TomK Opublikowano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2011 Witam, Od jakiegoś czasu przymierzam się do zmiany heblunku na dedykowany zestaw Brembo (6 tłoczkowe zaciski, nawiercane tarcze) na przód forka my10. Jeżdżę autostradami dość dynamiczniej i auto słabo hamuje z wyższych prędkości, pedał hamulca jest dość "gumiasty" na początku akcji hamowania i wpada w podłogę zanim zacznie się ostrzejsze hamowanie. I oto z pomocą wychodzi naprzeciw problemowi ASO Piękny zestaw (dobrze wyglądający przy okazji) jaki należy nabyć z felgami ATS jakie mi się nie podobają...Rekomendują dość wysoko. Chciałbym wymienić wężyki na oplot stalowy i zalać dobry płyn hamulcowy np Motula oraz założyć opisany zestaw. A może same przewody i płyn zminimalizują efekt wydaje mi się, iż same przewody mogą puchnąć podczas długotrwałego hamowania? Czy spora inwestycja jest warta swojej "niemałej" ceny? Proszę o rady subaromaniaka, jaki jeździ na takim zestawie jakie są subiektywne odczucia. Dzięki za rady! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropkowicz Opublikowano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2011 Proszę o rady subaromaniaka, jaki jeździ na takim zestawie ciekawe czy się ktoś znajdzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomK Opublikowano 6 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2011 Liczę na to że się znajdzie :wink: Chyba u Emila Frey'a jest forek w nowej budzie na tym zestawie do jazd testowych klientów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaś Opublikowano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2011 nie lepiej używany zestaw z STi za wiele mniej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ukaszWRX Opublikowano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2011 ale czy do 150KM disla potrzeba az BREMBO hamulce :roll: ,moim skromnym zdaniem to chyba az za duzo ale jak sie ma na tyle kasy to czemu nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2011 150KM disla potrzeba az BREMBO jeśli jeździ dynamicznie, wystarczy że szybko, a chce się też szybko zatrzymać, to co za różnica, czy do tych 180 km/h napędził się dieslem czy benzyną? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2011 Ja podejrzewam ze droga hamowania bedzie podobna, tutaj czynnikiem ograniczajacym sa i tak opony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2011 Ja podejrzewam ze droga hamowania bedzie podobna, tutaj czynnikiem ograniczajacym sa i tak opony. Przecież on tutaj nie narzeka na drogę hamowania, tylko na sprawność układu hamulcowego... :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukki Opublikowano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2011 Witam,Piękny zestaw (dobrze wyglądający przy okazji) jaki należy nabyć z felgami ATS jakie mi się nie podobają...Rekomendują dość wysoko. Chciałbym wymienić wężyki na oplot stalowy i zalać dobry płyn hamulcowy np Motula oraz założyć opisany zestaw. A może same przewody i płyn zminimalizują efekt wydaje mi się, iż same przewody mogą puchnąć podczas długotrwałego hamowania? Czy spora inwestycja jest warta swojej "niemałej" ceny? Proszę o rady subaromaniaka, jaki jeździ na takim zestawie jakie są subiektywne odczucia. Dzięki za rady! Zawsze możesz zacząć od płynu i lepszych klocków. Jest też parę zestawów jak k-sporty czy D2 które kupisz mniej-więcej za połowę ceny zestawu Brembo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2011 Hebel od Prosiaka i po sprawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2011 ja bym zaczął od przewodów, płynu i lepszych klocków ... różnica będzie większa niż przypuszczasz :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomK Opublikowano 6 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2011 Ja podejrzewam ze droga hamowania bedzie podobna, tutaj czynnikiem ograniczajacym sa i tak opony. Nie jestem specem, ale właśnie droga hamowania powinna się skrócić przy większej sprawności układu hamulcowego. Szybsza reakcja pedału hamulca = rozpoczęcie hamowania wcześniej o parę metrów. Posta założyłem, bo mam szczęście do kierowników w ciężarówkach jacy zmieniają pas na lewy bez funkcji :popatrz do tyłu. Akurat z mojej winy leciałem kiedyś 200... 