z początku lat 90).

Jeśli ktoś mógłby odpowiedziec na moje pytanie z pierwszego postu bede wdzieczny.

Link to post
Share on other sites

Jeżeli chodzi o historię serwisową to na podstawie VIN niekoniecznie dostaniesz informacje od naszych ASO, jeżeli idzie o konkretne dane jaki to model to większa szansa, że tak. Zawsze możesz napisać e-mail do szwajcarskiego ASO - może udzielą informacji :) Możesz jeszcze zadzwonić do ASO w Dzierżoniowie i pogadać z Markiem, ma bowiem pod swoją opieką jednego bardzo zadbanego SVX'a i wie na co zwrócić uwagę, chyba, że ktoś z posiadaczy jeszcze coś tu napisze...

Możesz też pomęczyć Fliper'a na PW, bo z braku czasu rzadko tu sam zagląda.

Link to post
Share on other sites

ja wiecej niestety nie poradze, bo moj ma kierownice troche jakby nie do konca z tej strony.

 

skrzynie to jeden z najslabszych punktow SVXa, sa tez czasem delikatne problemy z elektryka - ale to wszystko drobiazgi :mrgreen:

 

Oprocz Flippera, proponuje nekac forumowicza Misiek_Jr

Link to post
Share on other sites

ja juz cale mnostwo razy opisywalem czego szukac w svx, w moich postach albo PW poszukam to sie podziele.

inne ew. pytania prosze zadawac to postaram sie odpowiedziec ;)

 

-- 13 sty 2011, o 01:16 --

 

znalazlem swoje wypociny.

najpierw pytanie od innego forumowicza:

Witam.

Nadchodzi powoli ten czas, zaczynam dojrzewać do SVX.

///......bez zwiazku z tematem......////

To tak tyle na początek a tak do rzeczy z tego co poczytałem to doktoryzowałeś się z tematu SVX.

 

Mam kilka pytań:

1. Na co głównie zwracać uwagę

2. W jakie roczniki celować?

2.1. silnik 230

2.2. silnik 220

2.3. jak wyglądała rocznikowo sprawa skrzyni

3. Co się głównie lubi sypać

4. jakieś własne uwagi

5. Czy części z początkowych lat pasują do końcówki produkcji

6. jak z dostępnością części w serwisię są dostępne w Europie czy trzeba ściągać z Japoni.

 

Zdaje sobie sprawę że to jest auto dla konesera i też tak ma być traktowane SVX, nie planuję żadnego tuningu (na typowe przejażdżki)

Biorę pod uwagę możliwość zakupu 2 egzemplarza jako dawcy liczę się z tym rozwiązaniem.

 

Pozdrawiam

 

moja odpowiedz:

ale do meritum czyli do svx'a. Najpierw odpowiem na Twoje wypunktowane pytania:

1.

Pomijając takie rzeczy jak przy każdym aucie używanym, to przede wszystkim należy zwrócić uwage na skrzynię (chociaż nie ma reguły, kupisz auto gdzie skrzynia chodzi super, a po kilku miesiącach zniknie 4bieg), na szyby - pęknięcia albo rdza w okół szyb (o tego potem szyba pęka), przednia szyba nowa w ASO to 6k pln, boczne lubia rysować się od prowadnic - bardzo częsty mankament, najszybciej i najczęściej zaczynają rdzewieć tylne nadkola, generalnie na te części których naprawić się nie da, tylko trzeba wymieniać.

2.2.1.2.2.

Przez cały okres produkcji zmiany w svx'ach były niewielkie, także ja szukajać auta kierowałem się stanem auta a nie jego rocznikiem, pełna lista jest tutaj: http://www.cars101.com/subaru_svx.html

Osobiście celowałbym w wersje europejskie - łatwo poznać po takich szczegółach jak lampy (z przodu kierunki w EU są "czyste" natomiast US mają pomarańczowe szkło z boku, z tyłu w US święca się te boczne fragmenty i środkowa bledna z napisem SVX), orginalne radio (EU - panasonic na kasety 1din + zmieniarka w bagażniku, US - panasonic 2din kasety+cd), po pasach bezpieczeństwa (EU - standartowe, US - zapinane elektrycznie), po za tym w US często nie ma podgrzewanych foteli czy lusterek, oraz zdarzają się wersje FWD, bez ABS i Airbagu/ów, bez szyberdachu. Nie jest regułą kiedy tylna kanapa jest dzielona a kiedy składa się cała. Co do silników, to zawsze było to 3,3l H6, natomiast ta zmiana w mocy z 230 początkowe lata produkcji na 220 w końcowych latach jest niestety dla mnie zagadką :roll:

