Skocz do zawartości

porównanie temperatury spalin Pb/LPG Forester Turbo 2005


jako

Rekomendowane odpowiedzi

trudno powiedzic, przelacznik mam umiejscowiony kolo dzwigni reduktora i trudno mi go caly czas kontrolowac...

U mnie jak przepina się na benzynę z braku gazu to piszczy, więc nie trzeba patrzeć - to słychać :)

 

w moim aucie zawor nie odbija tylko wyhamowywuje proces tankowania do calkowitego zatrzymania)

To raczej przyblokowany zawór w zbiorniku, wyhamowanie następuje ze strony dystrybutora, który też ma układ zabezpieczający przed przepełnieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jak przepina się na benzynę z braku gazu to piszczy, więc nie trzeba patrzeć - to słychać

U mnie nie ma sygnalu dzwiekowego - niestety...

To raczej przyblokowany zawór w zbiorniku, wyhamowanie następuje ze strony dystrybutora, który też ma układ zabezpieczający przed przepełnieniem.

Zgadza sie, ale zeby dystrybutor mogl "zahamowac" musi "dostac sygnal" ze zbiornik jest pelny... a w moim przypadku, pod koniec tankowania gaz "leci" w mililitrach! Elektrozawor przy butli (czy jak to sie tam nazywa) nie zamyka doplywu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza sie, ale zeby dystrybutor mogl "zahamowac" musi "dostac sygnal" ze zbiornik jest pelny...

I dostaje, w końcu wzrasta ciśnienie w całym układzie.

 

a w moim przypadku, pod koniec tankowania gaz "leci" w mililitrach! Elektrozawor przy butli (czy jak to sie tam nazywa) nie zamyka doplywu.

Tym się nie ma co przejmować, w Czechach i Chorwacji napełniają tak długo aż ten zawór w butli umilknie i odetnie dystrybutor - wchodzi jakieś 3 litry więcej, jeszcze więcej wylatuje przy odpinaniu węża :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym się nie ma co przejmować, w Czechach i Chorwacji napełniają tak długo aż ten zawór w butli umilknie i odetnie dystrybutor - wchodzi jakieś 3 litry więcej, jeszcze więcej wylatuje przy odpinaniu węża :)

 

E tam....

Ja jeżdżę już drugim samochodem z uwalonym wielozaworem w butli. Tankuję pełną pojemność butli, tak jak koledzy zauważyli - dopóki dystrybutor daje radę.

 

Poza wielozaworem jest drugi zawór - w końcówce do tankowania - więc przy odpinaniu pistoletu on odcina instalację w samochodzie.

Różnica jest kolosalna - jak wyjeżdżę gaz naprawdę do końca, to w butlę 45l wchodzi mi ponad 44 l gazu, jak zawór był sprawny - max 38l.

Nie jest to niebezpieczne dopóki nie stawia się w pełni zatankowanego samochodu np. na słońcu - wzrost ciśnienia gazu. Ja nigdy nie tankuję "pod zawór" jak samochód ma stać bez jazdy dłuższy czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

witajcie.

chyba w końcu znalazłem forum na którym dowiem się wszystkiego o LPG w subaru...

nie cały rok temu sprzedałem swoją "największą miłość" FORESTERA S TURBO z 99 w automacie. Sprzedałem go ponieważ palił cholernie dużo wachy, a w kilku ASO Subaru powiedziano mi, że do silników subaru nie montuje się gazu.

Dlatego mam do Was dwa pytania:

1. Na którym poście na tym forum znajdę informacje o spalaniu PB w silnikach FORESTERA z turbo i bez??

2. Czy i jaką instalację LPG zamontować do FORESTERA TURBO/bez turbo?

Dzięki za porady, czekam na nie z niecierpliwością, ponieważ planuje ponowny zakup forka ale już na manualu... :-)

pzdr.wszystkich!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witajcie.

chyba w końcu znalazłem forum na którym dowiem się wszystkiego o LPG w subaru...

nie cały rok temu sprzedałem swoją "największą miłość" FORESTERA S TURBO z 99 w automacie. Sprzedałem go ponieważ palił cholernie dużo wachy, a w kilku ASO Subaru powiedziano mi, że do silników subaru nie montuje się gazu.

Dlatego mam do Was dwa pytania:

1. Na którym poście na tym forum znajdę informacje o spalaniu PB w silnikach FORESTERA z turbo i bez??

2. Czy i jaką instalację LPG zamontować do FORESTERA TURBO/bez turbo?

Dzięki za porady, czekam na nie z niecierpliwością, ponieważ planuje ponowny zakup forka ale już na manualu... :-)

pzdr.wszystkich!