8) audi a4, miałem heblunek ATE z nacinanymi traczami i to mnie być może uratowało + umiejętność jazdy pasem zieleni 150 km/h. W tym miejscu na a4 były koleiny przez 3 miesiące na trawie. Forkiem jeżdżę góra 160, bo się już stresuje po tej sytuacji i mam ograniczone zaufanie do hamowania tym sprzętem. Kasa za ten heblunek brembo jest spora więc zacznę od klocków, płynu i przewodów stalowych. Jak efekt się polepszy opiszę jak to działa. Jakie polecicie Panowie klocki żeby się nie pożarły z tarczami ori? Płyn Motul RBF 660 myślę będzie ok. Jakie przewody w stalowym oplocie spasują? Stoptech, ale nie bardzo wiem jakie wybrać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2011 Juz chyba bylo kilka razy na forum, ze w Subaru nie da sie zrobic w prosty sposob ukladu hamulcowego, ktory by dzilal binarnie, 0-1. Jest to wina ukladu wspomagania. Wiecej tloczkow chyba by pogorszylo tylko sprawe, bo zasik ma wieksza pojemnosc plynu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2011 Jest też parę zestawów jak k-sporty czy D2 które kupisz mniej-więcej za połowę ceny zestawu Brembo. tzn. za ile... :?: ..tylko proszę o cenę z jakiegos sklepu/gwarancja a nie okazje od kolegi czy z alegro (w cenie zestawu "B" 4 felgi ats) Kasa za ten heblunek brembo jest spora więc zacznę od klocków, płynu i przewodów stalowych. Jak efekt się polepszy opiszę jak to działa. ja bym zaczął od przewodów, płynu i lepszych klocków ... różnica będzie większa niż przypuszczasz po wymianie plynu i przewodow , przez chwile bedzie odczuwalna roznica w pracy pedalu hamulca :!: .... :wink: a dodajac do tego "nie wiem jakie " klocki i tarcze....nigdy nie osiagnie się tego co daje zestaw "brembo".....stała pewnosc hamowania :!: ( o homologacji nie wspomnę 8) ).....no i oszczedzamy czas na reklamacje zwiazane z pokrzywionymi tarczami które zostaly uszkodzone przez "specjalne" klocki :!: (bez dopuszczenia do ruchu najczesciej :!: ).......które musza byc załozone bo inaczej by nie hamowało...itd itd.... ps. jezeli auto na gwarancji to proponuje albo "brembo" albo dać sobie spokoj z doswiadczeniami i jezdzic na fabrycznych ( gwarancja ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2011 Andrzej Koper, czy jak zalozy Brembo do Forestera to uzyska to co chce, czyli uklad hamulcowy 0-1? Mam teraz samochod z Brembo i hamulce pracuja tak samo jak dwutloczkowe w Subaru, czyli lekko naciskam na pedal samochod lekko hamuje, naciskam mocno, samochod ostro hamuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomK Opublikowano 6 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2011 no i oszczedzamy czas na reklamacje zwiazane z pokrzywionymi tarczami które zostaly uszkodzone przez "specjalne" klocki Dlatego właśnie pytałem o klocki jakie nie pogryzą się z tarczami ori. I to bardzo słuszna uwaga! Zatem powstaje pewien dylemat gdyż auto jest na gwarancji i jej utrata nie jest miłą wiadomością kiedy klocek uszkodzi tarczę... Jeśli zestaw brembo daję radę jestem skłonny się poświęcić dla bezpieczeństwa (żona w ciąży 8) i przeżyć nie najładniejszą felgę ATS DTM-Competition, przy której szlag mnie trafi z czyszczeniem. Dlatego udam się na jazdę do Frey'a z takim zestawem i ocenię osobiście. Może na forum znajdzie się kierownik z takim rodzynkiem i odniesie się do tego postu w sposób organoleptyczny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2011 Andrzej Koper, czy jak zalozy Brembo do Forestera to uzyska to co chce, czyli uklad hamulcowy 0-1? Mam teraz samochod z Brembo i hamulce pracuja tak samo jak dwutloczkowe w Subaru, czyli lekko naciskam na pedal samochod lekko hamuje, naciskam mocno, samochod ostro hamuje. Od my08 jest mocniejsze serwo i chyba pompa ham. (wszystkie modele) i w zasadzie reklamacji jezeli chodzi o serie nie ma. Zmiana na brembo bedzie zdecydowanie odczuwalna przy ham z wiekszych szybkosci......jezdżac +- zgodnie z przepisami nie widze powodow do wymiany. czy jak zalozy Brembo do Forestera to uzyska to co chce, czyli uklad hamulcowy 0-1? tzn. co :?: :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2011 tzn. co :?: Sa takie samochody gdzie lekko naciskasz hamulec i ladujesz twarza na przedniej szybie. Jechalem kiedys BMW 3 z takimi hamulcami, trzeba bylo sie do tego troche przyzwyczaic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukki Opublikowano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2011 Jest też parę zestawów jak k-sporty czy D2 które kupisz mniej-więcej za połowę ceny zestawu Brembo. tzn. za ile... :?: ..tylko proszę o cenę z jakiegos sklepu/gwarancja a nie okazje od kolegi czy z alegro (w cenie zestawu "B" 4 felgi ats) no, zgadza się, tyle, że nie każdemu są one potrzebne - w sumie mógłby być też droższy zestaw z 8 felgami ATS, albo tańszy - tylko z dwoma co do hamulców - przed wyłożeniem 10 tysi na Brembulce warto przetestować też inne opcje - to tylko forek w dyszlu. -- 6 sty 2011, o 18:03 -- tzn. co :?: Sa takie samochody gdzie lekko naciskasz hamulec i ladujesz twarza na przedniej szybie. Jechalem kiedys BMW 3 z takimi hamulcami, trzeba bylo sie do tego troche przyzwyczaic. bo to auto dla emerytów