Jump to content

Kompletny zestaw dedykowany Brembo


TomK

Recommended Posts

Witam,

 

Od jakiegoś czasu przymierzam się do zmiany heblunku na dedykowany zestaw Brembo (6 tłoczkowe zaciski, nawiercane tarcze) na przód forka my10. Jeżdżę autostradami dość dynamiczniej i auto słabo hamuje z wyższych prędkości, pedał hamulca jest dość "gumiasty" na początku akcji hamowania i wpada w podłogę zanim zacznie się ostrzejsze hamowanie.

 

I oto z pomocą wychodzi naprzeciw problemowi ASO :mrgreen:

Piękny zestaw (dobrze wyglądający przy okazji) jaki należy nabyć z felgami ATS jakie mi się nie podobają...Rekomendują dość wysoko.

Chciałbym wymienić wężyki na oplot stalowy i zalać dobry płyn hamulcowy np Motula oraz założyć opisany zestaw. A może same przewody i płyn zminimalizują efekt wydaje mi się, iż same przewody mogą puchnąć podczas długotrwałego hamowania?

Czy spora inwestycja jest warta swojej "niemałej" ceny? Proszę o rady subaromaniaka, jaki jeździ na takim zestawie jakie są subiektywne odczucia. Dzięki za rady!

Link to comment
Share on other sites

ale czy do 150KM disla potrzeba az BREMBO hamulce :roll: ,moim skromnym zdaniem to chyba az za duzo ale jak sie ma na tyle kasy to czemu nie :mrgreen::twisted:

Link to comment
Share on other sites

150KM disla potrzeba az BREMBO

jeśli jeździ dynamicznie, wystarczy że szybko, a chce się też szybko zatrzymać, to co za różnica, czy do tych 180 km/h napędził się dieslem czy benzyną?

Link to comment
Share on other sites

Ja podejrzewam ze droga hamowania bedzie podobna, tutaj czynnikiem ograniczajacym sa i tak opony.

 

 

Przecież on tutaj nie narzeka na drogę hamowania, tylko na sprawność układu hamulcowego... :roll:

Link to comment
Share on other sites

Witam,

Piękny zestaw (dobrze wyglądający przy okazji) jaki należy nabyć z felgami ATS jakie mi się nie podobają...Rekomendują dość wysoko.

Chciałbym wymienić wężyki na oplot stalowy i zalać dobry płyn hamulcowy np Motula oraz założyć opisany zestaw. A może same przewody i płyn zminimalizują efekt wydaje mi się, iż same przewody mogą puchnąć podczas długotrwałego hamowania?

Czy spora inwestycja jest warta swojej "niemałej" ceny? Proszę o rady subaromaniaka, jaki jeździ na takim zestawie jakie są subiektywne odczucia. Dzięki za rady!

 

Zawsze możesz zacząć od płynu i lepszych klocków. Jest też parę zestawów jak k-sporty czy D2 które kupisz mniej-więcej za połowę ceny zestawu Brembo.

Link to comment
Share on other sites

Ja podejrzewam ze droga hamowania bedzie podobna, tutaj czynnikiem ograniczajacym sa i tak opony.

 

Nie jestem specem, ale właśnie droga hamowania powinna się skrócić przy większej sprawności układu hamulcowego. Szybsza reakcja pedału hamulca = rozpoczęcie hamowania wcześniej o parę metrów. Posta założyłem, bo mam szczęście do kierowników w ciężarówkach jacy zmieniają pas na lewy bez funkcji :popatrz do tyłu. Akurat z mojej winy leciałem kiedyś 200... 8) audi a4, miałem heblunek ATE z nacinanymi traczami i to mnie być może uratowało + umiejętność jazdy pasem zieleni 150 km/h. W tym miejscu na a4 były koleiny przez 3 miesiące na trawie. Forkiem jeżdżę góra 160, bo się już stresuje po tej sytuacji i mam ograniczone zaufanie do hamowania tym sprzętem.

 

Kasa za ten heblunek brembo jest spora więc zacznę od klocków, płynu i przewodów stalowych. Jak efekt się polepszy opiszę jak to działa.

Jakie polecicie Panowie klocki żeby się nie pożarły z tarczami ori?

Płyn Motul RBF 660 myślę będzie ok.

Jakie przewody w stalowym oplocie spasują? Stoptech, ale nie bardzo wiem jakie wybrać...

Link to comment
Share on other sites

Juz chyba bylo kilka razy na forum, ze w Subaru nie da sie zrobic w prosty sposob ukladu hamulcowego, ktory by dzilal binarnie, 0-1. Jest to wina ukladu wspomagania. Wiecej tloczkow chyba by pogorszylo tylko sprawe, bo zasik ma wieksza pojemnosc plynu.