 

wookashek - mam takiego forka w manualu o ktorym piszesz - z zaloznym gazem - gaz zakladal JAKO - polecam - jakbys mial jakies pytanka to pisz na PW - postaram sie odpowiedziec, ewentualnie moze sie jakos kiedys umowimy bo widze ze mieszkasz niedaleko Lublina

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HOGI - tak właśnie zrobię. poczytam temat o LPG. czy on jest w tym dziale forum??

SIEKLA - z prostego liczenia wynika, że albo Ci spali 15 albo 23 (!!!!) litry. idąc dalej wyliczeniami to przy tym większym zużyciu może się okazać, że oszczędność rzędu 10 zł.na 100 km w sotsunku do benzyny jest tylko pozorną oszczędnością, ponieważ koszt zamontowania inst.LPG do forka z tubo nie jest mały, a mój były forek z T najwięcej mi palił 15-16l Pb (i to w zimie, z automatem i podgrzewaniem foteli aha i załączoną jazdą zimową na skrzynce)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym ze moj forek jest szacowany na 230 - 240 KM a mocne wciskanie gazu powoduje efekt leja w baku - koszt instalki jest duzo wiekszy niz tradycyjnej - ja mam dodatkowo japonskie wtryskiwacze KEIHIN - ale tez znacznie szybciej sie zwraca przy takim spalaniu -

wookashek - spokojnie widze ze przy Twoim stylu jazdy bedzie to jakies 11- 12 litrów LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siekla to Ty masz go chyba z podwójną turbinką??

jest taka firma w Lublinie co zajmuje się inst.LPG, chyba Piekarz się ta firma nazywa, mają całiem przyzwoite opinie użytkowników, którzy skorzystali z ich usług. rozmawiałem kiedyś z tą firma o LPG w moim foresterze to gość mi podał przedział cenowy między 4500 a 6000 zł. (!!) ale w sumie to nie wiem czy to sporo czy nie. miała to być inst.sekwencyjna IV czy V generacji w japońskimi wtryskami (chyba właśnie KEIHIN)... tak czy owak skoro szacuje się, że pojazd wyposażony w LPG spala średnio od 10 do 15% więcej gazu niż adekwatnie benzyny to mi raczej wyjdzie ok 17-18 litrów LPG, a nie tak jak wspomniałeś ok.10. bo jeżeli spaliłby mi faktycznie 10l LPG to byłby wynik, który sprawiłby że nigdy bym nie sprzedał tego auta ale nikt mi nie jest w stanie zagwarantować takiego wyniku, niestety... :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest taka firma Piekarz w LUBLINIE - omijaj z daleka - zakladali mi LPG na poczatku - nie maja pojecia o gazowaniu SUBARU ani o zakladaniu instalacji gazowych z wytryskiem gazu - zle nawiercili kolektor pod wtryskiwacze chociazby - wyladowalem w koncu u JAKO i w sumie mam instalke zalozona na nowo - pewnie mowil Ci Pan Piekarz o PRINSIE - bo ten ma w standardzie KEIHIN - ale z mojego doswiadczenia i JAKO wiem ze PRINS sie do FORESTERA nie nadaje - nie da sie go porzadnie wysterowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o widzisz SIEKLA dobrze, że się zgadaliśmy, bo ten Piekarz wydawał się dość porządnym fachowcem. w takim razie już tam nawet nie zadzwonie, a o prins faktycznie mi wpsominali. na szczęście w między czasie (czyli wczoraj :grin: ) zgadałem się na PW z JAKO i muszę od razu stwierdzić, że jest konkretnym fachowcem. widać, że dostkonale wie o czym mówi i na pewno można być w miarę spokojnym o jego instalki. a do W-wy z Puław nie jest daleko, więc jak tylo zakupię ponownie forka to od razu pruję do niego, a później może gdzieś się spotkamy w Lublinie (często tam jeżdżę a mą ukochaną do Plazy :grin: ) i pogadamy o subaru... :lol:

 

[ Dodano: Wto Wrz 09, 2008 11:48 am ]

no dobra jeszcze jedno pytanie. chyba nawet ktoś o tym wspomniał w między czasie.

czy warto zastanowić się nad silnikiem 2,5 bez doładowania (chyba tylko ze USA taki samochód można ściągnąć, bo w Europie bez turbo nie było takich w samochadach z lat 2000-2002)?

w sumie spora pojemność ale 4 cylindry :-) nie tak jak w innych markach, przy takiej poj.skokowej to od razu wciskają 6 garków. tylko teraz tak, czy spalanie 2,5 i nie będzie takie samo jak w 2,0 S-Turbo? a przecież osiągi będą na pewno gorsze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...