Skocz do zawartości

Ściąganie na prawo - nowy forek 2.0D


TomK

Rekomendowane odpowiedzi

a ja mam wszystko ok :P

jako ciekawostkę przytoczę Pana z serwisu JM Auto sp. z o.o. SUBARU ul. Krakowska kiedyś Bałtycka - notabene tragiczny serwis.

"bo wie Pan japończycy tak zrobili żeby samochód delikatnie zjechał do rowu jak kierowca zaśnie" ręce mi opadły i odwiedziłem Kraków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja odwiedziłem dziś mojego dealera w Katowicach na "M"

 

I po konkretniejszej rozmowie; wraz z jeszcze jednym klientem jaki przyjechał akurat wtedy co ja i notabene z tym samym problemem; ustaliliśmy, iż serwis pokryje ustawianie "profesjonalne" geometrii jakie nie odbędzie się w tym salonie bo tam jak stwierdził mój sprzedawca (akurat bardzo ok facet) nie mają takiego fachowca i maszyny jaka sobie z tym dobrze poradzi... Więc robota tego u nich mija się z celem bo tego nie są w stanie zrobić dobrze... Do bólu prawdziwe, ale powiedziane bez ściemy.

Z jednej strony to da dobrze, iż nie zapłacę w zewnętrznych serwisach za to za co nie powinienem z drugiej strony nasunęła mi się myśl, że tam tylko kupuje się samochód, ale już nie serwisuje! Przecież właśnie w ASO powinni być fachowcy od tego do jasnej ch....!

 

Teraz muszę szukać dobrej maszyny najlepiej w Katowicach lub okolice: Hunter z optymalizacją i udać się na wyważanie, a potem do Ochojca na geometrię do Pana jaki podobno jest mistrzem świata :wink: Stracę sporo czasu, a u mnie go jak na lekarstwo.

 

Jak ma pomóc cóż wyjścia nie mam, poświęcę się dla mojej świni :idea:

 

P.S.

Bardzo proszę o namiar na priv na dobrą wyważarkę z personelem jaki wie co robi :wink:

Z góry dziękuję!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jutro jadę na wyważarkę hunter w Katowicach.

No i co dalej ? Skalibrujesz koła na wadze aptecznej (hunter ..?), ustawisz geometrię wg technologii kosmicznej, po czym wystarczy że przyhamujesz gwałtownie bo np. pies wyskoczy i możesz spokojnie powtarzać ww. zabiegi :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SUBORO czegoś tu nie kumam...

 

Mam 3 samochody i awaryjne hamowania zdarzają się mnie albo pracownikom (i każdemu z nas) np w peugeot partner van za 20 tysi... Po takim hamowaniu dalej jadę nim prosto :!: i kierownicą też nie drga przy 130 km/h (celowo podałem kwotę zakupu, bo forestera = x6)

Jak masz inne sugestie ja chętnie się z nimi zapoznam, uważam, że od czegoś trzeba zacząć, a innym takie klocki jakie zamierzam wykonać, akurat pomogły. Masakruje mnie fakt wiecznej korekty kierownicy jak jadę autostradą i drgania, dzięki którym rewelacyjnie czuję auto...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SUBORO czegoś tu nie kumam...

Fakt, źle to mi wyszło :? Miałem podobny problem (opisany w wątku podanym powyżej). Drążyłem sprawę w serwisie. Ustawili geometrię, powtórnie wyważyli koła, ale na żadnym hunterze nie byłem. Sciąganie jest efektem debilnego elektrycznego wspomagania. Cywilny samochód w codziennej, banalnej eksploartacji nie może wymagać super zabiegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odwiedziłem dziś niesamowitą maszynę hunter :idea:

 

Na pomiarach wedle wyważenie koła trzymały parametry.

Optymalizacji mi nie zrobili bo na 4 koła trwa ok 3h, a Panowie mieli zajazd na litwie z wymianami gum jak wiemy dlaczego...