2.3

Podobno problemem w svx'ach była "papierowa" uszczelka od skrzyni, zastąpiona później na metalową, aczkolwiek nie znalazłem nigdy informacji czy i kiedy taka zmiana miała nastąpić i w których modelach. Najczęściej spotykana opinia jest taka, że problemem jest przegrzewający się olej w skrzyni na co ma pomagać dodatkowa chłodnica oleju skrzyni (ją takową posiadam i skrzynia ciągle działa a mam już ponad 300k przebiegu).

3.

skrzynia - ew.naprawa jest kosztowna i czasochłonna ze wzgledu na brak w miare tanich częsci do naprawy.

zawieszenie - czasami nie wytrzymuje zbyt ekstremalnej jazdy.

pompa wspomagania - u mnie tylko ciekła na jednym uszczelnieniu które wystarczyło wymienić i już śmiga bez problemu).

4.

całe mnóstwo :mrgreen: ale do tego dojde na końcu :wink:

5.

z częściami jest tak, że zamawiane w ASO po VIN'ie pasują bez problemu, natomiast zamawiane pozanim to już trzeba przymierzyć by wiedzieć, np. jak wymieniałem rozrząd to przerobiłem wszystkie możliwe pompy wody z wszelakich intercarów itd, i żadnia nie pasowała a wg. ich specyfikacji każda powinna była.

Niektóre częsci pasują z innych modeli pomimo, że w katalogach widnieje inaczej. Np. ostatnio się zorietnowałem że tarcze w STi'ju 06 są takie same jak w Svx'ie.

Przy czym tarcze do svxa były trudne do znalezienia.

Czesci eksploatacyjne po za ASO nie są problemem, np. filtr oleju jest taki sam jak w hyundajach, klocki są takie same jak w nissanach, także z tym akurat nie jest źle.

6.

Po rzadsze/tansze częsci należy uderząć nie do Japonia a do USA, ew. Niemcy/szwajcaria, ale Niemcy bardzo windują ceny w góre. W usa jest nawet sklep dedykowany dla svx'ow - http://svx-motorsport-accessories.stores.yahoo.net/

 

Osobiście sam też szykuje się do znalezienia dawcy :wink: - najprościej w PL znaleźć auto z padnięta skrzynią i jest wtedy to tani/idealny dawca.

Natomiast z tuningu to polecam dwie rzeczy: 1.hamulce - zdecydowanie za słabe, svx bardzo fajnie i spokojnie osiąga wysokie predkosci i czesto trzeba go wyhamowywac z predkosci 200, lub 160, i te hamulce przy wadze auta ponad 1600kg są za słabe.

A drugi to wymiana skrzyni na manuala - powoli się do tego przygotowuje.

 

Przy zakupie auta nalezy kierowac sie np. tym, ze czym dluzej auto wisi na allegro czy otomoto, to znaczy ze cos jest nie tak. Ładne i zadbane svxy schodza na pniu. Wiem, bo regularnie sprawdzam pojecie svx na allegro i widze auta ktore stoja rok i dlzuej, ze zmieniajacymi sie cenami, zdjeciami, opisami itd. Oraz auta ktore pojawiaja sie tylko raz i aukcje koncza sie przed czasem. Np.:

http://allegro.pl/item943131109_subaru_ ... kazja.html - US, pojawił sie w ok. wakacji.

http://allegro.pl/item944208581_subaru_ ... zarny.html - podobnie jw.

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C11191783 - przed swietami.

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10917336 - przekręt - opisałem to tutaj: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?p= ... ht=#971788

http://allegro.pl/item940801535_subaru_ ... ealny.html - auto sprzedaja ponad rok, opis i zdjecia ciagle te same, zaczeli od.30k, po miesiacu dorzucili gaz, potem cena spadala do 20k, tej zimy doszedl opis o peknietej syzbie i uszkodzonej masce i obnizka ceny.