Link to comment
Share on other sites

Jest też parę zestawów jak k-sporty czy D2 które kupisz mniej-więcej za połowę ceny zestawu Brembo.

tzn. za ile... :?: ..tylko proszę o cenę z jakiegos sklepu/gwarancja :idea: a nie okazje od kolegi czy z alegro (w cenie zestawu "B" 4 felgi ats)

Kasa za ten heblunek brembo jest spora więc zacznę od klocków, płynu i przewodów stalowych. Jak efekt się polepszy opiszę jak to działa.
ja bym zaczął od przewodów, płynu i lepszych klocków ... różnica będzie większa niż przypuszczasz

po wymianie plynu i przewodow , przez chwile bedzie odczuwalna roznica w pracy pedalu hamulca :!: .... :wink: a dodajac do tego "nie wiem jakie :mrgreen: " klocki i tarcze....nigdy nie osiagnie się tego co daje zestaw "brembo".....stała pewnosc hamowania :!: ( o homologacji nie wspomnę 8) ).....no i oszczedzamy czas na reklamacje zwiazane z pokrzywionymi tarczami które zostaly uszkodzone przez "specjalne" klocki :!: (bez dopuszczenia do ruchu najczesciej :!: ).......które musza byc załozone bo inaczej by nie hamowało...itd itd....

ps. jezeli auto na gwarancji to proponuje albo "brembo" albo dać sobie spokoj z doswiadczeniami i jezdzic na fabrycznych ( gwarancja )

Link to comment
Share on other sites

Andrzej Koper, czy jak zalozy Brembo do Forestera to uzyska to co chce, czyli uklad hamulcowy 0-1? Mam teraz samochod z Brembo i hamulce pracuja tak samo jak dwutloczkowe w Subaru, czyli lekko naciskam na pedal samochod lekko hamuje, naciskam mocno, samochod ostro hamuje.

Link to comment
Share on other sites

no i oszczedzamy czas na reklamacje zwiazane z pokrzywionymi tarczami które zostaly uszkodzone przez "specjalne" klocki

 

Dlatego właśnie pytałem o klocki jakie nie pogryzą się z tarczami ori. I to bardzo słuszna uwaga!

Zatem powstaje pewien dylemat gdyż auto jest na gwarancji i jej utrata nie jest miłą wiadomością kiedy klocek uszkodzi tarczę...

Jeśli zestaw brembo daję radę jestem skłonny się poświęcić dla bezpieczeństwa (żona w ciąży 8) i przeżyć nie najładniejszą felgę ATS DTM-Competition, przy której szlag mnie trafi z czyszczeniem.

Dlatego udam się na jazdę do Frey'a z takim zestawem i ocenię osobiście.

Może na forum znajdzie się kierownik z takim rodzynkiem i odniesie się do tego postu w sposób organoleptyczny :idea:

Link to comment
Share on other sites

Andrzej Koper, czy jak zalozy Brembo do Forestera to uzyska to co chce, czyli uklad hamulcowy 0-1? Mam teraz samochod z Brembo i hamulce pracuja tak samo jak dwutloczkowe w Subaru, czyli lekko naciskam na pedal samochod lekko hamuje, naciskam mocno, samochod ostro hamuje.

Od my08 jest mocniejsze serwo i chyba pompa ham. (wszystkie modele) i w zasadzie reklamacji jezeli chodzi o serie nie ma. Zmiana na brembo bedzie zdecydowanie odczuwalna przy ham z wiekszych szybkosci......jezdżac +- zgodnie z przepisami nie widze powodow do wymiany.

czy jak zalozy Brembo do Forestera to uzyska to co chce, czyli uklad hamulcowy 0-1?

tzn. co :?: :roll:

Link to comment
Share on other sites

tzn. co :?:

Sa takie samochody gdzie lekko naciskasz hamulec i ladujesz twarza na przedniej szybie. Jechalem kiedys BMW 3 z takimi hamulcami, trzeba bylo sie do tego troche przyzwyczaic.

Link to comment
Share on other sites

Jest też parę zestawów jak k-sporty czy D2 które kupisz mniej-więcej za połowę ceny zestawu Brembo.

tzn. za ile... :?: ..tylko proszę o cenę z jakiegos sklepu/gwarancja :idea: a nie okazje od kolegi czy z alegro (w cenie zestawu "B" 4 felgi ats)

 

no, zgadza się, tyle, że nie każdemu są one potrzebne - w sumie mógłby być też droższy zestaw z 8 felgami ATS, albo tańszy - tylko z dwoma ;)

 

co do hamulców - przed wyłożeniem 10 tysi na Brembulce warto przetestować też inne opcje - to tylko forek w dyszlu.

 

-- 6 sty 2011, o 18:03 --

 

tzn. co :?:

Sa takie samochody gdzie lekko naciskasz hamulec i ladujesz twarza na przedniej szybie. Jechalem kiedys BMW 3 z takimi hamulcami, trzeba bylo sie do tego troche przyzwyczaic.

 

bo to auto dla emerytów co nie potrafią hamulca nacisnąć :wink:

Link to comment
Share on other sites

tzn. co :?:

Sa takie samochody gdzie lekko naciskasz hamulec i ladujesz twarza na przedniej szybie. Jechalem kiedys BMW 3 z takimi hamulcami, trzeba bylo sie do tego troche przyzwyczaic.