 

Co do testu drogowego tez wyszedł ok, 1 koła miało odchylenie = 8kg, pozostałe na 5 i 6kg więc mieszczą się w granicach normy (wymiana opon reklamacyjna 12kg i powyżej). Po wyważeniu kierownica przestała drgać, ale nierówności lekkie przy prędkości ok 140 km/h są nieznacznie wyczuwalne,a to jak wspomniano kwestia układu kierowniczego oraz zupełnie nowych opon jakie jeszcze się ułożą. Ogólnie poprawa drgań jest, problem rozwiązany. Zostaje ściąganie, ale to już kwestia geometrii jaką będę miał poprawiona w ASO.

 

Off top:

Ogólnie zdecydowałem iż, zamienię zimówki z 17 cali na 16 cali. Zima jaka jest każdy widzi, a dojazd do domu mam utrudniony i w koleinach i zaspach będzie to jednak nieco lepsze rozwiązanie... :idea: W ASO chciałem 16 cali, ale się nie dało (co było dla mnie max dziwne) o czym pisałem w innych postach. Więc jak objęła mnie akcja zioma, to zabrałem z miłą chęcią 17.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odwiedziłem dziś niesamowitą maszynę hunter :idea:

 

Na pomiarach wedle wyważenie koła trzymały parametry.

Optymalizacji mi nie zrobili bo na 4 koła trwa ok 3h, a Panowie mieli zajazd na litwie z wymianami gum jak wiemy dlaczego...

 

Co do testu drogowego tez wyszedł ok, 1 koła miało odchylenie = 8kg, pozostałe na 5 i 6kg więc mieszczą się w granicach normy (wymiana opon reklamacyjna 12kg i powyżej). Po wyważeniu kierownica przestała drgać, ale nierówności lekkie przy prędkości ok 140 km/h są nieznacznie wyczuwalne,a to jak wspomniano kwestia układu kierowniczego oraz zupełnie nowych opon jakie jeszcze się ułożą. Ogólnie poprawa drgań jest, problem rozwiązany. Zostaje ściąganie, ale to już kwestia geometrii jaką będę miał poprawiona w ASO.

 

Off top:

Ogólnie zdecydowałem iż, zamienię zimówki z 17 cali na 16 cali. Zima jaka jest każdy widzi, a dojazd do domu mam utrudniony i w koleinach i zaspach będzie to jednak nieco lepsze rozwiązanie... :idea: W ASO chciałem 16 cali, ale się nie dało (co było dla mnie max dziwne) o czym pisałem w innych postach. Więc jak objęła mnie akcja zioma, to zabrałem z miłą chęcią 17.

Masz wydruki?

8kg to już sporo i idealnie nie będzie. Te 12kg normy to zależne jest też od producenta :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jak wspomniano kwestia układu kierowniczego oraz zupełnie nowych opon jakie jeszcze się ułożą. Ogólnie poprawa drgań jest, problem rozwiązany. Zostaje ściąganie, ale to już kwestia geometrii jaką będę miał poprawiona w ASO.

Jak pisalem wczesniej , reklamowalem opony (wieksze ilosci) bo mimo wyważenia zdarzaly sie drgania kierownicy , przyjechal szef tej dosc dużej hurtowni i pokazał jak zakładać oponę potem jak wywazać. Pracownik sie nauczyl i od dwoch lat mam spokój....Urzadzenie mam dość proste , ale wymaga przegladu/kalibracji przed i po sezonie.

Inna kwesta to to , że dawniej takie problemy prawie nie wystepowaly a od +- dwoch lat wystepuja nie tylko w Foresterze z elektrycznym wspomaganiem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śmiem twierdzić że 90% warsztatów posiadających urządzenie Hunter nie potrafi w pełni go wykorzystać.

Znam nawet taki jeden serwis (bardzo dobry zresztą), którego właściciel przyznał, że nie znał nawet połowy możliwości Huntera w momencie gdy go zamawiał :!: :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Bardzo proszę o namiar na priv na dobrą wyważarkę z personelem jaki wie co robi :wink:

Spróbuję zrobić wywiad kto jest debeściak w Polsce południowej i dam znać, bo do Wa-wy nie będę Cię ciągał.

Również poproszę o namiar na dobry warsztat w Katowicach bądź w okolicy

 

-- Śr gru 07, 2011 8:10 am --

 

TomK

Dzięki za namiary na pw :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...