jako Posted September 16, 2005 Share Posted September 16, 2005 Na reszcie mogłem zrobić mapę LPG oraz porównać korzystając z oryginalnego czujnika temperaturę spalin na gazie i benzynie w nowym foresterze turbo. Podczas normalnej jazdy temperatura na benzynie utrzymywała się w okolicach 600-620 stopni, na gazie 615-640. Przy dużych obciążeniach (nagłe przyspieszanie prawie do zamknięcia "szafy" rosła na benzynie do 820-840 stopni, na gazie 840-860. Ponieważ dzisiaj był duży ruch i nie można było samochodu sprawdzić przy większej stałej prędkości i wysokich obrotach zrobiliśmy próbę jadąc kilka minut na benzynie i gazie z prędkością około 120 km/h na 3 biegu i obrotach w okolicach 5500. Wynik benzyna maks. 845 gaz maks. 875 stopni. Co wy na to? Pozdrawiam, Jako 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotr Posted September 16, 2005 Share Posted September 16, 2005 Co wy na to? To chyba dobra wiadomość :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
smiechu Posted September 16, 2005 Share Posted September 16, 2005 ...Co wy na to?... hmm, zdradź jaką masz instalację i kto Ci ją montował Śmiech'u Link to comment Share on other sites More sharing options...
ALEX Posted September 16, 2005 Share Posted September 16, 2005 ...Co wy na to?... hmm, zdradź jaką masz instalację i kto Ci ją montował Śmiech'u Śmiechu!!!JAko zajmuje się profesjonalnie gazem!!!MA duże doświadczenia również z turbo Suabarakami :wink: Pozdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
smiechu Posted September 16, 2005 Share Posted September 16, 2005 Śmiechu!!!JAko zajmuje się profesjonalnie gazem!!! ups, nie wiedziałem MA duże doświadczenia również z turbo Suabarakami :wink: tym bardziej ciekawość mnie zżera co wsadził do zaturbionego Forysia, tzn. jakie wtryski, jaki komp., czy faza lotna, czy ciekła, jak z map-sensorem do turbo itp ... Śmiech'u ciekawski Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted September 18, 2005 Share Posted September 18, 2005 Zapewne wsadził tam instalację BiGas Link to comment Share on other sites More sharing options...
jako Posted September 19, 2005 Author Share Posted September 19, 2005 Zapewne wsadził tam instalację BiGas Masz rację aflinta. Instalacja sekwencyjna bigas (faza lotna), reduktor do 380 KM, wtryskiwacze również produkcji bigas. Pozdrawiam, Jako Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted September 19, 2005 Share Posted September 19, 2005 A robiłeś/widziałeś coś jużo instalacji w fazie ciekłej? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jako Posted September 19, 2005 Author Share Posted September 19, 2005 A robiłeś/widziałeś coś jużo instalacji w fazie ciekłej? Tak Azrael. Nawet kiedyś o tym pisałem. Pozdrawiam, Jako Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted September 19, 2005 Share Posted September 19, 2005 Tak Azrael. Nawet kiedyś o tym pisałem. Nie mogę znaleźć - przejrzałem wszystkie Twoje posty na forum, ale mogę być ślepy :-/ Z czystej technicznej ciekawości mógłbys parę slów napisać o typowych problemach i plusach i coś ciekawego o samej technice? Wiem o problemach z zamarzaniem kolektora dolotowego bodajże i tym podobnych (mam znajomego anglika gazo-maniaka - on wywalił w ogóle wtrysk benzyny). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hogi Posted January 5, 2008 Share Posted January 5, 2008 Na reszcie mogłem zrobić mapę LPG oraz porównać korzystając z oryginalnego czujnika temperaturę spalin na gazie i benzynie w nowym foresterze turbo. Podczas normalnej jazdy temperatura na benzynie utrzymywała się w okolicach 600-620 stopni, na gazie 615-640. Przy dużych obciążeniach (nagłe przyspieszanie prawie do zamknięcia "szafy" rosła na benzynie do 820-840 stopni, na gazie 840-860. Ponieważ dzisiaj był duży ruch i nie można było samochodu sprawdzić przy większej stałej prędkości i wysokich obrotach zrobiliśmy próbę jadąc kilka minut na benzynie i gazie z prędkością około 120 km/h na 3 biegu i obrotach w okolicach 5500. Wynik benzyna maks. 845 gaz maks. 875 stopni. Co wy na to? Pozdrawiam, Jako Tyle czasu tego szukałem! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olleo Posted January 5, 2008 Share Posted January 5, 2008 I musiales sie pochwalic? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hogi Posted January 5, 2008 Share Posted January 5, 2008 Nie. Dużo osób mówiło, że na LPG drastycznie podnosi się temperatura spalin. :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olleo Posted January 5, 2008 Share Posted January 5, 2008 A bo sie podnosi drastycznie... jesli mieszanka na gazie za uboga. Stad wlasnie wypalone gniazda zaworowe. A Jako nie podejrzwam o zle wystrojenie instalacji Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hogi Posted January 5, 2008 Share Posted January 5, 2008 A bo sie podnosi drastycznie... jesli mieszanka na gazie za uboga. Stad wlasnie wypalone gniazda zaworowe. A Jako nie podejrzwam o zle wystrojenie instalacji Dokładnie, a jak jest zdrowo podlane to kilkanaście stopni przy tylu setkach chyba nie robi żadnej różnicy. Ja przelatałem na LPG 19 tyś. pewnie to mało. żeby coś osądzić o stanie motoru, ale przy przebiegu 175 tyś. km. nie miałem żadnych dziwnych objawów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olleo Posted January 5, 2008 Share Posted January 5, 2008 W Polsce obecnie jest chyba najwiecej uzytkownikow LPG na swiecie i jakos nikt nie narzeka =) Wypalone gniazda zaworowe to byla zmora w starych Polonezach nieprzystosowanych do noPb i z instalka I generacji regulowana sruba, ktore notorycznie przykrecali, by Poldki mniej palily. Link to comment Share on other sites More sharing options...
homer Posted January 6, 2008 Share Posted January 6, 2008 Witam, od pol roku jestem wlascicielem Forka wolnossaka z fabrycznie zainstalowana instalacja gazowa firmy KOLTEC w systemi EGI czyli inst.III generacji. Auto sciagniete z Włoch przejechalo na gazie 135k km z czego ja przejechalem tysiecy 17:). Instalacja sprawuje sie dobrze z jednym wyjatkiem...i tu pytanie do JAKO: Czasami, podczas energiczniejszej jazdy (np w miescie)instalacja samowolnie przelacza sie na benzyne i nie mam na to absolutnie zadnego wplywu... W stan gazu przelacza sie po kilkunastu km lub (jak ostatnio zauwazylem) recznym przelaczeniu na benzyne i powtornym na gaz... Jaka moze byc tego przyczyna? Uboga mieszanka? Uszkodzona sonda ? Bledy kompa? We wtorek jade na regulacje zaworow(na wszelki wypadek), sprawdze spaliny lecz niestety nic wiecej nie moge zrobic, gdyz w mojej okolicy nikt nie obsluguje Kolteca... Jesli JAKO, lub ktorys z szanownych kolegow moze mi pomoc bede wdzieczny.... pozdrawiam homer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olleo Posted January 6, 2008 Share Posted January 6, 2008 A twoja instalka nie ma przypadkiem specjalnie czegos takiego, jak zmiana na benzyne przy kick-down? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pablo2k Posted January 6, 2008 Share Posted January 6, 2008 homer, a jak z poziomem gazu w butli? U mnie jest to samo przy niskim poziomie gazu. Większe obciazenie - większe zużycie i komp automatycznie przepina sie na Pb. Pytam bo może szukasz problemów kiedy powód takiego zachowania jest prosty Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olleo Posted January 6, 2008 Share Posted January 6, 2008 No tez tak moze byc =) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hogi Posted January 6, 2008 Share Posted January 6, 2008 homer, u mnie na początku sie tak przełączała, bo było za wysokie ciśnienie w reduktorze (a był mocno podlany), duże wtryskiwacze. Takie zabezpieczenie chyba jest. Wal do Jako. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bzyk Posted January 7, 2008 Share Posted January 7, 2008 homer, a jak z poziomem gazu w butli? U mnie jest to samo przy niskim poziomie gazu. Większe obciazenie - większe zużycie i komp automatycznie przepina sie na Pb. Pytam bo może szukasz problemów kiedy powód takiego zachowania jest prosty Ja mam to samo, w Legasiu z 2006 roku. Przejechałem w ciągu roku roku 72 tyś na gazie. Próbowali to usunąć w Dawoju ale nie wyszło do końca tak jak trzeba. Link to comment Share on other sites More sharing options...