 

Podobnie jest np w renault, vw, przynajmniej wg moich odczuć hamulce działają "ostrzej" ale czy to nie jest "zaleta" zastosowanej elektroniki i wspomagania hamulców?

 

-- 6 sty 2011, o 19:05 --

 

przed wyłożeniem 10 tysi na Brembulce warto przetestować też inne opcje - to tylko forek w dyszlu

zawsze można je z powrotem z forka wyjąć i wsadzić do innego auta, felgi komplet 4 ATS też zostaną ;)

Link to comment
Share on other sites

Andrzej Koper, czy jak zalozy Brembo do Forestera to uzyska to co chce, czyli uklad hamulcowy 0-1? Mam teraz samochod z Brembo i hamulce pracuja tak samo jak dwutloczkowe w Subaru, czyli lekko naciskam na pedal samochod lekko hamuje, naciskam mocno, samochod ostro hamuje.

Od my08 jest mocniejsze serwo i chyba pompa ham. (wszystkie modele) i w zasadzie reklamacji jezeli chodzi o serie nie ma. Zmiana na brembo bedzie zdecydowanie odczuwalna przy ham z wiekszych szybkosci......jezdżac +- zgodnie z przepisami nie widze powodow do wymiany.

czy jak zalozy Brembo do Forestera to uzyska to co chce, czyli uklad hamulcowy 0-1?

tzn. co :?: :roll:

 

A to da się przełożyć do starszego :?: :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Czy spora inwestycja jest warta swojej "niemałej" ceny?

 

Na pewno to są dobre hamulce. Różnica do serii będzie kolosalna. Ale za pól tej ceny kupisz zestaw jak już napisał kolega elmo - z prosiaka. I to na pewno będzie nie gorzej hamowało, jak nie lepiej. Czyli reasumująć - wyjdzie Cię sporo taniej i nie będziesz musiał kupować felg które Ci się nie podobają. A do reszty trochę dołożysz i zrobisz sobie swapa na 2,5T :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Sa takie samochody gdzie lekko naciskasz hamulec i ladujesz twarza na przedniej szybie.

część kierowcow , w poprzednich modelach , uwazała , że hamulce sa słabe bo trzeba mocniej wciskać niz np. w Renault , Fiacie Skodzie itd....wiec od my08 jest to poprawione ale nie tak drastycznie :mrgreen:

no, zgadza się, tyle, że nie każdemu są one potrzebne - w sumie mógłby być też droższy zestaw z 8 felgami ATS, albo tańszy - tylko z dwoma

 

co do hamulców - przed wyłożeniem 10 tysi na Brembulce warto przetestować też inne opcje - to tylko forek w dyszlu.

sprzedam za 6tys zestaw bez felg.....kupisz :?: ...czy dalej proponujesz "rzezbe" w aucie na gwarancji :mrgreen:

A to da się przełożyć do starszego

da sie ....

Czyli reasumująć - wyjdzie Cię sporo taniej i nie będziesz musiał kupować felg które Ci się nie podobają.

bez felg za 6 tyś (promocja świteczna :wink: )

Jest też parę zestawów jak k-sporty czy D2 które kupisz mniej-więcej za połowę ceny zestawu Brembo.

to jak jest cena "sklepowa" z gwarancja :idea: tych chińskich.......bo dalej nie wiem :roll:

Link to comment
Share on other sites

sprzedam za 6tys zestaw bez felg.....kupisz :?: ...czy dalej proponujesz "rzezbe" w aucie na gwarancji :mrgreen:

Ja byłem zainteresowany w lipcu/sierpniu ... chciałem "dać" 7brutto bez felg ... ale się wtedy nie dało :mrgreen:

 

wracając do tematu ... Kombinowanie z wężami i klockami oraz płynem pod seryjne heble i tak zakończy się kupnem BBK czy to z STi czy proponowane brembo (cena jest mega promocyjna :shock: ... pewnie dlatego, że sip kupował to gdy kurs $ był lekko inny :lol: )...

Dlatego po co płacić 2 razy za:

- wężyki w BBk są w zestawie

- klocki j.w

- montaż :?:

 

Dochodzi jeszcze kwestia dopasowania osłon tarcz ... z tego co wiem to w secie od brembo są też w komplecie.

 

Reasumując, TomK gdybym miał luźne 6 kafli to kupiłbym brembo w zestawie. Co do felg to już kwestia gustu :mrgreen: Jak nie chcesz wydać tyle kruszcu to montuj swap z sti... wymiana węży, klocków i płynu poprawia czucie/reakcję hampli ale pozostanie kwestia tarcz :!: które mogą tego nie wytrzymać :wink:

Link to comment
Share on other sites

Letkas napisał(a):

Czyli reasumująć - wyjdzie Cię sporo taniej i nie będziesz musiał kupować felg które Ci się nie podobają.

 

bez felg za 6 tyś (promocja świteczna :wink: )

 

No to już się robi kwota do przyjęcia jeśli z robocizną. I dodatkowy plus to brak utraty gwarancji, a to ważna sprawa.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...