co nie potrafią hamulca nacisnąć :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2011 tzn. co :?: Sa takie samochody gdzie lekko naciskasz hamulec i ladujesz twarza na przedniej szybie. Jechalem kiedys BMW 3 z takimi hamulcami, trzeba bylo sie do tego troche przyzwyczaic. Podobnie jest np w renault, vw, przynajmniej wg moich odczuć hamulce działają "ostrzej" ale czy to nie jest "zaleta" zastosowanej elektroniki i wspomagania hamulców? -- 6 sty 2011, o 19:05 -- przed wyłożeniem 10 tysi na Brembulce warto przetestować też inne opcje - to tylko forek w dyszlu zawsze można je z powrotem z forka wyjąć i wsadzić do innego auta, felgi komplet 4 ATS też zostaną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Istreed Opublikowano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2011 Andrzej Koper, czy jak zalozy Brembo do Forestera to uzyska to co chce, czyli uklad hamulcowy 0-1? Mam teraz samochod z Brembo i hamulce pracuja tak samo jak dwutloczkowe w Subaru, czyli lekko naciskam na pedal samochod lekko hamuje, naciskam mocno, samochod ostro hamuje. Od my08 jest mocniejsze serwo i chyba pompa ham. (wszystkie modele) i w zasadzie reklamacji jezeli chodzi o serie nie ma. Zmiana na brembo bedzie zdecydowanie odczuwalna przy ham z wiekszych szybkosci......jezdżac +- zgodnie z przepisami nie widze powodow do wymiany. czy jak zalozy Brembo do Forestera to uzyska to co chce, czyli uklad hamulcowy 0-1? tzn. co :?: :roll: A to da się przełożyć do starszego :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Letkas Opublikowano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2011 Czy spora inwestycja jest warta swojej "niemałej" ceny? Na pewno to są dobre hamulce. Różnica do serii będzie kolosalna. Ale za pól tej ceny kupisz zestaw jak już napisał kolega elmo - z prosiaka. I to na pewno będzie nie gorzej hamowało, jak nie lepiej. Czyli reasumująć - wyjdzie Cię sporo taniej i nie będziesz musiał kupować felg które Ci się nie podobają. A do reszty trochę dołożysz i zrobisz sobie swapa na 2,5T Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2011 Sa takie samochody gdzie lekko naciskasz hamulec i ladujesz twarza na przedniej szybie. część kierowcow , w poprzednich modelach , uwazała , że hamulce sa słabe bo trzeba mocniej wciskać niz np. w Renault , Fiacie Skodzie itd....wiec od my08 jest to poprawione ale nie tak drastycznie no, zgadza się, tyle, że nie każdemu są one potrzebne - w sumie mógłby być też droższy zestaw z 8 felgami ATS, albo tańszy - tylko z dwoma co do hamulców - przed wyłożeniem 10 tysi na Brembulce warto przetestować też inne opcje - to tylko forek w dyszlu. sprzedam za 6tys zestaw bez felg.....kupisz :?: ...czy dalej proponujesz "rzezbe" w aucie na gwarancji A to da się przełożyć do starszego da sie .... Czyli reasumująć - wyjdzie Cię sporo taniej i nie będziesz musiał kupować felg które Ci się nie podobają. bez felg za 6 tyś (promocja świteczna :wink: ) Jest też parę zestawów jak k-sporty czy D2 które kupisz mniej-więcej za połowę ceny zestawu Brembo. to jak jest cena "sklepowa" z gwarancja tych chińskich.......bo dalej nie wiem :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p@dre Opublikowano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2011 sprzedam za 6tys zestaw bez felg.....kupisz :?: ...czy dalej proponujesz "rzezbe" w aucie na gwarancji Ja byłem zainteresowany w lipcu/sierpniu ... chciałem "dać" 7brutto bez felg ... ale się wtedy nie dało wracając do tematu ... Kombinowanie z wężami i klockami oraz płynem pod seryjne heble i tak zakończy się kupnem BBK czy to z STi czy proponowane brembo (cena jest mega promocyjna :shock: ... pewnie dlatego, że sip kupował to gdy kurs $ był lekko inny )... Dlatego po co płacić 2 razy za: - wężyki w BBk są w zestawie - klocki j.w - montaż :?: Dochodzi jeszcze kwestia dopasowania osłon tarcz ... z tego co wiem to w secie od brembo są też w komplecie. Reasumując, TomK gdybym miał luźne 6 kafli to kupiłbym brembo w zestawie. Co do felg to już kwestia gustu Jak nie chcesz wydać tyle kruszcu to montuj swap z sti... wymiana węży, klocków i płynu poprawia czucie/reakcję hampli ale pozostanie kwestia tarcz :!: które mogą tego nie wytrzymać :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Letkas Opublikowano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2011 Letkas napisał(a):Czyli reasumująć - wyjdzie Cię sporo taniej i nie będziesz musiał kupować felg które Ci się nie podobają. bez felg za 6 tyś (promocja świteczna :wink: ) No to już się robi kwota do przyjęcia jeśli z robocizną. I dodatkowy plus to brak utraty gwarancji, a to ważna sprawa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się