 

linki juz wygasly.

proponuje wpisac w wyszukiwarke naszego forum svx - jest troche opinii.

i bron boze nie kupowac tego: http://otomoto.pl/subaru-svx-3-3i-4wd-s ... 70915.html bo to samo auto co to: http://allegro.pl/subaru-svx-1997-4x4-n ... 17589.html tylko o 100kkm "młodsze" ;)

 

pozdrawiam

Link to post
Share on other sites
  • 5 months later...

Witam,

 

bardzo ciekawe informacje, szkoda, że linki nieaktywne - minęło kilka miesięcy;

 

moje poszukiwania SVX opieram na Waszych uwagach, ciekawe jest, że za ok. 3000-4000 Euro można znaleźć SVX w Niemczech lub Belgii - są to samochody ze sporym przebiegiem, ale np. jeden Niemiec jest właścicielem SVXa 13 lat - więc kupił praktycznie nowego i go cały czas użytkuje.

W Polsce - ten, o którym pisał Misiek_Jr - teraz już za 17.000 - przednia szyba nadal pęknięta, o masce nic nie napisane, zdjęcia chyba sprzed kolizji; drugi - za 8900/7900 bordowy - wygląda niby nieźle, ale doły drzwi dziwnie nie pasują - trzeba by podjechać i zobaczyć - Jastrzębie Zdrój - trochę nie mam czasu. Dzisiaj pojawił się na alledrogo srebrny - sprzedawca stwierdził, że mechanicznie ok., ale "coś tam z nim było" - może ktoś zna ten samochód - stoi w komisie w Jabłonnej. Jak ktoś miałby egzemplarz w miarę dobrej kondycji, to jestem zainteresowany.

Pozdrowienia

Link to post
Share on other sites
  • 7 months later...

Mój egzemplarz SVXa ukaże się w miesięczniku gazety TOP GEAR wraz z opisem subaru BRZ. Przerobiłem w swoim svxie naprawę skrzyni oraz wymianę czujnika położenia wałka rozrządu bo przestał odpalać. Mam egzemplarz nie użytkowany zimą:) a więc 0 rdzy, a podwozie jak nówka. Auto prowadzi się jak marzenie i szczerze polecam lecz warto kupić egzemplarz w DE. Tam jest spory wybór ponieważ z całej europy to tam trafiło najwiecej sztuk ok. 800

Link to post
Share on other sites

raczej nie polecam w niemczech ,w polsce mozna kupic taniej ,tam za dobrego svx-a trzeba dobrze zaplacic

 

-- Śr lut 01, 2012 12:14 am --

 

raczej nie polecam w niemczech ,w polsce mozna kupic taniej ,tam za dobrego svx-a trzeba dobrze zaplacic

Link to post
Share on other sites

Również przymierzam się do kupna SVX...Prawdopodobnie będę chciał to zrobić około czerwca / lipca. Nie widziałem go nigdy na żywo, ale po zdjęciach, opisach itp po prostu się w nim zakochałem...szkoda, że na forum nie ma żadnego wystawionego ;) Na chwilę obecną są dwa na allegro, jeden wisi już jakiś czas...wygląda świetnie, ale coś mi rozsądek mówi, że nie jest z nim tak do końca fajnie ;) Chyba ciężko będzie coś znaleźć. Pozdro :)

Link to post
Share on other sites
Również przymierzam się do kupna SVX...Prawdopodobnie będę chciał to zrobić około czerwca / lipca. Nie widziałem go nigdy na żywo, ale po zdjęciach, opisach itp po prostu się w nim zakochałem...szkoda, że na forum nie ma żadnego wystawionego ;) Na chwilę obecną są dwa na allegro, jeden wisi już jakiś czas...wygląda świetnie, ale coś mi rozsądek mówi, że nie jest z nim tak do końca fajnie ;) Chyba ciężko będzie coś znaleźć. Pozdro :)

