Skocz do zawartości

Ile wytrzyma skrzynia ?


adaś

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie nie mówie że tak nie jest i że nie macie racji ale weźmy to na logikę.... czy skrzynia z dużo słabszej wersji N/A może być mocniejsza od GTekowej :shock:

 

Ale nie bierz na logikę, tylko rozbierz jedną i drugą i porównaj. Jak chcesz służę namiarem na tych, którzy taki swap zrobili.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

-- 23 lis 2010, o 17:58 --

 

chodzi o ZzB :) słyszałem i czekałem aż ktoś to potwierdzi.

 

Tak, jeździłem tym Forkiem i organoleptycznie doświadczyłem tego czego doświadczała ta biedna skrzynia. A nie klękała ... i nie klęknęła do tej pory :mrgreen:

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do tego ma moc :shock: Choćby było zylion kuni a marne 150 niutonów to dlaczego ma nie wytrzymać.

 

hamowniagt.jpg

 

jak nie bedziesz przekraczał 2300 RPM to nie ma opcji, żeby nie wytrzymała :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może przenieść pewnie więcej i to dużo więcej (zawsze musi mieć zapas konstrukcyjny) Ale najbezpieczniej pewnie jest nie przekraczać momentu, do którego została zaprojektowana... Nie zamieniałem skrzynek tylko wywnioskowałem to z logiki i wykresu. I tutaj pojawia sie pytanie: czy odrębnie projektowano skrzynię dla słabszego GL, a odrebnie dla GT? A może mają wiele elementów wspólnych o takiej samej wytrzymałości (co by taniej było) i można je stosować wymiennie. Drugą stroną medalu jest fakt, że łańcuch jest tak wytrzymały, jak jego najsłabsze ogniwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o ZzB słyszałem i czekałem aż ktoś to potwierdzi.

 

 

potwierdzam, potwierdzam 8)

 

Sam miałem okazję kawałeczek się tym Forkiem przejechać i zbiera się toto, choć reduktora nie użyłem :wink:

Z tego co wiem, to w tej dziwnej konfiguracji jeździ to już jakiś czas i nic nie słyszałem, aby miało się poddać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do tego ma moc :shock: Choćby było zylion kuni a marne 150 niutonów to dlaczego ma nie wytrzymać.

Moc rośnie razem z momentem i to oczywiste że w większości przypadków silnik doładowany będzie miał więcej momentu niż mocy.

jak nie bedziesz przekraczał 2300 RPM to nie ma opcji, żeby nie wytrzymała :twisted:

Ja rozpieprzyłem skrzynie jadąc w korku na drugim biegu a obrotów miałem max 1500 (za to wcześniej dostała w dupe :twisted: )

Bartekfi a masz pewność że skrzynia w tym forku jest na 100% i nikt bebechów nie zmieniał ? :wink:

 

Niech mi ktoś da jeszcze skrzynie z GC8 N/A bo z GT rozebraną już mam i porównamy :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ariel napisał(a):

to oczywiste że w większości przypadków silnik doładowany będzie miał więcej mocy niż momentu.

 

Chyba odwrotnie :P

Edytowałem to parę sekund przed Twoim postem :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik doładowany będzie miał więcej momentu niż mocy.

 

Wybaczcie czepialstwo, ale to zdanie jest bez sensu.

Chodzi chyba o to, że będzie miał większą wartość momentu od wartości mocy :wink:

Wiem, że wiecie; wiem, co mieliście na myśli; wiem że, wiecie, że ja wiem co mieliście na myśli, jednak uwierało mnie to zdanie :lol:

 

Na chłopski rozum wszystkie wymiary skrzyni mogą być takie same, natomiast do skrzyń do wolnossących może być użyty jakiś tańszy materiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jak długo mogę wsadzić do seryjnego GTka 211KM skrzynię z reduktorem z 2.0 N/A ??

Pożyje to 1000km?? :roll:

 

Teza1: Zacznijmy od tego: ile ta skrzynia od N/A ma przejchane i JAK BYŁA JEŻDŻONA przez poprzedniego kata, bo jak rozumiem, nie jest nowa z ASO :mrgreen:

Dowód: skrzynia z małym przebiegiem, delikatnie jeżdżona wytrzyma dłużej niż stara katowana skrzynia z dużym przebiegiem...

(wyjątek - wady materiału - w Subaru nie występują......(występuje ino zmęczenie).... :mrgreen::twisted:

 

Teza2: Po drugie: każdy mechanizm używany przez ŚWIADOMEGO użyszkownika ma szanse na długie życie, nawet, jeżeli jest od słabszego mocowo typu, jeżeli użytkownik ma świadomość faktu powyższego... :lol:

Dowód: Mój kumpel wydał X tysiecy dolarów na wzmocnioną skrzynię od Oksykorta Coswortha, przygotowana przez RAS w Belgii( to taki Prodriove, ino od Fjorda...), i rozsadził ją już w parku maszyn podczas jazd ,, testowo-pokazowych :mrgreen: ", a ja przejechałem 32 wyścigi na seryjnej skrzyni, bo sam za nia płaciłem, a nie sponsorzy... :twisted:

 

Kończąc mój przydługi i metny wywód - jak bedziesz pamiętał - na czym jeździsz, to wytrzyma i 100k km, a jak bedziesz startował z odcinki ....- to tylko raz.... :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIE jest , czary cuda Panowie odstawcie pigułki :)

 

widziałem takie zamiany z 3 razy i żyły krótko

 

wszystko zależy od danej akurat skrzyni , sprzęgła , kierownika i Mo które przenosi ... może mieć 330Nm przy 1,2 bara i skrzynia da radę jak świeża przez jakiś czas ,ale czeka ją marny los

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...