aflinta Opublikowano 16 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2008 trudno powiedzic, przelacznik mam umiejscowiony kolo dzwigni reduktora i trudno mi go caly czas kontrolowac... U mnie jak przepina się na benzynę z braku gazu to piszczy, więc nie trzeba patrzeć - to słychać w moim aucie zawor nie odbija tylko wyhamowywuje proces tankowania do calkowitego zatrzymania) To raczej przyblokowany zawór w zbiorniku, wyhamowanie następuje ze strony dystrybutora, który też ma układ zabezpieczający przed przepełnieniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
homer Opublikowano 16 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2008 U mnie jak przepina się na benzynę z braku gazu to piszczy, więc nie trzeba patrzeć - to słychać U mnie nie ma sygnalu dzwiekowego - niestety... To raczej przyblokowany zawór w zbiorniku, wyhamowanie następuje ze strony dystrybutora, który też ma układ zabezpieczający przed przepełnieniem. Zgadza sie, ale zeby dystrybutor mogl "zahamowac" musi "dostac sygnal" ze zbiornik jest pelny... a w moim przypadku, pod koniec tankowania gaz "leci" w mililitrach! Elektrozawor przy butli (czy jak to sie tam nazywa) nie zamyka doplywu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 16 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2008 homer, pisz do Jako na PW Chyba że chcesz to podam ci nr tel. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 17 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2008 Zgadza sie, ale zeby dystrybutor mogl "zahamowac" musi "dostac sygnal" ze zbiornik jest pelny... I dostaje, w końcu wzrasta ciśnienie w całym układzie. a w moim przypadku, pod koniec tankowania gaz "leci" w mililitrach! Elektrozawor przy butli (czy jak to sie tam nazywa) nie zamyka doplywu. Tym się nie ma co przejmować, w Czechach i Chorwacji napełniają tak długo aż ten zawór w butli umilknie i odetnie dystrybutor - wchodzi jakieś 3 litry więcej, jeszcze więcej wylatuje przy odpinaniu węża Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goldenarts Opublikowano 17 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2008 Tym się nie ma co przejmować, w Czechach i Chorwacji napełniają tak długo aż ten zawór w butli umilknie i odetnie dystrybutor - wchodzi jakieś 3 litry więcej, jeszcze więcej wylatuje przy odpinaniu węża E tam.... Ja jeżdżę już drugim samochodem z uwalonym wielozaworem w butli. Tankuję pełną pojemność butli, tak jak koledzy zauważyli - dopóki dystrybutor daje radę. Poza wielozaworem jest drugi zawór - w końcówce do tankowania - więc przy odpinaniu pistoletu on odcina instalację w samochodzie. Różnica jest kolosalna - jak wyjeżdżę gaz naprawdę do końca, to w butlę 45l wchodzi mi ponad 44 l gazu, jak zawór był sprawny - max 38l. Nie jest to niebezpieczne dopóki nie stawia się w pełni zatankowanego samochodu np. na słońcu - wzrost ciśnienia gazu. Ja nigdy nie tankuję "pod zawór" jak samochód ma stać bez jazdy dłuższy czas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 18 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2008 No dobra. Mój forek posiada od dziś LPG Przy mocnym katowaniu EGT nie przekraczało 800 :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 18 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2008 hogi, no proszę. Brawo. G. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukins Opublikowano 4 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 Witam własnie dołączyłem do grona posiadaczy Subaru. Hogi masz ciagle problem z Koltekiem? :?: :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 4 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 Łukins, wg mnie Hogi od zawsze na BIGAS popyla ;-) Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JED Opublikowano 4 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 ale z moich wyliczen wynika, ze musze zatankowac pelen bak pb co 2k km Uooo jezu, jak pieknie... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 5 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2008 Witam własnie dołączyłem do grona posiadaczy Subaru.Hogi masz ciagle problem z Koltekiem? :?: :?: Nigdy nie miałem Kolteka, od zawsze Jako i Bigas to najlepsze połączenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukins Opublikowano 7 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2008 Sorrki pomyliło się to do homera bo właśnie ja też mam kolteka oryginalnie montowany przez subaru na zachodzie mialem podobne problemy :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wookashek Opublikowano 8 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2008 witajcie. chyba w końcu znalazłem forum na którym dowiem się wszystkiego o LPG w subaru... nie cały rok temu sprzedałem swoją "największą miłość" FORESTERA S TURBO z 99 w automacie. Sprzedałem go ponieważ palił cholernie dużo wachy, a w kilku ASO Subaru powiedziano mi, że do silników subaru nie montuje się gazu. Dlatego mam do Was dwa pytania: 1. Na którym poście na tym forum znajdę informacje o spalaniu PB w silnikach FORESTERA z turbo i bez?? 2. Czy i jaką instalację LPG zamontować do FORESTERA TURBO/bez turbo? Dzięki za porady, czekam na nie z niecierpliwością, ponieważ planuje ponowny zakup forka ale już na manualu... :-) pzdr.wszystkich! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis Opublikowano 8 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2008 w postach hogiego w wątku o lpg lub pisz bezpośrednio do niego z tego co pamietam on ma szambo wanne z podtlenkiem gazu:PPP Hogi bez urazy tez mam i bardzo jestem zdowolony )) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 8 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2008 witajcie.chyba w końcu znalazłem forum na którym dowiem się wszystkiego o LPG w subaru... nie cały rok temu sprzedałem swoją "największą miłość" FORESTERA S TURBO z 99 w automacie. Sprzedałem go ponieważ palił cholernie dużo wachy, a w kilku ASO Subaru powiedziano mi, że do silników subaru nie montuje się gazu. Dlatego mam do Was dwa pytania: 1. Na którym poście na tym forum znajdę informacje o spalaniu PB w silnikach FORESTERA z turbo i bez?? 2. Czy i jaką instalację LPG zamontować do FORESTERA TURBO/bez turbo? Dzięki za porady, czekam na nie z niecierpliwością, ponieważ planuje ponowny zakup forka ale już na manualu... :-) pzdr.wszystkich! wookashek - mam takiego forka w manualu o ktorym piszesz - z zaloznym gazem - gaz zakladal JAKO - polecam - jakbys mial jakies pytanka to pisz na PW - postaram sie odpowiedziec, ewentualnie moze sie jakos kiedys umowimy bo widze ze mieszkasz niedaleko Lublina Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 8 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2008 wookashek, przeczytaj cały watek o LPG, warto. :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 8 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2008 Obecnie na zbiorniku /53 litry - wchodzi okolo 42/ robie ajkies 180 - 270 kilometrow w zaleznosci od fantazji prawej stopy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wookashek Opublikowano 8 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2008 HOGI - tak właśnie zrobię. poczytam temat o LPG. czy on jest w tym dziale forum?? SIEKLA - z prostego liczenia wynika, że albo Ci spali 15 albo 23 (!!!!) litry. idąc dalej wyliczeniami to przy tym większym zużyciu może się okazać, że oszczędność rzędu 10 zł.na 100 km w sotsunku do benzyny jest tylko pozorną oszczędnością, ponieważ koszt zamontowania inst.LPG do forka z tubo nie jest mały, a mój były forek z T najwięcej mi palił 15-16l Pb (i to w zimie, z automatem i podgrzewaniem foteli aha i załączoną jazdą zimową na skrzynce) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 8 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2008 SIEKLA - z prostego liczenia wynika, że albo Ci spali 15 albo 23 Ale tyle samo analogicznie spali benzyny przy takiej samej jeździe. tu masz wątek o LPG :arrow: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=102284 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 8 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2008 Z tym ze moj forek jest szacowany na 230 - 240 KM a mocne wciskanie gazu powoduje efekt leja w baku - koszt instalki jest duzo wiekszy niz tradycyjnej - ja mam dodatkowo japonskie wtryskiwacze KEIHIN - ale tez znacznie szybciej sie zwraca przy takim spalaniu - wookashek - spokojnie widze ze przy Twoim stylu jazdy bedzie to jakies 11- 12 litrów LPG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wookashek Opublikowano 8 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2008 siekla to Ty masz go chyba z podwójną turbinką?? jest taka firma w Lublinie co zajmuje się inst.LPG, chyba Piekarz się ta firma nazywa, mają całiem przyzwoite opinie użytkowników, którzy skorzystali z ich usług. rozmawiałem kiedyś z tą firma o LPG w moim foresterze to gość mi podał przedział cenowy między 4500 a 6000 zł. (!!) ale w sumie to nie wiem czy to sporo czy nie. miała to być inst.sekwencyjna IV czy V generacji w japońskimi wtryskami (chyba właśnie KEIHIN)... tak czy owak skoro szacuje się, że pojazd wyposażony w LPG spala średnio od 10 do 15% więcej gazu niż adekwatnie benzyny to mi raczej wyjdzie ok 17-18 litrów LPG, a nie tak jak wspomniałeś ok.10. bo jeżeli spaliłby mi faktycznie 10l LPG to byłby wynik, który sprawiłby że nigdy bym nie sprzedał tego auta ale nikt mi nie jest w stanie zagwarantować takiego wyniku, niestety... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 9 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2008 Jest taka firma Piekarz w LUBLINIE - omijaj z daleka - zakladali mi LPG na poczatku - nie maja pojecia o gazowaniu SUBARU ani o zakladaniu instalacji gazowych z wytryskiem gazu - zle nawiercili kolektor pod wtryskiwacze chociazby - wyladowalem w koncu u JAKO i w sumie mam instalke zalozona na nowo - pewnie mowil Ci Pan Piekarz o PRINSIE - bo ten ma w standardzie KEIHIN - ale z mojego doswiadczenia i JAKO wiem ze PRINS sie do FORESTERA nie nadaje - nie da sie go porzadnie wysterowac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wookashek Opublikowano 9 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2008 o widzisz SIEKLA dobrze, że się zgadaliśmy, bo ten Piekarz wydawał się dość porządnym fachowcem. w takim razie już tam nawet nie zadzwonie, a o prins faktycznie mi wpsominali. na szczęście w między czasie (czyli wczoraj :grin: ) zgadałem się na PW z JAKO i muszę od razu stwierdzić, że jest konkretnym fachowcem. widać, że dostkonale wie o czym mówi i na pewno można być w miarę spokojnym o jego instalki. a do W-wy z Puław nie jest daleko, więc jak tylo zakupię ponownie forka to od razu pruję do niego, a później może gdzieś się spotkamy w Lublinie (często tam jeżdżę a mą ukochaną do Plazy :grin: ) i pogadamy o subaru... [ Dodano: Wto Wrz 09, 2008 11:48 am ] no dobra jeszcze jedno pytanie. chyba nawet ktoś o tym wspomniał w między czasie. czy warto zastanowić się nad silnikiem 2,5 bez doładowania (chyba tylko ze USA taki samochód można ściągnąć, bo w Europie bez turbo nie było takich w samochadach z lat 2000-2002)? w sumie spora pojemność ale 4 cylindry :-) nie tak jak w innych markach, przy takiej poj.skokowej to od razu wciskają 6 garków. tylko teraz tak, czy spalanie 2,5 i nie będzie takie samo jak w 2,0 S-Turbo? a przecież osiągi będą na pewno gorsze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się