SVX to raczej bezawaryjny model ,na co zwrocic uwage szczegoly :

czy plastiki kompletnei czy nie popekane ,przelaczniki szyb ,SAME SZYBY !!!czy nie pekniete !!!(koszmarnie drogie w zakupie! nawet z demontazu ), jesli znajdziesz model z nawalona skrzynia biegow (automat oczywiscie) -rozwaz raczej nie ma problemow z naprawa ,mozna sporo zbic z ceny tylko najwaznijsze licz sie z tym ze naprawa circa 5 baniek ,czy byl wymieniany pasek rozrzadu (w serwisie 2400 !na ebay znalazlem cos ponad 1000 w niemczech ,w stanach 600 ),najwaznijsze by auto bylo kompletne i zadbane bo moga byc problemy z dostaniem jakis drobiazgow, poza tym auto rewelacja bedziesz zadowolny

Link to post
Share on other sites

Co ile powinno się w nim wymieniać pasek rozrządu? Jak z dostępnością takich rzeczy jak klocki hamulcowe, tarcze itp? Koszmarnie drogie szyby, tzn mniej więcej ile? I ostatnie pytanie, czy posiadasz aktualnie SVX? ;)

Link to post
Share on other sites
Co ile powinno się w nim wymieniać pasek rozrządu? Jak z dostępnością takich rzeczy jak klocki hamulcowe, tarcze itp? Koszmarnie drogie szyby, tzn mniej więcej ile? I ostatnie pytanie, czy posiadasz aktualnie SVX? ;)

tarcze to nie problem to samo sie tyczy klockow ,nowe tarcze mozna kupic za 130-140 zl sztuka (oczekiwanie 1 dzien),z klockami tez nie ma problemu (mozna kupic od reki ) i to w sklepie ogolno motoryzacyjnym (tzn nie majacy specjalizacji subaru czy nawet japonczyki), z przegubami tez nie ma problemow (i sa relatywnie tanie), nowe elementy gumowe zawieszenia sa dostepne na allegro ,ile kosztuje szyba -przednia szyba w serwisie bodajze 6 tys zl ,boczne podobno nie tansze (szyby w svx malo ze wszystkie giete to niektore o dziwnym ksztalcie a ponadto fotochromatyczne), pasek rozrzadu podobno co 100 tys ,glowica podobno bezkolizyjna ale pasek trudno dostepny i nie tani wiec milo by bylo gdyby juz byl wczesniej wymieniony

Link to post
Share on other sites

Minął rok a ja wciąż myślę o SVX i wciąż nie ma go w moim garażu. Na allegro cały czas te same egzemplarze, najbardziej z nich wszystkich czuję tego białego. Nie dzwoniłem do kolesia jeszcze. MAm pytanie w związku z tym że wisi od dobrych 10 miesięcy czy ktoś już go oglądał?

Daje link:

http://otomoto.pl/subaru-svx-C19123371.html

youtube.com/watch?v=ST3Wsz6sBCE

 

Misiek_Jr napisał ze należy wystrzegać się SVX ow które wiszą na allegro dłuższy czas ten wisi już trochę. Wiem że to nie jest regułą ale to zdanie do mnie trafiło i je zapamiętałem...

Link to post
Share on other sites
Minął rok a ja wciąż myślę o SVX i wciąż nie ma go w moim garażu. Na allegro cały czas te same egzemplarze, najbardziej z nich wszystkich czuję tego białego. Nie dzwoniłem do kolesia jeszcze. MAm pytanie w związku z tym że wisi od dobrych 10 miesięcy czy ktoś już go oglądał?

Daje link:

http://otomoto.pl/subaru-svx-C19123371.html

youtube.com/watch?v=ST3Wsz6sBCE

 

Misiek_Jr napisał ze należy wystrzegać się SVX ow które wiszą na allegro dłuższy czas ten wisi już trochę. Wiem że to nie jest regułą ale to zdanie do mnie trafiło i je zapamiętałem...

 

To auto to jest tragedia, inny forumowicz mnie kiedys pytal o pomoc z tym autem, byl je nawet ogladac i tak mi odpisal:

 

Dzięki za odpowiedź. Byłem obejrzeć to autko. Chyba opiszę to na forum, bo jest co opisywać. Krótko mówiąc - samochód to złom, a właściciel to kłamca. Jechałem na darmo 370km. A film i zdjęcia przedstawiają jego stan chyba sprzed paru lat. Jakby mieć z 30tys na koncie to można się nim zająć. Jedynie silnik w porządku, nawet wnętrze jest zniszczone bardziej niż na zdjęciach. Porażka po prostu.