homer Posted January 7, 2008 Share Posted January 7, 2008 witam i bardzo dziekuje kolegom za sugestie.. a wiec tak: A twoja instalka nie ma przypadkiem specjalnie czegos takiego, jak zmiana na benzyne przy kick-down? Jest to jakies wytlumaczenie, ale czasami dzieje sie tak rowniez podczas spokojnej jazdy (choć b.rzadko)...Zreszta jak Cie dobrze zrozumialem -Olleo, powinno sie tak dziac po kazdym nacisnieciu gazu do dechy... homer, a jak z poziomem gazu w butli? U mnie jest to samo przy niskim poziomie gazu. Większe obciazenie - większe zużycie i komp automatycznie przepina sie na Pb. Pytam bo może szukasz problemów kiedy powód takiego zachowania jest prosty Przy pelnej butli rowniez sie to zdarza (staram sie nie wyjezdzac gazu do dna), choc podejrzewalem podobnie jak pablo2k, ze w momencie kiedy silnik potrzebuje wiecej mocy to sie po prostu przelacza na Pb... homer, u mnie na początku sie tak przełączała, bo było za wysokie ciśnienie w reduktorze (a był mocno podlany), duże wtryskiwacze. Takie zabezpieczenie chyba jest. chmmm... hogi jestem laikiem w tych sparwach, ale przekaze Twoja sugestie mojemu gazownikowi,chyba bedzie mogl to jakos sprawdzic Dziękuje za Wasze opinie, jesli cos ustale - podziele sie na forum pozdrawiam homer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hogi Posted January 7, 2008 Share Posted January 7, 2008 homer, przełącza ci się w trakcie przyspieszania czy wtedy jak np. zmieniasz bieg na wyższy i spadną trochę obroty? Link to comment Share on other sites More sharing options...
homer Posted January 16, 2008 Share Posted January 16, 2008 hogi,trudno powiedzic, przelacznik mam umiejscowiony kolo dzwigni reduktora i trudno mi go caly czas kontrolowac... w kazdym badz razie - sprawdzilem spaliny i tu jest wszystko idealnie (wiec mieszanka nie jest ani za uboga ani za bogata), przy okazji (a moze odwrotnie ) wyregulowalem zawory... Z mich obserwacji wynika ze ww sytuacja mam miejsce w 2 przypadkach: - jazda miejska (czeste przyspieszanie i zmana biegow) - zatankowanie gazu na maxa (w moim aucie zawor nie odbija tylko wyhamowywuje proces tankowania do calkowitego zatrzymania), moze ma to wplyw na cisnienie w reduktorze? Jestem ciekaw jak jest w Waszym przypadku, ale z moich wyliczen wynika, ze musze zatankowac pelen bak pb co 2k km ( robie glownie trasy, bo przy jezdzie w miescie jezdzilbym glownie na benzynie!) pozdrawiam homer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now