 

-auto kołysze się jak średniowieczny statek

-zawias skrzypi jak szalony bez przerwy

-z dwóch stron pasy od prowadnic na szybach

-czołowa szyba pęknięta na 3cm

-wgniecenie 20 cm za drzwiami pasażera

-3 wgniecenia od uderzeń na dachu, dość głębokie

-auto malowane na szybko, widać ślady od taśmy

-podczas przyspieszenia odczuwalne wibracje

-drżenie na kierownicy podczas jazdy

-tarcze do wymiany bo ich nie ma

-opony popękane na bokach ze starości praktycznie bez bieżnika

-blacharka i lakier w stanie... podeszłym - na drzwiach kierowcy wystaje spod ozdobnej listwy z tworzywa rdza, auto poobijane i wszystko zapaćkane białą farbą

-na silniku za alternatorem wyciek spod jakiegoś czujnika, ew. rozlane przy dolewce płynu do wspomagania

spód cały zardzewiały

-wnętrze... w gorszym stanie niż na zdjęciach

-felgi już się utleniają

-po jakimś czasie lekkie puknięcia przy załączaniu biegów i lock-upa (ktoś mógłby tego nie usłyszeć)

 

Nie spodziewałem się cudów, ale twierdził, że o autko dba i olej w skrzyni wymienia co 5tys km.

 

Sprzedawca to ściemniacz, dla niego auto jak na swój wiek jest w stanie idealnym, ślady po taśmie to brud. Przyjechał autem takim brudnym jakby stało rok pod chmurką, nie przetarł szyby wycieraczkami, by ukryć pęknięcie, otwarł szyberdach by na dachu nie rzucały się na płaskiej powierzchni wgniotki.

 

Przez telefon - mówił że jest JEDNA rysa na zderzaku i w samochodzie nie ma NIC do zrobienia. Zabić to mało. :/

 

 

Pozdrowionka

 

Rafał

 

 

Takze odradzam :/ polecam wpisywac codziennie svx na allegro i czekac az wyskoczy cos nowego ;)

Ja tak robie od 3lat, i widze, ktore auta znikaja po kilku dniach, a ktore wisza po kilkanascie miesiecy ;)

 

-- 15 lut 2012, o 22:47 --

 

najmlodsze stazem na allegro jest to: http://otomoto.pl/subaru-svx-C22385714.html

tyle, ze ameryka, ale np. kierunkowskazy sa juz europejskie. Takze wymaga ofc sprawdzenia ;)

Link to post
Share on other sites

http://otomoto.pl/subaru-svx-svx-3-3-bo ... 15321.html

 

Oglądałem ostatnio tego: pęknięte lewe przednie lusterko, brak osłony przeciwsłonecznej od kierowcy, pęknięta przednia atrapa, wyłazi uszczelka z tylnej szyby, klepana maska...nie odpalaliśmy go nawet, widać, że stoi dobrych kilka miesięcy. Właściciel komisu nic o nim nie wie, oprócz tego, że pochodzi ze Szwajcarii.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Witam wszystkich jestem tu pierwszy raz, ale chyba nie ostatni...

Nawiązując do tematu od pół roku szukałem svx-a ponieważ mam zamiar włożyć silnik do vw t3

jakiś czas temu na portalu tablica pojawił się svx biała perła cenił 9000pln napisałem że moge zapłacić 7000 a on odpisał że zaprasza na oględziny więc odpuściłem bo sobie pomyślałem że niezła lipa. kilka dni temu pojawił się bordowy rejestracja WR, dobra cena więc się skusiłem i pojechałem 330km. Panowie myślałem że rozszarpie tego faceta zapewniał mnie że stan jest ok a ok to chyba tylko kluczyk był czułem się jak bym wsiadł do fiata 125p, odkopałem telefon do faceta z tym perłowym, w sumie nie daleko bo 160 km ale byłem juz zdesperowany. Na miejscy miłe zaskoczenie przejechane 260000km ale stan super trzy punkty rdzy silnik zegarek skrzynia biegów malina a mi o napęd głównie chodziło. resztę części mi nie potrzebne więc jeżeli szukacie czegoś do svx mogę pomóc

Link to post
Share on other sites

Kolego co Ty chcesz zrobić?? zniszczyć zadbany egzemplarz SVX tylko po to zeby wrzucić silnik do VW???????

Wielka szkoda...[*]

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...